fbpx

[Podcast #27] Un ghid SEO complet pentru cei care vor să maximizeze valoarea propriului website

Pentru a fi mereu la înălțime când vine vorba de universul online, este important să actualizezi frecvent conținutul website-ului tău. Din păcate, optimizarea nu este un lucru pe care îl faci o dată și apoi poți să spui că ești asigurat tot restul vieții sau, mai bine zis, tot restul existenței website-ului tău. Preferințele oamenilor se schimbă. Ceea ce ei caută pe internet se schimbă. Google se schimbă. Și odată cu toate acestea, și tu trebuie să-ți schimbi strategia de optimizare.

Procesul de creare de conținut nu are finalitate

Indiferent dacă este vorba de o pagină nouă ori de un articol proaspăt postat care a ajuns direct pe primele locuri în SERP sau de conținut mai vechi pe care încă nu l-a citit nimeni, întotdeauna există loc de mai bine și ai ce îmbunătăți la website-ul tău dacă știi unde să te uiți.

De aceea, ți-am pregătit în acest podcast un ghid SEO complet care te va ajuta să maximizezi valoarea muncii tale și să creezi conținut mai bun indiferent de domeniul în care activezi.

În plus, la final, ți-am pregătit și niște liste din care vei învăța cum să-ți revizuiești conținutul mai rapid și mai eficient, dar și de ce ai de fapt nevoie de SEO.

De ce trebuie să actualizezi în permanență conținutul website-urilor tale?

Fiecare tip de conținut trebuie actualizat din diferite motive. Hai să vorbim în continuare despre cele mai comune dintre ele!

#1 Competitorii tăi nu au terminat cu optimizarea website-urilor lor

Dacă obținerea celor mai bune locuri în SERP ar fi un joc de o singură persoană, atunci totul ar fi o joacă de copil! Pur și simplu nu ai concura decât tu cu tine și ar trebui să scrii de fiecare dată un text mai bun decât ultimul postat. Dar, din păcate, lucrurile nu stau chiar așa.

Chiar și după ce ai închis laptopul mulțumit de articolul postat astăzi și ai mers la culcare, competitorii tăi continuă să lucreze la website-urile lor. Și niciodată nu poți să știi exact câți sunt aceștia sau câți colaboratori au ei ca să îți faci un calcul în legătură cu câte persoane trebuie de fapt să depășești.

Pornind de la această idee, de fiecare dată când creezi conținut, fie că este vorba de scrierea unui articol nou sau de revizuirea unuia mai vechi, trebuie să te raportezi la ceea ce se întâmplă la momentul respectiv în SERP. Dacă evaluezi de fiecare dată rezultatele din SERP, vei observa că mereu există măcar un competitor care face ceva să ofere mai multă și mai multă și mai multă valoare cititorilor săi, iar tu trebuie să te gândești ce să faci ca să îl întreci.

Și chiar dacă ai surpriza să observi că website-ul tău este pe primul loc, nu trebuie să te culci pe-o ureche deoarece în acele momente competitorii tăi fac exact ceea ce ar trebui să faci tu când descoperi că ei te-au întrecut pe tine: te analizează și caută metode să te depășească!

Pentru a fi mereu cu un pas înaintea competiției, trebuie să fii creativ și să cauți mereu metode inovative de a-ți îmbunătăți website-ul. Secretele din spatele website-urilor cu un conținut ireproșabil sunt acolo, în văzul tuturor, la îndemâna oricui știe la ce să se uite! De aceea, întotdeauna website-ul de pe primul loc din SERP azi poate fi pe cel de-al treilea mâine.

#2 Comportamentul utilizatorilor motoarelor de căutare este într-o continuă schimbare

Să scrii un articol cu potențial, înseamnă să răspunzi cu subiect și predicat la întrebările cititorilor tăi și să intuiești ceea ce ei vor să afle de la tine. Cu alte cuvinte, trebuie să răspunzi perfect la niște întrebări chiar înainte ca acestea să fie puse. Și chiar dacă îți iese din când în când, nu te pregăti de celebrarea vreunei victorii, deoarece comportamentul utilizatorilor motoarelor de căutare este în continuă schimbare.

Hai să dăm un exemplu concret, potrivit situației actuale din întreaga lume. Să ne imaginăm un utilizator care caută informații despre coronavirus în două momente diferite.

