fbpx

[PODCAST: #4] Un ghid cuprinzător despre cum să scrii conținut relevant pentru site-ul tău

Oblyo Digital Agency mai 26, 2019

Dacă încă mai aveți nelămuriri în legătură cu importanța conținutului pe propriul site, faceți un test simplu. Căutați pe Google orice subiect vă interesează și deschideți primele pagini afișate. Cu excepția videoclipurilor încărcate pe YouTube, unde și acolo textul este important, dar trebuie compus într-un mod diferit față de un articol obișnuit, toate rezultatele relevante vor conduce către site-uri pline de informații, foarte ordonat structurate. Astfel de articole sunt apreciate de utilizatori pentru ceea îi învață, iar datorită modului în care livrează informația sunt ușor de indexat și pentru Google. Fără conținut relevant, atât din punct de vedere al vizitatorilor cât și al motoarelor de căutare, valoarea unui site se apropie periculos de zero.

Din păcate însă, este mai simplu să te convingi de importanța conținutului online decât să înveți cum ar trebui să-l compui astfel încât să fii remarcat. Oricât de bine ai jongla cu cuvintele, nu poți să devii content writer peste noapte. Trebuie să ai mai întâi noțiunile de bază în ceea ce privește realizarea unui cadru suport după care să construiești articole, dar și să cunoști cerințele elementare pentru optimizare. De aceea, Oblyo Digital Agency v-a pregătit un ghid detaliat care tratează relevanța conținutului pe ambele planuri. În cele ce urmează vom afla:

Cum trebuie scris un articol din punct de vedere al mesajului astfel încât să incite cititorul și să-l determine să cumpere?

Cum trebuie scris un articol din punct de vedere tehnic astfel încât să obțină performanțe bune pe Google?

Scrierea conținutului pentru cititor
Scrierea de conținut este știință sau artă?

Scrierea de conținut este o știință ridicată la nivelul de artă. Sunt mai multe șanse ca cineva deschis la idei noi și dispus în permanență să învețe să ajungă un content writer apreciat, care câștigă consistent din această meserie, decât un artist al cuvintelor care nu dorește să iasă din lumea lui.

Cu alte cuvinte, oricât de buni ați fi într-un domeniu și indiferent de măiestria cu care utilizați limba pe care o vorbiți, dacă să nu sunteți îndeajuns de flexibili încât să vă mulați după cerințele internetului, articolele dumneavoastră nu vor ajunge niciodată pe primele pagini ale motoarelor de căutare.

Un lucru pe care trebuie să nu-l uitați niciodată atunci când scrieți un articol pentru un site este faptul că acesta nu apare într-o publicație tipărită unde nu are concurență în ochii cititorilor. În cazul articolelor online, datorită alternativelor pe care cititorii le au la un click distanță, fiecare secundă ce întârzie atingerea punctului culminant este periculoasă pentru dumneavoastră.

De aceea, în cazul conținutului destinat site-urilor, mai importantă decât figurile plastice și descrierea artistică prin care se încearcă introducerea cititorului într-o anumită atmosferă este redarea informațiilor pertinente într-un mod scurt și la obiect.

Cum se scriu articolele care produc buzz?

Pentru a produce buzz, conținutul unui site trebuie compus în așa fel încât să exprime un punct de vedere al unui specialist, dar în același timp să fie scris într-o manieră care să-i apropie pe cititori.

Nu există nimic perfect în această lume, dar dacă aveți o afacere într-un domeniu, se presupune că cel puțin în mediul în care activați aveți mai multe cunoștințe decât cei din jur. De aceea, nu vă sfiiți să vă împărtășiți cunoștințe și să faceți din ele unealta cu care fluidizați traficul de pe site-ul dumneavoastră.

În același timp, aveți grijă cum vă expuneți punctul de vedere deoarece cititorii, cu toate că-și doresc opinia unui profesionist, nu apreciază expresii de tipul: cea mai bună companie, numărul 1 în domeniul … sau pe primul loc la … atâta timp cât nu aveți și dovezi cu care să susțineți afirmațiile.

Să ne gândim la profilul consumatorului!

