[Podcast: #19] SEO pentru antreprenorii inteligenți: Cum să te lupți cu cele mai mari companii de pe piață și să câștigi?

Imaginați-vă următorul scenariu, nu foarte greu de pus în scenă: Sunteți o companie mică, la început de drum, care abia acum face primii pași în piață și trebuie să iasă în evidență în fața unor nume celebre. Aveți un produs uimitor, cu un potențial uriaș, mai bun chiar decât tot ce a existat până acum și care ar putea fi de folos unui număr impresionant de oameni, dar și o problemă: nimeni nu a auzit de dumneavoastră. Ce puteți să faceți pentru a vă evidenția și nu doar a supraviețui, ci și a răzbate ajungând în final pe primul loc?

În podcastul de astăzi de la Oblyo Digital Agency vă vom vorbi despre importanța optimizării unui site nou astfel încât el să ajungă în atenția clienților, pe primul loc în SERP, dar și să-și atingă potențialul de a face conversii pentru maximizarea cifrei de afaceri.

În ce privințe greșesc antreprenorii la început de drum când vine vorba de SEO?

Când ești mic, entuziasmul ți se stinge repede pe măsură ce observi că oricât ai scrie, cuvintele tale se pierd în neant cu toate că motoarele de căutare îți indexează articolele. Vă dați silința, dar nu înțelegeți de ce vă loviți de toți pereții care vă ies în cale și în final ajungeți la concluzia că: SEO-ul nu este pentru toată lumea. Dar cu o așa atitudine nu veți pune niciodată mâna pe ceea ce vă doriți.

Dacă website-ul dumneavoastră nu are nicio problemă din punct de vedere tehnic, înseamnă că faceți greșeli de optimizare pe care nu le-ați conștientizat încă. Haideți să vedem despre ce ar putea fi vorba:

10 Greșeli pe care le fac majoritatea antreprenorilor fără experiență în SEO

#1 Nu verificați cărui fapt se datorează conversiile de pe site

SEO-ul nu este o practică menită doar să crească traficul organic și gratuit pe un website. El trebuie privit ca un mijloc de maximizare a câștigurilor, mai ales în condițiile în care este atât de simplu să verifici care cuvinte cheie aduc bani și care nu.

Indiferent de tipul său, organic sau plătit, traficul nu are nicio relevanță dacă tot ce fac cititorii site-ului dumneavoastră este să se plimbe de la un articol la altul, fără niciun scop precis. Și unde mai pui la socoteală că este atât de demoralizant să vezi că ai ajuns în frunte cu unul din cuvintele cheie scurte, relevante pentru afacerea pe care o conduci, dar când tragi linie la sfârșitul zilei observi că în portofel ai tot atât de puțini bani ca atunci când te-ai trezit de dimineață.

De multe ori, în ceea ce privește conversiile, cele mai valoroase cuvinte cheie nu sunt neapărat cele scurte, ci acelea lungi, care se potrivesc unei afaceri exact ca o mănușă și practic îi reflectă chintesența. De aceea profitați la maxim de pachetul analytics oferit de Google și căutați cuvintele cheie care muncesc cel mai eficient în favoarea dumneavoastră. Descoperirea lor vă va ajuta să vă construiți mai eficient strategia de marketing și să optimizați site-ul astfel încât fiecare nou text să vă aducă și clienți.

#2 Nu luați în calcul cerințele pieței locale

Dacă afacerea dumneavoastră este una locală, unul din principalele motive pentru care deocamdată pierdeți în fața concurenței este ignoranța pe care o afișați față de potențialii clienți din zona în care vă aflați. Asta nu înseamnă că trebuie să excludeți din start posibilitatea de a vinde pe întreg teritoriul țării, dar ca strategie de marketing, puteți obține niște rezultate mult mai satisfăcătoare dacă o luați de la mic la mare.

Să spunem de exemplu că sunteți un detectiv particular cu un birou deschis în județul Cluj. Începeți să vă optimizați site-ul folosind mai întâi cuvinte cheie specifice locației în care vă aflați, ca de exemplu detectiv particular Cluj sau detectiv particular Cluj Napoca, apoi treceți la următoarele orașe mari din zona în care vă prestați serviciile și lărgiți-vă treptat aria de acoperire până ajungeți să scrieți câte un articol de calitate premium pentru fiecare zonă a țării.

