[PODCAST: #2] De ce aveți nevoie de o agenție specializată în reputația online?

cristian mai 14, 2019 0 Comments

Atât în mediul virtual cât și cel real, reputația se referă la părerea publică despre cineva sau ceva. Această părere împărtășită de majoritatea oamenilor poate fi favorabilă sau defavorabilă. Indiferent dacă este vorba de o persoană, o companie sau un produs, reputația nu se clădește peste noapte. Este nevoie de multă muncă și seriozitate pentru a câștiga încrederea și aprecierea oamenilor. În schimb, o singură clipă de neatenție, o decizie greșită sau un pas strâmb sunt de ajuns ca o reputație să se păteze iremediabil. Iar persoana sau entitatea care se bucura până atunci de admirația publicului, să fie hulită și dată jos de pe piedestal.

Pentru a vă câștiga o reputație bună în mediul online, metodele pe care le aveți la îndemână nu sunt cu mult diferite față de cele pe care le folosiți în viața de zi cu zi. Ca și în lumea în care trăim, o reputație favorabilă se construiește și pe internet prin vorbe bune. Online Reputation Management, sau ORM mai pe scurt, reprezintă suma strategiilor și practicilor folosite de un individ sau o entitate pentru a-și asigura popularitatea în mediul online, sau mai pe înțelesul tuturor, pentru a răspândi vorbe bune. Aceste tehnici ajută publicul să-și formeze o opinie despre dumneavoastră și să înțeleagă faptul că sunteți o persoană demnă de încredere.

La început de drum, investiția în crearea unei reputații online favorabile este esențială pentru succesul în afaceri. Dacă publicul nu știe ce aveți de oferit, atunci nici nu poate judeca dacă produsele sau serviciile dumneavoastră sunt demne sau nu de a fi cumpărate.

Pe de altă parte, în cazul companiilor cu vechime pe piață, sau persoanelor care și-au creat deja o reputație, ORM este folosit pentru a ameliora efectele negative ale unui video sau ale unei postări nefavorabile, pentru a crea strategii de marketing sau pentru a spori vizibilitatea brandului.

Cum vă ajută reputația online pentru a vă crește cifra de afaceri?

Cea mai utilizată metodă de a îmbunătăți reputația online este crearea de conținut pozitiv care să atragă atenția publicului sau să-l facă să uite amintirile unei întâmplări negative. Pentru a avea efect, acest conținut trebuie creat de o agenție specializată, care să se raporteze în permanență la regulile SEO pentru cele mai bune rezultate.

Deoarece Google este cel mai folosit motor de căutare, primul pas în construirea unei reputații online favorabile este convingerea acestui motor de faptul că vă meritați atenția. Pentru majoritatea site-urilor, o proporție de 60-70% din traficul organic se datorează lui Google. Astfel, cucerirea primei poziții a paginilor Google, poate face minuni pentru dumneavoastră sau afacerea pe care o dețineți. Dar mai nou, nu doar primul loc dintr-o pagină, ci întreaga pagină contează dacă țintiți spre obținerea unei reputații imbatabile.

Degeaba primul rezultat afișat de Google este reprezentat de site-ul dumneavoastră care vă pune într-o lumină bună față de public, dacă următoarele rezultate sunt ale site-urilor care vă defăimează. Iar pentru a rezolva și această problemă, amintim de campaniile SEO pe care vă recomandăm să le desfășurați nu numai pe propriul site, dar și pe site-uri puternice care să vă promoveze imaginea.

O imagine clară, pozitivă, dar și provocatoare în mintea potențialilor clienți este cea mai bună metodă de a genera mai multe vânzări și a vă crește cifra de afaceri.

O campanie SEO nu înseamnă doar o mai bună poziționare în Google!

În realizarea campaniilor SEO trebuie urmărită mereu și creșterea brandului personal. Această practică este cunoscută și sub numele de SEO personal și se poate realiza cu ajutorul profesioniștilor în domeniu.

La fel ca și conceptul general de SEO, creșterea brandului personal este necesară pentru o mai bună vizibilitate online, dar și pentru a vă câștiga locul binemeritat din industrie. Cu ajutorul SEO-ului personal aveți șansa să:

vă măriți rețeaua de cunoștințe și persoane importante pentru afacerea pe care o desfășurați, ca de exemplu: noi angajați, potențiali clienți, colaboratori și parteneri de afaceri;

vă faceți cunoscuste abilitățile dumneavoastră angajatorilor pentru ca aceștia să poată verifica dacă sunteți apt pentru o poziție sau nu;

ajutați recrutorii să găsească persoana ideală pentru o anumită slujbă: nimeni altcineva decât dumneavoastră.

