fbpx

Aproape o sută de statistici care îți vor schimba percepția despre SEO și te vor face să-i realizezi importanța!

Oblyo Digital Agency ianuarie 2, 2022

Dacă ești genul de persoană cu o minte matematică și înțelegi mai bine semnificația unui concept dacă acesta ți se explică folosind cifre, atunci ai ajuns exact unde trebuie pentru a afla ce înseamnă de fapt SEO-ul pentru că noi, Oblyo Digital Agency, ți-am pregătit în acest articol cele mai noi statistici în legătură cu această industrie a optimizării, o industrie cu adevărat impresionantă. Hai să discutăm despre traficul organic, comportamentul utilizatorilor motoarelor de căutare, cât cheltuiesc cele mai mari companii pentru strategiile lor SEO, ce înseamnă local search, Google și multe multe altele.

Căutările organice sunt fără îndoială cel mai important canal de marketing de care poate profita un comerciant din ziua de azi. De aceea, optimizarea SEO este esențială pentru orice brand sau companie care își vinde produsele sau serviciile online sau ȘI online.

Pe scurt, acum, nu se mai poate fără SEO. Punct.

Mici. Medii. Mari. Startup-uri. Locale sau Globale. Toate companiile contemporane care activează și în mediul online au nevoie de SEO.

Ori de câte ori utilizatorii motoarelor de căutare efectuează o interogare pe internet care este relevantă pentru website-ul tău și nu găsesc paginile acestuia în SERP, atunci ai pierdut în fața concurenței pentru că înseamnă că banii acestor potențiali clienți s-au dus la competitori.

Doar pentru că tu nu ai reușit să te afirmi în SERP, asta nu înseamnă că cei care caută pe internet produse sau servicii ca ale tale nu găsesc nimic acolo. Gândește-te mereu că adversarii tăi nu dorm și atâta timp cât nu ai ajuns măcar în fața lor pe internet, nici tu n-ar trebui să te culci pe o ureche.

Pe de altă parte, în mod paradoxal, cu toate că fiecare dintre noi recunoaște sau cel puțin ar trebui să aibă o idee despre importanța SEO-ului, valoarea sa este imposibil de exprimat, chiar și cu toate uneltele pe care le avem la îndemână în prezent.

De ce?

Unul din motivele care ne vin în minte este faptul că valoarea SEO-ului este împrăștiată prin zeci sau poate chiar sute de website-uri, rapoarte și studii.

De aceea, în acest articol, în încercarea de a stabili măcar o valoare estimativă a SEO-ul și pentru a te convinge că el merită toată atenția pe care i-o poți acorda, am adunat la un loc o mulțime de statistici despre traficul organic, cheltuielile din această industrie, comportamentul utilizatorilor motoarelor de căutare, Google și multe alte lucruri relevante pentru acest subiect.

Iată deci aproape 100 de statistici care îți vor schimba părerea despre ce înseamnă optimizarea SEO!

Statistici legate de traficul organic

  • Conform website-ului BrightEdge, dacă ar fi să ne gândim la toate website-urile din lume, aproximativ 53% din traficul de care acestea beneficiază este trafic organic, generat în urma interogărilor efectuate pe motoarele de căutare;
  • Advanced Web Ranking spune că rata medie de click through obținută de primele website-uri care apar în SERP pe desktop este de 32%; Pe de altă parte, rata medie de click through obținută de primele website-uri care apar în SERP pe terminalele mobile este de 26.9%;
  • Conform unui studiu efectuat de StatCounter în anul 2020, Google deține un procent de 91.75% din piața de search engine; Din același studiu aflăm că Microsoft Bing deține un procent de doar 2.75%;
  • Ahrefs a descoperit că aproximativ 90.63% din paginile virtuale existente în prezent nu primesc deloc trafic organic de la Google; Concluzia unui studiu efectuat de SparkToro în luna iunie 2019 este că 50.3% din căutările pe Google nu se continuă cu niciun alt click pe vreunul din website-urile afișate în SERP;
  • Același studiu ne învață că 42.25% din toate căutările pe Google conduc la click-uri organice pe unele din website-urile afișate în SERP;
  • Conform SearchMetrics, media website-urilor afișate în mod organic pe Google, pe prima pagină din SERP după efectuarea unei interogări de pe desktop este de 8.5; Nici când vine vorba de terminalele mobile lucrurile nu stau cu mult mai bine întrucât și media website-urilor care apar pe prima pagină fără să fi investit în Google Ads ca să ajungă acolo este de doar 8.7.