Dacă e vorba de un moment în timp înainte de anul 2019, cel mai probabil, acest utilizator este de fapt un student sau un cercetător pe care îl interesează subiectul coronavirusului strict din punct de vedere științific. De aceea, dacă ai fi vrut ca utilizatorul nostru să intre pe website-ul tău la momentul respectiv, ar fi trebuit să compui un articol foarte bine documentat, cu o mulțime de termeni de specialitate explicați pe parcursul textului, în care să oferi o prezentare detaliată a acestui virus, a mediului lui de răspândire și despre lucruri de interes pentru un specialist.

Pe de altă parte, în timpul pandemiei de coronavirus, interogările pe internet legate de coronavirus au crescut dramatic, dar și profilul utilizatorilor motoarelor de căutare interesați de acest subiect s-a schimbat. Acum, spre deosebire de perioada dinaintea anului 2019, numărul persoanelor fără studii aprofundate în microbiologie și alte domenii care au ca subiect de studiu virusurile a depășit cu mult numărul specialiștilor.

Când vine vorba de coronavirus, acum, în anul 2021, când audiența este formată în general din oameni de rând care caută informații de bază în legătură cu pandemia și vor să se afle cum să evite răspândirea infecției sau să contactarea bolii, cel mai probabil utilizatorul nostru este o persoană oarecare interesată de coronavirus la modul general.

Astfel, un articol bun despre coronavirus, luând în considerare ambele momente descrise și intențiile din spatele căutărilor utilizatorilor motoarelor de căutare, este un articol care oferă informații atât despre natura virusului, cât și despre modurile în care poate fi evitată infectarea cu el. De asemenea, materialul respectiv ar putea include și câteva acțiuni concrete pe care le poate pune în aplicare cineva care s-a infectat deja, date reale despre pandemie și răspunsul autorităților pentru combaterea ei, dar și lucruri pe care pandemia le-a schimbat definitiv.

Dacă ai fi scris un articol înainte de 2019 doar cu ceea ce se cerea de la tine atunci, acum, aproape trei ani mai târziu, informațiile oferite de tine nu ar mai fi avut același impact și ar fi trebuit să-i fi revizuiești conținutul.

Exemplul pe care l-am dat este unul deosebit de dramatic, dar se aplică nu doar pentru coronavirus, ci și pentru orice alt subiect despre care ai vrea să scrii în calitate de creator de conținut. Cu alte cuvinte, creatorii de conținut trebuie să fie mereu în pas cu evenimentele sau, atât cât este posibil, să fie vizionari și dacă au creat conținut care nu mai este de actualitate, să depună efort să-l readucă în lumina reflectoarelor.

#3 Informațiile postate pe website-ul tău nu mai sunt de actualitate și trebuie revizuite

Unul din cele mai simple și eficiente lucruri pe care le poți face pentru ca website-ul tău să câștige mai multă autoritate este să incluzi în articolele pe care le scrii informații de actualitate, preluate din surse de încredere. Dar când vine vorba de informații și în special date, un lucru la care trebuie să fii deosebit de atent este faptul că ele se schimbă.

De exemplu, dacă ai scris un articol despre urșii panda în anul 2016 și ai inclus date în legătură cu populația de urși panda aflați în libertate în anul acela, acum, în 2021, datele respective nu mai sunt de actualitate deoarece la momentul de față există mai mulți urși panda în libertate decât erau acum cinci ani.

Astfel, dacă ai citat surse de informații vechi, iar competitorii tăi au citat unele noi, chiar dacă la prima vedere articolele voastre par să aibă aceeași valoare, website-ul tău va ajunge mai jos în SERP dacă nu îl actualizezi.

Cum să deosebești paginile pe care trebuie să le actualizezi de cele la care nu trebuie să intervii?

Cu timpul, ideal ar fi să treci măcar o dată pe an peste toate articolele și paginile pe care le-ai creat și să le actualizezi conținutul. Dar dacă nu ai resursele necesare pentru o intervenție de asemenea amploare, ar trebui să înveți cum să faci diferența între paginile care merită prioritate.

În principal, paginile după care trebuie să te uiți pentru a descoperi conținutul care are nevoie de actualizare sunt următoarele tipuri de pagini:

– pagini care au pierdut poziții în SERP

Dacă ai avut la un moment dat una sau mai multe pagini care au ajuns sus în SERP și și-au pierdut locul odată cu trecerea timpului, atunci e clar că adversarii tăi ți-au luat-o înainte.