Cu alte cuvinte, această tehnică de promovare a propriei persoane și construire a brandului personal nu este utilă doar pentru a obține rezultate mai bune în clasamentul Google, ci și pentru a lega relații cu persoane care vă pot fi de ajutor în lumea virtuală, dar și cea reală. Iar aceste relații, fiecare în felul ei, vă ajută direct sau indirect să câștigați mai mulți bani.

Pentru profesioniști este absolut esențial să aibă o reputație imbatabilă

Să luăm câteva exemple de profesioniști ajunși la diferite nivele ale carierei și să analizăm modurile în care reputația online duce la creșterea cifrei lor de afaceri

Freelanceri

Pentru cei care lucrează pe cont propriu, ronin, sau samuraii fără stăpân cum mai sunt denumiți, brandul personal este cartea de vizită cu ajutorul căruia își câștigă pâinea cea de toate zilele. Faptul că nu depind de un angajator constituie pentru ei o situație cu avantaje și dezavantaje.

Avantajele constau în libertatea și posibilitatea de a-și administra timpul și resursele după bunul plac. Iar dezavantajele sunt reprezentate de lipsa unui câștig sigur și permanent la sfârșitul lunii.

Cu o reputație bună însă, acești samuraii fără clan devin atât de cunoscuți și apreciați, încât obțin mai mult de lucru decât dacă ar fi angajați. Și astfel, câștigurile lor sunt mai mari.

Stomatologi

Ați absolvit facultatea de stomatologie, v-ați specializat într-un anume domeniu, ați câștigat o oarecare experiență practică și cu toate acestea nu aveți de gând să vă alăturați unui cabinet stomatologic. Ce este de făcut? La fel ca un freelancer, un medic stomatolog care își deschide propriul cabinet, trebuie să dea de veste lumii că există și este dispus să muncească.

Deschiderea unui cabinet stomatologic, fie el și într-o zonă urbană aglomerată, nu este suficientă dacă clienții nu vă calcă pragul. Iar pentru a-i convinge de faptul că sunteți un medic de încredere, trebuie să le dați voie să vă cunoască și să vă prezentați lor prin intermediul internetului. Și astfel, cu cât reușiți să vă prezentați mai multor persoane, cu atât cererile vor spori.

Avocați

Ca avocat este absolut necesar să păstrați secretul cazurilor dumneavoastră. Divulgarea informațiilor personale ale clienților nu este permisă și vă poate afecta reputația. Dar acest lucru nu înseamnă că nu puteți compune studii de caz raportându-vă la experiențele profesionale, fără a da niciun fel de detalii legate de clienți.

Îmbrăcând cazurile pe care le rezolvați și care v-au ajutat să câștigați experiența de până acum într-o poveste cu personaje fictive, ca avocat, puteți contribui la crearea brandului personal. Dar și în acest caz, deoarece orice greșeală poate fi fatală carierei dumneavoastră, este recomandat să apelați la o agenție specializată în reputația online pentru a elimina din start riscurile.

Antreprenori

Indiferent de domeniul de activitate sau vechimea în piață, ca antreprenor, în spațiul virtual contează să fiți prezent. Din fericire însă, pe internet, cu ajutorul experților puteți să deveniți vizibil chiar dacă sunteți la început.

Locul ocupat în clasamentele Google, nu are nicio legătură cu vechimea firmei. Tot ce contează este să aveți un site bine optimizat și o reputație imbatabilă, iar cifra de afaceri poate ajunge în scurt timp la valori pe care nu le-ați visat vreodată.

De asemenea, de-a lungul carierei, este inevitabil să nu călcați pe cineva și pe coadă. Un client nemulțumit, un partener cu care nu ați ajuns la o înțelegere sau orice altă persoană cu care nu ați făcut click poate să spună public despre dumneavoastră lucruri care vă strică reputația și vă scad cifra de afaceri. În aceste cazuri, tot ce vă rămâne de făcut este să reclădiți ce s-a dărâmat și în niciun caz să nu răspundeți cu aceeași monedă. Iar dacă acționați inteligent, valoarea vânzărilor cu siguranță se va regla.

Cum să vă folosiți de reputația online pentru a atrage persoanele potrivite?

Cu cât investiți mai mult în campaniile SEO, cu atât aveți mai mult de câștigat. Odată ce v-ați ridicat site-ul acolo unde vă doreați, nu vă opriți și continuați cu rețelele sociale, un blog bine pus la punct, articole pe alte site-uri și așa mai departe. Astfel, în calitate de profesionist vă veți putea înconjura de persoane care să vă ajute să creșteți afacerea, dar veți întâlni și potențiali clienți care să genereze vânzări.

