Gestionarea reputației online a antreprenorilor

cristian mai 17, 2019 0 Comments

Unul dintre cele mai mari beneficii ale marketing-ului online este abilitatea de a primi recenzii bune de la clienți fericiți. Din păcate, poate fi uneori și un dezavantaj. La fel cum clienții mulțumiți se laudă cu privire la serviciile contractate, un client nefericit poate folosi aceleași canale pentru a se plânge. Pentru a vă proteja afacerea, luați în considerare gestionarea reputației online a antreprenorilor.

Industria dvs. este tipul de afacere care se bazează pe recomandări și referințe. Dacă oamenilor le place afacerea dvs., o vor menționa prietenilor și colegilor. Dacă nu le place, se vor îndrepta spre o firmă concurentă. Este posibil să nu puteți satisface fiecare client cu care lucrați, dar gestionarea reputației online va reduce la minimum potențialele daune cauzate de o experiență negativă.

De ce este atât de importantă gestionarea reputației online?

Internetul permite transmiterea mesajelor dvs. mai departe și mai repede decât oricând. Acest lucru este minunat atunci când vine vorba de marketing, dar problema este că impresiile negative sau comentariile despre afacerea dvs. se pot răspândi la fel de repede.

Social media și alte canale online au dat consumatorilor mai mult control asupra relației de afaceri. O persoană care nu a fost mulțumită de cel mai recent proiect nu va face o reclamație în scris – el sau ea va intra în mediul online și va spune tuturor ce s-a întâmplat.

Gestionarea reputației vă ajută să adunați astfel de impresii înainte de a răspândi prea departe, având șansa de a le trata în mod corespunzător. Cu excepția cazului în care vă petreceți ceva timp urmărind și monitorizând feedback-ului despre afacerea dvs., nu există nicio modalitate de a ști câți oameni vorbesc despre ea sau ce spun. Dacă nu știți ce spun oamenii, nu puteți răspunde. Și atâta timp cât recenziile negative rămân fără răspuns, clienților potențiali și chiar și cei actuali își pierd încrederea în afacerea dvs.

Cum pot recenziile negative să vă afecteze afacerea?

O știre negativă poate provoca  un dezastru în ceea ce privește reputația unei companii. În mass-media tradițională, știrea ar dura o zi sau două și apoi ar fi înlocuită cu altceva – fără a fi transmisă non-cititorilor. Astăzi, o știre nu durează doar o zi – poate dura săptămâni sau chiar luni, iar oamenii sunt mai mult decât bucuroși să împartă propriile experiențe negative.

Ce s-ar putea întâmpla dacă o astfel de poveste a continuat să se răspândească pe Internet? Piața ar avea încredere în compania dvs. mai puțin decât înainte. Un cont cu recenzii negative – chiar și unul fals, îi poate face pe oameni să se gândească de două ori înainte de a face afaceri cu dvs. O recenzie necorespunzătoare poate trezi suspiciuni cu privire la calitatea muncii dvs., în timp ce un articol despre abateri sau o altă infracțiune poate pune la îndoială integritatea afacerii dvs.

Acest lucru ar putea conduce la mai puține vânzări și la venituri mai mici, deoarece chiar dacă reclamațiile făcute împotriva dvs. au fost nedrepte sau neadevărate, clienții dvs. potențiali vor ezita să facă afaceri cu dvs. Același lucru este valabil și pentru o companie acuzată că face afaceri de proastă calitate. Nimeni nu ar angaja un antreprenor cu o recenzie nefavorabilă, când ar putea alege unul cu o istorie solidă în ceea ce privește activitatea desfășurată.

Nicio companie nu este imună, mai ales într-un moment în care feedback-ul nefiltrat se poate răspândi imediat pe bloguri și pe rețelele sociale. Diferența dintre o companie care depășește știrile negative și una care nu o face o reprezintă gestionarea reputației. Cu strategia potrivită, compania dvs. poate reduce efectele și poate ieși mai puternică decât oricând. Dacă nu, această impresie negativă se poate transforma într-o pată permanentă pe reputația dvs..

Cum vă puteți gestiona reputația online?

Cheia pentru gestionarea reputației este o acțiune rapidă. Vestea proastă poate circula rapid în mediul online, deci trebuie să fiți la fel de rapizi și să neutralizați efectele negative. Aceste strategii vor menține reputația dvs. intactă.

Monitorizarea activității online

Ce spun oamenii despre afacerea dvs.? Știți ce spun ei pe paginile dvs. de blog și social media, dar pe alte site-uri? Aceasta ar putea părea o sarcină imposibilă dat fiind dimensiunea Internetului. Cu toate acestea, un instrument de gestionare a reputației online va aduce în atenția dvs. toate mențiunile despre dvs. și compania dumneavoastră.

Căutați instrumente care să monitorizeze feedback-ul pe bloguri, social media, motoare de căutare și alte canale. Verificați aceste instrumente o dată pe zi. De asemenea, le puteți seta să trimită actualizări prin e-mail, astfel încât să știți întotdeauna ce se spune despre afacerea dvs.

Răspundeți în timp util

O recenzie negativă pe un site obscur poate părea inofensivă – până când un blogger popular o va observa și împărtăși cu publicul său. Dacă instrumentul dvs. de gestionare a reputației surprinde o recenzie sau un articol nefolositor, răspundeți imediat la acestea.

Cereți-vă scuze unui client care s-a plâns și faceți-i o ofertă pentru a rezolva problema. Răspundeți la mesajele și articolele de pe blog, cu clarificări, actualizări și scuze dacă ați făcut o greșeală. Cu cât răspundeți  mai rapid la feedback-ul negativ, daunele suferite de  reputația dvs. vor fi mai puține.

Când nu răspundeți la recenzii negative imediat, pot apărea consecințe nedorite. O recenzie o urmează pe alta, până când aceste recenzii sunt primele lucruri care îi vin în minte cuiva când se gândește la compania dvs. De fapt, ele pot chiar să apără atunci când cineva face o căutare despre compania dvs. – cu excepția cazului în care există alte recenzii sau rapoarte cu care le puteți contracara.

Dacă prezentați recenzii bune ale proiectelor recente și alte materiale care vă pun compania într-o lumină pozitivă, puteți demonstra că recenziile negative nu sunt reprezentative pentru afacerea dvs.

O bună reputație se construiește în timp, dar nu în prea mult timp pentru a o pierde. O experiență proastă poate afecta afacerea viitoare, motiv pentru care este important să vă monitorizați reputația și să acționați rapid atunci când apare o amenințare.

Nu așteptați până când se întâmplă ceva pentru a vă face griji cu privire la reputația dvs. – fiți proactivi și începeți să o gestionați acum.

Call Now Button