Nu scrieți niciodată la modul general. Este ca și cum ați juca rațele și vânătorii aruncând mingea la întâmplare într-un parc și gândindu-vă că poate, poate lovește pe cineva. Procedând atât de vag, nu numai că sunt șanse mari ca mingea dumneavoastră să nu atingă pe nimeni, dar și în cazul în care ajunge la cineva, acea persoană să nu v-o trimită înapoi, feedback-ul fiind nul. Scrieți întotdeauna cu imaginea cuiva care are nevoie de produsele sau serviciile dumneavoastră în minte. Acea imagine este profilul consumatorului ideal, din publicul dumneavoastră țintă.

Să spunem de exemplu că vindeți deodorant unisex. Aproximativ 70% din români folosesc produse de îngrijire corporală de acest fel, iar publicul dumneavoastră este unul foarte larg. Cu toate acestea, deoarece competiția este aprigă nu înseană că veți genera vânzări mari doar pentru că vindeți un bun de larg consum, mai ales dacă sunteți nou pe piață și costurile de fabricație vă obligă să vindeți mai scump decât media.

De aceea, gândiți-vă la persoana ideală care ar putea cumpăra deodorantul dumneavoastră ca la un bărbat de 30-40 de ani, cu un venit peste mediu și care pune un accent deosebit pe felul cum arată. În general, bărbații transpiră mai mult decât femeile; La vârsta specificată, cu siguranță au o viață socială activă și folosesc deodorant aproape zilnic; Venitul substanțial le permite cumpărarea deodorantului dumnavoastră; Iar punând accent pe felul cum arată, mai mult ca sigur îi interesează și calitatea produselor cumpărate. Restrângând cercul celor vizați atât de mult, veți avea mai multe șanse să vindeți cuiva deodorat. Iar dacă ați convins măcar o persoană, cu următoarele va fi din ce în ce mai ușor.

Care sunt nevoile la vedere și ascunse ale consumatorului?

Orice persoană are nevoi. Cele pe care le conștientizează sunt nevoi la vedere. Cele din subconștientul său sunt nevoi ascunse. Pentru a-și satisface nevoile la vedere un cititor va căuta pe Google soluția. Dar odată ce a găsit articolul care să răspundă la dilema sa, ceea ce-l va determina să facă o achiziție este convingerea că acel bun sau serviciu îi satisface nevoile ascunse.

Ce nevoi poate avea un bărbat interesat de deodorant?

Nevoi la vedere

  • stoparea transpirației abundente;
  • mascarea mirosului neplăcut;
  • eliminarea petelor de transpirație de pe haine.

Nevoi ascunse

  • facilitarea interacțiunii cu cei din jur;
  • obținerea unui venit mai mare;
  • găsirea unei partenere.

Bărbatul care caută deodorant cel mai probabil va căuta pe Google cum să nu mai transpiri? Dar ceea ce-l va convinge să cumpere deodorantul dumneavoastră este faptul că prin rezolvarea problemelor vizibile legate de cantitatea de transpirație, viața socială i se va îmbunătăți, va câștiga mai multă încredere în sine și va urca mai ușor pe scara ierarhică a locului de muncă. În plus, devenind mai atrăgător din punct de vedere fizic îi va fi mult mai ușor să se apropie și de persoanele de sex opus.

Care este scopul articolului?

Pentru dumneavoastră scopul scrierii de conținut pentru site este bineînțeles atragerea de potențiali clienți și transformarea lor în cumpărători. Nu vă doriți ca oamenii să se perinde pe site-ul dumneavoastră fără a genera nicio vânzare. De aceea trebuie să fiți foarte convingători și să oferiți cititorilor ceea ce-i interesează.

Ce informații trebuie să cuprindă un articol?

Pe lângă informațiile pertinente care rezolvă problemele cititorilor, pentru a fi convingători, este foarte important să introduceți în articol și păreri ale consumatorilor.

Întorcându-ne la exemplul cu deodorantul, dacă este vorba de un produs nou, faceți o selecție și oferiți câteva mostre unui grup de persoane. Apoi, rugați-le să-și descrie experiența în urma folosirii.

