Cum îți ajută afacerea o campanie de Google Ads bine făcută?
Ca antreprenor primul lucru pe care trebuie să-l cunoști este adevărata semnificație și putere a publicității. Criticul de artă John Berger definea publicitatea nu ca un simplu asamblu de mesaje în competiție unele cu celălalte, dar ca un limbaj complex folosit întotdeauna pentru a face aceeași propunere. Fără excepție, această propunere se referă mereu la modul în care orice individ își poate schimba viața în bine cumpărând.
Cu alte cuvinte, ca antreprenor, să recunoști că scopul principal pentru care îți faci publicitate este în realitate vânzarea produselor sau serviciilor pe care le oferi, nu numai că nu este un lucru rușinos, dar este și absolut necesar pentru viitorul succes al întreprinderii tale.
Dar atunci, dacă ideea de publicitate este atât de simplu de înțeles, de ce există totuși branduri pentru care publicitatea are efecte miraculoase în creșterea vânzărilor și branduri cărora deși li se face publicitate, nu reușesc nici măcar să ajungă pe linia de plutire?
Pentru răspuns ne întoarcem la definiția lui John Berger. Dacă o citim cu mai multă atenție, ne dăm seama că ceea ce dorește criticul să transmită nu este doar scopul în sine al publicității ci și faptul că ea este un mod de comunicare complex. Cu alte cuvinte, chiar dacă scopul publicității este cunoscut de oricine, atingerea lui nu este la îndemâna oricui.
Cum se face corect publictate în ziua de azi?
Ca orice alt limbaj și publicitatea se dezvoltă. Și nu oricum, ci într-un ritm alert. Tehnicille folosite în publicitate se schimbă de la o zi la alta. În plus, pentru cele mai bune rezultate este absolut necesar să fii la curent cu toate tendințele noi din domeniu.
La ora actuală, dacă ne referim la publicitate, unul din cele mai avansate instrumente este Google Ads. Fostul Google AdWords, denumit acum Google Ads, este o platformă care permite afacerii tale indiferent de dimensiunile ei să-și facă publictate produselor și serviciilor adresându-se direct potențialilor clienți. Cu Google Ads să ajungi ajungi direct în vizorul acelor persoane cu adevărat interesate de ceea ce oferi este o operațiune de doar câteva ore. Dar pentru rezultate cu adevărat spectaculoase, există și o condiție pe care trebuie să o îndeplinești înainte de a investi în acest tip de publicitate.
Publicitatea este o limbă. Iar în cazul în care nu stăpânești platforma Google Ads ai nevoie de translator. Cunoștințele superficiale ale acestei platforme se pot traduce în mii de euro cheltuiți pe apa sâmbetei, fără a reuși să convingi măcar un client să cumpere de la tine. Și asta doar pentru că nu știi ce cuvinte să folosești.
Depășește bariera lingvistică și apropie-te de potențialii tăi clienții apelând la Oblyo Digital Agency, o agenție certificată Google, pentru care Google Ads este limba maternă.
Ce avantaje ai dacă apelezi la agenția digitală Oblyo pentru campaniile Google Ads
Există numeroase setări și opțiuni prin care să stabilești publicul țintă al unei campanii Google Ads. Acestea trebuie alese și folosite cu grijă în funcție de tipul tău de business. Pentru cineva nefamiliarizat cu platforma Google Ads toate aceste caracteristici pot fi copleșitoare și greu de înțeles. Și așa cum spuneam mai sus, te pot duce la sapă de lemn printr-o singură succesiune de click-uri și alegeri mai puțin inspirate. Dar cu Oblyo poți să uiți de acest mecanism încâlcit și să vezi cum fiecare bănuț cheltuit pentru campaniile Google Ads se transformă într-o investiție profitabilă. Iată care sunt cele mai importante avantaje ale unei campanii Google Ads bine realizate:
#1 Rezultate imediate
Spre diferență de SEO, metodă a cărei rezultate se văd în timp, o campanie Google Ads este infinit mai rapidă. Atât SEO cât și Google Ads sunt strategii de marketing desfășurate cu scopul de a crește traficul unui website. Dar când vine vorba de Google Ads ai posibilitatea să te concentrezi pe mai multe cuvinte cheie în același timp; Poți pune pauză campaniei în momentul când consideri necesar acest lucru; Sau poți obține vizibilitate sporită făcând ca reclamele tale să apară în prima parte a paginilor motorului de căutare Google.
Bineînțeles, faptul că folosești Google Ads nu înseamnă că trebuie să ignori sursele de trafic organic către site-ul tău. Optimizarea site-ului este un proces de durată care necesită o mulțime de articole scrise excelent și multă perseverență. Și chiar dacă te focusezi pe anumite cuvinte cheie, nu îți garantează nimeni că vei ajunge pe primul loc până ce site-ul tău nu obține autoritatea necesară. Dar chiar și în aceste condiții, SEO-ul este absolut vital pentru un site de succes.
Cu Google Ads pe de altă parte, ai la îndemână o platformă transparentă datorită căreia poți să știi în orice moment ce rezultate are publicitatea ta indiferent de cât de popular este site-ul pe care îl deții. De aceea, dacă privim SEO-ul ca pe un efort constant, pe termen lung, pentru atingerea rezultatelor, Google Ads este acea scurtătură destul de costisitoare, dar cu rezultate garantate chiar și pentru cei la început de drum.