De asemenea, nu aveți niciun drept să vă plângeți că nu sunteți de găsit pe Google dacă nu ați introdus încă în footer-ul site-ului dumneavoastră datele de contact și adresa companiei și de asemenea nu v-ați înregistrat în platforme de recenzii precum: Google Places, Yelp și alte site-uri relevante pentru afacerea dumneavoastră.

Nu de puține ori se întâmplă ca motivul pentru care nu puteți fi găsit de clienții interesați, să fie chiar acela că nu ieșiți suficient în lume și nu sunteți prezent acolo unde există publicul dumneavoastră.

#3 Nu vă optimizați site-ul după cuvintele cheie potrivite

Optimizarea site-urilor după niște cuvinte cheie care nu au nicio relevanță pentru afacerea pe care o reprezintă este o greșeală frecventă în rândul antreprenorilor la început de drum. În această categorie intră și cei care urmăresc să dea dintr-o dată sfoară în țară, fără să ia în calcul potențialul pieței locale, dar și cei care obțin locuri bune în SERP, dar nu pentru cuvintele care ar putea aduce un câștig afacerii lor.

De exemplu, un web designer care oferă servicii clienților din România, nu ar trebui să-și dezvolte site-ul începând să scrie articole ca de exemplu: Cele mai elegante teme în anul 2020, Module ingenioase și ușor de folosit sau Elemente pe care trebuie să le aibă orice site. Astfel de articole informative, cu toate că sunt extrem de atractive pentru cititori, nu generează conversii când sunt postate pe site-ul oficial al unei afaceri. Ele sunt mai potrivite ca advertoriale și în locul lor, cel puțin în prima fază, sunt necesare câteva articole care să prezinte compania, misiunea acesteia și de ce colaborarea cu web designer-ul respectiv este cea mai bună alegere.

Când vreți să generați conversii, este bine să fiți cât se poate de explicit în prezentări și să vă concentrați pe convingerea clienților de a vă alege în locul concurenței. Acestea fiind spuse, ca web designer, nu scrieți mai întâi despre web design la modul general, ci despre servicii de web design în București sau în orașul în care vă aflați.

#4 Nu dați suficientă importanță titlurilor și descrierilor meta

Este surprinzător cât de multe companii din ziua de astăzi încă își folosesc propriul nume pentru fiecare pagină sau articol din site. Bineînțeles, astfel de exemple nu se concentrează pe creșterea cifrei de afaceri prin intermediul optimizării, dar este totuși păcat deoarece ar putea s-o facă dacă ar acorda propriului site ceva mai multă atenție.

Pe internet, fiecare pagină a fiecărui site ar fi bine să aibă câte un titlu unic și o descriere meta care să nu se mai găsească în niciun alt colțișor din mediul virtual. Iar denumirile originale nu sunt importante doar din punct de vedere al optimizării, ci și pentru faptul că atunci când un cititor le salvează pentru a le vizualiza mai târziu, el profită de titlu și descriere ca să-și reamintească de motivul pentru care a pus site-ul de-o parte.

Astfel, întorcându-ne la exemplul anterior cu web designer-ul și presupunând că agenția sa se numește AAA Web Design, dacă ar vrea să folosească pentru fiecare categorie de servicii cuvântul cheie web design, ar putea s-o facă într-un mod creativ ca de exemplu, punându-și numele companiei la finalul fiecărui titlu în felul următor:

Creare site pe platforma WordPress – AAA Web Design;

Creare site pe platforma Wix – AAA Web Design;

Creare logo profesional – AAA Web Design;

Creare magazin online – AAA Web Design.

După cum vedeți, dacă țineți neapărat ca fiecare pagină a site-ului dumneavoastră să conțină un anumit cuvânt cheie, se poate, dar ideea principală este s-o faceți în așa fel încât totul să sune cât mai natural. Astfel, nu va părea că site-ul dumneavoastră este optimizat în exces, cu toate că paginile sale conțin cuvintele cheie de interes.

Tot din aceleași motive, ar fi bine să acordați atenție și descrierilor meta. Mai nou, există cazuri în care nici măcar primele rezultate din SERP nu conțin în descrierea lor cuvintele cheie cu care s-a efectuat interogarea, dar tot mai multe rămân cele care respectă această regulă.