Statistici legate de cheltuielile din industria SEO

  • La începutul anului trecut, Borrell Associates a estimat că brandurile și agențiile din Statele Unite ale Americii vor cheltui în total 79.27 miliarde de dolari pentru servicii SEO;
  • Venitul net obținut în Statele Unite ale Americii, estimat de compania Google pentru anul trecut, doar din reclame, a fost de 39.58 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă o cotă de piață de aproximativ 29.4%, dacă ne referim la piața publicității digitale de pe continentul american. Chiar dacă pare o sumă impresionantă, acest număr uriaș este de fapt cu 5.3% mai mic decât venitul net obținut de Google din reclamele văzute de americani în anul 2019;
  • În final, în anul 2020, cel mai probabil din cauza pandemiei de COVID-19, venitul net obținut de Google din reclamele pe internet a scăzut cu 7.2%, cu 1.9 procente mai mult decât estimase Google;
  • De la Moz aflăm că cele mai multe companii americane care investesc în servicii SEO cheltuiesc mai mult de 5000 de dolari pe lună.

Statistici legate de căutările locale

  • Think with Google ne informează că aproape 1 din 3 căutări efectuate pe Google de pe terminalele mobile are legătură cu locația;
  • Tot de la Think with Google aflăm că aproximativ 2 din 3 utilizatori de terminale mobile de tip smartphone, atunci când vor să cumpere ceva, cel mai probabil o vor face de la companiile ale căror website-uri sau aplicații sunt adaptate locației lor;
  • Google ne dezvăluie faptul că aproximativ 76% din cei care caută o companie pe internet de pe un terminal mobil, vor vizita compania respectivă în maxim 24 de ore de la căutarea ei, iar 28% din cei care caută companii aproape de ei, de pe terminalele mobile de tip smartphone, vor și cumpăra ceva de la companiile respective;
  • Tot Google ne învață că aproximativ 45% din cei care cumpără pe internet comandă produse și apoi se duc direct la magazinele de la care au comandat și le ridică de acolo;
  • Conform datelor furnizate de BrightLocal, aproximativ 90% din utilizatorii motoarelor de căutare au căutat pe internet o afacere aflată în imediata lor vecinătate;
  • Tot din sondajele BrightLocal aflăm că aproximativ 91% din cei care cumpără pe internet recunosc că se ghidează după recenziile celorlalți consumatori pentru a decide dacă merită sau nu să cumpere de la o anumită companie;
  • Aproximativ 82% din utilizatorii motoarelor de căutare care cumpără pe internet citesc mai întâi recenzii despre companiile locale care vând produsele care îi interesează;
  • Cei mai mulți consumatori din întreaga lume petrec aproximativ 13 minute și 45 de secunde citind recenzii pe internet înainte de a lua decizia de a cumpăra ceva;
  • 76% din cei care fac cumpărături online se încred la fel de mult în recenziile de pe internet ca în cuvântul membrilor familiei sau prietenilor.

Statistici legate de comportamentul utilizatorilor motoarelor de căutare

  • În prezent 52.94% din utilizatorii motoarelor de căutare operează terminale mobile de tipul smartphone-urilor și tabletelor, în timp ce doar 47.06% navighează pe internet de pe desktop conform datelor furnizate de StatCounter;
  • Google spune că volumul interogărilor de tipul: la ce să mă uit a crescut cu mai mult de 1000% de când cu pandemia de COVID-19;
  • Când vor să cumpere ceva, aproximativ 65% din consumatori își folosesc telefonul mobil pentru a căuta idei;
  • Aproximativ 39% din achiziții se pare că sunt influențate de o căutare relevantă pe Google;
  • Tot Google ne dezvăluie că în ziua de azi, aproximativ 79% din oameni înainte de a cumpăra ceva caută mai întâi pe internet;
  • Dacă te-ai întrebat vreodată care este numărul mediu de cuvinte pe care le conțin interogările pe care le efectuează utilizatorii motoarelor de căutare, răspunsul ți-l oferă tot Google și este vorba doar de 3;
  • Pe de altă parte, interogările formulate sub formă de întrebare, cu subiect și predicat, reprezintă doar 8% din numărul total al interogărilor de pe Google;
  • Conform Moz, 18% este procentul de interogări pe Google la care utilizatorii își schimbă termenii de căutare fără să acceseze niciunul din website-urile afișate în SERP;
  • 21% reprezintă procentul de interogări în urma cărora utilizatorii motoarelor de căutare accesează nu doar unul, ci două sau mai multe website-uri afișate în SERP;
  • Cele mai puține sunt interogările care se transformă într-un du-te vino din SERP și înapoi în SERP din cauza faptului că utilizatorii aleg un website pe care să-l acceseze, intră pe el o fracțiune de secundă și apoi se întorc în SERP și aleg un alt rezultat;
  • O altă statistică pe care noi o considerăm foarte interesantă, legată de comportamentul utilizatorilor motoarelor de căutare, este durata de timp necesară unui utilizator care intenționează să cumpere ceva pentru a lua o decizie finală. Conform datelor Google, în ultimii ani, utilizatorii acestui motor de căutare au petrecut în medie 9 zile din momentul în care au văzut un produs de interes pe internet și până l-au cumpărat.