#2 Vizibilitate în locuri cheie
Newsletter-urile erau o metodă excelentă de a face markenting online. Pentru mulți antreprenori care se adresau clienților lor printr-un astfel de instrument, newsletter-urile reprezentau o metodă intimă și foarte efecientă de comunicare directă. Dar vorbim de newsletter la trecut din cauza restricțiilor politcii de protecție a datelor cu caracter personal valabilă acum în Uniunea Europeană.
Exercitându-și dreptul de a fi uitați, mulți potențiali clienți sau foști clienți se dezabonează de la serviciul de newsletter și astfel taie un canal important de comunicare al firmelor cu ei. De aceea, eficiența newsletter-urilor pentru marketing-ul online a scăzut simțitor.
Din fericire însă, campaniile Google Ads vin în ajutorul celor care își puneau speranțele în newsletter-uri. Ele nu numai că te ajută să fii primul în topul rezultatelor căutărilor pe Google, dar îți deschid și o poartă directă, către inbox-urile persoanelor potrivite.
#3 Crearea de legături solide
Sunt multe companii online vizitate în repetate rânduri de clienți care nu cumpără nimic. Acest mod de a face ”cumpărături” se numește window shopping și nu aduce un beneficiu real firmei deoarece nu generează venituri. De multe ori, în astfel de cazuri, motivele pentru care potențialii clienți nu investesc în produsele sau serviciile unui brand cu toate că sunt fanii lui este pur și simplu lipsa unui imbold. Ei știu că brandul tău este acolo. Le place. Îi cunosc potențialul și pot deja vizualiza avantajele pe care el le poate oferi. Dar au nevoie de o reconfirmare. Ceva care să-i împingă de la spate și să le spună: hai, nu mai sta pe gânduri! Iar o campanie Google Ads administrată corect poate face pentru tine tocmai acest lucru.
Cu ajutorul banner-elor și listelor de remarketing poți atrage atenția celor care ți-au vizitat deja pagina, dar au ales să o părăsească și navighează acum în alte colțuri ale lumii virtuale. Cu alte cuvinte Google Ads, funcționează și ca un reminder sau un trigger legat de serviciile sau bunurile tale pe care potențialii clienții le-au văzut deja, dar pentru care au nevoie de o reîmprospătare a memoriei. În plus, la nivel de subconștient, cu toate că întregul proces nu se rezumă decât la un algoritm minuțios elaborat, vizualizând un mesaj și în alt loc decât sursa, un individ percepe acest lucru ca o reconfirmare a condiției de validitate a mesajului în cauză. Și astfel, reușești să legi cu clienții relații bazate pe încredere.
#4 Măsurarea performanței
În epoca în care publicitatea se rezuma la metodele tradiționale precum ziarele, radioul, broșurile împărțite la colț de stradă, afișele stradale sau televiziunea prin cablu era extrem de complicat să evaluezi eficiența unei reclame. În plus, în comparație cu Google Ads, pentru costurile lor considerabile aceste metode nu erau accesibile oricărui antreprenor.
Ca să înțelegi mai bine rata de succes a formelor de publicitate tradițională, imaginează-ți că arunci săgeți la țintă, dar nu ca în jocul de darts cu care ești obșnuit, ci legat la ochi și încercând să ochești o țintă în mișcare. În acest caz, chiar dacă te-ai descurcat excelent sau dimpotrivă, săgeata ta nici măcar nu s-a apropiat de țintă, vei avea la fel de mult feedback.
Cu Google Ads pe de altă parte, nu numai că vezi clar în ce ai investit banii tăi alocați publicității, ci poți să și evaluezi rezultatele. Consultând rapoartele disponibile în contul tău de Google Ads vei știi exact:
・cui a captat reclama ta interesul și cine a apăsat pe ea;
・cât de mult trafic a generat pe site campania ta;
・care sunt cuvintele cheie cu care publicul interacționează și cu care nu;
・cât te-a costat exact fiecare rezultat în parte.
Toate lucrurile de mai sus, te ajută să înțelegi nu doar efectul publicității tale asupra consumatorilor, ci și cum ar trebui pe viitor să acționezi pentru maximizarea rezultatelor.
#5 Combaterea concurenței
Știai că ori de câte ori un potențial client face o căutare pe Google în timp ce tu nu derulezi nicio campanie Google Ads cifra ta de afaceri în comparație cu firmele concurente este în pericol? Când concurenții sunt la înălțime, neglijarea publicității propriei firme este un drum sigur către faliment.
Nicio luptă nu se poate câștiga fără a cunoaște în permanență acțiunile inamicului. Iar la capitolul business Google Ads îți poate oferi exact aceste informații.
Apelând la Oblyo pentru desfășurarea campaniilor Google Ads, beneficiezi și de rapoarte detaliate atât cu privire la rezultatele propriului site, ci și legate de concurență. Aceste informații te vor ajuta să faci comparații cu restul pieței și de asemenea, să poți construi strategii de viitor sigure.