fbpx

[Podcast #20] Ce strategii de promovare sunt potrivite pentru companiile care vor să rămână competitive în mediul online și după pandemia de COVID-19?

Oblyo Digital Agency iunie 1, 2020

 

Dacă nu ați început deja, acum este momentul potrivit să vă orientați către dezvoltarea conținutului pe propriul website. Măsurile restrictive luate pentru a stopa răspândirea infecției cu coronavirus s-au mai relaxat și tot mai multe companii își reiau încet încet activitatea, încercând să-și recâștige clienții pierduți. De aceea, pentru a nu rămâne în urmă, și dumneavoastră trebuie să luați atitudine și să faceți tot posibilul pentru a vă afirma, mai ales în condițiile în care aveți la degetul mic toată puterea pe care v-o oferă internetul.

 

Fără doar și poate, pandemia de COVID-19 a întors lumea pe dos. Există și companii care au observat o creștere a traficului virtual pe website-urile lor, dar ele sunt cazuri particulare și majoritatea comercianților s-au confruntat cu scăderi drastice în numărul de conversii, dar și de persoane care le vizitează website-ul. 

Conform studiilor, se pare că cele mai multe website-uri pe care pandemia le-a propulsat pe primele locuri din SERP fac parte din domeniul medical, sau comercializează pe internet produse alimentare sau echipamente de fitness, două categorii de bunuri care au fost la mare căutare în această perioadă.

Cu alte cuvinte, ca să le trecem în revistă, câteva din categoriile de produse care s-au bucurat de o oarecare popularitate pe internet în timpul acestei perioade sunt:

● echipamentele de protecție de unică folosință;

● aparatele de făcut pâine în casă și ingredientele pentru aceasta;

● metode de tratament pentru tuse și răceală;

● alimentele ambalate și semipreparatele;

● echipament profesional util pentru slăbit;

● produse de curățat și igienizat.

Pe de altă parte, produsele și serviciile care nu au o legătură directă cu aceste bunuri absolut esențiale pentru menținerea sănătății și a unui stil de viață decent în această perioadă, nu numai că nu s-au bucurat de aceeași creștere spectaculoasă, dar au suferit un declin îngrijorător.

De-a lungul acestor săptămâni de izolare aproape nimeni nu s-a mai interesat și nu a mai cumpărat:

● valize și geamantane pentru călătorii;

● camere foto și video;

● costume de baie;

● produse și accesorii pentru organizarea petrecerilor;

● îmbrăcăminte de lux.

În ceea ce privește traficul online per total, cu toate că o bună parte din întreaga populație de pe glob a stat acasă, acesta a scăzut cu nouă procente începând cu luna martie a acestui an, când s-a declanșat haosul, comparativ cu perioada de dinaintea pandemiei. Însă veștile despre COVID-19 și modul în care el ne afectează existența sunt departe de a lua sfârșit. Deznodământul pandemiei nu se întrezărește în viitorul apropiat și nu greșim prea mult dacă presupunem că la “normalul” dinaintea pandemiei probabil că nu ne vom mai întoarce niciodată.

Una din cele mai mari schimbări la care ne putem aștepta în urma acestei pandemii este o revoluție în sistemul de muncă. Și în România, ca pretutindeni altundeva în lume, multe companii se gândesc să adopte un alt stil de muncă, diferit decât cel cu care ne-am obișnuit până acum și este foarte probabil ca în curând, nu doar cei din domeniul IT, ci și alți profesioniști dependenți de calculator să înceapă să lucreze de acasă.

Dacă pandemia ne-a învățat un lucru bun, acela este faptul că persoanele responsabile și organizate pot lucra de oriunde și oricând, fără a fi controlate clipă de clipă de un superior. Pentru cei care se descurcă și pe cont propriu, această descoperire este una extraordinară, de care cu siguranță se va profita la maxim pe viitor. Bineînțeles, nu tuturor angajaților le surâde ideea de a fi excluși din colectivitate. Unii abia așteaptă să se întoarcă la vechiul mediu și program susținând că astfel se pot concentra mai bine. Dar trebuie să recunoaștem și că multora le place să lucreze de acasă, iar dacă nu vor reuși să continue în acest mod, sunt șanse mari să întreprindă afaceri online, pe cont propriu și tot să se întoarcă în cele din urmă acolo unde se simt cel mai bine. 

Poate nu chiar acum, imediat, dar lucrurile se vor așeza la un moment dat și până atunci, companiile care își desfășoară activitatea online ar putea profita de acest răgaz dezvoltându-și website-urile astfel încât să fie gata pentru atunci când vom fi lăsat deja în urmă pandemia de COVID-19. E un moment mai bun ca oricând pentru o “revoluție” în mediul online, iar cei cu magazine virtuale deja au început să creeze conținut și să se ocupe de optimizare. Iar în acest sens, iată cum ar trebui să procedați și dumneavoastră!

