fbpx

[PODCAST: #3]Cum vă ajută conținutul de pe blogul site-ului dumneavoastră pentru a vă crește cifra de afaceri?

Oblyo Digital Agency mai 21, 2019

Există o mulțime de antreprenori care se mulțumesc doar cu realizarea unui site pentru brand-ul lor. Ei fac o pagină principală care să arate cât mai glossy; Încarcă o serie de produse în magazinul online; Publică două trei date despre companie și istoricul ei; Iar la sfârșit, încropesc paginile impuse de politica GDPR și lansează proiectul. Și apoi așteaptă. Așteaptă ca potențialii clienți să se strângă în jurul produselor magazinului lor și să înceapă să cumpere. Dar aceste prime vânzări întârzie să apară, iar antreprenorii își pierd încrederea în internet și dau vina pe țara în care locuiesc spunând că nu este pregătită pentru shopping-ul online. Dar în realitate, problema vine din interior.

Dacă v-ați construit un site, ați bifat toate căsuțele la aspect, viteză și indexare și tot nu reușiți să generați vânzări, înseamnă că nu sunteți îndeajuns de convingător. Ați auzit vreodată de expresia “Cuvintele sunt preludiul faptelor”? În romanul său Scrisoare de dragoste publicat în anul 1938, cu mult înainte de era Google, într-o propoziție de doar patru cuvinte, scriitorul Mihail Drumeș ne dă o soluție viabilă la lipsa de acțiune.

Nu cu mult timp înainte, conținutul site-ului era folosit doar ca o metodă de diferențiere între prorpia afacere și competitori. Dar în prezent a devenit un element absolut necesar pentru orice antreprenor de succes.

Într-un site, cuvintele trebuie să existe pretutindeni. De la pagina principală sau cele cu biografia antreprenorului și până la descrierile produselor sau serviciilor comercializate. Iar locul unde ele trebuie mereu să se dezvolte pentru ca site-ul să fie viu, este pe blog.

Criticii creatorilor de conținut s-ar putea întreba cine mai citește bloguri în ziua de astăzi? Dar în realitate, în mod conștient sau nu, aproape toți utilizatorii internetului citesc bloguri. Iar acesta este și motivul pentru care un site cu un blog bun generează mult mai mult trafic și vânzări decât unul fără această secțiune bine pusă la punct.

Ca să înțelegeți mai bine puterea conținutului unui blog și a cuvintelor dintr-un site, Oblyo Digital Agency v-a pregătit o listă cuprinzătoare cu toate beneficiile pe care le aveți ca antreprenor dacă vă îndreptați atenția spre această direcție.

Ce poate face pentru afacerea dumneavoastră conținutul de pe blog?

#1 Un blog convingător influențează rata de conversie

Ca antreprenor, obiectivul principal pentru care vă creați un site este generearea vânzărilor. De fapt, orice acțiune pe care o întreprindeți, legată de afacerea dumneavoastră, ar trebui planificată cu acest scop în minte. Chiar dacă vânzările nu vor începe să curgă imediat de la publicarea primului articol, cu siguranță blogul vă va ajuta să vă apropiați de potențialii clienți. Există și studii efectuate de companiile americane care demonstrează influența pozitivă a blogului pentru volumul vânzărilor:

Cu toate că necesită timp, crearea de conținut generează de șase ori mai multe vânzări decât orice altă metodă de marketing conform studiilor efectuate de ABG Essentials;

În ultimele două decenii, datorită internetului, numărul de reclame pe care un om de rând le vede într-o zi a crescut cu cel puțin 150%. De aceea și filtrul consumatorilor a devenit mai strict, iar publicitatea superficială și-a pierdut mult din credibilitate. Acum prea puține persoane mai cumpără doar pe baza unei simple reclame și înainte de orice achiziție substanțială caută informații și se documentează apreciind conținutul scris;

Conform CMI, Content Marketing Institute din Statele Unite, 61% din persoanele care utilizează internetul efectuează o achiziție în urma citirii recomadărilor de pe un blog;

Rezultate unui chestionar efectuat pe platforma Curata arată că nu mai puțin de 74% din companiile intervievate au reușit să obțină vânzări mai mari prin creșterea cantității și calității conținutului postat pe site-urile lor.

#2 Conținutul de calitate vă ajută la îmbunătățirea reputației online

În afară de cifra vânzărilor, conținutul online este ideal și pentru a vă crea o imagine favorabilă în fața potențialilor clienți, dar și pentru a le recâștiga încrederea în urma unor incidente care v-au pus într-o lumină neprielnică.