Dacă este vorba de un subiect care trebuie tratat la modul subiectiv, atunci înseamnă că ei au avut o viziune mai bună și a prezentat lucrurile într-un mod mai atrăgător pentru cititori. Pe de altă parte, dacă este vorba de un articol tehnic, cu un subiect despre care nu se poate spune că adevărul este la mijloc, s-ar putea ca în momentul redactării, tu să fi inclus în materialul tău date și informații care și-au pierdut în timp relevanța, așa cum am discutat și mai devreme, și asta să fie problema.

– pagini care credeai că vor obține performanțe bune, dar nu au fost evaluate conform așteptărilor tale

De fiecare dată când ai conceput un articol bun, urmând o strategie care ar fi trebuit să dea rezultate, dar materialul tău nu a ajuns acolo unde te așteptai, ar trebui să-ți pui întrebarea: de ce?

Un astfel de material este candidatul ideal pentru o revizie riguroasă, iar atunci când încerci să-i afli problema, gândește-te dacă nu cumva ai făcut una-două greșeli de optimizare sau ai încălcat politica Google deoarece, în cele mai multe cazuri, acolo este buba!

– pagini de top

Da! Ai înțeles bine! Trebuie să actualizezi paginile de top ale website-ului tău pentru ca ele să-și poată păstra mereu locurile bune pe care le-au obținut în SERP. Fiind deja pe primul loc, nu prea ai cum să compari astfel de pagini cu pagini similare ale competitorilor tăi. De aceea, trebuie să anticipezi ceea ce vor vrea să afle și pe viitor, în legătură cu subiectele despre care ai scris, utilizatorii motoarelor de căutare și potențialii tăi clienți.

5 Lucruri pe care trebuie să le faci atunci când actualizezi conținutul vechi de pe website-ul tău

Și iată că am ajuns și la partea cu liste! De aici încolo vom vorbi despre cum trebuie să actualizezi conținutul pe care l-ai creat pentru website-ul tău, dar și de ce merită să investești atât de multe resurse în SEO?

Actualizarea conținutului nu este atât de complicată pe cât te-ai aștepta să fie! Iată care sunt cinci lucruri pe care le poți face pentru a adăuga un plus de valoare articolelor și paginilor pe care le-ai creat deja.

 

#1 Informații concrete

Am vorbit mai devreme despre importanța informațiilor și datelor dacă vrei ca articolele și paginile pe care le creezi să fie în permanență proaspete.

După ce ai ales articolele asupra cărora vrei să intervii, caută în interiorul lor date și verifică-le acuratețea.

În primul rând, verifică dacă sursa de unde ai preluat aceste date este încă activă. Ori de câte ori adaugi link-uri în interiorul textelor tale, trebuie să ții cont de faptul că, la un moment dat, va trebui să verifici din nou dacă acestea sunt încă active sau nu. Din păcate, sau din fericire – în funcție de cum privim problema, website-urile către care facem trimitere sunt menținute active independent de dorința noastră. De aceea, niciodată nu știm când autorii lor se hotărăsc să renunțe la ele lăsându-ne cu niște trimiteri către nicăieri.

În al doilea rând, dacă ai folosit niște rezultate ale unor anchete sau date statistice, verifică dacă nu cumva există informații și mai noi decât cele la care ai avut tu acces atunci când ai compus conținutul respectiv. Acest lucru îl poți verifica ușor, căutând pe Google aceleași informații pe care le-ai căutat și atunci când ai găsit datele respective. Iar pentru a te asigura că ți se afișează doar cele mai noi informații, setează motorul de căutare astfel încât să ți se ofere încă de la început doar rezultatele dintr-o anumită perioadă de timp.

Ai scris despre lucruri de bun simț? Surprinzător sau nu, chiar și acestea se pot schimba. Să zicem de exemplu că ai un website în care tratezi diferite subiecte legate de gramatica limbii române. Pentru că limba evoluează, și gramatica evoluează odată cu ea și ceea ce nu era acceptat acum câțiva ani când ai postat tu un material, s-ar putea ca astăzi să fie pardonabil.

 

#2 Funcții

Când actualizezi un articol, gândește-te: cum ai putea să modifici conținutul său pentru a se potrivi mai bine cu ceea ce caută utilizatorii motoarelor de căutare?

Acest lucru nu se aplică doar în legătură cu subiectele pentru care interesul cititorilor s-a schimbat. Nu suntem clarvăzători și nu este deloc surprinzător că nu nimerim de fiecare dată din prima ceea ce vor cititorii noștri de la noi să afle de la noi. De aceea, actualizarea conținutului vechi este întotdeauna o idee bună.

