Cele mai noi repere pentru Google Ads în contextul pandemiei cu COVID-19

Oblyo Digital Agency Oblyo Digital Agency aprilie 15, 2020 0 Comments

Surprinzător sau nu, pandemia care a pus pe pauză întreaga economie la nivel mondial afectează și modul de desfășurare a campaniilor Google Ads. COVID-19 nu numai că ne-a schimbat radical universul cu care eram obișnuiți, dar se pare că influențează și medii puternice, precum cea mai mare platformă de publicitate: Google Ads. De aceea, în momentul de față, o mulțime de antreprenori se luptă pentru a se obișnui cu noua normalitate, iar în ceea ce privește promovarea prin intermediul Google Ads, iată câteva din concluziile la care am ajuns noi pe baza unor date colectate din cinci canale de marketing diferite și anume:

  • Google Search Ads
  • Google Shopping Ads
  • Google Display Ads
  • Bing Search Ads
  • Bing Shopping Ads

A crescut media CTR în timpul pandemiei cu COVID-19

În cazul campaniilor Google Search Ads, rata click-through a crescut începând cu luna februarie a acestui an. Industrii precum cea alimentară de exemplu, au observat performanțe mult superioare față de tot ceea ce au experimentat până acum. În plus, chiar și domenii precum cel juridic sau fiscal, care oricum nu se bucurau de o rată click-through foarte mare, au observat o creștere semnificativă.

Pe de altă parte, în ceea ce privește turismul de exemplu, o rată click-through crescută nu a fost un semn de bucurie pentru că așa cum ne-am dat seama ulterior, majoritatea utilizatorilor au început să acceseze website-urile de călătorii nu pentru a-și rezerva o vacanță nouă, ci pentru a le anula pe cele deja plătite.

A scăzut media CPC în timpul pandemiei cu COVID-19

În această perioadă se investește mai puțin în reclamă. Iar acest lucru a dus și la scăderea costului per click. Dar în același timp, profesioniștii din domenii ca industria imobiliară, sau medicina au observat o creștere acerbă a competiției deoarece, mai nou, toată lumea încearcă să-și consolideze locul în domeniul online întrucât cea mai mare parte din potențialii clienți stă acasă, pe internet.

Media CVR a suferit fluctuații în funcție de industrie în timpul pandemiei cu COVID-19

Din păcate, în această perioadă, mulți patroni ai afacerilor mici nu sunt în stare să atragă clienți noi și să obțină conversii la fel de eficient cum o făceau în trecut. De la jumătatea lunii trecute încoace mai ales, mai toți advertiserii s-au confruntat cu mari dificultăți în vederea obținerii conversiilor, dar au existat și câțiva care au găsit căi alternative.

De exemplu, patronii de restaurante, nemaiputând să-și convingă clienții să cineze la ei, și-au îndreptat atenția către livrări și au început să investească mai mult în promovarea acelor servicii, recuperându-și o parte din bani de acolo. La fel au procedat și vânzătorii de mașini. Știind că nimeni nu-i mai vizitează în această perioadă pentru achiziția unui automobil, și-au redirecționat reclamele către licitații online cu ajutorul cărora au mai redus puțin pierderile.

Media CPA a suferit fluctuații în funcție de canal în timpul pandemiei cu COVID-19

În ultimele săptămâni, toate cunoștințele în domeniul publicității online acumulate până în prezent, au devenit invalide. Peste noapte s-au schimbat regulile jocului și cu totul alt tip de căutări domină paginile de rezultate ale motoarelor de căutare. În plus, așa cum era de așteptat, utilizatorii petrec mult timp online, dar nu de pe terminalele mobile cum o făceau până acum, ci de pe desktop-uri.

De aceea, advertiserii se adaptează și încearcă să atragă trafic relevant de pe canale alternative, precum Facebook, în locul motoarelor de căutare tradiționale.

A scăzut media bugetelor alocate publicității în timpul pandemiei cu COVID-19

Așa cum am menționat și în rândurile de mai sus, afaceri de toate mărimile și activând în cele mai diverse domenii au început să taie masiv din bugetul de publicitate. Dar chiar și în aceste timpuri nesigure, cei mai talentați advertiseri, chiar și cu un buget mai mic, știu cum să se facă plăcuți potențialilor clienți, culegând astfel roadele de pe crengile de mai sus.

În domeniul telecomunicațiilor, publicitatea s-a bucurat de investiții masive. Dar în turism pe de altă parte, tur operatorii se pare că așteaptă momentul prielnic de după criză când speră că reclamele le vor aduce înapoi rezervările anulate. Cu alte cuvinte, COVID-19 ne-a schimbat atitudinea nu numai față de modul de socializare, ci și față de publicitate. Dar există viață și după pandemie, iar dacă ai ca aliat un advertiser talentat, ai toate șansele ca mai târziu să-ți fie bine.

Call Now Button