[Podcast #25] Un ghid complet pentru crearea conținutului SEO ca la carte, după regulile actuale
Învață din acest podcast marca Oblyo Digital Agency cum să creezi conținut SEO care să te ajute să-ți faci website-ul remarcat și să obțină performanțe cât mai bune.
Dacă nu ții cont de SEO atunci când creezi conținut pentru propriului website sau pentru oricare alt website pe care vrei să-l optimizezi, ratezi o oportunitate imensă de care ai putea să profiți din plin cu un minim de cunoștințe legate de optimizare. Gândește-te doar la faptul că dacă utilizatorii motoarelor de căutare nu te pot găsi atunci când caută ceva pe internet, înseamnă că o bună parte din audiența ta se duce pe apa sâmbetei și nu vrei asta atâta timp cât succesul business-ului tău depinde de numărul de persoane pe care reușești să le convingi să îți acceseze website-ul.
Chiar dacă în timp în jurul website-ului tău s-a format deja o comunitate unită, ai cărei membri nu ratează niciun articol pe care îl scrii, să știi că practicile SEO ar putea să-ți ofere rezultate chiar și mai bune decât cele de care te bucuri în prezent. Când vine vorba de SEO, beneficiile nu se limitează doar la mai mult trafic, ci includ și câștiguri mai mari, indiferent dacă este vorba despre un magazin online, un site de prezentare al unui furnizor de servicii sau un simplu blog.
Gândește-te la întotdeauna la website-ul tău ca la un ghid care îi ajută pe clienții tăi să-și rezolve mai ușor și mai eficient problemele cu care se confruntă, iar la totalitatea conținutul pe care îl publici ca la o hartă orientativă.
Harta ta trebuie să abunde de conținut SEO. Și de aceea, ți-am pregătit în acest material o mulțime de informații, idei și sugestii care să te ajute să-ți optimizezi conținutul exact ca un profesionist. Mai departe vom vorbi despre:
- diferitele tipuri de conținut SEO;
- cum să-ți înțelegi mai bine audiența și să afli care sunt scopurile ei atunci când intră pe website-ul tău;
- cum să cauți cele mai eficiente cuvinte cheie;
- ce sunt și cum să folosești în avantajul tău Topic Clusters;
- ce să faci cu titlurile și descrierile meta ale website-ului tău;
- cum să optimizezi elementele din pagină pentru a oferi cititorilor website-ului tău o experiență îmbunătățită;
- trucuri cu ajutorul cărora să faci în așa fel încât conținutul website-ului tău să aibă performanțe bune și acum, dar și mai pe urmă.
Ca să fim pe aceeași lungime de undă, trebuie să stabilim mai întâi care sunt formele de conținut care pot apărea pe un website.
Conținutul poate lua foarte multe forme. Dar cele mai comune, precum și cele mai eficiente dintre ele sunt următoarele:
- articolele de blog: articolele de blog pot fi scrise în nenumărate feluri. Există articole de blog de tip topic clusters – grupuri de articole care au în mijloc un material pilon la care se raportează, piese de rezistență scrise pentru a transmite știri de ultimă oră, ori, așa cum este cazul și materialului acestui podcast, ghiduri care te învață cum să faci un anumit lucru și care explică un subiect în 3000 de cuvinte sau mai mult;
- pagini: paginile sunt în principal locul unde cititorii tăi caută ceea ce îi interesează cel mai mult la website-ul tău. De aceea, ele trebuie scrise în așa fel încât să conțină toate informațiile importante de care cititorii au nevoie pentru a deveni clienți sau cumpărători;
- studii de caz: nu toate website-urile conțin studii de caz, dar acelea care au un astfel de conținut l-au creat cu scopul pentru a prezenta cititorilor lor diferite povești de succes prin care, autorul website-ului a prestat un serviciu sau a vândut un produs unui cumpărător și acesta a obținut rezultate neașteptat de bune prin intermediul lui;
