Cum recunoști cea mai BUNĂ agenție SEO de pe piață? Cele mai importante indicii după care poți să te orientezi
Cauți o agenție SEO competentă pentru a-ți crește vizibilitatea în mediul online sau lucrezi deja cu o agenție SEO și îți dorești să găsești una care să se potrivească mai bine nevoilor tale? Ca să te ajutăm să iei o decizie în cunoștință de cauză, noi, echipa OBLYO DIGITAL AGENCY, am întocmit o listă cuprinzătoare cu cele mai importante criterii după care recunoști agențiile de încredere, care îți oferă rezultatele pe care le promit.
Pentru început, când cauți o agenție SEO, trebuie să judeci în funcție de portofoliul de clienți, performanțele obținute și experiența pe care o are fiecare din companiile care te interesează. Dacă vreuna din aceste condiții ți se pare îndoielnică sau nu corespunde așteptărilor tale, sfatul nostru este să treci imediat mai departe pentru că țara noastră nu duce lipsă de agenții și nici de experți în domeniul SEO.
Este foarte important să fii cât mai strict în privința partenerilor pe care îi alegi deoarece acesta este singurul mod în care poți crește standardele pieței. Mai multă exigență înseamnă servicii mai bune și bineînțeles, mai convenabile pentru client.
Știai că de exemplu în Japonia când mergi la un restaurant ți se oferă apă și uneori chiar și ceai verde gratis? De asemenea, în multe cafenele, dacă ai comandat o cafea și ceri un refill acesta este 100% gratuit? Chiar și într-unele restaurante, odată ce ai comandat o porție de orez, dacă ai terminat-o și nu te-ai săturat încă mai poți comanda fără să mai plătești nimic în plus. Iar ceea ce este cel mai surprinzător este faptul că prețurile produselor comercializate în cafenele și restaurante nu diferă cu mult de cele din România! Cum este posibil acest lucru într-o țară în care totul ar trebui să fie foarte scump din cauza insuficienței de resurse, iar la noi, nici măcar o chiflă nu o primești gratis? Simplu! Concurența. Dacă doar câteva cafenele și restaurante au început să ofere produse gratuite ca să atragă clienții și să-i convingă să le calce pragul, atunci multe alte localuri au trebuit să procedeze la fel pentru a nu-și pierde clientela. Și așa, concurența dintre comercianți s-a transformat într-un lucru foarte benefic pentru consumatori, care acum primesc mai mult, plătind mai puțin. Același exemplu ar trebui să-l urmăm și noi și nu numai în domeniul HORECA, dar pentru orice industrie în care considerăm că trebuie setate niște standarde mai înalte.
Revenind la agențiile SEO, dacă ai mai restrâns puțin lista de opțiuni eliminând acele agenții care din start nu se ridicau la înălțimea așteptărilor tale, poți trece mai departe la următoarele filtre și judeca fiecare agenție în parte după următoarele criterii:
Criterii de selecție în ceea ce privește alegerea unei agenții SEO bune:
– criterii bazate pe calitatea și cantitatea serviciilor oferite
– criterii bazate pe performanțe
– criterii bazate pe dimensiunea agenției
– criterii bazate pe modul de comunicare a informațiilor
Criterii bazate pe calitatea și cantitatea serviciilor oferite
Numărul de articole native pentru consolidarea rețelei de backlink-uri
SEO-ul este un concept foarte complex, iar rezultatele sale pot fi evaluate atât calitativ, cât și cantitativ. Multe agenții SEO pun accent în principal pe cantitate, dar la fel de importantă pentru un client este și calitatea serviciilor oferite.
Am spus mai devreme că trebuie să fii exigent ori de câte ori iei o decizie pe banii tăi, dar fii realist!
Dacă o agenție SEO îți promite zeci de articole native la doar câteva sute de euro pe lună, atunci fugi cât mai departe pentru că este ceva ciudat la mijloc. În primul rând, scrisul costă și apoi, la prețul redactării fiecărui articol în parte se mai adaugă și costul publicării care diferă de la un website la altul și bineînțeles, comisionul agenției pentru că nimeni nu vrea și nici fizic nu poate să clădească un business de succes lucrând numai pro bono.
