Structura site-ului și link-urile interne. Ce se face și ce nu se face?

cristian martie 22, 2020 0 Comments

Chiar dacă te-ai apucat de SEO ieri, probabil că ai auzit cât de importante sunt structura unui website și link-urile sale interne pentru performanțele acestuia. În funcție de aceste două lucruri, site-ul respectiv poate obține un loc mai bun sau mai puțin bun în SERP și pentru că nu sunt la fel de greu de îndeplinit ca alte cerințe legate de optimizare și tu ar trebui să începi să le acorzi mai multă atenție chiar acum!

Ce este de fapt structura unui site?

Structura unui site este modul în care el este organizat. În funcție de aceasta, cititorii judecă dacă site-ul respectiv este unul ușor sau greu de folosit. Printre primele lucruri pe care orice specialist SEO le-a învățat despre optimizare este importanța folosirii subtitlurilor de tipul H1, H2, H3 și așa mai departe. Extrapolând, aceste reguli de organizare ale unui articol, se aplică și website-urilor. Dacă atunci când scrii conținut te concentrezi pe găsirea celor mai bune cuvinte cheie după care să-l optimizezi, în cazul unui website ar trebui să cauți topicuri.

Indiferent dacă este vorba despre un site media care abordează mai multe subiecte sau un site nișat, stabilirea topicurilor ce urmează a fi abordate este crucială pentru succesul site-ului respectiv. În cazul unui site generalist topicurile pot fi: bucătărie, lifestyle, modă, tehnologie etc.; Iar în cazul unui site nișat, să spunem de exemplu despre piese auto, ele pot fi: scule de mână, scule cu aer comprimat, piese de schimb etc.

Elementul comun al tuturor topicurilor unui website este pagina de start, homepage-ul. Acolo se regăsesc toate cele mai importante topicuri, iar din punctul de vedere al motoarelor de căutare și al utilizatorilor, ea ar trebui să arate ca un tablou complex a tot ceea ce se poate găsi pe site-ul respectiv. Stabilind diferitele topicuri despre care vei scrie pe un site și încadrând fiecare articol în categoria care i se potrivește, creezi de fapt o structură prietenoasă atât cu motoarele de utilizare, cât și cu cititorii tăi. De asemenea, crești autoritatea fiecărui articol pentru categoria din care face parte.

Pentru a deveni cât mai vizibil, un site trebuie să câștige cât mai multă autoritate pentru subiectele pe care le abordează. Dacă pe site-ul respectiv se creează conținut cu care utilizatorii rezonează și care îi ajută pe aceștia să găsească răspunsurile la întrebările pe care le au, sunt șanse mari ca data viitoare când au probleme asemănătoare, cei care te-ai descoperit o dată să se întoarcă direct pe site-ul tău fără să mai caute în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare.

De ce sunt importante link-urile interne?

Un alt factor esențial pentru consolidarea structurii unui site este dezvoltarea unei arhitecturi logice care să ghideze utilizatorii către conținutul care îi interesează. Acest lucru se poate face prin diferite piese sau link-uri interne.

Gândește-te la elementele de legătură ca la holurile din interiorul unei case. Într-un apartament de exemplu, culoarele de trecere nu sunt neapărat încăperile în care ai vrea să-ți petreci timpul, dar și fără ele, dacă totul ar fi la comun, ar dispărea ideea de confort și relevanță. Autoritatea dormitorului în calitate de cameră de odihnă ar scădea, mirosul din bucătărie s-ar împrăștia în întregul apartament diminuând plăcerea de a face mâncare, iar baia ar fi complet lipsită de intimitate, lucru pentru care și funcționalitatea ei ar avea de suferit. Nu ai putea să trăiești într-un talmeș-balmeș, așa cum nici nu ți-ar face plăcere să navighezi un site fără categorii și elemente de legătură.

Cu alte cuvinte, ce rol au de fapt link-urile interne?

  • Atât din perspectiva motoarelor de căutare cât și pentru vizitatorii unui site, link-urile interne ajută la descoperirea mai facilă a unei pagini. Dacă nu există link-uri, căi de acces care să conducă către aceasta, și motoarele de căutare o indexează mai greu sau chiar deloc;
  • Link-urile contribuie și la creșterea autorității unei pagini. De aceea pentru ele trebuie să se folosească ancore relevante după care motoarele de căutare și utilizatorii să-și dea seama ce se află la celălalt capăt al legăturii.

Cam acestea sunt toate lucrurile importante de care trebuie să ții cont când vine vorba de structura site-ului tău și link-urile interne. Nu te strădui să reinventezi roata, atâta timp cât ea funcționează la capacitate maximă în formă rotundă! De aceea, ia exemplul site-urilor cu performanțe bune și fă și tu la fel, cel puțin în ceea ce privește aceste două elemente.

Call Now Button