[Podcast #33] Ce înseamnă a scala atunci când vine vorba de content marketing și cum să urci cât mai sus în topul rezultatelor organice de pe Google?
Creezi conținut pentru website-ul tău, dar nu reușești să obții rezultatele pe care ți le dorești? Visezi ca articolele tale să te ajute să urci în topul rezultatelor organice oferite de motoarele de căutare și să-ți aducă mai mult trafic, dar nu știi de unde să începi?
Hai să vedem ce poți face pentru a rezolva toate aceste dileme și cum să procedezi pentru a ca business-ul tău să devină cunoscut publicului tău țintă prin content marketing!
Content marketing-ul este o unealtă de marketing foarte puternică, ce îți poate aduce rezultate grozave dacă știi cum s-o folosești. Soluțiile despre care vom discuta în acest articol te vor ajuta nu numai să implementezi și să execuți o strategie adaptată perfect business-ului tău, dar te vor ajuta și să obții succesul la care visezi astfel:
-maximizând vizibilitatea și consolidând prezența ta în mediul online – conform statisticilor, 80% din companii au ca obiectiv consolidarea prezenței lor în mediul virtual prin strategii de content marketing;
-obținând mai multă credibilitate și încredere – întrebate în cadrul un studiu efectuat de Content Marketing Institute din America cât de importantă este pentru ele credibilitatea și încrederea, 75% din companiile intervievate au spus că aceste două lucruri sunt extrem de importante pentru ele;-educând audiența – în cadrul aceluiași studiu menționat mai devreme, 70% din companiile intervievate au vorbit despre educația audienței ca unul din scopurile lor principale.
Unele din cele mai importante valori după care se poate evalua eficiența content marketing-ului în afacerile de tip B2B, sunt:
-engagement-ul
-conversiile
–traficul
Conform statisticilor, se pare că în total, la nivel global, mai mult de 80% din specialiștii în content marketing consideră că strategiile lor le oferă rezultate cu un grad moderat sau foarte înalt de satisfacție.
De aceea, dacă nu ești mulțumit de rezultatele strategiei strategiei tale de content marketing, înseamnă că faci parte din minoritate și iată ce trebuie să faci ca să obții rezultatele la care visezi.
În primul rând, ai grijă să nu devii o victimă a provocărilor cu care se confruntă nenumărați specialiști în marketing din diferite industrii atunci când încearcă să-și scaleze strategia, iar în al doilea rând, reține sfaturile pe care ți le prezentăm aici și pune-le în practică așa cum ți le prezentăm.
Știai că numai bloggerii de pe WordPress.com creează în jur de 70 de milioane de articole noi pe blogurile lor în fiecare lună?
Iar acest număr nu are nicio legătură cu volumul incredibil de mare de postări publicate pe blogurile de pe alte sisteme de management de conținut și platforme precum: Medium sau Tumblr, unde mai există și acolo peste 500 de milioane de bloguri.
Cu alte cuvinte, ori de câte ori creezi o nouă postare de blog pentru afacerea ta, concurezi pe Google cu alte câteva milioane de alte postări noi, publicate în aceeași zi cu materialul tău, care se luptă la fel ca și articolul scris de tine pentru a atrage atenția motoarelor de căutare și, bineînțeles, a utilizatorilor lor.
Fie că vrem să recunoaștem sau nu, ori că suntem dispuși să muncim pe cont propriu sau preferăm să contăm pe alte persoane care să se ocupe de conținutul website-urilor noastre, orice companie are nevoie de articole grozave pentru a câștiga vizibilitate și trafic.
În ziua de azi, nu te mai poți aștepta să primești mult trafic fără a publica pe website-urile tale un conținut valoros, deosebit, de înaltă calitate.
De asemenea, fiecare bucată de conținut trebuie să fie optimizată și promovată corespunzător pentru a obține rezultatele dorite.
Acest lucru explică de ce 67% dintre creatorii de conținut B2B intervievați în studiul de mai sus consideră că responsabilitățile lor s-au înmulțit odată cu trecerea timpului și intensificarea concurenței.
Pentru a crea mai multe materiale bine documentate, mai mult de jumătate din companiile care creează conținut pentru afacerile B2B sau B2C și-au externalizat eforturile de marketing de conținut în 2021.
Conform statisticilor, s-a constat că 81% dintre agenții de marketing au externalizat scrierea de conținut, 40% au externalizat task-urile care au legătură cu designul grafic și 28% au externalizat serviciile SEO legate de editare și corectură.
Nu este surprinzător faptul că scrierea de conținut este cea mai externalizată parte a marketingului de conținut, având în vedere că este nevoie în medie de patru ore pentru a crea un articol excepțional, potrivit Orbit Media.
Munca unui creator de conținut nu ia sfârșit după scrierea unui articol, ci se continuă cu găsirea celor mai potrivite metode de optimizare pentru motoarele de căutare.
Fără tehnici adecvate de optimizare, on-page și off-page, conținutul nu este vizibil pentru utilizatorii motoarelor de căutare.