Nu uitați că articolele dumneavoastră, chiar dacă sunt articole publicitare, care fac reclamă la ceea ce promovați, trebuie să pară cât mai reale. Nu atribuiți produsului dumneavoastră proprietăți pe care nu le are în realitate și în același timp, nu vă temeți să-i recunoașteți și minusurile.

În cazul produselor cosmetice, mai ales cele noi, de foarte bună calitate și cu costuri mari de producție, un dezavantaj pentru consumatori îl constituie prețul. Acesta nu poate fi la fel de mic ca în cazul bunurilor produse în cantități industriale. Dar dacă balanța se va înclina în favoarea plusurilor, minusul reprezentat de preț este un detaliu minor peste care consumatorii sunt dispuși să treacă.

Scrierea propriu-zisă a articolului

Toate ideile abordate până acum s-au referit la cadrul unui articol de site. Acesta a fost doar scheletul care de acum încolo trebuie îmbrăcat în cuvinte și transformat într-un text cursiv. Dar având o fundație solidă, vă va fi foarte ușor să realizați un articol extraordinar care să prezinte interes.

Trecerea în revistă a tuturor informațiilor

Valoarea lecturii fiecărui cuvânt din site-ul dumneavoastră se calculează în unități de timp extrem de valoros pentru cititor. Această valoare depinde de la persoană la persoană, dar nu este niciodată o valoare nesemnificativă. De aceea, prețuiți timpul pe care cititorii vi-l acordă și asigurați-vă că pentru ei lectura a fost o investiție nu o pierdere.

Recunoștința dumneavoastră față de timpul pe care un cititor vi l-a acordat o puteți exprima prin trecerea în revistă a tuturor informațiile prezentate în articol. Astfel, cei care au avut răbdare să citească până la capăt își vor cimenta ideile în minte. Iar pentru cei care nu au la dispoziție îndeajuns timp pentru o lectură completă, puneți la începutul articolului un buton care să-i ducă direct la concluzie pentru a nu vă părăsi site-ul fără a afla măcar ideile principale.

Găsirea unui titlu potrivit

Tehnica stabilirii titlului unui articol se folosește foarte des în cazul site-urilor scrise într-o limbă cu mulți vorbitori. Este mult mai dificil să fii primul pe Google scriind în limba chineză, indiană, engleză sau japoneză decât în română deoarece numărul site-urilor în aceste limbi este considerabil mai mare. De aceea, mulți experți SEO care scriu în limbi cu mulți vorbitori, apelează la tehnica stabilirii titlului articolului la final pentru a se asigura că aleg o denumire care să se potrivească perfect cu ceea ce au compus.

Bineînțeles, nu este greșit nici să porniți de la titlu și apoi să vă prezentați treptat ideile. Dar veți observa că pe parcurs ce dezvoltați mesajul, veți descoperi din ce în ce mai multe variante mai potrivite și evaluarea fiecăreia poate să vă consume mult timp.

Scrierea conținutului pentru Google
Cum se scriu articolele bine cotate de motoarele de căutare?

Pentru a avea performanțe bune pe Google, nu este de ajuns ca un articol să îmbrace doar scheletul de mai sus, ci și să fie șlefuit pentru a întruni niște cerințe tehnice.

Un contet writer profesionist cunoaște faptul că pentru un articol ca la carte nu este suficientă doar o singură revizuire și de aceea el nu se rezumă doar la a scrie un articol fără a ține cont de titluri, subtitluri, paragrafe, imagini și legături, elemente trigger care atrag atenția motoarelor de căutare. În câteva idei, vă vom prezenta în continuare care sunt caracteristicile comune pe care le au articolele cu performanțe bune:

1. Titluri scrise sub formă de întrebare

Dacă atunci când am vorbit despre scrierea conținutului astfel încât să-l facem atractiv prentru cititor am menționat titlul la sfârșit, acum pornim de la el doarece de această dată privim articolul din punct de vedere tehnic și obiectiv, de la deschidere la încheiere.

Chiar dacă atunci când scrieți un articol titlul este ultimul element la care vă gândiți, pentru Google el reprezintă prima serie de cuvinte redată. Și implicit, pentru cititori primul element lecturat.