- hârtii albe: pagini cu un conținut foarte succint, dar concentrat, în care sunt explicate niște soluții simple și rapide la niște probleme specifice. De exemplu, să spunem că este vorba despre un website axat pe crearea conținutului pe Instagram, iar într-o astfel de pagină albă explică cum se poate posta o fotografie în feed;
- infografice: infograficele sunt niște grafice foarte plăcute din punct de vedere vizual, care explică valoarea unei anumite proceduri sau a oricărui tip de acțiune într-un mod simplu și atrăgător. Infograficele merg de cele mai multe ori mână în mână cu texte foarte bine optimizate și cuprinzătoare, ca de exemplu: articole de blog sau studii de caz;
- videoclipuri: cine nu adoră un videoclip bun? La fel ca și infograficele, videoclipurile nu pot fi indexate de motoarele de căutare în același mod ca și textele și din acest motiv, pentru ele trebuie să se folosească subtitluri și date meta specifice canalelor pe care ele sunt postate. De asemenea, pentru a avea efectul mult dorit, videoclipurile trebuie să fie însoțite și de un articol de blog, o pagină sau orice alt tip de conținut scris, care să explice într-un mod foarte detaliat ceea ce se întâmplă în filmul respectiv și rolul lui;
Dacă am lămurit ce înseamnă mai exact conținutul, hai să trecem la partea amuzantă și să vorbim despre cel mai bun mod de creare al său.
De la începuturile agenției și până acum, noi, echipa Oblyo, am scris, editat sau corectat mii de articole. Iar toată această experiență ne-a ajutat să realizăm că, de fapt, scrisul este cea mai ușoară parte. Greu nu este să scrii, ci să pregătești, să organizezi și să concepi întreaga strategie de marketing bazată pe scris. Acestea sunt lucrurile care îți solicită cel mai mult capacitățile mentale.
Dacă ești bun pe partea de marketing și mai ai și șansa să descoperi un creator de conținut sau o echipă de creatori de conținut care să cunoască regulile optimizării SEO și să mai știe și cum să le pună în aplicare, atunci e ca și cum ai dat peste o turmă de unicorni și ar fi bine să faci tot posibilul să nu-i lași să-ți scape.
Să găsești persoane specializate într-un domeniu și care să poată să scrie despre el, este floare la ureche. Dar să găsești niște experți SEO este o adevărată provocare. De aceea, nu ar trebui deloc să te mire dacă observi că s-ar putea să ai nevoie de două persoane cu experiență în domenii diferite pentru același conținut, dacă vrei să creezi un material cu adevărat valoros.
Hai să vorbim mai departe despre pașii pe care îi urmează experții SEO pentru crearea celui mai bun tip de conținut și ce trebuie să faci tu ca să fii ca ei!
Înțelege-ți mai bine audiența și scopurile sale
Chiar înainte de a scrie primul cuvânt, a realiza prima imagine a unui videoclip sau a decide design-ul pentru infograficul pe care vrei să îl creezi, trebuie mai întâi să-ți cunoști audiența, dar și ce așteptări are ea de la website-ul tău. De aceea, întreabă-i și întreabă-te:
- unde își petrec cititorii tăi timpul pe internet?
- când reacționează la conținutul pe care îl văd pe internet?
- cum poți să faci pentru a ajune la cititorii tăi prin intermediul canalelor pe care aceștia le folosesc?
- ce fel de probleme au ei și cum intenționează să le rezolve?
- de ce vor să-și rezolve probeleme cu care se confruntă?
- unde locuiesc ei și cât de accesibile le sunt serviciile sau produsele pe care le oferi?
Dacă găsești răspunsurile la aceste întrebări, îți vei da mult mai bine seama cine sunt cititorii tăi și dacă textele tale și toate celelalte tipuri de conținut pe care îl pui la dispoziția lor rezonează cu ei sau nu.
Un punct de pornire pentru aflarea răspunsurilor la aceste întrebări sunt căutările pe internet, dar nu oriunde, ci pe forumuri și acolo unde vocea utilizatorilor se distinge clar față de vocea creatorilor de conținut.
