[Podcast: #7]Cum să ajungi numărul 1 în topul motoarelor de căutare prin conținutul SEO?

cristian iulie 28, 2019 0 Comments

Oricât de bine ai optimiza un site este greu să ajungi în fruntea listelor de rezultate redate de motoarele de căutare în urma unei interogări fără a crea conținut de calitate. Pe de altă parte, chiar și conținutul valoros, prin care ai ceva important de spus, nu va avea un public care să se înghesuie să-l citească, atâta timp cât ignori complet tehnicile SEO.

Conținutul unui site nu trebuie să se axeze doar pe optimizare, dar nici să uite de ea. În podcastul de astăzi de la Oblyo Digital Agency ne-am gândit să abordăm crearea de conținut dintr-un punct de vedere mai subiectiv. Când listele de cuvinte cheie și subtitlurile inteligent amplasate nu mai dau roade, dar recunoști că nici fără ele nu se poate, închide pentru câteva momente toate celelalte ferestre deschise, fă o pauză și dă PLAY podcast-ului nostru. Îți va schimba complet părerea despre conținut.

Cum să scrii conținut SEO cu potențial?
#1 Învață să scrii

Este adevărat că nimeni nu citește tot ceea ce scrie pe un site și tocmai de aceea întreg textul trebuie să fie impecabil deoarece nu știi la care fraze se oprește următorul tău vizitator. Și cu toate că este dificil să fii coerent și să compui conținut demn de tipărit pentru orice colțișor din site-ul tău, este necesar ca măcar să aspiri către acest ideal.

Ironic, mulți creatori de conținut spun că singura metodă prin care poți să înveți să scrii este să scrii, dar nu le putem da în totalitate dreptate. Facem o pauză de publicitate pentru care nu suntem plătiți și ne gândim puțin la unul din filmele de Oscar ale anului 2018: The Green Book. Cu toate că ne-am amuzat copios pe seama efortului lui Lip Vallelonga de a scrie scrisori pentru soția sa în cele câteva săptămâni departe de casă, trebuie să recunoaștem că în calitate de scriitor, nivelul său era echivalent cu cel al unui copil de șase ani și nu a progresat în niciun fel până când nu a primit prețiosul feedback de la tovarășul său de drum, Don Shirley. Iar din acest exemplu tragem concluzia că atunci când vine vorba de scris, perseverența nu se înrudește cu performanța.

Dorești să excelezi în calitate de creator de conținut, într-adevăr trebuie să scrii. Dar cel puțin pentru început, ai nevoie de îndrumare. Iar ca să devii mai bun, bifează rând pe rând următoarele trei puncte:

Corectează-ți greșelile gramaticale

Faptul că nu ai terminat o facultate de litere sau comunicare nu înseamnă că îți este permis să faci greșeli gramaticale, mai ales că bazele gramaticii limbii române se învață în clasele mici. Dacă ai probleme la gramatică, fără pic de jenă cumpără câteva manuale de gimnaziu, sau angajează un profesor particular pentru două trei ore de meditații la gramatică. Nu este deloc scump, iar investiția își merită fiecare bănuț.

Învață să vorbești fluent

O metodă eficientă de îmbunătățre a vocabularului este lectura. Citește cât de mult poți și din cât de multe poți. În calitate de creator de conținut vei avea clienți din toate domeniile și nu știi când dispozitivele descrise în Ghidul Autostopistului Galactic îți vor servi ca inspirație pentru un articol dedicat tehnologiei.

Dacă îți place televizorul, nu te lua după cei care îți spun să renunți la el, ci doar schimbă programele. De la emisiunile de divertisment, reprofilează-te pe documentare care sigur te vor ajuta să reții termeni de specialitate din diferite domenii.

Iar la final, probabil cel mai bun sfat pe care îl vei primi legat de fluența limbajului, este următorul: NU publica niciodată un text pe site-ul tău, sau NU-l trimite clientului înaine de a-l citi cu voce tare. Încearcă și vei vedea de ce!

Fă puțină cercetare

Este imposibil să te pricepi chiar la toate domeniile despre care trebuie să scrii în calitate de creator de conținut. Unii pot să scrie cu ochii închiși despre modă sau cărți, alții despre tehnologie sau echipamente medicale. Fiecare cu pasiunile sale. Însă dacă vrei să creezi site-uri din diferite domenii sau să trăiești din scris, vei vedea că nu îți permiți să refuzi toți clienții care nu au afaceri în domeniile care te interesează pe tine. De aceea, când trebuie să scrii despre ceva nou, înainte să spui NU ofertei, fă puțină cercetare, interesează-te despre subiect, verifică încă o dată ce așteptări are clientul și vezi dacă nu cumva există totuși șanse să-i poți livra un articol pe măsura nevoilor sale.