Se pare că cele mai bune titluri sunt cele care încep cu o întrebare sau ridică o problemă. Acestea nu sunt niciodată vagi și sunt scrise în așa fel încât să promită mai departe un răspuns viabil la ceea ce îi interesează pe cititori.

La fel de important ca titlul articolului, este descrierea care îl succedă. Pentru a fi ușor de asimilat, aceasta poate consta într-o frază care să răspundă succint la întrebarea din titlu. Descrierea nu trebuie să dea soluția completă. Ci să se rezume subiectul principal al articolului pentru ca atât motoarele de căutare cât și cititorii să-și facă o idee despre ceea ce vor descoperi mai departe.

Un mod ingenios de a compune o descriere este structurarea ei într-o listă. Pe puncte, aceasta poate enumera ideile paragrafelor ce urmează și de asemenea poate cuprinde link-uri directe către fiecare paragraf, pentru a fi cât mai practică.

2. Paragrafe definite de subtitluri

Poate ați observat că la unele interogări, Google redă într-un chenar răspunsul numărul 0 dintr-un site care oferă o soluție precisă la interogarea făcută de utilizator. Deocamdată, la interogările în limba română Google nu afișează foarte des astfel de chenare, denumite în limba engleză rich snippets. Dar dacă nu ați văzut unul până acum și doriți să aflați cum arată, scrieți în căsuța de căutare o întrebare simplă în limba engleză, ca de exemplu: “what color is water”.

La această interogare Google redă ca rezultat 0 un paragraf al site-ului Wikipedia, alături de o fotografie cu apă. Paragraful spune exact de ce apa este albastră, iar fotografia ilustrează afirmația.

Numim acest rezultat rezultatul 0 deoarece nu apare la fiecare interogare. Cum am spus și mai devreme, în limba română sunt foarte puține site-uri care se bucură de acest privilegiu, dar tendințele și în țara noastră, din punct de vedere SEO se vor rezuma pe viitor la metode de a ajunge acolo.

Ca să înțelegeți mai bine cum funcționează mecanismul din spatele alegerii acestui rezultat, trebuie să înțelegeți mai întâi ce reprezintă el. Accesând site-ul Wikipedia redat ca răspuns la interogarea “what color is water” observăm că rezultatul 0 este de fapt primul paragraf dintr-un articol despre apă.

Repetând experimentul și cu alte site-uri realizăm că aceste rezultate sunt de fapt paragrafe care răspund la niște întrebări și sunt în general precedate de ele, scrise ca subtitluri

Importanța subtitlurilor H2

Pentru Google cel mai important tip de subtitlu este cel de dimensiunea H2. În comparație cu alte dimensiuni, textul care succedă aceste subtitluri are cele mai mari șanse să fie redat ca rezultat 0 încadrat în chenar, mai ales dacă subtitlul este o întrebare.

Punând o problemă pe care cititorii ar putea să o ridice cu privire la conținutul articolului dumneavoastră și răspunzând imediat la ea, Google va considera acel paragraf specific cea mai importantă bucată de text din articolul dumneavoastră și va face o excepție redând în loc de o parte din descrierea meta a articolului, ca în cazul celorlalte rezultate, exact bucata de text relevantă.

Pentru paginile de rezultate care afișează acest chenar special, veți observa că mai există o funcție Google. Imediat sub chenar, se afișează o listă de întrebări asemănătoare ale altor utilizatori, dar cu același subiect cu întrebarea pusă de dumneavoastră.

Apăsând pe fiecare întrebare, veți vedea cum răspunsul se afișează sub forma unui accordion tab și reprezintă, ca în cazul rezultatului 0, un fragment dintr-un articol relevant. În mare, algoritmul este același.

Ca și pentru a ocupa locul de onoare 0, pentru ca un fragment din site-ul dumneavoastră să fie afișat ca un raspuns la o interogare, el trebuie să aibă un text cu subiect și predicat care să ofere soluția exactă la acea problemă.

În legătură cu subtitlurile se pune des problema celorlalte dimensiuni. Dacă un subtitlu nu are mărimea H2 acest lucru nu înseamnă că el nu ajută la structurarea textului. Este doar mai puțin relevant pentru motoarele de căutare, dar în niciun caz nu încurcă!

