Un scurt ghid SEO pentru efectuarea unei analize detaliate a link-urilor către site-ul tău

Analiza periodică a calității link-urilor de pe și către un site este o procedură absolut necesară pentru o optimizare eficientă. Din punct de vedere tehnic, această analiză te ajută la descoperirea acelor link-uri cu un potențial negativ asupra site-ului tău și la dezvoltarea unei strategii de evitare a lor pe viitor. 

Pentru a lucra cât mai eficient, link-urile defectuoase trebuie descoperite cu anumite unelte special create pentru efectuarea acestei analize. Mulți experți SEO folosesc chiar și până la cinci unelte simultan pentru a nu scăpa din ochi niciun potențial pericol și pentru a remedia link-urile problemă. 

În ce constă operațiunea de remediere a link-urilor? 

Din engleză, unii numesc această operațiune link pruning, iar alții pur și simplu zic că fac ordine în link-uri. Dar modul cum ne exprimăm contează mai puțin pentru că ideea de bază este întotdeauna aceeași.

Odată cu apariția update-ului Penguin de la Google, cel mai utilizat motor de căutare din lume a început să penalizeze site-urile cu link-uri din surse suspicioase și asta i-a obligat pe webmasteri să-și ia la puricat creațiile și să le curețe în profunzime. 

Remedierea link-urilor se poate face automat cu ajutorul unor anumite programe, o metodă foarte eficientă dacă verificarea manuală a unui număr uriaș de link-uri nu face parte din hobby-urile tale.

Când trebuie să conduci o verificare de proporții a link-urilor către un site? 

Se cere o analiză a link-urilor către un site când urmărești să creezi un site de calitate premium și vrei cu orice preț să menții acea calitate. Dacă site-ul tău nu are decât câteva link-uri de slabă calitate care arată cu degetul spre el, cea mai bună metodă de abordare este să nu faci nimic deoarece pericolul la care te expui este aproape inexistent, iar rezultatele pe care le-ai putea obține după remediere sunt prea puțin importante în comparație cu munca pe care trebuie s-o depui. 

Dar dacă pe de altă parte ai ajuns la concluzia că ești ținta unor campanii SEO negative, trebuie cât de curând să pui piciorul în prag și să faci ceva pentru a remedia situația. 

În cele mai multe cazuri, o analiză a link-urilor către un site ar trebui efectuată o dată la trei luni sau, cel mai des, o dată pe lună, în funcție de mărimea site-ului. Mai frecvent de atât nu se merită pentru că așa cum am spus și în rândurile de mai sus, rezultatele s-ar putea să nu justifice eforturile depuse. 

Ce fel de unelte ar trebui să folosești pentru o analiză eficientă a link-urilor?

În ceea ce privește diversitatea uneltelor pe care le ai la dispoziție pentru o astfel de operațiune, e imposibil să spui că ai vrut, dar n-ai avut cu ce. Dar chiar și în aceste condiții, pentru mai multă eficiență, încearcă să-ți înțelegi mai întâi site-ul înainte de a merge mai departe. De asemenea, oricât ar fi de bune, nu te limita doar la una sau două unelte de analiză, ci folosește mai multe dacă tot depui efortul, pentru a nu rata nimic. 

Un lucru pe care trebuie să-l conștientizezi de la început, este faptul că nicio unealtă existentă la ora actuală nu poate duplica baza de date Google în întregime și din acest motiv trebuie să folosești mai multe unelte simultan. Trei din cele mai populare astfel de programe sunt:

#1 Ahrefs – principala alegere a creatorilor de site-uri care urmăresc să analizeze o cantitate mare de link-uri;

#2 SEMrush – o unealtă ușor de folosit cu ajutorul căreia poți să descoperi atât problemele grave ale site-ului cât și pe cele mai ușor de rezolvat;

#3 Majestic – un program formidabil și prietenos cu care este o nimica toată să găsești link-uri nocive și să le ordonezi astfel încât să le manipulezi mai ușor.

Link-uri care nu ar trebui să aibă de-a face cu site-ul tău

Există link-uri bune și link-uri rele. Cele din prima categorie sunt link-urile care te ajută să câștigi mai multă autoritate, iar cele rele sunt link-urile care îți pot afecta locul în SERP, sau încalcă politica Google. Conform instrucțiunilor motorului de căutare, orice link care încearcă să manipuleze poziția unui site în Google poate fi considerat ca făcând parte dintr-o schemă dubioasă. Astfel, scopul analizei este de a identifica toate aceste link-uri și de a proteja site-ul de acțiunea lor dăunătoare.

Call Now Button