Statistici legate de link building

  • Conform site-ul Aira, se pare că aproximativ 75% din specialiștii în marketing digital își folosesc abilitățile de a crea conținut în mod special pentru a crea link-uri;
  • Tot din datele furnizate de website-ul Aira, aflăm că numărul mediu de link-uri pe care le generează o campanie de creare de conținut este de 1-9 link-uri per campanie SEO;
  • La nivel global, aproximativ 28% din specialiștii în marketing digital, se pare că au la activ măcar o campanie de creare de conținut care nu a generat niciun link;
  • Pentru a crea o rețea de link-uri de calitate, aproximativ 70% din specialiștii care lucrează în domeniul marketing-ului digital se pare că folosesc Ahrefs ca unealtă de dezvoltare a campaniilor lor:
  • SEMrush este mai puțin popular, dar chiar și așa, se pare că i-a convins pe aproximativ 51% din specialiștii în marketing activi la ora actuală să-l folosească;
  • Dacă ar fi nevoiți să se limiteze la o singură unitate de măsurare pentru a evalua calitatea unui website, 34% din specialiștii în marketing digital se pare că preferă Domain Authority;
  • Pe de altă parte, 38% din totalul specialiștilor în promovare pe internet sunt de părere că topurile din SERP sunt principalul lucru după care se ghidează în evaluarea muncii lor;
  • Conform datelor furnizate de SEMrush, 53% din specialiștii în marketing digital consideră că nimic nu se compară cu guest posting-ul, practica de a invita un alt blogger pe website-ul tău, când vine vorba de strategii eficiente de link building;
  • Tot SEMrush este website-ul care ne dezvăluie faptul că 63% din specialiștii în marketing digital preferă să-și ia ajutoare când desfășoară activități de link building pe care le consideră o rutină;
  • Surprinzător sau nu, conform datelor furnizate de Ahrefs, se pare că nu mai puțin de 66.31% din website-urile active în momentul de față nu au niciun backlink care să îndrume către ele;
  • Iar data viitoare când te gândești dacă prețul pe care ți l-a propus cineva pentru un guest post e scump sau nu, să știi că în medie, la nivel global, un guest post se plătește cu 77.80 de dolari, sau cel puțin așa ne învață Ahrefs.