Atât afacerile cu servicii B2B, cât și cele B2C consideră găsirea unor creatori de conținut cu experiență și cu un grad înalt de cunoștințe o provocare foarte dificilă. Cu toate acestea, externalizarea multor din task-urile care țin de conținut este absolut necesară. De aici, apar și următoarele obstacole:
-dificultatea identificării unor parteneri care să creeze conținut pe limba audienței;
-valori prea mici pentru a demonstra meritul investiției în crearea de conținut;
-dificultatea identificării unor parteneri capabili să dea sfaturi în cunoștință de cauză;
-lipsa unor soluții eficiente din partea partenerilor.
Dar chiar și în ciuda acestor obstacole, cei mai mulți specialiști în marketing încă aleg să conteze pe alții în ceea ce privește crearea de conținut și se străduiesc încontinuu să găsească parteneri strategici capabili și talentați.
#1 Descoperirea unor noi oportunități din punct de vedere SEO
Cu un minim de efort, îți poți încropi o echipă in-house de creare de conținut, orientată pe rezultate.
Unul din primii pași pentru orice strategie SEO de succes este auditul.
Auditul te ajută să identifici cele mai bune oportunități de care poți să profiți pentru a obține locuri mai bune în SERP prin optimizarea tehnică a propriului website, modificări on-page și dezvoltarea rețelei de link-uri – SEO off-page.
În timpul acestui proces vei identifica de asemenea și cuvintele cheie pe care trebuie să te axezi ca să-ți crești vizibilitatea pe motoarele de căutare și să ajungi mai ușor la publicul tău țintă.
Cu o analiză corespunzătoare, poți determina și care sunt cele mai profitabile oportunități de ranking și care sunt cuvintele cheie pe care le poți aborda cel mai ușor și prin care paginile website-ului tău se vor indexa mai bine în cadrul motoarelor de căutare.
Odată ce ai aflat cuvintele cheie pe care trebuie să te concentrezi, îți va fi mult mai simplu să găsești subiecte interesante pentru articolele tale, astfel încât să crești popularitatea brandului tău și să prezinți mai bine produsele și serviciile pe care le vinzi.
#2 Angajarea unor experți în domeniul SEO
Este mult mai dificil să profiți de această oportunitate oferită de content marketing decât de cea pe care am prezentat-o anterior, pentru că, așa cum am spus și până acum, găsirea unor specialiști competenți, de încredere, nu este deloc simplă.
Dar ca să te asiguri că brandul tău beneficiază doar de conținut de top, merită să depui un efort în plus ca apoi să te bucuri de rezultate.
Ca să te asiguri că articolele tale îți aduc cele mai bune rezultate, ai nevoie de ceva mai mult decât un conținut extraordinar, de înaltă calitate, de preferat, realizat de o autoritate în domeniul în care activezi. AI nevoie de cineva care îți înțelege audiența și nu la modul superficial, ci în cel mai detaliat mod cu putință, atât în ceea ce privește nevoile pe care și le exprimă verbal, ci și cu privire la nevoi pe care le are, dar încă nu conștientizează existența lor.
Mai ai nevoie de cineva care să știe ce trebuie să facă pentru a crea conținut care ajunge în fața tuturor celorlalte articole indexate de motoarele de căutare și câștigă instant multă vizibilitate.
Cu alte cuvinte, ai nevoie de creatori de conținut care înțeleg industria în care activezi din toate punctele de vedere și pot realiza articole pe care motoarele de căutare le indexează imediat și pe care le favorizează în SERP oferindu-le locuri bune în topurile generate de fiecare interogare în parte.
#3 Colaborarea cu specialiști în content marketing
Și dacă vrei să profiți de această oportunitate oferită de strategiile de content marketing trebuie să fii dispus să depui un oarecare efort, dar nu la fel de mult cu cel de care ai nevoie pentru a găsi creatori de conținut profesioniști pentru că nu trebuie neapărat să te uiți mai departe de ograda casei tale – sau în cazul de față, ograda companiei tale.
Pe lângă faptul că te ajută să găsești cei mai buni creatori de conținut care să te ajute să crești traficul către website-ul tău, content marketing-ul este util și pentru identificarea specialiștilor în marketing specializați în dezvoltare de website-uri și creare de advertoriale.
Și din acest punct de vedere este important să-ți formezi o echipă de specialiști, ai cărei membrii comunică eficient între ei pentru a optimiza astfel task-urile, termenele limită, editările și chiar și metodele de plată pe care le pui la dispoziția clienților tăi.
Dacă reușești să-ți formezi o echipă bine închegată, în care se pune un accent deosebit pe comunicare, atunci, în calitate de proprietar de afacere îți va fi mult mai ușor deoarece nu va mai trebui să comunici cu fiecare specialist în planning, creare de conținut sau optimizare în parte, ci poți comunica doar cu o singură persoană, respectiv șeful de echipă, care să-i coordoneze mai departe pe ceilalți membrii pe baza indicațiilor tale.
Prin urmare, unul din obiectivele principale ale strategiei tale de content marketing trebuie să fie și reasigurarea că articolele pe care le creezi îndeplinesc obiectivele afacerii, cresc vizibilitatea website-ului tău și te ajută astfel să câștigi mai mult trafic.
