Sfaturi privind managementul reputația online a freelancerilor

cristian mai 17, 2019 0 Comments

Astăzi, tot mai mulți profesioniști aleg să devină antreprenori independenți,  mai des numiți liber profesioniști. În consecință, forța de muncă independentă încearcă încet, dar sigur, să întreacă forța de muncă tradițională.

În SUA,  potrivit Tech.co, procentul lucrătorilor independenți se așteaptă să atingă 42% din toată forța de muncă din America. În plus, aceeași sursă susține că 65% dintre persoanele care desfășoară activități independente anticipează o creștere substanțială a industriei independente în viitorul apropiat.

O atenție deosebită ar trebui acordată generației Z (persoane care s-au născut de la mijlocul anilor 1990 până la începutul anilor 2000) din partea forței de muncă independente din America. Se afirmă că 73% dintre freelancerii Gen Z au devenit liberi profesioniști din proprie inițiativă. Acest lucru este, de asemenea, puternic influențat de faptul că această generație, precum și Milenialii, au o probabilitate mai mare de a comunica digital decât în ​​persoană. De aceea, ei aleg să devină freelanceri. Comunicarea dintre un freelancer și un client se desfășoară preponderent online.

Și acest ultim punct ne aduce la discuția noastră despre managementul reputației online. Deoarece majoritatea freelancerilor comunică online și aleg platforme de freelancing online pentru a-și găsi un loc de muncă, reputația impecabilă este crucială pentru găsirea unui loc de muncă bun. Și pentru asta, trebuie să cunoașteți fundamentele managementului reputației online.

Care sunt celelalte motive?

Piața locurilor de muncă independente este mai degrabă competitivă. Și, aparent, să-ți faci bine treaba nu este suficient. Maximizarea reputației dvs. prin valorificarea maximă a clienților în ceea ce privește comunicarea și cooperarea, este importantă dacă doriți să depășiți concurența.

Aveți nevoie de o prezență cuprinzătoare. Platformele online de freelancing angajează o mulțime de freelanceri în fiecare zi, atât de mult, încât platformele precum Upwork chiar au început să refuze cererile nou-venților și ale freelancerilor existenți, deoarece platforma este suprapopulată. Gestionarea reputației dvs. online de freelanceri este necesară pentru a exista pe această piață.

După cum puteți vedea, reputația dvs. online de freelanceri are nevoie de atenția dumneavoastră. Dar dacă sunteți începători, de unde ar trebui să începeți?

Iată câteva sfaturi practice de gestionare a reputației online pentru freelanceri.

Sfaturi privind managementul reputației online a freelancerilor

 Sfat 1: Concentrați-vă pe rezultatele căutării

Dacă ați ales să deveniți freelanceri, ar trebui să știți foarte bine faptul că profilul dvs. online va determina succesul și credibilitatea. De aceea este important să verificați din când în când profilul,  pentru a vedea cât de bine lucrați în ceea ce privește credibilitatea dumneavoastră.

În prezent, când puteți afla despre cineva doar căutându-l pe Google, păstrarea curată a reputației dvs. online poate fi un lucru dificil, în cea mai mare parte pentru că este atât de greu de ținut pasul cu asta. Din fericire, există două modalități excelente pentru gestionarea profilului online și de a urmări orice activitate pentru a putea controla daunele:

– TruthFinder: folosit de multe companii care angajează persoane care desfășoară activități independente, acest instrument poate fi, de asemenea, foarte util pentru dvs. ca liber profesionist. Acest instrument funcționează numai în SUA, însă. Freelancerii de acolo nu trebuie decât să introducă numele și prenumele lor, precum și orașul în care locuiesc. Acest instrument face o căutare cuprinzătoare asupra lor și include informații despre profilul de social media, dosarul de angajare și chiar rapoartele poliției (dacă există). Acesta este un instrument excelent pentru controlul pagubelor și gestionarea reputației online.

-Aplicațiile Google Play oferă o varietate de instrumente pentru verificarea profilului. Aceste aplicații vă actualizează datele dacă apar noi informații online.

Este, de asemenea, posibil să folosiți Google doar pentru a verifica starea reputației dvs. online, deși acest lucru vă ia mai mult timp decât utilizarea unui instrument complet. De asemenea, este important să verificați site-uri precum Yelp și alte resurse online, unde clienții pot lăsa feedback. Astfel,  puteți păstra totul sub control.

Sfat 2: Mențineți-vă prezența socială constantă

 Conturile dvs. de social media nu mai sunt chestiuni private. Aparent, chiar și atunci când companiile angajează personal pentru a lucra într-un birou, ele intră pe social media pentru a verifica profilurile celor pe care îi angajează. Potrivit Business News Daily, 70% dintre angajatori s-au uitat la profilurile de social media  ale potențialilor angajați, iar 43% dintre angajații intervievați se uită la profilurile de social media ale angajaților existenți.

Dacă sunteți freelanceri, o companie va fi chiar mai înclinată să descopere informații despre dvs. ca profesioniști și ca persoane în general. Multe companii își fac griji în legătură cu reputația lor, atât online, cât și offline, și dacă numele dvs. va fi adesea menționat, există și mai multe șanse ca prezența dvs. de social media să fie verificată.

Specialiștii în resurse umane, care deseori efectuează căutări în social media, îi sfătuie pe freelanceri să aibă conturi private și de muncă separate. “De multe ori oamenii folosesc social media pentru a distribui conținut privat cu prietenii și membrii familiei, este un lucru obișnuit “, spune Patrick Dickinson, șeful HR la Flatfy. “Compania noastră lucrează frecvent cu freelancerii și deseori se uită la profilurile de pe social media, în timp ce angajăm content writeri, ale căror nume vor apărea mai târziu pe blogul nostru. Dacă nu doriți ca informațiile private să influențeze deciziile privind angajarea, creați-vă conturi private. “

Sfat 3: Folosiți instrumente de gestionare a reputației online

Gestionarea reputației online poate părea descurajantă, deoarece Internetul este supraaglomerat de informații, noi volume de date sunt adăugate în fiecare zi și este foarte greu să ții pasul. Din fericire, există instrumente online care vă pot ajuta să urmăriți repede reputația online:

Alerte Google: acesta este un instrument foarte ușor de utilizat, care utilizează numele dvs. numai pentru a căuta orice mențiune despre persoana dvs. online. Google vă anunță prin e-mail de fiecare dată când numele dvs. este menționat undeva pe Internet.

Mențiune socială: acest instrument efectuează o analiză în timp real a prezenței dvs. în social media, inclusiv a unor mențiuni pozitive, negative și neutre.

Trackur: acesta este cel mai cuprinzător instrument de gestionare a reputației online. Acesta vă oferă o analiză aprofundată a prezenței dvs. online cu ajutorul graficelor și a surselor de rezultate.

Folosind cel puțin unul din aceste instrumente veți putea automatiza gestionarea reputației online, putându-vă susține credibilitatea ca niște profesioniști de succes. 

Concluzie

Gestionarea reputației online poate fi mare consumatoare de timp și poate necesita multă muncă, dar este absolut necesară pentru un freelancer de succes. Sperăm că aceste sfaturi și instrumente  vor contribui la simplificarea și eficientizarea gestionării reputației online.

Call Now Button