3. Imagini care susțin idei

La fel ca și subtitlurile, imaginile într-un text ajută la simplificarea mesajului. Ele întăresc ideea prezentată în conținut și dacă în descrierea lor conțin și cuvinte cheie, au multe șanse să fie redate în rezultatul 0.

4. Circuite deschise pentru trafic fluid

Google adoră site-urile care în lumea virtuală reprezintă un nod de legătură. Acest motor de căutare nu vrea ca utilizatorii săi să se blocheze la un moment dat pe un singur site în timpul navigării și de aceea apreciază site-urile cu legături relevante atât către interior, cât și exterior.

Dacă ați mai scris despre un subiect, sau în interiorul articolului atingeți un punct despre care ați mai vorbit și cu altă ocazie, nu uitați să faceți legătura cu acea pagină. De asemenea, dacă știți alt site care să prezinte pe larg o idee pe care dumneavoastră doar o aduceți în discuție, nu uitați să faci trimitere către el, mai ales dacă este un site cu autoritate mare.

5. Sumar care rezumă toată ideile

Cine nu iubește recapitulările? Această metodă de învățare este una des adoptată de dascălii din majoritatea școlilor de pe glob. Americanii îi spun wrap-up. Noi folosim expresia trecerii în revistă.

Pentru utiizatori, recapitularea este așa cum am spus și mai devreme un mod de a sedimenta ideile pe o parte, și o soluție de a câștiga timp pe de altă parte. Iar pentru Google, cea mai bună metodă de a încheia un text.

Și în această încheiere, unde mesajul se reia prescurtat, este bine să existe link-uri relevante. Pentru ca utilizatorul să nu vă părăsească site-ul după lectura unui singur articol, puteți adăuga legături către alte articole cu subiecte care l-ar putea interesa.

De asemenea, nu uitați ca tot în această secțiune să provocați cititorul să comunice cu dumneavoastră și să vă ofere feedback. Cea mai bună metodă prin care vă puteți dezvolta ca profesionist este punerea în aplicare a cerințelor clienților, iar aici este momentul să aflați despre ele.

Încă un motiv pentru care vă recomandăm compunerea unui sumar la finalul articolului este repetarea cuvintelor cheie relevante. Pentru ca motoarele de căutare să găsească mai ușor articolele dumneavoastră, cuvintele cheie trebuie să aibă o anumită pondere în comparație cu numărul total de cuvinte al textului din care fac parte.

În concluzie, cum trebuie să realizați conținutul site-ului dumneavoastră pentru a satisface și cititorii și motoarele de căutare?

Pentru ca cititorii să fie mulțumiți în urma lecturii unui articol de pe site-ul dumneavoastră, acesta trebuie să îndeplinească următoarele cerințe:

să fie nișat pentru un anumit tip de consumator;

să ofere soluții la nevoile vizibile și invizibile ale consumatorului;

să aibă un scop clar;

să cuprindă informații relevante;

să aibă la bază un cadru solid;

să rezume ideile prezentate și soluțiile propuse;

să aibă un titlu care să-l reprezinte.

Cu toate că funcția Google ce redă bloc de text din conținutul unui articol nu este încă foarte utilizată, pentru ca site-ul dumneavoastră să ocupe pe viitor poziția 0 a paginilor de rezultate, articolele lui trebuie să fie scrie astfel:

să aibă titluri provocatoare;

să fie structurate în paragrafe cu subtitluri H2;

să conțină imagini cu descriere;

să reprezinte circuite deschise;

să aibă un rezumat care să conțină cuvintele cheie.

Ajungând și la concluzie, sperăm că am reușit măcar într-o anumită măsură să lămurim câteva din punctele cheie necesare în realizarea conținutului SEO. Internetul este un mediu volatil a cărui singură constantă este schimbarea. Până la următorul podcast marca Oblyo Digital Agency, vă așteptăm pe blog cu subiecte la fel de interesante și captivante ca acesta, unde descoperim împreună și alte secrete ale universului online.

Podcasturi
Call Now Button