Câte cuvinte trebuie să aibă un articol pentru a apărea primul în SERP?

În calitate de creator de conținut, cu siguranță te-ai întrebat cel puțin o dată care este numărul optim de cuvinte pe care ar trebui să le aibă un articol pentru a apărea primul pe paginile de rezultate ale motoarelor de căutare. Dar există oare vreo legătură între numărul de cuvinte și poziția în SERP? Mai departe vom discuta pe larg despre acest subiect și poate până la final, vom dărâma chiar și un mit!

Și eu câte cuvinte scriu?

În legătură cu lungimea articolelor, mereu se spune că un articol mai lung este un articol mai bun. Și pe de-o parte, tindem să dăm dreptate acestui crez deoarece un text mai lung este un text mai detaliat și cu mai multă informație. Dar lucrurile se schimbă radical când facem o interogare pe Google și primul rezultat pe care îl vedem, în loc să fie un articol kilometric, este o postare pe Twitter sau dintr-un forum unde autorul nici măcar nu a dat prea multă importanță argumentării. Și atunci, dacă și genul acesta de postări cu o limită de 280 de caractere (în cazul lui Twitter) apar primele, de ce să ne mai chinuim să scriem mult?

Website-ul Backlinko a făcut un studiu anul acesta, în luna aprilie, pe tema numărului optim de cuvinte pe care îl au articolele care obțin cele mai bune poziții în SERP și a ajuns la concluzia că media este de 1447 de cuvinte per articol. Altfel spus, putem interpreta rezultatul testului spunând că dacă vrem să ajungem primii pe Google tot ce trebuie să facem este să scriem aproximativ 1500 de cuvinte. Dar există și un alt mod de a privi lucrurile. Studiul nu analizează câte articole noi cu 1500 de cuvinte ajung primele în SERP, ci doar care este media de cuvinte a articolelor care sunt deja pe primele poziții. De aceea, nu putem lua rezultatele studiului ca pe o îndrumare, ci ca pe o simplă informație de cultură generală.

Și totuși, articolele lungi, au performanțe mai bune…

Există mulți factori care influențează poziția în SERP a articolelor pe care le scrii, dar din păcate numărul de cuvinte nu poate fi considerat chiar cel mai important dintre ele. Așa cum se specifică și în materialele informaționale ale motorului de căutare Google, important nu este să scrii pentru un algortim, ci pentru cel care te citește. Orice articol scris bine trebuie să răspundă la o întrebare. Dar dacă face acest lucru în 300 de cuvinte sau în 3000, contează mai puțin. 

Unul din motivele pentru care sunt mai multe șanse să descoperi un articol lung și foarte bine documentat în spatele primului rezultat din SERP este faptul că articolele lungi sunt de obicei mai des citate în alte articole de pe internet. Acest lucru le face să câștige legături valoroase și chiar dacă lungimea contează mai puțin, nu același lucru putem spune și despre numărul de link-uri, mai ales când ele sunt obținute în acest mod, unul cu totul și cu totul cinstit.

Există articole prea lungi? 

Da! Există articole prea lungi. Sunt acele articole pe care în timp ce le citești îți pierzi interesul deoarece despică firul în patru în legătură cu un subiect și totuși nu ajung la nicio concluzie. Când scrii un articol și îl diluezi prea tare, înseamnă că te vei alege cu un articol prea lung care deși are același număr de cuvinte cu majoritatea articolelor care ajung pe primele poziții în SERP, nu va obține niciodată aceleași performanțe. Astfel, ca să ajungem și la o concluzie în legătură cu tema articolului nostru de azi, ceea ce putem spune cu certitudine este faptul că nu există o lungime ideală a articolelor bune.

Multe agenții SEO sau creatori de conținut promit articole de o anumită lungime clienților lor pentru a justifica mai ușor tarifele aplicate. Dar majoritatea celor care scriu bine, ar putea livra aceeași calitate și în trei mii de cuvinte, și într-o mie, dar și în cinci sute. Motivul pentru care însă își impun de la început un număr de cuvinte ca target este pentru ca cei care le solicită serviciile să poată evalua și cantitativ, nu doar calitativ, produsul pentru care plătesc. 

Call Now Button