#1 Împrieteniți-vă cu rețelele sociale

Un alt mod de a vă îmbunătăți reputația online este acela de a vă crea conturi ireproșabile pe rețelele sociale. În țara noastră Facebook este cea mai apreciată rețea socială. Dar în funcție de domeniul dumneavoastră de activitate, LinkedIn, Instagram sau Twitter pot fi la fel de folositoare.

Numărul utilizatorilor rețelelor sociale a crescut exploziv în ultimii ani. De aceea, prin optimizarea conturilor dumneavoastră și crearea de conținut atractiv puteți fi convins că veți atrage atenția și colaboratorilor sau clienților.

Un cont social administrat corect presupune realizarea lui în așa fel încât să se potrivească cu imaginea pe care vreți să o promovați. Având atâta libertate în mediul online, dar și nenumărate surse care să ne distragă atenția, este ușor să deviem de la conceptul inițial. Dar cu ajutorul experților în domeniu, prin conturile sociale pe care activăm, ne putem crea o imagine care să ne avantajeze.

#2 Câștigați autoritate prin dezvoltarea blogului

Orice site are și o secțiune de blog. Dezvoltarea acesteia vă aduce noi oportunități și vă ajută să vă mențineți locul în clasamentul motoarelor de căutare. În ziua de astăzi nici nu se poate vorbi despre optimizare dacă se neglijează blogul unui site.

Blogul reprezintă o resursă online valoroasă prin care să împărtășiți conținut de calitate cu utilizatorii internetului. Ca antreprenor, administrarea unui blog poate că nu face parte din prioritățile dumneavoastră. Dar și din acest punct de vedere puteți solicita serviciile unei agenții SEO precum Oblyo pentru a da blogului viață și a vă anima constant site-ul.

#3 Învățați puterea cuvintelor

Nu vă bazați doar pe titlurile care crează intrigi pentru a vă crea o reputație online. Dacă îi stimulați cu prea multe clickbait-uri care de fapt nu ascund decât niște texte plictisitoare, vizitatorii site-ului dumneavoastră vor renunța la un moment dat să vă mai caute. Dar nu subestimați puterea unui titlu scris bine.

Efectul cuvintelor potrivite reiese cel mai bine din campaniile AdWords. Realizate eficient, aceste campanii atrag atenția și sporesc imediat numărul utilizatorilor unui site. Iar aceeași tactică o putem aplica nu doar în cazul reclamelor, ci în toate colțurile internetului unde ne lăsăm amprenta.

Folosiți întotdeauna cuvinte cheie care să vă descrie corect. Spune-ți despre propria persoană sau afacere doar lucruri reale care să stârnească admirația și să întoarcă capete. Dar aveți grijă să nu exagerați și să nu lăsați loc de interpretări.

Cum trebuie să vă exprimați online pentru a vă crea o reputație bună?

Dacă până acum am discutat despre lucruri subiective pe care să le postați pe internet pentru a vă crea o reputație mai bună, acum trecem la partea practică și vorbim despre cum trebuie spuse aceste lucruri. Când vorbiți despre propria persoană sau afacere pe internet, țineți cont de următoarele elemente pe care să le includeți în textele de promovare. Acestea sunt niște idei practice, obiective, care vă vor face mesajul mai ușor de înțeles.

Cifre: pentru Google dar și pentru cititori titlurile cu cifre sunt mai ușor de urmărit și mai atractive. 10 Sfaturi pentru slăbit sună mult mai bine decât Sfaturi pentru slăbit. În plus, cifrele dau textului o notă personalizată;

Date: chiar dacă nu va reține data exactă, creierul uman memorează mai repede un eveniment sau o întâmplare dacă textul în care se menționează specifică și data când a avut loc. De asemenea, ca și cifrele, acest element vă va ajuta să fiți mai ușor identificat de motoarele de căutare;

Întrebări: chiar dacă nu sunt scrise cu semne de punctuație, multe interogări ale utilizatorilor Google sunt de fapt întrebări pe care aceștia și le pun. De aceea este recomandat să includeți în textele dumneavoastră cuvinte de genul cum, când sau de ce dacă conținutul articolului va răspunde la întrebare;

Lungime: atât lungimea titlului, cât și a textului, sau a propozițiilor trebuie să fie una calculată. Există plug-in-uri care vă trag de mânecă atunci când depășiți un număr de caractere. Dar chiar și fără ele, aveți grijă ca orice scrieți să fie ușor de citit și rumegat;

Sinonime: nimic nu este mai obositor decât să citești același cuvânt în mod repetat. De aceea, chiar dacă vă doriți ca publicul să asocieze imaginea dumneavoastră cu un anume termen aveți grijă să nu exagerați cu folosirea acestuia și să-l înlocuiți cu sinonime ori de câte ori este cazul.

Call Now Button