Astfel, când o agenție SEO îți promite un număr mare de articole postate lunar, dar la un preț mult mai mic decât prețul pieței, ori înseamnă că articolele respective nu vor fi niște materiale pe care cineva merită să le citească, ori vor fi postate pe bloguri cu o autoritate foarte mică, oferindu-ți niște link-uri care în realitate nu îți aduc niciun beneficiu.
În ceea ce privește calitatea serviciilor SEO oferite de agențiile care vând articole, alege doar agenții care îți oferă:
– articole scrise bine, cu substanță, de minim 600-700 de cuvinte;
– publicații cu autoritate mare, cunoscute, cu mulți cititori și relevante pentru nișa ta.
Numărul de articole informaționale pe blogul clientului
Dacă website-ul tău are un blog, și ar fi bine să aibă dacă vrei să te faci remarcat prin el, dar nu ai timp să-l dezvolți și vrei să apelezi la o agenție SEO care să-ți livreze conținut, atunci caută un partener care știe cum să vorbească pe limba clienților tăi.
Degeaba colaborezi cu o agenție ai căror writeri folosesc cuvinte mari, care îți iau ochii și îți distrag atenția de la subiect, dacă tu de fapt vinzi ciocolată, sau servicii de montare a aparatelor de aer condiționat. Când postezi un articol pe blogul tău, nu trebuie să te gândești că faci acest lucru doar pentru motoarele de căutare, ci în primul rând pentru potențialii tăi clienți și toate persoanele care ar putea avea nevoie de produsele sau serviciile tale sau vor să cunoască detalii despre ele.
Astfel, ai grijă să alegi doar agențiile care au experiență în domeniul în care activezi și știu ce fel de clienți are business-ul tău și cum să-i abordeze.
De asemenea, nici în ceea ce privește acest subiect nu căuta agențiile care promit cel mai mare volum de articole pe lună, ci alege să colaborezi cu cele care scriu cât mai bine. Mulți din utilizatorii motoarelor de căutare nu petrec nici măcar un minut citind un articol online și de aceea, dacă vrei să ai un blog citit și nu doar unul care ocupă loc degeaba pe server-ul companiei tale de hosting, colaborează doar cu agenții care scriu articole originale, valoroase și interesante.
Numărul de cuvinte cheie administrate și monitorizate
În ceea ce privește numărul de cuvinte cheie administrate și monitorizate de o agenție SEO, putem spune că un volum mai mare este un indiciu clar că este vorba despre o agenție mai bună.
Există agenții care nu optimizează mai mult de 10-50 de cuvinte cheie pentru clienții lor și agenții care se ocupă chiar și de 1000 de cuvinte cheie.
De asemenea, important nu este doar volumul de cuvinte cheie folosite pentru optimizare, ci și dificultatea acestora și oportunitățile pe care ele ți le oferă. Chiar dacă se bucură de un număr foarte mare de interogări pe internet, există cuvinte cheie care aduc mult trafic, dar irelevant și cuvinte cheie care aduc mai puțin trafic, dar multe conversii. Din acest punct de vedere, contează ce așteptări ai tu, în calitate de client.
Servicii extra, în afară de toate cele menționate mai sus
În afară de publicarea de articole native, redactarea articole pe blog și monitorizarea unor cuvinte cheie relevante pentru afacerea pe care o conduci, există și alte servicii pe care ți le poate oferi o agenție SEO când vorbim de calitate și cantitate.
Exemple de astfel de servicii care s-ar putea să nu prezinte la fel de mult interes pentru tine ca cele pe care ți le-am menționat deja, dar care, odată ce le primești, s-ar putea dovedi foarte valoroase sunt:
– auditurile SEO;
– training-urile cu privire la utilizarea uneltelor de optimizare;
– consultanță de business;
– întâlniri cu specialiști în SEO experimentați în nișa din care face parte compania ta;
– etc.
Ca să alegi cea mai bună agenție SEO, trebuie să ai și un anumit nivel de educație în privința optimizării, iar toate aceste servicii extra pot ajuta enorm în acest sens.
