3 Metode preluate de la Aristotel prin care poți scrie conținut mai persuasiv

Încă din vremuri străvechi lumea a fost interesată de arta persuasiunii. Retorica lui Aristotel, de exemplu, este un vechi tratat al vestitului filozof al Greciei Antice despre această artă, iar ea datează tocmai din secolul al IV-lea î.e.n.

Aristotel consideră esențiale 3 lucruri  atunci când explică arta persuasiunii: ethos, pathos, logos. Primul depinde de caracterul personal al vorbitorului (ethos), al doilea pune audiența într-un anumit cadru al minții (pathos), iar al treilea ține chiar de cuvintele discursului în sine (logos).

Cum ne putem folosi de filozofia lui Aristotel atunci când creăm conținut online?

Ethos

Când vorbim despre Ethos, facem referire la partea etică, la credibilitatea lucrurilor expuse. Conform spuselor lui Aristotel, cititorii sunt mai ușor de convins dacă materialele pe care le citesc le consideră adevărate și le percep ca fiind din surse de încredere. 

Într-o mare de informații accesibile și uneori contradictorii, este important să alegi să prezinți partea adevărată a lucrurilor și câștigând încrederea publicului pas cu pas. 

Pentru ca website-ul tău să devină mai credibil, începe să identifici care sunt influencerii și companiile relevante din industria ta. 

● Citește, informează-te cât mai mult, mai ales din website-urile concurente, aprofundează subiectele abordate și colaborează cu creatori de conținut care să îndeplinească nevoile de exprimare ale companiei tale, cât și pe cele care țin de marketing și de promovare;

● Poți face o lista de 5-10 surse de încredere și le poți folosi pentru a le cita sau, eventual, pentru a face parteneriate de tip co-marketing;

● Altă modalitate ar fi să adaugi link către o sursă terță, de încredere, pentru a valida conținutul expus;

● Scoate în evidență istoricul și calitățile companiei pe care o reprezinți, fii autentic și transparent. 

Poți motiva și cititorii să comenteze și să creeze conținut pentru a spori credibilitatea website-ului tău și a-l face mai credibil și mai interactiv.

Este foarte important sa fii mereu în legătură directă cu cititorii tăi atunci când creezi conținut. Apreciază-i și nu le subestima inteligența și ține cont de faptul că prea multă promovare sau reclama mascată pot face mai mult rău decât bine business-ului tău.

Logos 

Logosul poate fi definit ca o afirmație, o frază sau un argument folosit pentru a convinge publicul, ajutându-te de rațiune sau logică. 

Logosul se folosește de evidențe, mărturii, statistici și date, adevăruri universale. Prezența elementelor de logos în crearea de conținut: raționamente, dovezi, explicații, analogii, disocieri, definiții etc. este în mod clar puternică, actuală și constantă.

Pathos

Pathos-ul accesează emoțiile și convingerile profunde ale publicului, pentru a-i trezi atenția și a-i suscita interesul față de un anumit subiect. Acest element face publicul să se simtă ca și cum ar avea o miză personală în informațiile furnizate și reprezintă de cele mai multe ori catalizatorul care determină publicul să acționeze. 

Pathos-ul se referă la emoții și sentimente; avantaje și dezavantaje; mituri, prejudecăți și demitizarea acestora; simțuri și senzații, imagini senzoriale memorabile; motivaţii personale, etc. El era considerat esențial în retorica Antichității și de aceea Aristotel îi consacră o parte consistentă a lucrării sale

Ethos, Logo și Pathos – ingredientele pentru un conținut valoros

Folosind inteligent triunghiul propus de Aristotel: Ethos, Logos și Pathos, putem obține rezultate remarcabile. Modelul preluat din retorica filozofului este foarte actual și este considerat un reper și un instrument util în discursuri argumentative și în cazul nostru, în crearea de conținut persuasiv. 

Modul de combinare ale acestor 3 elemente trebuie să fie mereu echilibrat și natural, fără a se exagera în anumite direcții, de dragul unui success de moment. Desigur, fiecare creator de conținut își poate lăsa amprenta personală, înclinând ușor balanța spre elementul care i se potrivește mai mult. Însă toți creatorii de conținut ar trebui să țină cont de aceste trei elemente și echilibrul dintre ele. 

Oamenii au fost educați să aibă așteptări mari, să primească servicii de calitate de la toate companiile, indiferent de mărimea lor sau de resursele disponibile. Menținând aceste standarde la cote înalte și în cazul afacerii tale, vei determina cititorul să facă o alegere logică, rațională, alegând ce este bine pentru el, indiferent dacă este vorba despre produse, servicii sau conținut. 

Mai mult, brandurile de top au ridicat ștacheta în ultimul timp, prin crearea de conținut inspirațional care răspunde cu brio nevoilor sociale și furnizează constant informații valoroase despre servicii de calitate.  

Call Now Button