fbpx

De ce SEO și mai ales cum să alegi să lucrezi cu cea mai bună agenție de SEO

În era digitală în care trăim și în speță referitor la ”viața și succesul” business-urilor în mediul online, două cuvinte sunt pe buzele tuturor: marketing digital și SEO.

De-a lungul articolelor noastre de pe blog am explicat de nenumărate ori de ce este important să adopți marketingul digital în strategia ta de comunicare și cum doar cu ajutorul acestuia poți cu adevărat să rămâi competitiv pe piață, indiferent de domeniul în care activezi (și da…nu trebuie să ai o afacere exclusiv online pentru a aplica marketingul digital).

Pe scurt, dacă vrei ca potențialii consumatori să te cunoască, să ai un brand cu o imagine pozitivă și de încredere și la final vânzări mai multe, nu există să te gândești ca antreprenor în anul 2021 să nu fii prezent și să comunici în mediul online, chiar dacă produsele tale sunt destinate exclusiv vânzării offfline.

Și asta din două motive foarte simple: consumatorii tăi petrec din ce în ce mai mult timp online, se informează și interacționează cu branduri  aici, iar competiția ta a adoptat deja strategii de marketing digital.

Pe de altă parte, toată lumea vorbește despre SEO și aparent toată lumea știe câte o rețetă pentru ca acest magic SEO să îți crească traficul pe site și imaginea brandului la cote amețitoare, astfel încât la final să ai mai mulți clienți și implicit, mai multe vânzări.

Ce trebuie să știi de la început este că SEO este unul din instrumentele prin care se aplică strategia de marketing digital.

Ce mai este important de reținut , este că acest SEO se bazează destul de mult pe tehnic, deci cine îți spune că are legătură cu magia, ar trebui să fie primul semn pentru tine că nu este un atât de bun cunoscător al domeniului.

Ce trebuie de asemenea să știi este faptul că dacă nu ai un SEO implementat corect, ai destul de puține șanse să fii competitiv în mediul online, chiar dacă investești bani.

Tocmai de aceea, echipa Oblyo Digital Agency îți pune astăzi la dispoziție acest material prin care îți vom explica în linii mari:

 

  1. ce înseamnă acest SEO
  2. ce presupune SEO
  3. de ce este important SEO pentru afacerea ta
  4. de ce să alegi să lucrezi cu o agenție de SEO
  5. cum să alegi cea mai bună agenție de SEO
Ce înseamnă SEO?

SEO vine de la prescurtarea Search Engine Optimization care în esență reprezintă un proces de creștere a poziției site-urilor web în paginile motoarelor de căutare.

SEO se implementează prin mai mai multe elemente, iar cunoașterea acestora și a modului în care funcționează reprezintă cheia pentru a înțelege de ce SEO este atât de important și de ce este nevoie să colaborezi cu o agenție de SEO profesionistă, dar asta îți vom explica în cele ce urmează.

Pe scurt, SEO este indispensabil pentru orice business online deoarece prin intermediul său site-ul tău va fi mai vizibil în paginile motoarelor de căutare și asta înseamnă mai mult trafic și mai multe oportunități de a converti potențialii consumatori în clienți efectivi.

Dincolo de asta, SEO este un instrument valoros pentru brand awarness, construirea de relații cu potențialii clienți și poziționarea brandului tău ca o autoritate și de încredere în domeniul în care activezi.

Ce presupune și cum funcționează SEO?

În primul rând, pentru fiecare afacere în parte, strategia de SEO trebuie să fie personalizată în funcție de specificul acesteia, de gradul de maturitate la care a ajuns în vizibilitatea online sau de piața pe care activează.

Spre exemplu, un site web la început de drum trebuie să fie foarte bine optimizat din punct de vedere tehnic și să aibă conținut de calitate astfel încât, în timp, să acceadă la poziții cât mai bune în motoarele de căutare, în timp ce o companie de tradiție și cunoscută deja de consumatori, cu un brand awarness ridicat, trebuie să se ”bată” cu concurența pentru a rămâne numărul 1 în topul căutărilor.