În acest sens, când vrei să oferi cititorilor tăi mai multă valoare, pune-te în locul lor. Nu te mai strădui să gândești ca un expert pentru că nu scrii o lucrare de doctorat pe care o vei prezenta în fața unei comisii, ci ești un creator de conținut a cărui voce trebuie să răsune în toate colțurile internetului. De aceea, atunci când scrii texte, fii cât mai direct posibil și scrie pe înțelesul tuturor. Articolele tale ar trebui să răspundă întrebărilor cititorilor tăi fără prea mult tam-tam și fără să se învârte de o sută de ori în jurul cozii.

Apoi, acolo unde este cazul, dacă oferi cititorilor o formulă magică, ca de exemplu: cum să-și calculeze numărul exact de calorii pe care trebuie să-l consume în fiecare zi în funcție de intensitatea activității lor și alte variabile, dacă vor să slăbească sănătos, atunci mai fî un pas în față și în loc să le trântești o formulă cu care să-și bată capul scriind calcule pe hârtie, caută un modul sau apelează la alte metode prin care să le pui la dispoziție un calculator care să le calculeze exact ceea ce ei vor să afle introducând pur și simplu datele lor personale.

 

#3 Cuvinte cheie

Dacă nu ai făcut puțin research în legătură cu cele mai potrivite cuvinte cheie atunci când ai scris articolele pe care vrei să le actualizezi, înseamnă că acum este momentul să iei atitudine!

Învață cum să faci o cercetare riguroasă, care să te ajute să descoperi cuvinte cheie cu care ai toate șansele să ajungi cât mai sus, și optimizează cu termenii pe care i-ai găsit: titlurile, subtitlurile, fotografiile și datele meta ale articolelor tale.

Nu uita nici de corpul propriu-zis al articolelor tale deoarece acolo se află substanța și include în el variații ale cuvintelor cheie pe care le folosești pentru optimizare. Tot în acest punct este timpul să scapi și de limbajul de lemn în cazul în care ai folosit așa ceva, dar și să explici pentru toată lumea termenii complicați pe care i-ai folosit.

Când scrii articole sau pagini pentru a optimiza un website, scrie așa cum vorbești. Scrie fluid și lasă limbajul să curgă în mod natural, în loc să scrii mecanic și să riști să creezi un conținut spammy.

 

#4 Link-uri și ancore

Există două lucruri pe care trebuie să le verifici în ceea ce privește link-urile și ancorele lor din articolele mai vechi.

În primul rând, trebuie să vezi dacă ai apelat la cele mai bune practici atunci când ai stabilit link-urile interne și în al doilea rând, în ceea ce privește link-urile externe, să verifici dacă nu cumva au apărut noi oportunități și poți să profiți de ele.

Este foarte important să descoperi tot ce te poate ajuta să urci mai sus în SERP pentru că la o reevaluare a website-ului tău de către motoarele de căutare, în comparație cu alte website-uri, acestea sunt lucrurile care fac diferența.

În alte cazuri, de exemplu lansarea unui nou produs, merită să revizuiești vechiul conținut și să adaugi link-uri către produsul nou lansat în articolele mai vechi, dar cu un trafic mare, care îți pot aduce potențiali cumpărători.

 

#5 Compatibilitatea cu terminalele mobile

Începând cu luna septembrie a anului 2020, importanța compatibilității unui website cu terminalele mobile a devenit un lucru extrem de important odată cu lansarea unei noi actualizări a motorului de căutare Google.

Dacă website-ul tău are pagini care nu sunt optimizate pentru terminalele mobile și nu oferă o experiență de utilizare la fel de bună pe smartphone ca pe desktop, atunci trebuie să intervii!

Care este diferența dintre actualizarea conținutului vechi și compunerea de conținut nou?

Când vine vorba de articole vechi, indexate, dar care nu au obținut niște locuri incredibile în SERP, probabil că aproape toți creatorii de conținut își pun următoarea întrebare: oare când ar trebui să renunțe de tot la acest material și să scriu ceva cu totul și cu totul nou?

Din punctul nostru de vedere, nu ar trebui niciodată să scrii conținut nou pentru un cuvânt cheie pe care website-ul tău este deja indexat și a obținut un loc în SERP, chiar dacă nu cel mai bun. Dar asta nu înseamnă că ar trebui să păstrezi integral articolul mai vechi sau să păstrezi neapărat o anumită proporție din conținutul său.