De asemenea, poți să vezi dacă alte companii din industrie s-au confruntat cu aceleași dileme ca și tine și să verifici dacă le-au căutat răspunsurile întrebându-i direct pe clienții lor sau pe potențialii lor clienți ceea ce îi roade. Când vor să afle răspunsul la o anumită întrebare care le frământă, unele companii organizează de exemplu concursuri, provocându-și audiența să răspundă, oferindu-le în schimb șansa de a participa la o tragere la sorți și a primi un premiu. Iar în general, pentru că prin toate aceste concursuri fiecare organizator vrea să se și promoveze și să stârnească interesul celorlalți cu privire la compania sa, el cere și folosirea hashtag-urilor sau a unor alte metode de urmărire a activității participanților la concurs prin care nu doar organizatorii, ci și alte persoane pot verifica efectele campaniei și bineînțeles, afla tot felul de informații valoroase.
Nu în ultimul rând, pentru a afla ce își dorește de la tine audiența ta, administrează-ți o doză din propriul medicament și caută pe Google ceea ce vrei să știi, așa cum ar face-o orice cititor responsabil și așa cum te aștepți și tu de la cititorii tăi să facă atunci când speri să te găsească.
Când vine vorba de audiență și așteptările sale, pentru a scrie un articol elocvent, trebuie să treci prin cinci etape:
- Descoperă cine mai exact este audiența ta;
- Află care sunt problemele ei și încearcă să le înțelegi cât mai bine;
- Creează conținut unic și original, care să rezolve problemele audienței tale și folosește chiar și un program pentru a verifica dacă textul tău este considerat plagiat sau nu;
- Asigură-te că textul tău ține cont de regulile actuale de optimizare SEO;
- Distribuie conținutul creat și pe rețelele sociale pe care le folosesc cititorii tăi.
Odată ce ai înțeles aceast pas, ți l-ai însușit și ai devenit expert din acest punct de vedere, îți va fi infinit mai simplu să creezi conținut de calitate, exact ca cel de care este capabil un profesionist.
cuvintelor cheie potrivite pentru un website. Și la un moment dat, când te-ai specializat deja în această practică, și tu vei fi capabil de a distinge metodele care se potrivesc website-ului tău de cele care nu au efectul sperat. Dar dacă ești încă la început și vrei ceva cu care să dai lovitura din prima, încearcă ghidul nostru special pregătit pentru tine.
În primul rând, înainte de toate, liniște-te! Să găsești cuvinte cheie potrivite nu este atât de greu pe cât lasă să pară agențiile SEO pentru că existența lor depinde de decizia ta de a le deveni client sau nu. Dar odată ce te-ai pus la punct cu informațiile elementare, mai departe, totul depinde de cât de departe ești dispus să mergi. Deci iată ce trebuie să faci mai întâi:
1. Creează-ți în minte profilul cumpărătorului ideal și alege cuvinte cheie care ar putea reprezenta interes pentru această persoană
Acum, pentru că îți cunoști deja audiența, acest pas este simplu și chiar distractiv!
Uită pentru un moment de tot ce înseamnă SEO și încearcă să gândești ca un scriitor de povești fictive. După ce ai intrat în pantofii scriitorului, creează-ți un singur caracter fictiv și portretizează-l în detaliu. Poți să-l denumești oricum îți place și nu te te feri să-i adaugi și cât mai multe caracteristici deoarece, cu cât îl cunoști mai bine, cu atât acest exercițiu îți va oferi mai multe rezultate pozitive. Să spunem că ești proprietarul unei pensiuni și în această vacanță de vară, îl aștepți în vizită pe Sorin. Acum gândește-te:
- Ce cuvinte a folosit Sorin pe internet pentru a găsi pensiunea ta?
- Câți ani are Sorin și ce alternative de distracție și relaxare oferi unei persoane de vârsta lui?
- Sorin vine la tine singur sau este însoțit de prieteni, parteneră, copii, părinți, animale de companie etc.?
- Vor beneficia toți cei din grupul lui Sorin de același tratament ca și el și se vor simți la fel de bine sau pensiunea ta se adresează unui singur tip de vizitatori?
