Ce presupun tehnicile de optimizare SEO pentru website-urile companiilor mari?
Care este diferența între un website deținut de o companie mare și unul administrat de o persoană fizică sau o afacere oarecare? Prin ce diferă tehnicile de optimizare SEO pentru website-urile companiilor mari de tehnicile tradiționale? Citește în continuare și află de ce planul SEO contează atât de mult când avem în joc website-ul unei companii de proporții?
Optimizarea este un proces foarte provocator și solicitant. Dar când vezi că paginile tale au ajuns în SERP mai sus decât alte mii sau milioane de pagini cu același subiect, parcă totul începe să capete sens. Dar cu cât crește miza, cu atât trebuie să satisfaci mai multă lume.
Optimizarea unui website este una din puținele metode prin care poți să-ți eclipsezi concurența din mediul online și să atragi organic mai mulți cititori. În același timp însă, orice greșeală SEO poate avea un impact negativ asupra câștigurilor companiei tale și a reputației brandului pe care îl reprezinți.
Care sunt caracteristicile unui website deținut de o companie în adevăratul sens al cuvântului?
Nu există niște reguli clare prin care să putem face diferența dintre website-urile deținute de companiile mari și cele administrate de persoanele fizice sau proprietari de afaceri mai puțin cunoscute pe piață. Dar ceea ce știm sigur este că în cazul unui business, numărul de pagini al website-ului său, precum și autoritatea acestuia influențează în mod direct câștigurile și reputația.
Unii experți SEO susțin că dacă avem de-a face cu un website al unei companii mari, totul ține de mărime. Astfel de website-uri ar trebui să aibă un volum de minim 1000 de articole și pagini și o autoritate puternică în domeniul de care aparțin. O afacere poate să aibă și doar zece angajați, dacă deține un website cu mii de pagini valoroase pentru conținutul lor, înseamnă că are un website profesional, demn de o companie în adevăratul sens al cuvântului.
Alți experți SEO susțin că statul unui website este determinat de mărimea organizației care lucrează la el. Cu alte cuvinte, dacă un business are nevoie de o echipă mare pentru administrarea propriului website, înseamnă că website-ul respectiv este important pentru generarea veniturilor și reputația brandului și îl putem considera un website al unei companii mari.
Dar pe de altă parte, indiferent de cui dai dreptate, există câteva lucruri pe care le au în comun website-urile companiilor prin care cu adevărat se generează venituri și cele care sunt create doar de a face cunoștință cu publicul și de… distracție.
● Website-urile companiilor mari trebuie administrate cu mai multă atenție deoarece au un impact direct asupra reputației, spre deosebire de website-urile mai puțin cunoscute în cazul cărora existe șansa mari ca orice tip de conținut să treacă neobservat;
● Website-urile companiilor mari presupun o colaborare continuă și tehnici de project management profesionale pentru administrare, spre deosebire de alte website-uri a căror existență nu depinde de multe persoane;
● Website-urile companiilor mari pun un accent deosebit pe automatizarea diferitelor procese deoarece editarea manuală a mii de pagini simultan este pur și simplu imposibilă.
De ce nu funcționează pentru companiile mari tehnicile tradiționale SEO?
Să faci o modificare pe toate sau majoritatea paginilor unui website mare este ca și cum ai întoarce un vapor cu fundul în sus ca să cureți o pată de rugină de la baza acestuia. Aceasta este cealaltă față a autorității și popularității care vine la pachet cu un website mare. Când atâta muncă și persoane sunt implicate într-un joc, nu este chiar simplu să schimbi de unul singur regulile jocului.
Mai departe, pe website-ul unei companii mari nu poți să scrii doar de dragul de a scrie. În spatele fiecărui articol există o muncă titanică, iar cercetarea își are rolul ei. Dacă administrezi website-ul unei companii mari și urmărești orice alt loc în SERP mai jos de primul, înseamnă că muncești degeaba.
Astfel, activitatea de optimizare SEO pentru website-urile companiilor mari se poate spune că necesită mai multă strategie, planificare și răbdare. În plus, pe lângă faptul că trebuie să te lupți mereu pentru a fi primul în listele de rezultate generate în urma interogărilor folosind cuvintele cheie care te reprezintă, toată popularitatea de care ai parte poate atrage și atenția celor care nu țin cu tine și care îți pot pune piedici scriind despre lucruri care nu îți fac cinste și pe care trebuie să le combați.
Când este făcută bine, optimizarea SEO pentru website-urile companiilor mari poate face minuni. Dar când în sistem se strecoară și greșeli, rezultatele pot fi catastrofale.