Sfatul nostru este să corectezi tot ce consideri că merită corectat și să faci tot ce crezi că te-ar putea ajuta să obții un loc mai bun. În acest sens, poți modifica structura articolului, te poți gândi la niște subtitluri mai atractive și poți reconstrui din temelii rețeaua de link-uri din interiorul articolului tău. Însă orice ai face, nu modifica URL-ul deoarece, indiferent de cum ar fi el, acest URL a avut timp să câștige autoritate și poate chiar și niște backlink-uri extrem de valoroase.

15 motive pentru care merită să investești atât de multe resurse în SEO-ul website-ului afacerii tale

Mai întâi de toate, website-ul afacerii tale are nevoie de SEO pentru că SEO-ul este cea mai ieftină, dar și cea mai eficientă metodă de a-i face pe potențialii clienți să înțeleagă conceptul din spatele brand-ului tău, dar și de a-i motiva să investească în produsele sau serviciile pe care acesta le oferă.

În prezent, este mai multă nevoie de SEO decât în orice alt moment de până acum. Din cauza pandemiei, tot mai mulți consumatori din întreaga lume au început să cumpere din ce în ce mai mult pe internet și chiar și cele mai conservatoare afaceri au înțeles că este absolut esențial să investească în digitalizare.

Iar când vine vorba de prezența online, SEO-ul este cel mai profitabil lucru pe care poți să-l faci pentru a ajunge mai ușor la potențialii tăi clienți.

Mulți consideră că optimizarea este necesară pentru proprietățile sale digitale și este adevărat că SEO-ul face ca un website să arate mai bine pentru motoarele de căutare. Dar există și alte motive mai bune pentru care noi, echipa Oblyo Digital Agency, recomandăm tuturor clienților noștri să investească în SEO fără să se gândească de două ori la costuri și cheltuieli. Vom vorbi în continuare despre 15 din aceste motive!

#1 În cele mai multe cazuri, traficul organic este principala sursă de trafic către un website

Traficul organic este cel mai important tip de trafic pentru majoritatea website-urilor de pe internet deoarece el aduce pe website-uri clienți direct interesați de produsele sau serviciile pe care acestea le promovează și de cele mai multe ori, cititorii care au ajuns prin trafic organic pe o pagină sau un articol sunt cei care cel mai probabil vor face și conversii.

Așa cum știe orice specialist în marketing demn de titlul său, Google deține mai mult de 90% din piața de căutări pe internet, iar Bing, Yahoo!, Baidu, DuckDuckGo și Yandex nu depășesc niciunul un procent mai mare de 2.5%.

Asta nu înseamnă că celelalte motoare de căutare nu contribuie la vizibilitatea unui brand. Dar niciunul din ele nu o face în aceeași măsură în care o face Google. De aceea, oricine vrea să se remarce pe internet, trebuie să se supună regulilor jocului stabilite de Google.

Cu toate că nu are aceleași funcții ca și Google sau oricare din celelalte motoare de căutare enumerate mai devreme, dacă includem în lista acestor website-uri destinate căutării de conținut și YouTube, atunci YouTube este al doilea cel mai mare motor de căutare din

întreaga lume, cu peste două miliarde de utilizatori care îl folosesc cel puțin o dată pe lună. Dar, pentru că nu toate brandurile își permit și nici nu li se potrivește să creeze conținut video, Google rămâne cel mai reprezentativ motor de căutare și pentru cei mai mulți, singurul relevant.

În concluzie, să devii vizibil pe Google, o sursă de informații de încredere pentru o mulțime de persoane, este un lucru de dorit pentru orice patron de companie. Iar acest lucru nu este posibil decât prin optimizare.

#2 Optimizarea oferă încredere și credibilitate

Scopul oricărui creator de conținut care dorește să optimizeze un website este crearea unor pagini curate, cu informații valoroase pentru cititorii, care oferă o experiență de utilizare premium și aduc brandului în cauză încredere și credibilitate.

Multe elemente sunt implicate în procesul de creștere a autorității unui website în ochii motoarelor de căutare precum Google. Cu riscul de a ne repeta, factorii care influențează cel mai mult autoritatea unui website sunt: link-urile, comportamentul cititorilor și experiența de care aceștia au parte, semnale care fac ca materialele să fie mai atractive sau texte și elemente grafice bine optimizate.

Când vine vorba de internet, nu poți să devii credibil peste noapte, așa cum nu este posibil nici în viața reală. Autoritatea se câștigă în timp și odată ce ai câștigat-o, nu înseamnă că este a ta pentru totdeauna.

Dar obținerea autorității este un lucru extrem de important pentru majoritatea brandurilor , dacă nu chiar pentru toate, iar acesta este încă un motiv pentru care merită din plin să ai răbdare, să depui efort și să investești în optimizare.

