fbpx

Google și-a retras reclamele de pe două website-uri al căror conținut a fost catalogat drept ofensator

Oblyo Digital Agency iunie 18, 2020

Google și-a retras reclamele de pe două website-uri pline de termeni ofensatori pentru public. Motivul acestei decizii nu a fost intenția de a cenzura site-urile respective, ci incapacitatea lor de a respecte regulile programului AdSense pentru care și-au dat acordul.

Retragerea reclamelor de pe website-uri din acest motiv este la ora actuală o decizie temporară, lucrurile putând să se schimbe la o dată ulterioară după ce proprietarii website-urilor rectifică bucățile de conținut problemă. Dar chiar dacă în final există șansa ca întreaga poveste să ajungă la un final fericit, cu toții avem ceva de învățat din această întâmplare.

Ce legătură există între conținutul generat de utilizatori și publicitatea AdSense?

Conținutul realizat de utilizatori constă în comentariile lăsate de aceștia. El nu aparține autorului articolelor unui website și de multe ori nici nu are o legătură directă cu ceea ce este postat pe website-ul respectiv. 

În trecut, website-urile de știri se concentrau pe evenimentele curente. Dar evoluția internetului nu a schimbat doar felul în care se consumă conținutul, ci și tipul de conținut consumat. 

Autorii de website-uri au ajuns să înțeleagă faptul că majoritatea subiectelor nu stârnesc niciun fel de emoție în rândul celor care le citesc, prea puține articole provoacă reacții pozitive, iar cele mai populare sunt cele ofensatoare care stârnesc furie și controverse, comentarii răutăcioase, dar atrag și mulți cititori. 

De aceea, chiar și cele mai mari website-uri de știri, pentru a atrage cât mai mult public, au început să se orienteze către topicuri din ce în ce mai fierbinți. Dar ori din neglijență, ori din dorința de a câștiga cât mai multă popularitate, n-au luat în calcul faptul că replicile tăioase și certurile pot duce la excluderea lor din programul AdSense.

De ce sunt comentarile negative periculoase pentru website-uri?

Google a fost criticat în repetate rânduri de diferite companii care îi folosesc serviciile de publicitate din cauză că acesta le afișează reclamele pentru care ei plătesc bani grei pe niște website-uri cu care nu vor ca brandurile lor să fie asociate.

De aceea, politica Google interzice categoric afișarea reclamelor pe website-uri ce redau un limbaj ofensator, au conținut erotic, sau promovează violența. Chiar dacă imaginile și cuvintele de pe website-ul respectiv nu au nicio legătură cu ceea ce promovează un brand, când le vede la un loc, în subconștientul său, cititorul le percepe ca unul și același lucru.

Poate nu chiar toți, dar majoritatea celor care folosesc Google ca mijloc de promovare, nu vor ca reclamele lor să fie afișate pe website-uri al căror conținut poate fi interpretat într-un mod negativ. Dar cu toată grija pe care Google o acordă creării unei politici cât mai corecte pentru toată lumea, din când în când, unii proprietari de website-uri o mai iau și pe arătură, iar atunci când se întâmplă asta și sunt descoperiți, sunt pedepsiți așa cum este și cazul website-urilor: The Federalist și Zero Hedge.

Când există loc de întreptare, Google mai dă o șansă 

Deși ar fi putut să interzică pentru totdeauna afișarea reclamelor AdSense pe cele două website-uri ce fac subiectul acestui articol, Google nu a luat măsuri atât de extreme, ci a suspendat doar temporar procesul de livrare a reclamelor. Același lucru se întâmplă și atunci când Google constată activitate suspicioasă pe un website și trimite o notificare autorului acestuia pentru a bloca IP-urile frauduloase.

Abordarea Google nu are legătură cu cenzura. Modul în care trebuie să administrezi un website pentru ca acesta să fie eligibil de a afișa reclamele AdSense este specificat clar în politica Google. Iar orice abatere de la regulament, constituie o încălcare a acestuia, situație asemănătoare cu regulile unui concurs pe care trebuie să le respecți pentru a putea participa.

Astfel, proprietarii de website-uri care permit cititorilor să comenteze pe palginile lor, trebuie să modereze comentariile acestora, astfel încât niciun comentariu care încalcă politica Google să nu-și facă loc pe website-urile lor.

Website-ul The Federalist și-a corectat deja greșeala și acum, reclamele AdSense se afișează din nou pe paginile sale ca și în trecut. Dar toată această poveste ar trebui să ne deschidă larg ochii și să ne facă să ne gândim dacă veniturile generate de reclamele AdSense merită sau nu mai mult decât acordarea unei libertăți totale de exprimare cititorilor noștri.

Call Now Button