Statistici legate de căutările pe Google

  • Google are parte de miliarde de interogări zi de zi, lucru pentru care am putea crede că le-a văzut și le-a auzit pe toate. Dar se pare că aproximativ 15% din interogările pe care le primește zilnic sunt complet noi. Iar asta nu spune un website oarecare, ci Google însuși;
  • Ai Google Assistant instalat pe telefonul tău? Dacă da, înseamnă că dispozitivul tău face parte din cele un miliard de terminale pe care utilizatorii lor au instalat acest program;
  • De la Search Engine Land am aflat că numărul de interogări la care este supus Google anual este de două trilioane;
  • Moz ne învață că doar în Statele Unite ale Americii numărul total de interogări la care este supus Google într-o singură lună este cuprins între 40 și 60 de miliarde de interogări;
  • StatCounter ne învață că aproximativ 89% din interogările de pe internet, la nivel global, au loc pe Google;
  • Știi cât îi ia unui utilizator din momentul în care se gândește să caute ceva pe internet și până începe să citească un articol care conține informația care îl interesează? Dacă nu, află de la Moz: un minut. În tot acest timp, utilizatorii motoarelor de căutare efectuează interogarea, aleg un răspuns atractiv din SERP și eventual, dacă nu le place ce au găsit, se întorc la pagina de rezultate și aleg ceva nou, care le împlinește mai bine așteptările;
  • Tot Moz a ajuns la concluzia și că două treimi din interogările distincte de pe Google generează unul sau mai multe click-uri în SERP, în timp ce o treime nu generează click-uri deloc;
  • În ceea ce privește reclamele, doar 3.4% din interogările distincte de pe Google generează un click pe un website promovat;
  • Iar dacă numărul de mai devreme ți se părea mic, conform datelor furnizate de Moz, doar 0.9% din interogările de pe Google generează un click pe Google Maps;
  • Iar Google Maps nici măcar nu este cea mai puțin folosită funcție oferită de Google! Doar 0.55% din click-urile din SERP se duc către Knowledge Graph;
  • La capitolul imagini, lucrurile stau ceva mai bine, deoarece 3% din click-urile pe care le efectuează utilizatorii motoarelor de căutare în SERP se duc către blocurile de fotografii;
  • Blocurile cu răspunsuri de pe Twitter nu sunt nici ele foarte populare, dar primesc totuși 0.23% din totalul click-urilor din SERP, suficiente încât să fie demne de luat în considerare;
  • Așa cum era probabil și de așteptat, YouTube stă ceva mai bine deoarece se bucură de aproximativ 1.8% din totalul de click-uri din SERP;
  • Cu toate că ne-am fi așteptat la ceva mai mult având în vedere popularitatea serviciilor de mail în zilele noastre, se pare că doar 0.16% din click-urile din SERP se duc către rezultate personalizate Gmail, sau cel puțin așa se vede din perspectiva celor de la Moz;
  • Procentul de click-uri pe rezultatele din Google Shopping este de 0.55%;
  • 11.8% din click-urile din SERP merg către unul din website-urile sau platformele deținute de Google precum: YouTube, Google Maps, Gmail, Google Books, Google Play Store și altele;
  • Știai că există un top al celor mai folosite 100 de milioane de cuvinte cheie pentru interogări? Iar dacă da, știai că aproximativ 75% din interogările de pe Google sunt bazate pe acestea și doar restul de 25% au ceva mai multă originalitate?
  • Printre multe alte moduri de a cataloga interogările de pe Google, website-ul Moz mai împarte dilemele utilizatorilor acestui motor de căutare și așa: interogări de pe desktop care generează un click pe un rezultat organic: 62.2%; interogări de pe terminalele mobile care generează un click pe un rezultat organic: 40.9%; interogări de pe desktop care generează un click pe un website sponsorizat: 2.8%; interogări de pe terminalele mobile care generează un click pe un website sponsorizat: 2%; interogări de pe desktop care nu generează niciun click: 35% și interogări de pe terminalele mobile care nu generează niciun click: 57.1%.

Statistici despre SEO în comparație cu alte canale de marketing

  • BrightEdge a descoperit că aproximativ 15% din traficul de pe internet care poate fi urmărit este generat de căutări plătite;
  • De asemenea, 5% din traficul de pe internet care poate fi urmărit este generat din reclame plătite pe rețelele sociale;
  • Aproximativ 27% din toți oamenii care folosesc internetul, preferă căutările vocale pe Google, în loc de interogările scrise;
  • Conform website-ului Moz, SEO-ul este o strategie de marketing care oferă de 20 de ori mai multe oportunități de trafic decât strategiile PPC atât de pe desktop, cât și de pe terminalele mobile, la un loc.

Ce înseamnă toate aceste statistici?

Poate că nu ai reținut foarte mult din tot ce ți-am prezentat până acum și numerele pe care le-am rostit le-ai uitat imediat ce treceam de la un subiect la altul. Dar cu siguranță dacă ai citit până la capăt, ai reușit să-ți formezi o părere mai bine informată despre SEO și despre importanța sa în domeniul marketingului.

Poate că nu este o strategie de promovare perfectă și cu siguranță nu este nici una simplă, dar la momentul de față cel puțin, SEO-ul este cel mai bun lucru în care poți investi pentru a te remarca pe internet și a-ți vinde mai repede produsele sau serviciile pe care le oferi.

În concluzie, indiferent dacă ai rămas impresionat de statisticile pe care ți le-am prezentat mai devreme sau nu, până la articolul următor, sfatul nostru este să înveți SEO, să te specializezi în această strategie sau să găsești pe cineva căruia să-i încredințezi această practică!

Call Now Button