Criterii bazate pe performanțe
DIferiți indicatori de performanță
Există o serie de indicatori prin care se poate evalua performanța unei campanii SEO. Este vorba despre micro și macro indicatori de performanță ca de exemplu: calitatea backlink-urilor care îndrumă către website-ul targetat, numărul de backlink-uri, valoarea traficului organic, numărul de cuvinte cheie optimizate, procentul de vizibilitate a acestor cuvinte cheie, calitatea articolelor prin care ai promovat un anumit website, numărul de click-uri către website-ul respectiv și numărul de persoane la care au ajuns articolele prin care website-ul în cauză este promovat, numărul de afișări și valoarea conversiilor obținute.
Nicio agenție SEO nu face publice toate aceste informații în legătură cu clienții anteriori, dar măcar câteva exemple relevante, orientative, ar trebui să-ți poată oferi pentru a te decide dacă merită să lucrezi cu agenția respectivă sau nu.
De asemenea, agenția pe care o alegi, trebuie să-ți ofere informații în legătură cu acești indicatori nu doar pentru campaniile pe care le-a desfășurat până acum în numele clienților anteriori, ci și pentru propria companie.
Dovezi clare care să ateste succesul campaniilor SEO anterioare
Multe agenții SEO, ca să-și convingă clienții să apeleze la ele, promit rezultate spectaculoase, precum atingerea primului loc în SERP, sau obținerea unui loc în Top 3, Top 5 sau Top 10.
Dar care este de fapt probabilitatea să se întâmple un astfel de lucru și, cel mai important, ce beneficii îți oferă concret o astfel de performanță?
Nu astfel de promisiuni ar trebui să aștepți de la o agenție SEO, ci lucruri mai clare și mai relevante pentru afacerea pe care o conduci. De exemplu, mai important decât locul pe care ai ajuns în SERP este numărul de vizitatori care au ajuns să-ți citească paginile și mai mult, numărul de conversii.
La urma urmei, cel mai important lucru pentru orice companie de pe acest pământ este să obțină profit. Și chiar dacă din multe puncte de vedere un loc întâi pe o pagină din Google îți crește șansele de a fi remarcat, mai mult ar trebui să te intereseze câte vânzări ai reușit să faci în plus de pe urma unei campanii SEO.
Nu în ultimul rând, înainte de a trece la următorul capitol, când o agenție SEO îți prezintă exemple de succes ale campaniilor anterioare, nu uita să întrebi și în cât timp au fost posibile acele performanțe. Este adevărat că orice campanie SEO are nevoie de timp pentru a se maturiza și a livra rezultate notabile. Dar nu poți aștepta la infinit și investi bani fără măsură în speranța că la un moment dat se vor vedea și rezultate.
Criterii bazate pe dimensiunea agenției
Evoluția business-ului pe o perioadă determinată de timp
Îți poți da seama dacă merită sau nu să ai încredere într-o agenție SEO și în funcție de cifra de afaceri a acesteia. O astfel de informație este publică și o poți găsi ușor pe internet printr-o interogare simplă.
În ciuda pandemiei și a oricăror altor obstacole, o agenție bună ar trebui să aibă o creștere organică sănătoasă sau măcar să nu fi pierdut bani și implicit clienți, indiferent de vreme și de vremuri. O cifră de afaceri în scădere denotă faptul că o agenție nu numai că nu știe cum să câștige de partea ei noi clienți, dar nici nu este capabilă să-i păstreze alături pe cei vechi, motiv care ar trebui să-ți dea de gândit atunci când vrei să colaborezi doar cu cei mai buni.
Portofoliul de clienți
Este adevărat că există și clienți care atunci când colaborează cu o agenție SEO doresc semnarea unui contract de confidențialitate, prin care agenția se angajează să nu divulge niciun fel de informații despre colaborarea respectivă. Dar nu toți se feresc să spună că au colaboratori la capitolul SEO și din acest motiv, cam orice agenție mare ar trebui să-ți poată pune la dispoziție un portofoliu de clienți prin care să-și demonstreze credibilitatea.
Mai mult, unele agenții, ca și Oblyo Digital Agency de exemplu, expun public numele unora din clienții cu care au colaborat în trecut sau încă mai colaborează, astfel încât potențialii clienți să poată judeca mai obiectiv dacă agenția în cauză se potrivește sau nu așteptărilor lor și este capabilă să ofere rezultate într-o anumită nișă.
