Cum să creezi conținut care să genereze engagement?

Cuvântul engagement – „implicare” se folosește destul de des în spațiul virtual, în special atunci când ne referim la conținut. Dar ce înseamnă mai exact acest termen? 

„Implicarea” se traduce oare prin numărul de click-uri către o pagină? Numărul de distribuiri? Numărul de urmăritori, abonați sau comentarii? Ei bine, nu doar unul, ci toate aceste elemente la un loc sunt la fel de importante.

Hai să definim ce înseamnă conținutul cu potențial de a genera engagement! În linii mari, acesta este un conținut care determină oamenii să ia atitudine și să acționeze. Implicarea poate veni sub orice tip de acțiune menționată mai sus.

Ce fel de reacții îți dorești să stârnești prin conținutul pe care îl creezi?

Pentru început, marketerii trebuie să stabilească la CE ACȚIUNI se aștepată din partea utilizatorilor. Abia apoi, după ce au clarificat acest lucru, pot crea conținut care să-i facă pe utilizatori să reacționeze prin like-uri, comentarii, click-uri, distribuiri, sau înscrieri în serviciul de newsletter.

Indicatorii de performanță KPI

În lumea marketingului, indicatorii cheie de performanță (KPI) sunt folosiți pentru a măsura succesul unei campanii online. Câțiva din acești indicatorii KPI pe care îi poți folosi pentru măsurarea implicării și pentru analiza rezultatelor sunt următorii:

  • Aprecierile din Social Media: „Like-uri” pe Facebook, Instagram, LinkedIn și alte platforme sociale;
  • Comentarii în Social Media: La fel ca like-urile, comentariile din social media arată că utilizatorii sunt interesați de conținutul tău;
  • Accesări ale paginilor: Reprezintă o valoare importantă de implicare pentru paginile pe care le administrezi;
  • Vizitatori unici: Un vizitator unic se referă la o persoană care vizitează o pagină cel puțin o dată într-o anumită perioadă de raportare. Vizitatorii unici arată câte persoane ajung de fapt la pagina ta;
  • Timpul petrecut pe pagină: Cu cât un utilizator pentrece mai mult timp pe pagina ta, cu atât el este mai interesat de conținutul acesteia;
  • Rata de respingere (Bounce rate): Reprezintă procentajul vizitatorilor care părăsesc site-ul imediat după accesare. Când rata de respingere este foarte mare, poate indica faptul că utilizezi cuvinte cheie ineficiente sau conținutul generat de tine are o calitate slabă.

Aceștia sunt doar câțiva din indicatorii importanți KPI după care te poți ghida pentru a afla gradul de implicare a publicului tău. Este important să înțelegi și să alegi indicatorii potriviți, în funcție de obiectivele tale. 

De ce să creezi conținut care generează engagement?

Desigur, este esențial să creezi conținut bun din punct de vedere SEO, dar etapa cu adevărat importantă este atunci când îți transformi traficul organic în clienți care generează conversii.

Mulți marketeri sunt concentrați pe cuvinte cheie, SEO, link-uri și alte elemente, dar deseori trec cu vederea componentele care determină implicarea și conversiile.

Crearea de conținut poate fi simplă. Oricine poate scrie, dar dacă cititorii nu interacționează, conținutul este aproape inutil.

Așadar, esențială este crearea de conținut atractiv, care să facă cititorii să ia măsuri, să acționeze și să se implice.

Altfel spus, să ai trafic este foarte bine, dar rata de conversie este cea care contează pe termen lung. 

Ce să faci concret pentru a obține mai multă implicare?

Până acum ai înțeles importanța implicării utilizatorilor, ai văzut care sunt indicii de performanță, dar ce faci totuși ca să obții mult dorita implicare? 

Nu e chiar atât de complicat! Iată câteva secrete:

  • Fii consistent! Probabil că ai auzit de nenumărate ori acest lucru, dar nu e deloc întâmplător. Pentru ca oamenii să interacționeze, trebuie să fii prezent și constant. Informează-te și informează-i. Dacă arăți mereu că îți pasă de interesele lor și ei vor interacționa cu tine.

  • Creează din start o structură clară a conținutului. Abordează diferite subiecte fără a fi confuz, nu scrie despre un milion de lucruri deodată și nu divaga. Fii foarte clar și concis în mesaj.  

  • Pune întrebări! Cel mai simplu și eficient mod de a interacționa cu cititorii este să le adresezi o întrebare într-o postare și să încerci să le afli părerea. Dacă întrebarea este pusă bine și interesele lor se regăsesc în ea, îți vor răspunde. 

  • Creează o atmosferă prietenoasă, care să inspire publicul să comunice. Încurajează-l când  vorbește, apreciază-i comentariile, arată-i că părerea lui contează. 

  • Folosește emoția! Aproape orice interacțiune se bazează pe o emoție, acționăm în funcție de emoțiile și sentimentele noastre, iar implicarea bazată pe emoții este una dintre cele mai importante.

  • Folosește video-uri și imagini. Cititorilor le place mai mult conținutul vizual decât textele simple. 

  • Fii amuzant! Umorul este o armă imbatabilă, descrețește frunți, detensionează și invită la comunicare. 

Aplică aceste sfaturi și te vei convinge! 

Call Now Button