De aceea este foarte important să alegi o agenție de SEO care să analizeze cu adevărat profilul tău și să îți propună cea mai bună strategie pentru a avea rezultatele scontate.

În principiu însă, elementele prin care care se implementează SEO sunt:

Cuvintele cheie

În cel mai simplist mod explicat, cuvintele cheie sunt cuvinte și fraze pe care utilizatorii le folosesc pentru a găsi conținut online pentru o anumită temă atunci când caută ceva desprea aceasta pe Google.

Ei bine, aceleași cuvinte cheie le poți folosi în conținutul tău astfel încât Google să returneze în paginile sale când se fac aceste căutări și site-ul tău.

Ca să alegi cuvintele cheie eficient pentru a le integra în conținutul tău, este important ca acestea să aibă o rată de căutare mare. Spre exemplu, dacă vinzi prăjituri, poți să alegi cuvinte cheie scurte (short tail keywords) ca ”prăjituri”, cuvinte cheie lungi (long-tail keywords) ca ”eclere de vânzare” sau cuvinte cheie care să indice și locația (local keywords) ca ”prăjituri de vânzare în București”.

Conținutul intern

Conținutul este o parte vitală a SEO, deoarece este instrumentul pe care îl folosești pentru a ajunge și pentru a atrage publicul.

De exemplu dacă ai un magazin cu rochii de seară, poți publica în cadrul unui blog pe care poți să îl încorporezi în propriul site o serie de articole cu informații relevante și folositoare: ce modele de rochii să alegi în funcție de eveniment, ce trenduri vestimentare există, cum să asortezi rochiile cu diverse accesorii, etc.

Când o persoană caută de exemplu informații de acest tip, Google va indexa și pagina ta și îi va returna și site-ul tău. Astfel vei putea crea o legătură cu utilizatorul, care ar putea fi un potențial client, pentru că atunci când va decide să cumpere o rochie de seară, își va aminti de site-ul tău și de informațiile pe care i le-ai pus la dispoziție.

Conținutul tău trebuie să fie așadar educativ, interesant, relevant, captivant, neapărat original și să poată fi share-uit pe paginile de socializare.

Acest conținut poate avea mai multe forme: conținutul efectiv al paginilor din site, articole publicate pe un blog intern, fotografii, video-uri, podcast-uri, infografuri, etc.

Off-page SEO

Această tactică SEO presupune construirea de backlinks de calitate, adică de data aceasta optimizarea se realizează înafara site-ului tău. Acest lucru poate fi îndeplinit prin scrierea de articole și știri care să conțină cuvinte cheie cu link către site-ul tău și care să fie publicate pe alte site-uri externe.

Prin aceste backlinks, Google va vedea site-ul tău ca fiind unul cu un conținut de calitate, relevant pentru public și te va ranka mult mai bine în paginile sale.

Optimizare SEO din punct de vedere tehnic

Trebuie să te asiguri că site-ul tău nu are probleme din punct de vedere tehnic, pentru că asta va afecta cu siguranță și modul în care este indexat de către Google.

De exemplu, dacă un site nu are o structură adecvată a linkurilor, este posibil ca motoarele de căutare să nu poate să îl acceseze cu crawlere și să indexeze site-ul în mod corespunzător, ceea ce poate reduce clasamentul. Mai mult, erorile de codare pot bloca în totalitate motoarele de căutare, făcând imposibilă clasarea site-ului tău, indiferent de câte resurse ai alocat celoralte instrumente de SEO.

De ce este important SEO pentru afacerea ta?

Vizibilitate și clasament în cadrul paginilor motoarelor de căutare

Una dintre cele mai importante funcții ale SEO este creșterea vizibilității, ceea ce înseamnă că este mai ușor pentru potențialii clienți să te găsească atunci când caută ceva ce tu ai de oferit. Vizibilitatea site-ului tău este direct legată de poziția din paginile Google. Cu cât site-ul se poziționează mai sus în pagina cu rezultate a motorului de căutare (SERP), cu atât este mai probabil ca potențialii clienți să te vadă și să intre pe site-ul tău. Așadar, cu cât eforturile tale de SEO sunt mai eficiente, cu atât vei apărea pe o poziție mai bună în pagină.