- Ce fel de mesaje publicitare atrag atenția lui Sorin?
- Cum crezi că ar trebui să-ți descrii pensiunea ca să-l convingi pe Sorin să vină la tine și data viitoare?
Încearcă să răspunzi la toate întrebările de mai sus cât mai scurt și la obiect. Apoi, folosește un program pentru analizarea cuvintelor cheie ca de exemplu Google Search Console și verifică dacă sunt într-adevăr persoane care caută pensiuni folosind cuvintele cheie găsite de tine sau există și alte variații mai bune.
2. Concentrează-te în proporție de 80% pe cuvinte cheie veșnic verzi și doar 20% pe cuvinte cheie în trend
Este indicat să te concentrezi mai mult pe cuvintele cheie veșnic verzi decât pe cale care sunt în trend azi și până mâine nu mai interesează pe nimeni. Astfel, conținutul creat de tine va avea efecte pe termen lung și te vei putea bucura de rezultatele lui mult și bine.
Cei mai mulți specialiști SEO consideră că raportul de 80 la 20 când vine vorba de cuvinte cheie veșnic verzi și cuvinte în trend este un raport optim. Concret spus, Sorin întotdeauna va căuta articole care să-l ajute să profite cât mai mult de vacanțele sale, dar în același timp va fi interesat și de cele mai bune pensiuni de la ora actuală sau de pensiunile care pun la dispoziția clienților lor cele mai avantajoase oferte. De aceea, un creator de conținut responsabil trebuie să se axeze în mod special pe așa numitele cuvinte cheie veșnic verzi, dar, de asemenea, și să-și reactualizeze în permanență lista de cuvinte cheie în trend, potrivite pentru website-ul său.
3. Nu te avânta la cuvintele cheie cu un volum mare de căutări
Atâta timp cât nu ești pe primul loc în industria din care faci parte, cu sute sau chiar mii de pagini de conținut și link-uri care să-ți ridice autoritatea, nu te avânta la cuvinte cheie cu un volum foarte mare de căutări, pentru care îți va fi imposibil să obții rezultate bune și să ajungi pe un loc bun în SERP.
Pe de altă parte, nu te du nici prea jos și nu-ți bate capul cu optimizarea website-ului folosind cuvinte cheie cu un volum de căutări mai mic de 20, dacă nu vinzi produse sau servicii foarte scumpe. Dacă un singur lead îți poate aduce o sumă fabuloasă de, să spunem, 1000 de euro, atunci da, merită să alergi chiar și după cuvinte cheie cu un volum foarte mic. Dar dacă produsele tale costă 10 lei unul, atunci este mai înțelept să mizezi pe cuvinte cheie cu un volum mare de căutări.
Fiecare companie, fiecare produs și fiecare serviciu este diferit. Dar în orice situație, o înțelegere mai bună a audienției și a modului de găsire a celor mai potrivite cuvinte cheie face diferența între mediocritate și excelență.
4. Întotdeauna profită la maxim de cuvintele cheie similare
Majoritatea programelor de căutare a cuvintelor cheie arată pe lângă informațiile despre cuvintele cheie căutate și informații despre cuvinte cheie similare. Folosește-te la maxim de acestea indiferent dacă creezi conținut pentru un blog, o descriere a unui videoclip sau orice alt tip de conținut.
Cuvintele cheie similare te ajută să demonstrezi mai bine relevanța subiectului tău. De asemenea, dacă vrei să construiești o strategie de tip Topic Cluster, despre care vom discuta puțin mai târziu, cuvintele cheie similare te vor ajuta enorm dacă știi cum să le folosești, dându-ți detalii și despre subiectele pe care le-au ales competitorii tăi pentru crearea conținutului website-urilor lor.
5. Monitorizează săptămânal performanțele cuvintelor tale cheie
Întotdeauna ar trebuie să știi unde se poziționează cuvintele taile cheie. Iar pentru a afla acest lucru, există o mulțime de programe de care te poți folosi.
