fbpx

Dacă deții un website, ce trebuie să știi mai exact despre actualizările de bază ale motorului de căutare Google?

Google se schimbă zi de zi. Zilnic sunt lansate diferite update-uri, actualizări mai pe românește, majoritatea nesesizabile pentru proprietarii de website-uri, dar foarte importante pentru continua dezvoltare a sistemului. În cazul actualizărilor importante, așa cum este și cazul celei legate de viteză, cei de la Google ne atrag atenția asupra viitoarelor schimbări cu luni înainte ca acestea să se producă.

 

Ceea ce Google numește core updates sau actualizări de bază sunt de fapt niște îmbunătățiri care au loc de câteva ori pe an și produc schimbări mari la nivelul algoritmilor și sistemului. Scopul acestora este de a oferi utilizatorilor motorului de căutare în mod preferențial, materiale valoroase, postate pe website-uri cu autoritate mare.

 

Atunci când au loc schimbările produse de actualizările de bază, mulți proprietari de website-uri observă scăderi majore, sau dimpotrivă, urcări fabuloase în rank-urile din SERP.

Care este legătura dintre actualizările de bază și reevaluarea conținutului unui website?

Dacă Google a făcut o actualizare de bază, iar unele din articolele tale nu mai obțin aceleași rezultate ca înainte, asta nu înseamnă neapărat că este o problemă cu ele. În niciun caz să nu crezi că ai violat în vreun fel politica Google și ai fost pedepsit pentru asta, pentru că nu aceasta este cauza!

 

Actualizările de bază nu se adresează niciodată unor pagini sau unui website anume. Ele au un scop general și sunt menite să îmbunătățească sistemul de evaluare al întregului conținut de pe internet.

 

Un mod de a privi o actualizare de bază este următorul:

 

Alege un anumit an și imaginează-ți o listă cu 100 cele mai bune filme lansate până atunci. Apoi gândește-te la anul actual și alege cele mai bune filme lansate până în prezent. Lista ta mai este aceeași?

 

La fel stau lucrurile și cu paginile din Google. Pe măsură ce apar noi articole, este normal ca rezultatele afișate pe acestea să se schimbe.

Concentrează-te întotdeauna pe calitatea conținutului!

Dacă ți se pare că articolele tale nu mai obțin performanțe la fel de bune ca în trecut, Google îți propune următoarele teme de gândire:

 

  • Conținutul website-ului tău este un conținut original, bazat pe cercetare și analiză?
  • Articolele pe care le oferi răspund cu subiect și predicat întrebărilor utilizatorilor motoarelor de căutare?
  • Textele tale au la bază o analiză complexă sau oferă și alte informații față de cele pe care le cunoaște toată lumea?
  • Dacă ai scris bazându-te pe alte surse, ai adăugat de la tine și necesarul de plus valoare sau pur și simplu ai copiat sau ai rescris textele din care te-ai inspirat?
  • Pagina realizată de tine este genul de pagină pe care vrei să o arăți unui prieten sau s-o salvezi pentru mai târziu?
  • Articolele tale au șanse să fie menționate într-o publicație printată?
  • Inspiră tetele tale credibilitate?
  • Dacă textele tale sunt o operă personală, ai o oarecare autoritate în domeniul despre care ai scris?
  • Ai verificat să nu ai greșeli de gramatică sau de exprimare?
  • Există cumva prea multe reclame pe website-ul tău?
  • Articolele tale se afișează bine pe terminalele mobile, sau au paragrafe tăiat, poze prea mari etc.?
  • Comparativ cu website-urile cotate mai bine ca al tău, crezi că motoarele de căutare de nedreptățesc?
  • Conținutul tău este scris cu scopul de a stârni interesul cititorilor sau pur și simplu pentru a obține locuri mai bune în SERP?
Știai că există evaluatori care verifică conținutul website-urilor din SERP?

Un lucru după care poți să te orientezi pentru a crea conținut de calitate este politica evaluatorilor calității conținutului anexat de motoarele de căutare. Da! Există oameni care stau și evaluează conținutul indexat de motoarele de căutare și cu toate că rezultatele lor nu influențează în vreun fel locurile pe care website-urile le obțin în SERP, ele sunt totuși o metodă de verificare pentru Google să știe dacă actualizările sale au efectul scontat, iar pentru webmasteri o soluție de a afla ce îți doresc de la ei cititorii.

 

Evaluatorii sunt antrenați să înțeleagă un concept numit EAT: Expertize – Expertiză, Authoritativeness – Autoritate și Trustworthiness – Capacitatea de a fi demn de încredere. De aceea, dacă analizezi politica acestora, poți să-ți dai seama cât de bine stă conținutul tău din punct de vedere EAT.

Își poate recăpăta un website locul în SERP dacă articolele sale sunt îmbunătățite?

Există cazuri în care website-urile, chiar dacă sunt îmbunătățite, nu își recâștigă drepturile pierdute în urma unei actualizări de bază, până la următoarea actualizare. Dar asta nu înseamnă neapărat că va fi nevoie să aștepți câteva luni pentru a obține din nou performanțe bune. Așa cum am spus și în introducere, Google se schimbă zi de zi și dacă te axezi pe calitate, sunt șanse mari să fii din nou văzut bine chiar dacă sistemul nu a fost zdruncinat din temelii de o nouă actualizare majoră.

Call Now Button