#1 Solicitați un audit SEO

Un audit profesional SEO nu se compară cu o evaluare pe care o poți face pe cont propriu. Oricât de familiarizați ați fi cu tehnicile de optimizare, vă lipsesc uneltele de care dispune o agenție SEO și care v-ar putea arăta exact acolo unde greșiți. De aceea, un audit SEO este din multe punct de vedere cea mai rapidă metodă de a vă recâștiga traficul pierdut, dacă website-ul dumneavoastră a avut de suferit în această perioadă, sau îl puteți privi ca pe o metodă sigură de evolua.

Un audit tehnic presupune evaluarea unui website până în cele mai mici amănunte. Se începe cu structura website-ului respectiv, se analizează maparea datelor sale și se trece apoi la problemele de conținut. Pentru o indexare cât mai bună, se pune un accent deosebit pe distribuirea link-urilor interne, atât în cazul versiunii de desktop, cât și pentru cea de mobil.

O primă îmbunătățire pe care o pouteți aduce unui website este identificarea tuturor erorilor de tipul 404, cauzate de legăturile defectuoase. După găsirea tuturor acestor erori, se recomandă ștergerea paginilor care nu mai au relevanță pentru website-ul dumneavoastră sau “repararea” lor astfel încât să devină din nou folositoare.

Dacă este vorba de website-ul unui magazin online cu zeci sau poate chiar sute de produse, ori un blog foarte activ, o soluție bună pentru optimizare este reorganizarea acestor pagini care întorc erori. Ca regulă generală, toate paginile website-urilor ușor de navigat se află la maxim trei click-uri distanță de pagina principală. Astfel, dacă aveți pagini foarte “departe” de homepage, ar trebui să luați în considerare gruparea lor pe categorii și subcategorii astfel încât să fie mai ușor accesibile.

Două unelte online folositoare pentru a descoperi paginile cu probleme sunt WooRank și SEMrush. Acestea descoperă orice problemă tehnică și alertează utilizatorul cu privire la lucrurile pe care le are de îmbunătățit.

#2 Optimizați pentru indexarea Mobile First

În prezent, motorul de căutare Google se folosește de două tipuri de roboți pentru indexarea conținutului public din mediul online. Aceștia sunt denumiți la comun GoogleBots și sunt împărțiți în desktop GoogleBots și smartphone GoogleBots. În luna martie a acestui an pe de altă parte, Google a anunțat că începând cu septembrie va acorda prioritate utilizării roboților de tipul smartphone GoogleBots, iar cei desktop GoogleBots ne vor vizita website-urile mai rar decât au făcut-o până în prezent.

Acest lucru se datorează faptului că majoritatea utilizatorilor din ziua de azi preferă utilizarea telefoanelor mobile în locul desktop-urilor și, în consecință, website-urile, mai ales cele orientate către comerțul online, vor trebui să se adapteze.

Dacă dețineți un magazin virtual și nu l-ați pregătit încă pentru a întâlni așteptările cumpărătorilor ce folosesc terminale mobile, acum este timpul potrivit pentru a vă dedica trup și suflet acestei operațiuni. Pentru ca magazinul dumneavoastră să poată fi ușor accesat de roboții Google, ar trebui să vă asigurați că meta datele din versiunea de mobil coincid cu cele ale versiunii pentru desktop. Apoi, să vă analizați website-ul și să încercați să-l judecați din punctul de vedere al unui cumpărător. 

Terminalele mobile sunt prevăzute cu ecrane mult mai mici decât desktop-urile și de aceea informația trebuie concentrată în mai puțini pixeli. Însă nu puteți renunța la fotografiile de înaltă calitate și la descrierile produselor dumneavoastră pentru că ele sunt informațiile pe baza cărora cumpărătorii decid dacă să facă o investiție sau nu. 

Există posibilitatea să aveți nevoie de o temă diferită pentru mobil față de cea pe care o folosiți pe desktop. Dar important nu este design-ul website-ului, ci să vă asigurați că și versiunea de mobil conține tot atât de multe informații ca și cea de desktop mai ales pentru că de acum înainte ea se va indexa prima.

#3 Nu excludeți un makeover al întregului website

O modalitate de a atrage clienți noi este să vă schimbați radical aspectul website-ului dumneavoastră. Un makeover ca la carte nu strică din când în când, iar dacă vine chiar acum, după această perioadă greu încercată pentru fiecare dintre noi cumpărătorii vor privi schimbarea ca pe o formă de evoluție. 

Nu este absolut necesar să faceți față imediat unui proces solicitant de modernizare a website-ului. Dar dacă oricum aveați în plan un astfel de proiect, mai bine acum decât mai târziu. 