#3 SEO-ul este cea mai bună metodă de a înțelege vocea consumatorilor

Este un drum lung de la a înțelege piața per ansamblu și până la a știi exact ce își doresc clienții tăi de la tine. Oricâtă experiență ai avea în domeniul marketingului, să afli ce anume transformă un cititor într-un client fidel este un proces destul de lung și complicat, dar, din fericire, poți apela la SEO ca o scurtătură.

Dacă știi cum să procedezi, SEO-ul te ajută să afli intențiile potențialilor tăi clienți prin evaluarea interogărilor lor pe Google, prin analiza SERP și prin alte date pe care le poți obține în vederea optimizării website-ului tău.

#4 SEO de calitate înseamnă și o mai bună experiență de utilizare

Experiența utilizatorilor unui website trebuie să fie prima prioritate pentru un specialist în marketing orientat pe rezultate rapide și sigure. În ziua de azi, toată lumea își dorește un loc mai bun în SERP și implicit mai multă vizibilitate. Dar astfel de realizări nu înseamnă nimic fără o experiență de utilizare premium pentru cei care accesează website-ul afacerii tale.

Google a învățat în ultimul timp cum să deosebească o experiență de utilizare modestă față de una premium și mai nou, prin algoritmul său, scoate în față acele website-uri care excelează la acest capitol.

În ziua de azi, în epoca informației, aproape toată lumea știe exact ce vrea atunci când caută un produs sau un serviciu pe internet și dacă nu găsește ceva care să se potrivească la fix cu criteriile de căutare, companiile care pot de fapt să ofere produsele sau serviciile respective, dar nu știu cum să le prezinte, au de suferit.

Din punctul de vedere al experienței pe care o oferă utilizatorilor lor, motoarele de căutare s-au transformat din ce în ce mai mult într-un fel de roboți, ca cei de la telefon, care te conduc exact la ceea ce îți dorești din aproape în aproape.

Google, precum și alte motoare de căutare, au evoluat în această direcție deoarece intenția lor este să ofere propriilor utilizatori lucrurile pe care ei le caută în schimbul a doar câteva click-uri sau, dacă se poate, fără să mai “clickeze” deloc.

De aceea, dacă vrei să fii primul în SERP, dar și primul în inima cititorilor tăi, trebuie să investești în SEO!

#5 SEO-ul local te ajută să obții mai mult engagement, trafic de calitate și conversii

Odată cu popularizarea terminalelor mobile, traficul de pe smartphone a devenit extrem de important pentru toți cei care au un business și și-l promovează prin intermediul unui website. Iar pentru a obține performanțe de top și pe terminalele mobile, la fel ca pe desktop, trebuie să apelezi la SEO local.

SEO-ul local este util pentru a te face mai plăcut persoanelor dintr-o anumită locație. Cu acesta poți ajunge mai ușor la potențialii tăi clienți dintr-o anumită zonă și să-i aduci mai aproape de punctul în care urmează să facă o tranzacție.

SEO-ul local este foarte important pentru cafenele, restaurante, hoteluri, dar și pentru alte tipuri de afaceri.

Optimizarea locală se concentrează pe cartiere, orașe, regiuni sau chiar țări pentru a crea un mediu viabil pentru un brand care vrea să-și popularizeze mesajul la nivel local și nu global.

Specialiștii în SEO fac acest lucru prin optimizarea website-ului brandului respectiv și conținutului acestuia incluzând backlink-uri și citate locale precum și listări relevante pentru utilizatorii dintr-o anumită regiune sau pentru sectorul de care aparține brandul respectiv.

Ca să obțină mai mult engagement dintr-o locație specifică, specialiștii SEO apelează la listările Google My Business și construiesc profiluri atrăgătoare pe rețelele sociale.

De asemenea, ei se folosesc din plin de website-uri pe care pot obține recenzii de la clienți, precum Google, Yelp, Home Advisor etc. și inițiază campanii prin care să-i încurajeze pe cei care cumpără produsele sau serviciile website-ului pe care îl promovează să scrie recenzii.

#6 SEO influențează vânzările în mod direct

Dacă ajungi la performanța de a trimite mesajele companiei tale în timp real potențialilor tăi clienți și îi faci în permanență conștienți de ceea ce le oferi, atunci ai toate șansele să ajungi în top indiferent de domeniul în care activezi.