Iar dacă vrei cu adevărat să mergi la sigur, poți cere agenției cu care dorești să colaborezi și o persoană de contact din rândul clienților anteriori sau poți contacta de unul singur câteva din companiile ce fac parte din portofoliul de clienți, cerând o părere sinceră despre viitorii tăi colaboratori.
Membrii echipei de specialiști SEO
Nu există om care să se priceapă la absolut orice și nici nu ar trebui să-ți faci curaj să apelezi la un specialist care promite să se ocupe singur de tot ceea ce are nevoie website-ul tău din punct de vedere SEO.
Noi, de exemplu, OBLYO DIGITAL AGENCY, deși suntem o agenție de tip butic, care acordă atenție fiecărui client în parte și care discutăm unu la unu cu toate persoanele care ne contactează pentru a le putea oferi acestora cele mai bune servicii de care suntem capabili, cu toate că nu suntem cea mai mare agenție de pe piață, avem o echipă de specialiști SEO, fiecare experimentat în domeniul său de activitate. Pentru ca totul să meargă ca pe roate și să oferim doar servicii de cea mai bună calitate, o persoană este desemnată să se ocupe de vânzări, writerii se concentrează doar pe scris, pentru podcast-uri avem o voce excepțională și așa mai departe.
Nu punem preț pe cantitate, cât prețuim calitatea și de aceea, decât să fim o mână de oameni buni la toate și specialiști în nimic, am preferat să fim o echipă mică, dar în care fiecare membru este de neîntrecut în specializarea sa.
Criterii bazate pe modul de comunicare a informațiilor
Acces la aplicații speciale de tracking
E website-ul tău, sunt banii tăi și chiar dacă ți-o implementează altcineva, este campania ta de optimizare! De aceea, nu ar trebui să permiți niciunei agenții SEO să-ți refuze accesul la contul de Google Analytics sau Google Search Console ori alte unelte gratuite, menite să monitorizeze performanțele website-ului pe care vrei să-l optimizezi.
Există și agenții SEO de rea credință care atunci când un client hotărăște să pună capăt colaborării cu ele, îi șterg acestuia și conturile de Google Analytics sau Google Search Console, doar pentru a-i demonstra cât de necesare îi sunt. Dar un profesionist în adevăratul sens al cuvântului niciodată nu ar trebui să reacționeze așa, ci să livreze cele mai bune servicii de care este capabil până la capăt.
Frecvența meeting-urilor cu persoana de legătură
De multe ori socoteala de-acasă nu se potrivește cu cea din târg, mai ales atunci când este vorba despre servicii. Iar serviciile de optimizare nu sunt o excepție. De aceea, este important ca oricât de clar ai stabilit împreună cu reprezentantul agenției SEO cu care vrei să colaborezi obiectivele campaniei de optimizare pe care ți-o va implementa această firmă, este important să știi că, în caz de orice, poți cere o întâlnire și poți discuta despre eventualele evenimente neprevăzute, apărute.
Nu colabora niciodată cu o agenție SEO care stabilește planul de atac, te pune să plătești și îți promite că vă veți mai vedea la final. Nu așa se face business și nu ar trebui să permiți un astfel de comportament pe banii tăi. În calitate de client trebuie să beneficiezi de transparență și orice decizie legată de campania ta SEO, indiferent de cât ar părea ea de neînsemnată, ar trebui să ți se aducă la cunoștință și implementată doar după ce tu ți-ai dat acordul.
Oblyo Digital Agency face toate aceste lucruri, iar ca să ofere și mai multă transparență clienților săi, a dezvoltat și sistemul de monitorizare a articolelor online: Publyo™, un sistem unic pe piața din România care permite utilizatorilor săi să știe în permanență statutul link-urilor în care au investit. Publyo™ oferă utilizatorilor săi transparență totală, de la redactarea articolelor SEO și până la publicarea lor, dar și după publicare, prin monitorizarea link-urilor postate pe website-urile publisher-ilor. Cu alte cuvinte, cu Publyo™, nu aștepți după nicio agenție până la sfârșit de lună, la sfârșit de campanie, sau până la orice altă dată de comun acord stabilită ca să primești un raport de activitate, ci poți verifica ORICÂND statutul articolelor campaniei tale.
Publyo™ este produs dezvoltat de Oblyo Digital Agency in parteneriat cu Weboratory Capital