Când fac o achiziție, cei mai mulți oameni nu cumpără doar bunuri sau servicii, ci investesc într-un nume cu care vor să fie asociați și care contribuie la rândului lui la lustruirea propriilor imagini. O femei de exemplu, nu investește într-o geantă Hermes doar pentru că nu-și poate căra telefonul și portofelul în buzunarele hainelor, sau pentru că nu ar fi la fel de bine protejate într-o geantă oarecare, ci și pentru că își dorește ca imaginea ei să fie asociată cu imaginea brandului Hermes definită prin grație, lux și eleganță. Un bărbat pe de altă parte, nu bea whiskey crezând că nu ar putea descoperi aceeași plăcere în alte tipuri de alcool, ci pentru că-și dorește ca imaginea lui să împrumute din calitățile acestui produs: putere, fermitate și rafinament.

Cu excepția consumabilelor, dar nici acolo, aproape nimeni nu investește doar în lucruri și servicii, ci și în nume. De aceea este foarte important ca prin conținutul blogului afacerii dumneavoastră să vă faceți clienții să înțeleagă cu ce valori spirituale se va îmbogăți viața lor în urma achiziției.

În plus, așa cum probabil ați observat în carierea antreprenor, adresându-vă oamenilor, din cauza caracterului lor subiectiv, sunt situații imprevizibile și imposibil de evitat în care reputația companiei are de suferit. Este de ajuns ca un client nemulțumit să-și spună public părerea despre compania dumneavoastră și totul se duce de râpă. Dar ”cuvintele au puterea atât să distrugă cât și să vindece” și tot ce se dărâmă prin cuvinte, poate fi reclădit tot prin cuvinte.

#3 Conținutul online este o metodă convenabilă de a vă face cunoscut

Există mai multe tipuri de antreprenori:

・Pionierii – cei care întreprind o afacere într-un domeniu nou;

・Începătorii – cei care întreprind o afacere într-un domeniu arhicunoscut;

・Luptătorii – cei care au penetrat piața și luptă pentru a cuceri noi teritorii.

・Tigrii – cei care au deja afaceri bine cotate și un nume răsunător.

Indiferent de statutul dumneavoastră ca antreprenor, dezvoltarea site-ul depinde direct de volumul și cantitatea articolelor de pe blog. Pentru pionieri conținutul blogului ajută la familiarizarea utilizatorilor cu noul concept; Pentru cei care sunt la început de drum încercând să apuce o cale bătătorită, articolele de pe blog îi ajută să devină vizibili; Pentru luptători care au construit deja temelia afacerii și acum trudesc să o înalțe, conținutul este cimentul care ține la un loc toate ideile; Iar pentru tigrii însetați mereu de mai mult și mai bun conținutul de calitate este în același timp și metoda prin care convertesc noi adepți, dar și medicamentul în cazul în care un ghimpe le intră sub ghiare.

Un lucru foarte important când vine vorba de conținut, este faptul că doar cantitatea și nu calitatea este influențată de bugetul pe care îl aveți. Spre deosebire de alte instrumente de marketing unde un buget mic înseamnă reclamă de slabă calitate, când vine vorba de conținut puteți apela la un expert SEO care să scrie doar un articol sau mii. Un content writer care se respectă, sau o agenție axată pe calitate, nu vă va oferi conținut slab doar pentru că ați solicitat un număr mic de articole și în același timp, considerând timpul necesar pentru scrierea unui articol, nici discount-uri mari pentru un volum mare.

Cum se scrie conținutul unui blog astfel încât să fie atractiv?

“Dacă îi vorbești unui om într-o limbă pe care o înțelege îi intră în cap. Dar dacă îi vorbești pe limba lui îi merge la inimă” a spus Nelson Mandela.

S-ar putea scrie volume întregi plecând de la tema conținutului adecvat blogurilor. Dar ca să nu ne pierdem în detalii, cel mai important lucru pe care trebuie să-l rețineți când vine vorba de site-ul afacerii dumneavoastră este că trebuie să vorbți pe limba clienților. Indiferent de cât de specializat sunteți într-un domeniu și ce vocabular aveți, trebuie să vă gândiți mai întâi la cunoștințele pe care le au clienții dumneavoastră.

Să luăm de exemplu un medic dentist care dorește să-și popularizeze afacerea. Fiind un specialist în domeniul stomatologiei, cuvinte precum apex, diastemă sau contenție sunt pentru el niște termeni la ordinea zilei. Dar pentru un pacient nefamiliarizat cu această ramură a medicinei, toate cele trei cuvinte sunt neologisme pe care sunt șanse mari să nu le rețină întreaga viață.

Pentru un astfel de pacient, atunci când caută pe internet un medic dentist bun, pentru ca articolul de pe site-ul cabinetului stomatologic să prezinte interes, toți cei trei termeni trebuie înlocuiți cu sinonime mai uzuale sau obligatoriu explicați pe înțelesul tuturor.