Pentru un makeover benefic de ambele părți, adică și pentru dumneavoastră și pentru clienți, începeți cu sugestiile pe care vi le-au făcut cumpărătorii de-a lungul timpului. Dacă aceștia s-au plâns că aveți pagini lipsă sau informații insuficiente, ori nu înțeleg cum trebuie să procedeze pentru a efectua comanda și a face check out-ul, atunci ar trebui să luați în calcul utilizarea unei teme mai prietenoase cu utilizatorii. 

Nu uitați să verificați și panoul Google Analytics înainte de a vă pune pe treabă deoarece parametrii precum click through rate-ul și bounce rate-ul vă pot oferi o imagine amplă a modului în care vizitatorii și cumpărătorii se comportă când intră pe website-ul dumneavoastră. Mai ales în cazul în care aveți trafic, dar nu aveți conversii, aceste date vă pot sugera dacă există o problemă la nivel se check out și de ce se blochează potențialii cumpărători înainte de a face o achiziție.

Aspectul are un impact major asupra conversiilor, dar și asupra reputației unui magazin online. Prin aspect, un designer de website-uri îi poate câștiga de partea sa pe vizitatori înainte de a le oferi orice fel de informații scrise, sau dimpotrivă, îi poate pierde pentru totdeauna dacă nu știe cum să îmbrace afacerea.

Fiți mereu la curent cu cele mai noi trenduri și evitați temele cu un aspect învechit. Uneori se potrivesc și ele în cazul blogurilor sau alte tipuri de website-uri, dar rareori dau rezultate pentru magazinele online.

De asemenea, dacă vă place o temă cu adevărat și sub nicio formă nu vreți să renunțați la ea, faceți cum vă dictează inima, dar aveți grijă să nu sacrificați viteza de încărcare de dragul unui moft!

#4 Nu încetați nicio clipă să investiți în content marketing

În această perioadă o bună parte din comercianții online au pus stop investițiilor lor în content marketing pentru a face economii și a avea mai mult pentru alte tipuri de promovare. Dar această atitudine este cum nu se poate mai distrugătoare deoarece locurile pierdute în SERP se recâștigă foarte greu și atunci când vor fi back in business, în loc să continue de unde au rămas, multe companii vor trebui să o ia de la capăt. 

Există un algoritm Google care evaluează prospețimea conținutului unui website și datorită lui, website-urile active au mult mai multe șanse să se remarce decât cele care bat pasul pe loc. De aceea, un flux constant de conținut nou ar trebui păstrat și pe perioada pandemiei cu COVID-19 pentru ca lucrurile să meargă excelent după.

Am discutat și în introducere despre modul în care traficul de pe toate website-urile a fost afectat în această perioadă foarte dificilă. Dar chiar dacă numărul de utilizatori care vă vizitează nu mai este la fel de mare acum, la început de vară, spre deosebire de astă primăvară, lucrurile se vor așeza, iar cei care vă vizitau înainte se vor întoarce. De aceea, chiar dacă nu citesc exact în acest moment tot ceea ce aveți să le oferiți, asigurați-vă că vor avea suficient conținut nou încât să nu se plictisească atunci când vor reveni la dumneavoastră.

Cel mai important aspect legat de conținut este relevanța. Considerați relevanța prioritatea principală atunci când creați texte pentru website-urile dumneavoastră și cu siguranță veți avea din nou succes.

Ca să dăm și un exemplu concret de conținut relevant și eficient, vom vorbi mai departe despre un trend pe care l-au adoptat mulți din cei care au continuat să scrie și în timpul pandemiei de COVID-19. Deoarece este cel mai discutat subiect de la ora actuală, majoritatea creatorilor de conținut au abordat subiectul coronavirusului pe webiste-urile pe care le administrează. Unii au vorbit despre modul în care pandemia le afectează sectorul de activitate, alții despre metode de a-ți petrece timpul în casă într-un mod constructiv și cei ca noi despre metode de triumf în acest război cu un inamic nevăzut. 

Nu există un tip de texte despre COVID-19 mai potrivit ca altul atâta timp cât se ține cont de situația reală în care ne aflăm și nu se scrie doar de dragul de a șoca. Dar trebuie avut în vedere faptul că așa cum a venit, această catastrofă va ajunge și de domeniul trecutului la un moment dat și articolele despre COVID-19 vor fi date uitării mai repede decât cele care se concentrează strict profilul afacerii.

Este bine să scrieți despre COVID-19 și să nu vă prefaceți că trăiți într-o lume în care pandemia nu există și nu vă afectează. Dar în același timp este necesar și să nu exagerați, să nu vă abateți prea mult de la nișa din care face parte website-ul dumneavoastră și să livrați întotdeauna conținut de valoare.