Pentru a obține conversii, un brand nu trebuie să fie vizibil pe internet doar cu numele, ci și cu oferta sa de produse și servicii, precum și componența acestora și prețul lor. Să spunem de exemplu că ești un producător de articole vestimentare pentru copii. Nu ești prea convingător dacă spui celor care dau de tine pe internet doar că produci haine pentru că producători de articole vestimentare pentru copii mai sunt zeci sau chiar sute doar în România. Dar dacă spui că tricourile fabricate de firma ta, pentru băieți de 5-10 ani, sunt din bumbac organic, au imprimeuri originale și costă doar 20 de lei bucata, atunci cu siguranță vei ieși în evidență.

Când vine vorba de mediul virtual, este bine să fii cât mai specific, astfel încât cei care îți accesează website-ul să știe ce vor găsi acolo încă de când te-au găsit pe Google. Astfel, atunci când vor ajunge la tine, vor fi deja pe jumătate deciși în legătură cu ce își doresc din produsele tale și nu îi vei mai pierde pe drum, în timp ce caută, analizează și îți compară oferta de produse.

Pentru a-ți determina cititorii să cumpere chiar înainte de a-i întâmpina pe website-ul afacerii tale, trebuie să folosești niște cuvinte cheie care să te reprezinte corespunzător și pe care le poți găsi dacă știi să te folosești de SEO în favoarea ta.

#7 SEO-ul se află într-o continuă evoluție și cele mai bune practici de azi nu sunt și cele mai bune practici de mâine

Este minunat atunci când un brand implementează tacticile SEO într-un mod corect, pentru că rezultatele se văd de cele mai multe ori în scurt timp de la demararea procesului de optimizare. Dar dacă din diferite motive se încearcă doar o optimizare de scurtă durată, atunci și performanțele website-ului respectiv vor atinge un maxim și apoi vor stagna.

Deoarece utilizatorii motoarelor de căutare evoluează, Google evoluează și odată cu el trebuie să evolueze și toate celelalte website-uri de pe internet, care depind de acest motor de căutare. În spatele unei pagini care este mereu pe locul 1 în SERP, se află un expert SEO și ore în șir de monitorizare și optimizare.

Să fii proactiv și să monitorizezi schimbările care se produc la nivelul celui mai popular motor de căutare din lume și al algoritmului său, îți aduce o serie de beneficii incredibile pentru brandul pe care îl reprezinți.

Iar dacă îți pui întrebarea cât de des trebuie să monitorizezi performanțele website-ului tău, ține minte doar că Google își modifică algoritmul de sute de ori pe an și o dată la câteva luni face o actualizare de bază care schimbă radical regulile jocului și îți vei putea răspunde singur. Noi recomandăm să iei atitudine cel puțin o dată pe an, dar indiferent de decizia pe care o iei legată de optimizarea website-ului tău, ai grijă totuși să nu rămâi prea în urmă pentru că apoi îți va fi foarte greu să recuperezi.

#8 Dacă înțelegi cum funcționează optimizarea, înțelegi cum funcționează internetul

Internetul este foarte volatil și singura constantă în legătură cu el este faptul că se schimbă mereu. Dar dacă înțelegi ce înseamnă optimizarea și știi cum să procedezi pentru a fi mereu în top, atunci nici evoluția internetului nu va ridica vreodată probleme pentru tine.

Dacă înțelegi mediul online, inclusiv tacticile folosite de alte companii locale, care activează în același domeniu cu firma ta, este ca și cum ai avea în permanență un as în mânecă.

#9 SEO-ul este relativ ieftin, dar foarte eficient

Cine a spus că toate lucrurile bune sunt scumpe, cu siguranță nu s-a gândit că există și așa ceva ca SEO-ul.

SEO-ul este una din cele mai ieftine metode de consolidare a autorității unui brand, dar în mod paradoxal, și printre cele mai eficiente.

Reclamele se duc, dar ce ai făcut bine pentru website-ul tău rămâne făcut, chiar dacă mai trebuie să intervii din când în când.

Dacă vrei, poți privi SEO-ul nu ca pe o cheltuială, ci ca pe o investiție în marketing.

Efectele unei optimizări profesionale se observă și peste ani de zile de la implementarea strategiei și ca orice alt lucru bun în viața, optimizarea devine cu atât mai bună cu cât îi dedici mai mult timp.

#10 SEO-ul ține loc de PR

SEO-ul te ajută să devii cunoscut acolo unde trebuie. Cam același lucru pe care îl face pentru tine și PR-ul.

Dacă oferi cititorilor website-ului tău o experiență de neuitat, atunci mesajul tău va fi auzit, iar produsele și serviciile tale se vor vinde bine.