Trafic pe site crescut

Creșterea traficului web este unul dintre obiectivele principale ale SEO și evident acesta crește odată cu creșeterea vizibilității și a poziției din paginile Google. Crești traficul atunci când crești vizibilitatea și clasamentul. Ia în considerare faptul că dacă îți dorești ca mai mulți potențiali clienți să îți acceseze site-ul, acesta ar trebui să fie în top 5 rezultate afișate în urma unei căutări.

Autoritatea crescută a site-ului

Conceptul de autoritate este relativ nou în SEO, dar devine din ce în ce mai important pentru motoarele de căutare. În esență, autoritatea înseamnă că site-ul tău este de încredere, are conținut de calitate și relevant. Cu cât site-ul tău are o autoritate mai mare, cu atât va fi mai afișat în Google pe o poziție superioară și cu atât mai mulți clienți potențiali vor avea  încredere în brandul tău.

Experiență superioară pentru utilizatori

Un alt motiv pentru care SEO este esențial este faptul că prin toate eforturile pe care le dedici pentru generarea de conținut bun și optimizarea site-ului tău, vei reuși să creezi o experiență și o interacțiune de calitate pentru utilizatorii care îl accesează. Dacă pe lângă conținutul de calitate și relevant, vei crește și viteza cu care se încarcă pagina și vei optimiza categoriile din site, potențialii tăi clienți vor petrece mai mult timp pe paginile tale și vei avea mai multe șanse să îi convingi să cumpere și să faci conversii reale.

Îndeplinirea obiectivelor de afaceri

Nu în ultimul rând, SEO este esențial pentru că te poate ajuta să îți atingi multe dintre obiectivele de afaceri. SEO te poate ajuta să construiești relații mai bune cu publicul tău, să îmbunătățești experiența clienților, să îți consolidezi imaginea de brand și autoritatea, să atragi mai mulți oameni către site-ul tău și să crești conversiile. Iar toate acestea înseamnă o imagine bună și de încredere, mai multe vânzări, clienți mai fideli și evident, un profit mai mare pentru compania ta.

De ce să alegi să lucrezi cu o agenție de SEO

Acum că ți-am povestit ce înseamnă SEO, este foarte important mai departe să înțelegi că ai nevoie să colaborezi cu specialiști din domeniu care să știe cu adevărat cum să implementeze toate aceste tactici pentru a avea rezultatele scontate.

Pentru că SEO trebuie privită ca o strategie prin care vei crește pe termen lung, ai nevoie de o echipă care să știe ce înseamnă SEO cu adevărat și care să îți propună cea mai bună variantă pentru a îndeplini toate obiectivele de vizibilitate, trafic și vânzări crescute despre care am povestit mai sus.

De asemenea, este foarte important să înțelegi că fiind un domeniu complex, inclusiv din punct de vedere tehnic, și cu multe schimbări și update-uri, ai nevoie de cineva care să fie la curent cu toate schimbările și să se asigure că obiectivele stabilte inițial vor fi îndeplinite.

Nu este suficient să nimerești câteva cuvinte cheie cu care să creezi un conținut bun, spre exemplu, ci trebuie să fii sigur că tot ce faci este calculat și se încadrează într-un plan. Trebuie să urmărești și să evaluezi rezultatele obținute, și, după caz, să fii capabil să ajustezi tacticile în timp util pentru a nu te abate de la obiectivele stabilite inițial și pentru a avea rezultate bune.

Mai mult, așa cum îți spuneam și la începutul articolului, deși în genere SEO are câteva elemente comune pe care le poți folosi pentru toate tipurile de afaceri, gradul de dozaj al acestora diferă de la o companie la alta.

Una este să faci SEO pentru o companie la început de drum și alta este să faci SEO pentru o companie care are deja vizibilitate, însă trebuie să depună toate eforturile pentru a rămâne în top și nu a fi depășită de concurență.