Dacă observi că ai pierdut sau ai câștigat poziții, atunci uită-te mai atent. Află ce fel de conținut creat de tine a obținut performanțe bune și gândește-te cum poți face să obții și mai multe link-uri către website-ul tău de pe urma lui sau cum poți să-i amplifici valoarea promovându-l pe rețelele sociale. În legătură cu pozițiile pierdute pe de altă parte, verifică dacă nu cumva ai pierdut link-uri sau care din competitorii tăi te-au depășit pe baza unui anumit cuvânt cheie și de ce. Se folosesc ei oare mai bine de subtitluri? De date meta? Sau mizează așa cum am sugerat și noi mai devreme pe cuvintele cheie similare?
Analizează totul cât mai conștiincios cu putință și apoi îmbunătățește-ți și tu conținutul, corectând acolo unde ai observat că greșești. Apoi, verifică din nou rezultatele și tot așa.
Optimizarea este un joc de lungă durată. Nu poți să scrii acum câteva articole pentru un website și să spui: gata, am terminat, e totul optimizat! Așa că fii mereu cu ochii în patru, pândește mișcările adversarilor și dacă există loc de mai bine, evoluează!
Familiarizează-te cu conceptul de Topic Cluster
La Topic Clusters am putea să le spunem, așa cum am explicat și mai devreme, grupuri de articole, dar totuși o astfel de traducere nu redă suficient de fidel acest concept. Așa că și de acum înainte vom merge cu termenul din engleză, explicând cât mai detaliat posibil această strategie.
Un Topic Cluster este un grup de articole care au în centru un articol de bază, la care se raportează, ele conținând de fapt doar niște informații granulare. De exemplu, hai să ne gândim iar la turism și să spunem că ți-ai construit o platformă de rezervări. Pentru optimizarea ei, ai putea să scrii un articol foarte stufos, cu cele mai în vogă 50 de pensiuni din România și apoi, ca să nu bați câmpii într-un material foarte lung, să creezi articole adiționale cu informații extra precum:
- cum să îți faci rezervare la pensiunea X;
- de ce aleg turiștii români pensiunea Y în detrimentul altor pensiuni din zonă;
- cel mai bun anotimp pentru vizitat regiunea A unde se află pensiunea Z;
- comparație între pensiunile X, Y, Z;
Această strategie funcționează cel mai bine atunci când ai posibilitatea să îți conectezi articolul pilon la mai multe articole, așa cum vom vorbi ceva mai încolo.
Înțelege rolul titlurilor și descrierilor meta
Lucrurile sunt destul de confuze în ceea ce privește datele meta. Unele surse spun că acestea sunt cele mai importante semnale pe care un website le poate trimite motoarelor de căutare, altele, printre care și Google, spun că nu prea contează. Dar dacă poți să faci ceva atât de simplu ca optimizarea unor bucăți de text atât de mici, de ce să nu o faci?
Datele meta sunt primele lucruri pe care un utilizator al motoarelor de căutare le vede la website-ul tău atunci când face o interogare. Și atunci, de ce să nu arate ele impecabil?
Când scrii datele meta, încearcă să stârnești curiozitatea cititorilor tăi și să le atragi atenția cu texte de tipul: cum să…?
Chiar dacă Google nu specifică acest lucru, amintește-ți să folosești întotdeauna în datele meta cuvinte și de asemenea și termeni precum: ghid, checklist. recenzie, cum să etc.
După ce ai scris datele meta, recitește-le de mai multe ori, chiar și cu voce tare și gândește-te cât de incitante sunt ele pentru cititori. De preferat ar fi ca orice text de acest tip să atragă atenția imediat, iar dacă nu face asta, înseamnă că are nevoie de îmbunătățiri!
Învață cum să faci optimizare on-page
Profesioniștii în optimizare știu că aspectul unei pagini este foarte important pentru cititori și motoarele de căutare deopotrivă. Iar când vorbim de aspect, ne referim la:
- paragrafe;
- subtitluri;
- link-uri interne și externe;
- imagini;
Paragrafele scurte sunt cele mai bune!