#11 SEO-ul este o strategie pe termen lung

SEO-ul poate avea un impact notabil chiar din primul an în care se demarează strategia de optimizare a unui website, dar multe din efectele acțiunilor desfășurate se vor vedea și în anii următori.

Pe măsură ce piața evoluează, este bine să urmărești îndeaproape trendurile și schimbările brandurilor deținute de competiție. Dar chiar și un website care nu a investit o căruță de bani și o grămadă de timp pentru SEO, însă a ținut cont de cele mai bune practici de la momentul implementării strategiei, va rămâne pentru o lungă perioadă un website apreciat de public, dar și de motoarele de căutare.

#12 Este simplu să evaluezi efectele optimizării

Chiar dacă la început ți se pare că orbecăi prin beznă, fără să știi dacă optimizarea ta va avea sau nu un rezultat cu toate că faci totul ca la carte și respecți politica de utilizare Google, rezultatele efortului tău nu vor întârzia să apară.

Este într-adevăr destul de dificil să unești punctele și să obții o imagine clară, chiar și atunci când observi că multe pagini ale website-ului tău au urcat în SERP deoarece nu vei știi niciodată exact dacă au ajuns acolo pentru link-urile în plus, textele mai bine scrise, datele meta optimizate sau toate la un loc. Dar un lucru e clar, efectele optimizării se pot cuantifica cu programe speciale și, la o adică, printr-o simplă căutare pe Google înainte de optimizare și la câteva săptămâni sau luni după.

#13 SEO-ul te ajută să identifici noi oportunități

SEO-ul profesional ajută brandurile nu doar să fie mai ușor de găsit pe internet, ci și să strălucească. Pentru acest lucru este foarte important ca cel care face optimizarea să

înțeleagă mesajul brandului pe care îl reprezintă și tot ceea ce înseamnă el ca și cum ar fi unul din asociații companiei. Iar astfel de specialiști nu sunt întotdeauna cei mai ieftini.

Dar dacă ai un brand și vrei ca acesta să-și atingă adevăratul potențial, merită să colaborezi cu un specialist SEO care să-ți ofere nu doar articole pe blog sau landing page-uri, ci și servicii digitale pentru rețelele sociale sau alte locuri unde mesajul brandului tău poate fi auzit de potențialii clienți, ajutându-te astfel să descoperi noi oportunități de afirmare.

#14 Dacă nu ai ajuns pe prima pagină în Google, atunci ai cam pierdut click-urile către website-ul tău

Ai observat că Google încearcă acum să ofere utilizatorilor săi informațiile pe care ei le caută fără ca aceștia să mai acceseze neapărat vreun website. Pune-i acestui motor de căutare o întrebare simplă precum: La câte grade fierbe apa? Câte medalii a câștigat România la Jocurile Olimpice? Câți ani are Brad Pitt? etc. și vei vedea cum apar imediat pagini SERP zero-click din care afli fără să mai mergi mai departe exact ce vrei să știi. Iar exemple ca acestea trei, în care pentru multe website-uri care au scris despre subiectele respective SEO-ul s-a transformat pur și simplu în apă de ploaie, există milioane. Și atunci, de ce mai merită să investim în optimizare?

Ei bine, avem nevoie de optimizare ca să câștigăm bătălii măcar atunci când utilizatorii motoarelor de căutare caută lucruri mai complicate, unde avem șanse doar dacă suntem pe prima pagină deoarece, conform studiilor, primele trei rezultate din SERP primesc 50% din click-urile utilizatorilor care au efectuat o anume interogare, iar 30% din restul rezultatelor de pe prima și a doua pagină, nu sunt accesate deloc.

#15 SEO-ul va fi mereu o practică de actualitate

Consumatorii moderni vor vrea mereu produse și servicii online, iar brandurile vor trebui în permanență, ca și până acum, să caute metode să le ofere cât mai rapid ceea ce își doresc.

Chiar dacă rolul strategiilor SEO și modul lor de implementare se va schimba odată cu trecerea timpului, SEO-ul, ca și practică, va rămâne mereu de actualitate, cel puțin pentru următorii ani.

Conform unui website de specialitate, valoarea de piață a motoarelor de căutare de ultimă generație va urca de la 14.9 miliarde de dolari în anul 2019, la 55.7 miliarde de dolari în anul 2025. De aceea, sfatul echipei Oblyo Digital Agency este să profitați de orice oportunitate și când vine vorba de website-ul personal și optimizarea lui, să nu lăsați nimic la voia întâmplării.

Call Now Button