#2 Livrează conținut diversificat

Un bloc compact de text poate fi greu de digerat pentru mulți cititori. De aceea poți și chiar este recomandat să adaugi imagini, grafice sau videoclipuri care să susțină conținutul articolului și să-l facă mai ușor de înțeles.

Un grafic profesional de exemplu, se poate realiza și în Google Drive fără a fi nevoie să instalezi alte programe. De aceea nu te gândi că este nevoie să faci o cheltuială în plus pentru a-ți anima propriul site sau site-urile clienților tăi. Iar când faci acest lucru în calitate de creator de conținut pentru alții, asigură-te că taxezi suplimentar deoarece timpul se plătește.

Ai mare grijă la dimensiunile elementelor surpriză pe care le inserezi. Nimic nu este mai enervant ca cititor decât să aștepți să se încarce o fotografie sub paragraful pe care îl lecturezi și nu te poate acuza nimeni dacă părăsești numaidecât pagina în cazul în care aceasta te-a făcut să aștepți mai mult de 2-3 secunde.

Dacă este vorba de un site de modă poți încărca fotografiile pe care vrei să le folosești, în contul tău de Pinterest și să le preiei de acolo. Arată foarte profesional și foarte probabil această rețea socială îți va aduce și ea un oarecare trafic organic. În cazul videoclipurilor te poți ajuta de YouTube. El îți va scuti cititorii de multe secunde de așteptare. Iar când ultima șansă pe care o ai rămâne încărcarea fotografiilor în propriul site, folosește programe speciale pentru a le aduce la dimensiunile dorite de tine și nu le publica niciodată în rezoluția maximă în care le găsești pe Unsplash, Pixabay și Pexels.

Prin livrarea unui conținut diversificat, vei vedea cum timpul mediu pe care vizitatorii îl petrec pe site-ul tău crește și astfel poți considera că oferi o experiență de utilizare îmbunătățită. La urma urmei, scopul este ca oamenii să stea cât mai mult pe pagina ta și îi poți face să nu mai plece ținându-le mintea ocupată.

#3 Scrie articole de diferite dimensiuni

Nu îți impune un anumit număr de litere sau cuvinte pe care să-l respecți pentru fiecare pagină a site-ului tău. Un articol de 3-4000 de cuvinte poate face minuni pentru autoritatea unui site, dar cu condiția să aibă substanță. Pe de altă parte, articolele scurte se scriu rapid și aduc trafic când sunt distribuite pe rețelele sociale. Depinde ce îți dorești de la articolele pe care le postezi.

Dacă vrei să cucerești motoarele de căutare și să aduci mai mult trafic de pe Google pe site-ul tău, atunci articolele tale de 3-4000 de cuvinte au mai multe șanse să conțină ceva dintr-o interogare a unui potențial client. Dar în general, ideea pe care o caută utilizatorii motoarelor de căutare când deschid aceste articole lungi, se regăsește în aproximativ 10% din conținut, iar restul de 90% nu prezintă interes.

Pe de altă parte, este mult mai dificil să răspunzi la un număr mare de întrebări legate de un topic atunci când articolul tău nu are decât 250-300 de cuvinte. Din punct de vedere al optimizării, articolele trebuie să fie împărțite în paragrafe, titluri și subtitluri. Iar dacă titlul are 10-15 cuvinte, un subtitlu aproximativ 10 și fiecare paragraf în parte 100-150 de cuvinte, în 250 de cuvinte nu-ți vor încăpea mai mult de două paragrafe. Iar luând în calcul faptul că subtitlurile H2 sunt cele mai apreciate la ora actuală de algoritmii Google, nu ai prea multe șanse să te afirmi.

Însă, succesul unui site este un lucru foarte subiectiv. Există site-uri nișate exclusiv despre un singur subiect, care au doar articole kilometrice și nu conțin mai mult de 4-500 de postări de-a lungul a câțiva ani ani și au performanțe extraordinare, plus un trafic de invidiat. Pe de altă parte, există și site-uri cu articole scurte, care se postează pe bandă rulantă și sunt consumate aproape cap-coadă mai ceva ca pâinea caldă. De aceea, înainte a ne pune pe treabă și a aduna un număr de articole, este foarte dificil să spunem exact care articole vor avea succes pentru un anumit site și care nu.

Noi sugerăm o abordare mixtă. Posteazăi articole scurte și ușor de citit, dar când doreștii să discuți mai pe larg pe o anumită temă, nu-ți impune limite și vorbește cât te ține gura, sau mai bine spus, până încep să te doară degetele, cu condiția să nu uiți până la sfârști de structura potrivită pentru optimizare.