Nu scrie niciodată blocuri mari de text pentru că sunt foarte greu de urmărit. Când vine vorba de paragrafe, păstrează totul cât mai simplu și la obiect, așa cum te-ai aștepta să vezi într-un ziar.
Nu uita de subtitluri
Cele mai profesionale subtitluri sunt cele de mărimea H2 și H3. Ele ajută la păstrarea unui aspect ordonat al materialului și dacă sunt concepute corect, ajută cititorii să înțealeagă mai bine despre ce este textul respectiv deoarece oferă un sumar al rândurilor pe care le precedează.
Secretul link-urilor interne și externe
Nu abuza de link-uri și gândește logic când vine vorba de folosirea lor. O judecată corectă sună așa: poți să oferi mai multă valoare cititorilor dacă le folosești? Atunci folosește-le! Dacă nu, nu!
Ca idee, cu toate că nu există un număr magic atunci când vine vorba de link-uri, ai putea să utilizezi câte unul la fiecare 100 de cuvinte și să procedezi la fel indiferent dacă este vorba de link-uri interne sau link-uri externe. Astfel, nu vei avea prea multe link-uri și în niciun caz prea puține.
De asemenea, tot legat de acest subiect, mai vrem să-ți atragem atenția asupra textelor ancoră! Când vine vorba de link-uri interne, nu folosi niciodată același text ancoră de două ori pe aceeași pagină pentru că, în caz contrar, eficacitatea link-urilor scade.
Optimizează imaginile!
Când vorbim de optimizarea imaginilor unui website ne referim atât la dimensiunea lor, cât și la numele acestora. Pentru o încărcare cât mai rapidă a materialelor, păstrează dimensiunile imaginilor cât mai mici, de preferat la o rezoluție de 1920 x 1080, 880 x 550 sau orice altă combinație care merge pentru tine.
De asemenea, denumește imaginile în așa fel încât să reflecte ceea ce ele ilustrează. Dacă scrii un articol despre rolul hranei pentru sănătatea părului animalelor de exemplu și folosești o fotografie cu un cățel, nu o denumi pur și simplu cățel, ci fii mai specific!
URL-urile scurte arată mai bine și se rețin mai ușor
În WordPress nu poți edita URL-urile articolelor și paginilor tale fără instalarea unui modul suplimentar. Dar merită să o faci deoarece, cu ajutorul lui, poți optimiza URL-urile în așa fel încât nu doar să conțină cuvintele cheie alese de tine, ci și să fie ușor de reținut.
Ca să obții performanțe cât mai bune în SERP, este foarte important să fii perseverent în ceea ce faci. Pentru un website, ideal ar fi să scrii un articol nou în fiecare zi, dar dacă nu se poate, scrie măcar unul sau două pe săptămână și chiar cu prețul de a-ți angaja un creator de conținut, pune un accent deosebit pe această regulă!
De asemenea, pentru că oricât de bun ar fi un articol la un moment dat tot va trebui să-l perfecționezi și să-l aduci în rând cu trendurile, când compui calendarul pentru optimizarea website-ului tău introdu în el, pentru fiecare material, următoarele rubrici:
- cuvântul cheie țintă;
- articolul pilon;
- data la care a fost solicitat creatorului de conținut;
- data la care trebuie să-ș predea creatorul de conținut;
- statusul său (predat clientului sau încărcat pe website);
- data de lansare live;
Cantitatea conținutului unui website depinde mult de bugetul pe care îl are la dispoziție proprietarul website-ului respectiv. Dacă ai timp și poți să creezi conținut calitativ și singur, atunci fă-o fără să mai stai pe gânduri deoarece doar așa vei putea ajunge în top. Pe de altă parte, dacă ai lucruri mai urgente de făcut pentru afacerea ta sau nu ești la curent cu ceea ce înseamnă optimizarea, chiar dacă te va costa ceva, colaborează cu un creator de conținut cu experiență pentru că profitul va face să merite investiția!