Astfel, apexul trebuie numit porțiunea terminală a vârfului rădăcinii unui dinte; La diastemă ne referim cu spațiul dintre incisivii centrali de pe maxilar sau mandibulă; Iar în loc de contenție vorbim despre etapa pasivă de încheiere a tratamentului stomatologic prin care se urmărește evoluția rezultatului și prevenirea recidivei. Un blog bun, este un blog pe care îl poate digera orice persoană care vorbește limba în care acesta este scris.

Cele două entități pe care trebuie să le satisfaci în redactarea unui blog

În ultimul timp, când vine vorba de bloguri se vorbește mult de optimizare. Dar la fel de importantă ca respectarea cerințelor tehnice din punct de vedere SEO, este fluiditatea mesajului. Cei care vă citesc blogul sunt la urma urmei oameni și oricât de mult ați încerca să scrieți pentru a atrage atenția motoarelor de căutare, nu uitați că veniturile sunt generate de fapt de consumatori. De aceea, este necesar să atingeți un echilibru între ceea ce Google se așteaptă să găsească pe blogul dumneavoastră și ce își doresc de fapt potențialii clienți.

Cerințele lui Google față de conținutului unui blog:

・Cuvinte cheie;

・Subtitluri;

・Imagini;

・Meta descrieri;

・Link-uri:

Cerințele clienților față de conținutul unui blog:

・Informații adevărate;

・Text ușor de înțeles;

・Mesaj simplu de reținut;

・Aspect vizual plăcut;

・Promisiunea calității.

La cine trebuie să apelați pentru dezvoltarea blogului dumneavoastră?

Așa cum am amintit și mai devreme, foarte important pentru conținutul unui blog este să mulțumească și motoarele de căutare, dar și audiența. Iar ca să împaci și capra și varza fără un minim de exeperiență în calitate de content writer este foarte riscant.

Un blog scirs neglijent poate fi mai periculos pentru afecerea dumneavoastră decât unul inexistent. Clienții vă judecă după ceea ce postați online, iar Google la rândul său vă compară în permanență cu adversarii.

Conținutul slab face ca cei care au cumpărat deja de la dumneavoastră să își piardă încrederea, iar cei care nu au făcut-o încă să nu v-o acorde deloc. Iar conținutul bun, dar copiat din alte surse, va face ca blogul dumneavoastră să fie complet ignorat de motoarele de căutare, devenind practic invizibil.

De acea, pentru rezultate ireproșabile, cea mai bună investiție pe care puteți să o faceți în site-ul afacerii dumneavoastră este să apelați la o agenție SEO care să vă dezvolte blogul așa cum aveți nevoie.

Spre deosebire de un amator, o agenție SEO sau un content writer cu experiență nu numai că știe să scrie, dar știe și despre ce să scrie astfel încât compania dumneavoastră să răzbească în domeniul în care vă propuneți.

Importanța campaniilor advertoriale pentru un site

Încă un lucru foarte important pentru afacerea dumneavoastră pe care vi-l poate oferi o agenție SEO sunt campaniile advertoriale. Acestea sunt potrivite mai ales pentru firmele mari și mijlocii, dar și pentru cele mici.

Un advertorial este un tip de reclamă foarte eficientă, sub formă de articol scris, conceput în așa fel încât să pară o știre de interes public. Spre deosebire de articolele de blog obișnuite, un advertorial se axează pe punctele forte ale unei companii și prezintă într-un mod incitant beneficiile consumatorilor daca investesc în bunurile sau serviciile prezentate. Advertorialele se axează întotdeauna pe o anumită companie sau gamă de bunuri sau servicii și sunt publicate pe site-uri mari, cu trafic consistent.

Din punct de vedere psihologic, oamenii tind să pună mai mult preț pe informația scrisă decât pe cea transmisă pe cale orală. Atâta timp cât nu se folosește clar cuvântul reclamă în conținutul unui advertorial, publicul va trata articolul ca o opinie scrisă într-o publicație pe care o respectă. Iar pentru a păstra această aparență este absolut necesar să se aibă grijă la modul de redactare.

Costul unui advertorial pe de altă parte, depinde mult de site-ul unde va fi postat. Dar o agenție SEO cu experiență va știi exact ce site-uri să vă recomande pentru a se încadra în bugetul propus de dumneavoastră, dar în același timp să se potrivească și cu ceea ce promovați. De asemenea, la fel ca în cazul articolelor de blog, tot ele se vor ocupa ca advertoriarul să fie scris astfel încât să ajungă la audiența țintă și să-i capteze atenția.

Call Now Button