fbpx

6 Trucuri pentru a scrie conținut de calitate pentru website-ul unei firme de avocatură

Oblyo Digital Agency martie 24, 2020

Pentru firmele de avocatură internetul este un câmp aprig de bătălie. În mod deloc surprinzător, avocații sunt printre primii care au început să pună în aplicare regulile SEO și continuă să persevereze și în ziua de astăzi. Cu toate acestea, asta nu înseamnă că orice firmă de avocatură are în mod obligatoriu și un website perfect optimizat. Mulți avocați doar se străduiesc să înverzească toate bulinele modulului Yoast SEO, fără să țină cont de nevoile reale ale celor care le citesc articolele și din această cauză, nu obțin conversii.

Conținutul este important pentru orice companie, dar mai ales pentru cele care activează în domeniul legal. În plus, adevărata provocare începe abia în momentul în care trebuie să livrezi conținut profesional scris, dar pe limba clienților care nu cunosc termenii de specialitate. Cum scrii, ca să fii convingător și ce scrii, ca să se citească?

Cum se scrie conținutul de calitate pentru site-urile firmelor de avocatură?

#1 Alege topicuri în loc de cuvinte cheie

Când au nevoie de un avocat, majoritatea utilizatorilor motoarelor de căutare nu caută doar avocat București sau avocat România, ci Cât costă un avocat divorț? Cu ce acte trebuie să te prezinți la tribunal? Cum soliciți instanței bunurile comune obținute în urma căsătoriei? și așa mai departe. Mai importante decât cuvintele cheie pentru un astfel de website sunt subiectele pe care le abordează avocatul care scrie și ce interes prezintă ele pentru cititorii website-ului.

#2 Stabilește profilul cititorului

Cine îți citește articolele? Un alt avocat? Sau un simplu cititor care lucrează într-un domeniu complet diferit și are nevoie de serviciile tale? Conturează cât mai clar profilul vizitatorului website-ului tău înainte de a te apuca de scris, ținând cont de vârstă, sex, locație geografică, salariu, educație și familie, pentru a te putea adresa cât mai bine cu putință nevoilor lui.

#3 Diferențiază conținutul

Contează mult dacă nu oferi doar un singur tip de conținut, ci te axezi atât pe text cât și pe audio sau video. Textul trebuie să fie întotdeauna baza, dar pentru a-ți face website-ul mai atrăgător și mai accesibil, poți lua în calcul și alte instrumente care te vor ajuta să te diferențiezi de competiție.

#4 Stabilește de la început ce și cum vrei să scrii

Indiferent de website-ul pe care îl deții, este important să scrii întotdeauna pe limba celor care au nevoie de serviciile tale. Ca avocat, ai studii de specialitate și poți să te exprimi liber folosind niște termeni pe care cele mai multe persoane nu îi cunosc. Dar trebuie să fii conștient de faptul că majoritatea celor care vor apela la tine nu sunt colegii de breaslă, capabili să înțeleagă limbajul tău profesional, ci oameni cu ocupații complet diferite de a ta, care te vor căuta și pe internet după niște cuvinte cheie nu foarte sofisticate. De aceea, ține cont mereu de capacitățile clienților și chiar dacă uneori te mai lași dus de val vrând să-ți arăți adevăratele aptitudini, ai grijă ca orice scrii să fie clar și pe înțelesul tuturor.

#5 Promovează-te și pe alte canale

Un website profesional are mult potențial. Dar oricât de atractiv ar fi, există șansa ca unii dintre potențialii clienți să nu-l acceseze pur și simplu pentru că folosesc mai mult Facebook sau LinkedIn ca motoare de căutare decât Google. De aceea, este absolut necesar să te promovezi și pe astfel de rețele și să distribui mereu conținutul tău scris, pentru o expunere cât mai mare.

#6 Descoperă legătura dintre conținut și conversii

După ce ai pus în practică toate ideile de mai sus, este timpul să culegi roadele și să semeni în continuare doar ceea ce știi că răsare. Verifică ce fel de conținut are efectul sperat și pe ce trebuie să te axezi mai departe. Pentru a face rost de niște date corecte, poți folosi Google Analytics și afla exact ce fel de conținut îți aduce clienți și care texte sunt complet ignorate. Pentru început, s-ar putea ca niciunul din articolele postate să nu-ți fi adus vreo conversie. Dar dacă vizitatorii tăi citesc cu interes, înseamnă că ești pe drumul cel bun și cel mai bine ar fi să continui.

Call Now Button