Așadar, ai nevoie de oameni cu experiență, care au lucrat pe proiecte diverse și care au capacitatea de a înțelege obiectivele tale de business și profilul companiei tale pentru ca mai apoi să îți propună o strategie personalizată.

Cu siguranță, dacă alegi să angajezi o agenție de SEO vei face și economii de bani și timp. Chiar dacă ai deja o echipă de marketing in-house, să înveți un om exact ce înseamnă SEO va însemna să aloci resurse de bani și de timp. Ba mai mult, pentru că SEO înseamnă și optimizare tehnică și content de calitate, vei avea nevoie nu doar de un om, ci de mai mulți și care să mai fie și pricepuți la aceste lucruri.

Cum să alegi cea mai bună agenție de SEO?

Odată cu dezvoltarea marketingului digital, au apărut pe piață mii de specialiști, freelanceri și agenții, care îți propun acest tip de servicii SEO.

Ca orice decizie de business pe care o faci, trebuie să fii însă foarte atent astfel încât la final să alegi cea mai bună agenție de SEO, o echipă alcătuită din profesioniști adevărați care cunosc domeniul și care vor reuși să atingă obiectivele stabilite.

Iată cum să evaluezi o agenție de SEO astfel încât să iei o decizie bună și să fii sigur că vei lucra cu parteneri de încredere:

Studiază activitatea agenției, vezi cum se prezintă și ce rezultate a obținut pentru proiecte anterioare.

Este foarte important încă de la început să observi ce imagine are agenția cu care intenționezi să lucrezi. Analizează amănunțit modul în care își face propria prezentare de exemplu și cât de relevant este conținutul pe propriul site, pentru că așa îți poți da seama și cât de profesionistă este echipa din spate. Și dacă tot vorbim de SEO, conținutul de pe site-ul agenției de SEO trebuie să fie unul de top pentru că exact asta ar trebui să îți livreze și ție. De asemenea, fii atent și la recenziile pe care le-au primit din partea clienților, la numărul proiectelor desfășurate, ce portofoliu de clienți are și ce rezultate a obținut pentru aceștia.

Fii atent și la ce promite agenția

Nicio agenție care este cu adevărat profesionistă și serioasă NU îți poate promite ce poziție vei avea în Google, numărul de clienți pe care îl vei avea în final sau cât timp durează ca SEO să devină cu adevărat eficient. Cum am tot spus pe parcursul întregului articol, planul tău de comunicare de asemenea, trebuie să fie personalizat și cu bătaie pe termen lung iar pentru ca SEO să aibă rezultate are nevoie de timp.

Orice agenție de SEO serioasă înainte de a-ți propune vreo strategie, va face de asemenea un research și va dori să înțeleagă cât mai bine afacerea ta. Dacă o agenție nu știe cine îți sunt clienții, nu îți știe concurența, ce canale de publicitate folosești, nu te va putea ajuta cu adevărat să-ți crești afacerea.

Cea mai bună agenție de SEO pentru tine va fi aceea care îți va explica ce instrumente folosește și va avea o comunicare transparentă cu tine, îți va pune la dispoziție rapoarte intermediare și se va asigura în mod constant că obiectivele tale vor fi îndeplinite.

Iată spre exemplu cum lucrăm noi, Oblyo Digital Agency, pentru implementarea SEO:

 

  1. Întocmim analiza inițială a site-ului
  2. Analizăm piața, concurența și stabilim cuvintele cheie
  3. Modificăm datele meta și text link, corectăm și optimizăm din punct de vedere tehnic site-ul
  4. Stabilim un plan de conținut și unde îl vom publica: articole pentru blog intern și articole de presă pentru site-uri externe
  5. Construim conținut optimizat și personalizat
  6. Configurăm Google Analytics/ Webmaster Tools
  7. Configurăm “Bing Webmaster Tools”
  8. Elaborăm rapoarte detaliate și periodice

Bineînțeles, mai avem și câteva secrete profesionale pe care le vom pune în aplicare pentru tine, astfel încât imaginea, vizibilitatea și traficul tău să crească de la o lună la alta.

Call Now Button