De asemenea, dacă tot compuneți textul pentru o pagină statică sau un articol, nu vă leneviți pe ultima sută de metri și formulați la final o descriere meta unică, prin care să rezumați ideea principală a ceea ce vizitatorii urmează să citească.

#5 Nu stabiliți texte ancoră pentru link-urile interne

Probabil că nu vă sunt străine link-urile interne de tipul aici sau apasă aici, dar ceea ce trebuie să rețineți în legătură cu ele, dacă vreți să adoptați metoda și pentru propriul site, este că din punct de vedere SEO valoarea lor este mai mult sau mai puțin zero.

Textul ancoră este un element foarte important pentru optimizare și trebuie să reflecte pe cât posibil ideea de bază a paginii către care conduce. Cuvântul aici oricât de potrivit ar fi în context, nu dă motoarelor de căutare niciun indiciu cu privire la pagina din spatele său și astfel valoarea unui link intern de acest tip este aproape nulă.

Nu vă lăsați păcăliți de modulele care vă îndrumă pașii către o optimizare corectă, ale căror beculețe se înverzesc în momentul în care adăugați cel puțin un link intern. Lucrurile nu sunt chiar atât de simple și dacă tot faceți efortul, faceți ca acesta să merite și alegeți mai bine o expresie relevantă.

#6 Nu vă bateți capul cu diversitatea

O altă problemă des întâlnită în cazul antreprenorilor cu puțină experiență în domeniul optimizării, este folosirea aceluiași cuvânt cheie pentru toate link-urile interne din site. În primul rând, un astfel de cuvânt cheie arată puțin ciudat pentru vizitatorii care la un moment dat s-ar putea să se plictisească de el și să nu-l mai folosească. În plus, motoarele de căutare s-ar putea să-l perceapă ca pe o capcană în care doriți să le atrageți și să nu-l mai ia în calcul sau chiar să vă penalizeze.

Pentru a evita astfel de situații, ceea ce puteți face este să modificați cuvintele cheie folosite ca ancore pentru link-urile interne la cel puțin jumătate plus unu din articolele de pe site. Nu o luați de la un capăt căutând să modificați doar cele mai vechi sau cele mai noi articole, ci pur și simplu aleatoriu, sau în funcție de popularitatea textelor și astfel vă veți asigura că stați departe de colțul rușinii.

#7 Nu vă concentrați pe calitate, ci pe cantitate

Tehnicile white hat SEO menționează și importanța obținerii unui număr cât mai mare de link-uri către site-ul dumneavoastră. Dar în momentul în care vă apucați de link building nu ar trebui să vă concentrați doar pe volum, ci și pe calitate.

Cei de la Google nu ne dau indicații foarte exacte în legătură cu acest lucru, dar se pare că site-urile mari împrumută o parte din autoritatea lor site-urilor mai mici atunci când trimit către ele.

De aceea, nu ezitați să căutați doar site-uri cu autoritate mare din nișe relevante subiectului despre care scrieți. Iar ca să nu vă bateți capul prea mult, ceea ce puteți face în cazul în care v-ați inspirat din alte articole este să faceți trimitere chiar către acelea deoarece dacă au apărut primele în SERP, s-ar putea să fie exact site-urile potrivite pentru a vă oferi un boost.

#8 Nu puneți preț pe conținutul de valoare

Nu vă lăsați păcălit de site-urile de știri sau divertisment unde majoritatea articolelor nu au mai mult de 300 de cuvinte. Acelea sunt create cu un alt concept în minte și cu toate că sunt foarte eficiente pentru a genera venituri din reclame, nu sunt un model bun pe care să-l copiați și pentru afacerea dumneavoastră.

Cu alte cuvinte, există două tipuri de site-uri: cele care mizează pe viteza cu care livrează informațiile și cele care pun accent pe calitatea lor. Iar ca antreprenor care promovează un produs, dumneavoastră trebuie să faceți parte din categoria celor din urmă.