Recitește vechile articole și perfecționează-le
Așa cum am mai spus în repetate rânduri de-a lungul seriei noastre de podcast-uri, optimizarea este un proces fără sfârșit. În mod ideal, reactualizarea vechilor articole ar trebui să aibă loc lunar. Dar atunci când există foarte mult conținut, te poți ocupa de corectare și perfecționare de patru ori pe an sau doar o singură dată.
Totul depinde de cât conținut există deja pe website-ul tău, dar și de cât de mult conținut nou se creează. Informațiile se schimbă în mod constant în legătură cu mult subiecte și de aceea, uneori, ceva atât de simplu precum adăugarea unui cuvânt cheie într-o descriere meta poate face minuni.
Nu crea conținut, indiferent de cât ar fi el de bun, și apoi să te aștepți să-ți livreze mult trafic în mod constant dacă nu mai faci nimic. Întotdeauna va exista un competitor care îți va citi materialul și va încerca să creeze ceva mai bun decât el sau există riscul să apară o schimbare în algoritm și toate lucrurile să se dea peste cap.
Când vine vorba de perfecționarea unui articol, sfaturile pe care le dăm clienților noștri sunt următoarele:
- să rescrie aproximativ un sfert din material și să îi compună o nouă introducere;
- să rescrie descrierea meta și să compună un text care să întreacă textele competiției;
- să regândească strategia link-urilor interne mai puternice;
- să verifice toate link-urile mai vechi de trei ani și să vadă dacă mai sunt de actualitate;
- să se asigure că toate informațiile de tipul datelor sau cifrelor sunt preluate din surse de încredere.
Cele mai multe campanii digitale de marketing se bazează pe conținut proaspăt, la curent cu tot ce se întâmplă în industrie. Dar un adevărat profesionist SEO face un pas în plus și nu se limitează doar la articolele noi, ci le reinventează și pe cele vechi.
Conținutul care nu se vede nu poate obține performanțe bune.
Există o mulțime de website-uri cu un conținut extraordinar, dar care există doar acolo și nu a fost promovat niciodată pe rețelele sociale sau prin email marketing. Și este păcat nu doar de informații, ci și de banii și timpul care s-au investit în ele!
Profesioniștii SEO înțeleg importanța amplificării. De aceea, unii dintre ei se folosesc de tot felul de programe care generează postări automate pentru rețelele sociale sau newslettere, dar cei mai buni pun osul la treabă și le distribuie manual, mai scriind câteva rânduri originale și valoroase și atunci.
Ori de câte ori ai finalizat un material nou, distribuie-l măcar și pe Facebook, Instagram și LinkedIn sau Twitter. Fiecare tip de business are o rețea socială pentru el și dacă nu ai descoperit care din ele se potrivește pentru ceea ce vinzi tu, trebuie să o faci cât mai repede posibil!
Nu ai timp pentru așa ceva? Angajează un expert în social media care să se ocupe de promovarea business-ului tău pe rețelele sociale! Angajează-ne pe noi și lasă în grija noastră hashtag-urile, fotografiile, textele și toate celelalte lucruri esențiale pentru distribuirea conținutului pe rețelele sociale!
Nimic nu poate distruge imaginea unui brand, fie el personal sau un business în toată regula, decât un text scris la întâmplare, cu o exprimare îndoielnică și gramatică ce lasă de dorit!
După cum ți-ai dat seama și din acest podcast, nu contează ce fel de conținut creezi atâta timp cât gândești ca un profesionist SEO și acționezi ca unul. E greu să fii în top, nu spunem că nu, dar și când ajungi acolo, îți dai seama că perspectiva business-ului tău se vede altfel.
Conținutul consistent și bine optimizat trebuie întotdeauna să facă parte dintr-un plan de marketing pe termen lung. Spre deosebire de publicitate care astăzi e și mâine dispare odată ce s-a cheltuit bugetul alocat ei, conținutul unui website e creat să rămână.
Iar când creezi conținut așa cum ți-am prezentat noi în acest podcast, poți să fii sigur că și rezultatele vor fi pe măsură!