[PODCAST: #1] Tot ce trebuie să știți despre SEO atunci când nu știți nimic despre SEO

cristian mai 7, 2019 0 Comments

În vasta lume a mediului online, o simplă căutare a termenului SEO poate fi de ajuns încât să te facă să renunți la a vrea să stăpânești cea mai în vogă tehnică de marketing. Cantitatea uriașă de informații greu de digerat pe care ți-o oferă articolele fruntașe din paginile motorului de căutare Google, te amețește în așa măsură încât nu mai știi de unde să începi. Și când te gândești că profesioniștii din domeniu au investit deja mai bine de un deceniu în deprinderea diferitelor metode, în timp ce Google și-a actualizat constant algoritmul, parcă îți vine să te întrebi: Ce rost mai are să mă apuc tocmai acum de SEO?

Dar în realitate ițele nu sunt chiar atât de încurcate. Și deși aveți multe lucruri de recuperat, asta nu înseamnă că nu puteți să învățați chiar și în al doisprezecelea ceas ce înseamnă cu adevărat conceptul de SEO și ce presupune el.

Așa că în loc să vă dați bătuți înainte de startul luptei, mai bine luați-vă o foaie și un creion și descoperiți alături de Oblyo Digital Agency ce se ascunde în spatele celui mai misterios cuvânt al marketing-ului online. Iar pentru început, rețineți doar atât: cu toate că SEO-ul implică o largă varietate de componente, fiecare element în sine nu este dificil de înțeles! Ba mai mult, dacă diseci SEO-ul încercând să-i afli părțile fundamentale, este chiar mai simplu decât multe alte unelte de marketing.

Priviți imaginea de ansambul înainte de a trece la detalii

Înainte să căutați trucuri și tactici pentru a vă însuși cât mai repede puterea SEO-ului, dați-vă un pas în spate și analizați ce aveți în fața ochilor. SEO înseamnă Search Engine Optimisation și presupune optimizarea unui site astfel încât el să devină mai atractiv pentru Google. Pe de altă parte, algoritmul după care atotputernicul motor de căutare decide dacă un site este sau nu demn de atenția lui, rămâne un secret. Nimeni nu știe exact ce vrea Google de la noi, dar cel puțin putem să bănuim bazându-ne pe doi factori:

・relevanța unui site pentru o anume interogare;

・autoritatea site-ului judecată prin prisma legăturilor care duc spre el.

Gândiți-vă la întrebări înainte de a da răspunsuri

Poate că sună cam extrem, dar dacă împărțim populația lumii în oameni care oferă servicii și oameni care cer, atunci Google e de partea celor din urmă. Nu o afirmă direct, dar îți dai seama de la prima interogare de faptul că lui Google îi cam place să aibă mereu dreptate și să pună utilizatorilor pe tavă nimic mai mult decât ceea ce ei vor să știe.

Puneți-i orice întrebare și veți vedea că primul rezultat afișat este exact, sau cel puțin se apropie foarte mult de răspunsul așteptat. Cu alte cuvinte, un răspuns pertinent, simplu și la obiect după care utilizatorul nu-și mai dorește neapărat să afle și o a doua opinie.

Acum, gândiți-vă cum ați putea folosi această informație în scopul personal pentru dezvoltarea propriei afaceri?

Dacă vreți să-l faceți pe Google să răspundă utilizatorilor redând ca prim răspuns pagina dumneavoastră, atunci trebuie să vă gândiți la ce ar putea aceștia să întrebe astfel încât conținutul site-ului pe care îl dețineți să fie chiar răspunsul la interogarea lor.

De exemplu, dacă dețineți un butic cu haine vintage de calitate, la prețuri accesibile, gândiți-vă la ce ar putea un utilizator să-l întrebe pe Google astfel încât acesta să considere relevantă pagina dumneavoastră și faceți-vă o listă:

  • haine vintage
  • haine second hand
  • haine vintage ieftine
  • haine vintage de firmă
  • butic haine vintage

Chiar dacă nu sunt întrebări propriu-zise, expresiile de mai sus pot fi interogări pe care un utilizator pasionat de haine vintage le poate pune lui Google. Iar pentru ca mecanismul să considere pagina buticului dumneavoastră tocmai răspunsul la dilema utilizatorului, atunci trebuie să luați fiecare expresie în parte și să o includeți în punctele cheie ale site-ului fără a neglija corectitudinea gramaticală și naturalețea limbajului.

 

Când vine vorba de SEO, părerea celorlalți contează!

Google ascultă de opinia celor din jur când judecă un site. Motoarelor de căutare le place celebritatea și dacă este vorba de un site nou, la care nimeni nu face referire prin link-uri pe rețelele sociale sau alte pagini online, este foarte puțin probabil ca acesta să reușească să scoată capul în lume.

De aceea, pentru a câștiga popularitate și a vă crește numărul de link-uri către site-ul dumneavoastră, căutați în permanență oportunități de a vă conecta cu pagini cât mai apreciate și conturi de social media care să vă distribuie conținutul. Pentru acest lucru, puteți bineînțeles să începeți să vă faceți reclamă de unul singur, sau puteți apela la o agenție SEO specializată, capabilă să creeze cât mai multe legături către site-ul dumneavoastră.

Până la urmă ce înseamnă SEO?

Cu toate că rămâne un concept vag, SEO se rezumă în linii mari la conținut de calitate și la legături puternice cu alte entități virtuale. Dificil? Oarecum. Imposibil? În niciun caz!

Call Now Button