#4 Implementarea unei strategii exhaustive de content marketing
Content marketing-ul eficient nu începe și nici nu se termină odată cu finalizarea unui articol de blog. Pentru o strategie eficientă, ai nevoie de o abordare holistică, prin care să te asiguri că articolele tale ating obiectivele afacerii pe care o ai.
Pentru o strategie exhaustivă de content marketing – care epuizează toate subiectele de interes ale afacerii tale, trebuie să investești într-un mix de servicii concepute pentru a direcționa mai mult trafic către conținutul pe care îl creezi.
Aceste servicii includ web design, inbound marketing, social media marketing, e-mail marketing și marketing concentrat pe motoarele de căutare sau pe advertoriale.
Folosirea unui plan de marketing digital la scară largă pentru promovarea conținutului, îți va propulsa articolele în prim-plan pe motoarele de căutare, ajutându-te să se remarce mai ușor în fața concurenței și a altor milioane de alte postări de blog care sunt publicate zilnic pe internet.
Fără un plan puternic de optimizare și promovare a conținutului, chiar și postările de blog de cea mai înaltă calitate vor trece neobservate de publicul vizat.
De asemenea, fără vizibilitate în mediul online, nu poți obține traficul de care ai nevoie pentru a-ți converti cititorii în clienți. Și astfel, te învârți în cerc la infinit.
Pe lângă alte forme de promovare a conținutului, mai trebuie să construiești linkuri naturale, de înaltă calitate, către articolele website-ului tău, pentru a le ajuta să se claseze mai sus și mai sus pe paginile de rezultate.
Poți apela la servicii de optimizare SEO white hat sau la specialiști precum echipa Oblyo Digital Agency și sistemul său Publyo CRM pentru o strategie de content marketing de succes.
Volumul și calitatea legăturilor către un website sunt doi factori confirmați de clasare pe Google și astfel, obținând link-uri de înalte calitate către fiecare articol pe care îl creezi, contribui la îmbunătățirea clasării propriului conținut pe paginile de rezultate ale motoarelor de căutare.
#5 Colaborează cu editori de conținut nativi
Și aceasta este o oportunitate de outsourcing pe care ți-o oferă content marketing-ul. Indiferent dacă clienții companiei tale sunt persoane din aceeași țară cu tine sau nu, este bine să apelezi la profesioniști în editare, care vorbesc la nivel nativ limba în care sunt scrise articolele tale.
Editarea nu afectează în mod direct locul obținut de un articol în SERP, dar influențează modul în care cititorii interacționează cu fiecare material în parte. Gândește-te mai ales la români și la cât de exigente sunt unele persoane atunci când vine vorba de gramatică. Există utilizatori ai motoarelor de căutare care nu iartă nicio virgulă pusă greșit pe internet, ba să mai treacă ușor peste o expresie sau ceva asemănător. Și oricât de bine ar cunoaște un editor o limbă străină, când vine vorba de subtilități, tot cei nativi înțeleg mai bine dedesubturile.
Conținutul editat de vorbitori nativi va rezona mai bune cu publicul tău țintă și astfel cititorii website-urilor tale vor avea parte de o experiență extraordinară atunci când îți accesează website-ul, dorind din nou și din nou să revină.
Iar fără editare, nici măcar nu te gândi să postezi ceva pe internet pentru că este ca și cum ai fi un artist și care arată întregii lumi o operă de artă nefinisată. Printr-o astfel de acțiune nesăbuită, riști ca unii curioși să ajungă pe website-ul tău și să-l părăsească imediat cu dezgust din cauza calității conținutului care nu se ridică la așteptările lor.
Fă-ți acum un plan de investiții în content marketing și vei vedea cât de ușor poate ajunge compania ta la nivelul următor!
Dacă lucrurile sunt relativ clare în ceea ce privește echipa in-house de specialiști în content marketing pentru că nu trebuie decât să alegi cele mai bune persoane din compania ta, să le identifici calitățile și să construiești alături de ele o strategie de marketing eficientă, în ceea ce privește outsourcing poți apela cu încredere la Oblyo Digital Agency.
Suntem alături de tine indiferent dacă ai nevoie de redactare sau editare de articole, de advertoriale presă, postate în cele mai populare publicații din țara noastră sau pur și simplu cauți sfaturi competente care să te ajute să-ți consolidezi strategia de marketing. Pe baza cunoștințelor de care dispunem și cu experiența acumulată de-a lungul timpului am devenit capabili să construim strategii de content marketing fructuoase și să livrăm clienților noștri rezultate proporționale cu investiția pe care ei o fac în content marketing.
De asemenea, am învățat cum să vorbim pe limba cititorilor noștri și mesajul fiecăruia din materialele noastre se transmite clar și direct publicului, exact așa cum doresc clienții noștri.
Content marketing-ul nu este deloc simplu. Ba chiar am putea spune că este unul din cele mai dificile lucruri pe care se poate axa un proprietar de afacere ca să crească vizibilitatea serviciilor și produselor sale pe internet. Dar pe termen lung, content marketing-ul oferă pe departe cele mai bune rezultate când vine vorba de metode de promovare.