#4 Nu uita de originalitate

Google iubește site-urile care arată ca un nod de legătură în uriașa pânză de păianjen numită internet. De aceea încurajează folosirea link-urilor și legăturile către site-urile relevante pentru conținutul articolului în cauză. Dacă nu știi către ce site-uri să faci trimitere după ce ai scris un articol, consideră-le prioritare pe cele din care te-ai inspirat. Mai mult ca sigur aceste surse de idei au fost cele care ți-au apărut primele atunci când ai făcut cercetare pe Google și asta înseamnă că ai de-a face cu niște site-uri puternice. Dar nu uita niciodată de originalitate!

Citește, inspiră-te, scrie, citează și fă trimiteri. Dar ca orice elev care trebuie să-și depășească profesorul, dă o notă de personalitate textului tău, făcându-l mai bun ca originalul. Vorbește despre propriile experiențe în relație cu subiectul despre care scrii și nu uita să incluzi informațiile pe care le cunoști deja deoarece chiar dacă ție ți se par banale, cei care le citesc s-ar putea să le perceapă ca pe ceva cu totul și cu totul nou.

Ai nevoie de surse pentru a crea conținut de valoare. Dar nu te baza doar pe ele și fă în așa fel încât să oferi mai mult decât ți se oferă.

#5 Telefoane mobile sau desktop?

Niciodată nu ar trebui să îți pui întrebări în legătură cu terminalelele de pe care vizitatorii îți accesează site-ul și să ajungi să te concentrezi pe unul singur din ele. Mai ales în România, cele mai multe site-uri sunt vizitate aproape în mod egal și de pe telefoanele mobile și de pe desktop-uri și de aceea contează mult cum se prezintă față de ambele.

Când optimizezi un site, trebuie să ții cont de faptul că interogările de pe desktop sunt mult mai vagi decât cele de pe telefoanele mobile, dar ca să atragi trafic de pe ambele, este recomandat să fii cât mai specific indiferent de terminalul pentru care scrii.

Am vorbit și în podcastul #6 când am tratat tema randamentului unui site, despre cuvintele cheie cu coadă scurtă și cu cu coadă lungă și am explicat pe larg de ce este mai bine să ne concentrăm pe cele din urmă. Dar cu riscul de a ne repeta, vom analiza încă o dată diferența dintre un articol cu un cuvânt cheie de tipul:

Cum să ajungi numărul 1 în topul motoarelor de căutare prin conținutul SEO? (16.700 rezultate)

și articole cu cuvinte cheie de tipul:

SEO (679.000.000 rezultate)

conținut SEO (335.000 rezultate)

În timp ce cuvintele cheie scurte sunt căutate de mai mulți utilizatori ai motoarelor de căutare, când își doresc cu adevărat ceva de la Google, majoritatea oamenilor sunt foarte specifici și caută folosind interogări cât mai exacte. De aceea, potențialii clienții nu sunt cei care se perindă prin diferite site-uri doar ca mod de a-și petrece timpul liber, ci aceia care merg exact la țintă pentru că doresc să facă o achiziție. Iar tu, în calitate de vânzător, ar trebui să te dedici mai mult celor din urmă.

În plus, folosind un cuvânt cheie cu coadă lungă, vei observa că numărul de rezultate redate de motoarele de căutare la interogarea cu cuvântul tău este mai mic și astfel ai mai multe șanse să ajungi în top fără a pierde vremea cu nivelele inferioare.

#6 Găsește-ți vocea

Pune-te în locul celor care îți citesc articolul. Îți place ce ai în fața ochilor? Dacă nu, fă următoarele lucruri pentru textul tău:

  • Dă-i un titlu care să întoarcă capete

Imaginează-ți că te afli într-o librărie uriașă și cauți o carte despre un anumit subiect. Până la copertă, dimensiuni, review-uri și alte elemente după care îți ghidezi alegerea, este adevărat că prima oară te uiți după titlu? Acest lucru se aplică și la articole.

Indiferent de subiect, există mii, sute de mii, milioane și poate chiar miliarde de articole asemănătoare. Dar ca să-l faci pe al tău să iasă în față, trebuie să-i dai un titlu care să capteze atenția.

Titlurile de efect sunt cele care promit cititorului un beneficiu. Lasă-ți audiența să știe încă de la început ce are de câștigat de pe urma lecturii articolului tău și oferă-i cu adevărat acest lucru. Dar dacă promiți și nu oferi, nu faci decât să creezi titluri clickbait și asta îți va răni reputația site-ului pentru care scrii.

  • Dotează-l cu o introducere absolut irezistibilă

Am mai spus și o mai spunem. Oamenii citesc doar o mică parte din textul site-ului tău, iar dacă e să punem punctul pe i, acea parte se găsește cel mai des în introducere.

Primul paragraf al articolului tău ar trebui să fie sexy, smart și în același timp să te facă să vrei să afli continuarea.