Pe de altă parte, uitând de COVID-19 pentru un moment, în contextul unei perioade de criză la modul general, în care puțini sunt cei interesați de achiziții noi, nu ar trebui să vă concentrați prea mult nici pe articolele de promovare a produselor pe care le comercializați. 

Este bine să vă prezentați în continuare bunurile pentru a-i face pe cititori conștienți de ele. Dar axați-vă mai mult pe promovarea mărcii în sine decât pe un produs anume, mai ales dacă nu este vorba de unul strict necesar cititorilor în această perioadă.

Când vine vorba de crearea de conținut nou pentru un website, chiar dacă acesta face parte dintr-o anumită nișă, cerul este limita! Puteți aborda o mulțime de subiecte generale, din industria din care faceți parte, sau, mai bine, puteți scrie texte utile pentru cititori, care au legătură cu ceea ce comercializați, dar în același timp, oferă informații valoroase și gratuite pentru care cei care vă citesc nu trebuie să cheltuiască nimic nici ca să le pună în practică.

Orientați către business, nu excludem din nicio discuție aspectul financiar. Știm că este greu să investești în content marketing când vânzările sunt la pământ și de aceea, dacă aveți un contract de colaborare cu o agenție SEO, sfatul nostru este să fiți deschiși cu partenerii și să le spuneți direct ce buget aveți disponibil pentru conținut în această perioadă. Fiind profesionaliști cu experiență, aceștia vă vor putea propune pachete mai convenabile, iar în cazul în care sunteți client fidel, chiar reduceri substanțiale pentru a vă putea ajuta să treceți cu bine peste perioada de criză.

Porniți de la premisa că un conținut extraordinar este o investiție pe termen lung și nu neglijați necesitatea lui indiferent de situația cu care vă confruntați, dacă aveți în plan continuarea business-ului.

#5 Țineți-vă clienții aproape prin intermediul email marketing-ului

În această perioadă, consolidarea unei comunități de susținători și fani ai companiei dumneavoastră ar trebui să facă parte din planurile pe termen scurt ale companiei. Puteți să-i familiarizați pe cei interesați de ceea ce vindeți cu produsele și serviciile dumneavoastră cu ajutorul email marketing-ului.

Chiar dacă sunteți activ pe rețelele sociale, email marketing-ul vă poate aduce pe website cititori și cumpărători noi, care nu sunt interesați nici de Facebook și nici de Instagram. S-ar putea să descoperiți o cu totul nouă piață dacă începeți să trimiteți email-uri, iar câștigurile să fie pe măsură. Aveți grijă însă la modul în care procedați astfel încât să nu vă transformați peste noapte dintr-un vânzător la locul lui, într-un spammer în adevăratul sens al cuvântului.

Pentru a derula o campanie de email marketing eficientă este necesar să adoptați limbajul folosit de clienți și să vă adresați lor folosind cuvintele pe care vor să le audă. Gândiți-vă încă o dată cine este publicul dumneavoastră țintă, ce interese are, cât cumpără și de ce și la fel ca în cazul articolelor de blog, creați email-uri cu un conținut plin de valoare. 

Lumea se strânge chiar și fără prea multă promovare acolo unde există valoare și informații pe care le pot obține gratuit. De aceea, și în cazul email marketing-ului puteți folosi cu încredere aceeași rețetă ca pentru articole. Gândiți-vă la cei care citesc, documentați-vă și dacă considerați că ați găsit un subiect care merită atenția lor, nu ezitați să le trimiteți un email!

În concluzie: ce scriem în timpul pandemiei cu COVID-19 pentru a avea succes în afaceri după?

COVID-19 ne-a schimbat viața la 180 de grade. Chiar dacă nu ne-a afectat în mod direct, acest virus necruțător ne-a produs pagube pe multe planuri. În primul rând, ne-a răpit pentru o perioadă libertatea de mișcare. Pentru nimeni nu a fost ușor să se închidă în casă, chiar dacă acolo a beneficiat de tot confortul din lume, și să se izoleze de familie și cei dragi.

Pentru proprietarii de afaceri pe de altă parte, chiar și pentru cei care și-au ținut magazinele deschise în perioada pandemiei, lucrurile nu au mers la fel de bine în aceste luni în comparație cu începutul anului. Restricțiile de circulație i-au determinat să petreacă mai mult timp în casă și să facă economii pentru zile negre pe mulți din foștii clienți, motiv pentru care vânzările au avut de suferit. Dar chiar și în aceste condiții, nu putem vorbi de o perioadă de stagnare. 

Chiar dacă mai greu, lucrurile s-au mișcat, iar cei care au stat activi online au avut doar de câștigat. De aceea, nu mai amânați o clipă implementarea strategiilor de content marketing. Reveniți la mentalitatea de luptător pe care o aveați înainte de această criză și continuați să scrieți ca și cum business-ul dumneavoastră ar dăinui încă 100 de ani de acum înainte. 

Call Now Button