  • Adoptă un ton incitant

Nu-ți plictisi audiența făcând pe savantul. Dacă îți dorești un public larg, mai bine devino povestitor. Există un motiv pentru care cei mici tac și acultă când vine vorba de istorioare și basme și nu este greșit să aplici aceeași tehnică și în cazul adulților.

Mai ales pentru recenziile de produse, un articol care are în spate o poveste și se bazează pe o experiență reală este mult mai convingător decât unul copiat din diferite surse de pe internet.

Toate poveștile au aceeași formulă. Avem un erou. Eroul are o problemă. Acesta încearcă să o rezolve singur, dar pe parcurs găsește de la un mentor sau cu ajutorul unui obiect fermecat o cale mai bună de a-i da de capăt. Și zbang! Tot chinul și toate eforturile anterioare devin doar o amintire deoarece noua descoperire promite o viață fericită până la adânci bătrâneți… sau ceva asemănător.

  • Scurtează propozițiile

Este mult mai simplu să citești propoziții scurte decât lungi. Se pare că lungimea ideală pentru propoziții în cazul articolelor cu potențial SEO este de sub 25 de cuvinte. Și pentru că ar fi absurd să le numeri, cel puțin până te obișnuiești să gândești și să scrii propoziții cu puține cuvinte, folosește YOAST SEO. Acest plug-in, încă destul de popular în rândul experților SEO, deși nu îți garantează prima poziție în Google, cel puțin te va învăța să fii succint.

  • Elimină toate repetițiile

Există limbi ca de exemplu japoneza în care același cuvânt poate apărea și de patru sau cinci ori într-un paragraf fără ca textul să devină obositor sau greu de urmărit. Dar acest lucru nu este valabil și pentru limba română.

Când scrii în română cel mai bine este pe cât posibil să nu folosești același cuvânt în două proproziții succesive. Folosește-l în prima propoziție, iar pentru a doua caută-i un sinonim sau descrie-l în așa mod încât să se înțeleagă că este vorba despre el.

Aplică aceeași regulă și în cazul cuvintelor cheie! Nici măcar ele nu trebuie repetate în mod obsesiv dacă îți dorești un text coerent.

  • Păstrează lucrurile simple

Mai ales când picăm exact pe subiect, avem tendința să scoatem toate armele din arsenal și să demonstrăm că știm mai mulți termeni obscuri decât toți cititorii noștri la un loc. Dar nu neologismele și termenii de specialitate îți aduc trafic pe site, ci cuvintele simple, pe care le cunosc 99.99% din vorbitori.

Există și cazuri în care trebuie să scrii un articol de specialitate despre un domeniu mai puțin cunoscut. Dar și la acela, pentru a avea performanțe bune în Google, ai grijă să păstrezi un ton prietenos și să nu complici textul mai mult decât este cazul.

  • Găsește-ți propria voce!

În final, chiar dacă scrii pentru propriul site, sau dacă scrii pentru alții, învață să fii tu! Încerarcă o mulțime de stiluri și la final alege-l pe cel care ți se potrivește, personalizându-l. Cei mai buni creatori de conținut sunt cei care deși se adaptează ca niște cameleoni la cerințele clienților și motoarelor de căutare, își păstrează veșnic originalitatea și își pun amprenta personală pe fiecare text pe care îl produc! Fă și tu la fel! Chiar dacă scrii despre plante medicinale, plăci video, aparate de sudură sau recenzii la ojă cu sclipici, fă ca acel text să fie marca ta!

În industria serviciilor se spune că râsul este calea către inima unui client. Sparge gheața și luminează chipul celui care te citește cu un zâmbet inserând o glumiță inteligentă într-un punct cheie al articolului tău. Umorul depinde mult și de cultura celui care lecturează, dar ca să fii sigur că nu jignești pe nimeni sau nu-ți faci cititorul să se simtă inconfortabil, păstrează limbajul în limitele bunului simț. Iar dacă e să râzi de cineva, râzi de propria persoană. Dându-te pe tine ca exemplu, este cea mai bună cale de a deveni convingător și a câștiga încrederea celor din jur!

Sau, dacă știi să fii ironic într-un mod elegant și în viața reală cei din jur te apreciază ca om pentru că spui lucrurilor pe nume, adoptă aceeași atitudine și în textele tale. Livrează, așteaptă și apoi analizează feedback-ul. Dacă ai răbdare, la un moment dat îți vei găsi o voce care să ajungă unde vrei.

După cum observi, în acest podcast am strâns laolaltă o serie de sfaturi în mare parte cu caracter subiectiv. Algoritmul după care funcționează motoarele de căutare se schimbă des, dar în final, pentru a avea succes în calitate de creator de conținut și a-ți convinge audiența că articolele tale merită atenție, limbajul, diversitatea, originalitatea și unicitatea în combinație cu regulile tradiționale de optimizare sunt cheia.

Podcasturi din aceiaşi categorie
Call Now Button