Bineînțeles că și articolele scurte și la obiect pot fi optimizate astfel încât să obțină performanțe bune pe Google, dar așa cum am mai spus deja, scopul dumneavoastră nu este doar să convingeți utilizatorii motoarelor de căutare să vă viziteze site-ul, ci odată ajunși acolo să și cumpere. De aceea, nu vă comparați cu site-urile care urmăresc doar atragerea unui volum mare de vizualizări pentru a-și crește câștigurile din reclamele afișate, ci depuneți ceva mai multă muncă pentru că nu vă permiteți să tratați subiectul cu atât de multă lejeritate.

#9 Nu creați conținut cu potențial de a fi distribuit

Pentru ca articolele dumneavoastră să fie distribuite pe rețelele sociale sau citate în interiorul altor articole, nu este suficient să scrieți bine. Site-urile bune au texte de calitate. Dar site-urile excelente mai în plus și acel je ne sais quoi care te face să le distribui, plin de mândrie că le-ai descoperit.

Dacă din punct de vedere al motoarelor de căutare textul rămâne baza, în cazul cititorilor cele mai atractive elemente sunt fotografiile, videoclipurile, graficele și infograficele. Pe internet există mii de programe cu care să puteți realiza chiar și fără experiență anterioară astfel de materiale și cu toate că necesită ceva timp, dacă vreți să vă remarcați, trebuie să faceți și această investiție.

#10 Nu vă personalizați link-urile

Dacă v-am demoralizat puțin povestindu-vă despre importanța elementelor consumatoare de timp de la punctul anterior, ar fi cazul să vă readucem speranța vorbind despre un task mai simplu de îndeplinit. Este din nou vorba de link-uri, dar de data aceasta tratăm aspectul lor.

Am stabilit deja că textul ancoră pe care plasăm un link trebuie să fie unul cât mai potrivit pentru pagina la care conduce. Dar în afară de compunerea acestui text pentru a vă face site-ul chiar și mai atrăgător, puteți să lucrați și la partea de design realizând link-uri cât mai atractive pentru cititori.

Există site-uri în care link-urile au un aspect predefinit și arată pur și simplu ca niște cuvinte normale, dar mai îngroșate. Acestea sunt cele mai puțin atractive tipuri de link-uri. În același timp, există și site-uri cu link-uri de o culoare specială, în general turcoaz, portocaliu sau albastru. Raportat la totalitatea site-urilor, acestea sunt cele mai numeroase. Și nu în ultimul rând, există și site-uri care atunci când apropii cursorul de un text ancoră acesta se subliniază, își schimbă culoarea, sau intră într-un chenar care îl face să iasă în evidență față de restul caracterelor. Acestea sunt link-urile care fac diferența.

În html aveți o mulțime de elemente CSS de care puteți profita pentru a vă anima și a vă personaliza link-urile. Ele reprezintă una din cele mai simple metode de a vă face remarcat și nici nu consumă mult timp deoarece funcțiile se pot seta astfel încât să se aplice întregului site, fără a fi nevoie de a schimba fiecare link în parte.

Cum să fiți mai rapid decât toți rechinii din acvariu?

Încercați să îndreptați toate cele 10 greșeli enumerate până acum, iar site-ul dumneavoastră va evolua cu cel puțin 10 nivele din punct de vedere SEO. S-ar putea să vă ia ceva timp până îndepliniți toate task-urile, dar cu siguranță investiția vă va aduce un profit la care nu vă așteptați. Apoi, dacă ați bifat toate punctele listei și tot nu reușiți să ieșiți în față, rețineți că principalul atuu pe care îl aveți este faptul că orice ați încerca mai departe, în cazul companiei dumneavoastră nu există nimic de pierdut.

Companiile mari au mai multe puncte slabe pe care cu timpul le scapă din vedere. În primul rând, pentru orice schimbare majoră a site-urilor lor, dezvoltatorii trebuie să discute și să primească aprobarea celor din conducere și astfel cele mai multe propuneri nu depășesc stadiul de idei. Apoi, având certitudinea că tot ce postează se vinde datorită locului pe care îl ocupă în piață, nu-și mai dau interesul de a posta doar articole premium. De aceea, chiar și cu mai puține resurse, dar cu o flexibilitate fără margini, ca antreprenor la început de drum puteți să întreceți toți rechinii din acvariu testând următoarele strategii și verficând ce are efect:

  • Lărgiți-vă orizonturile

Indiferent de domeniul în care vă desfășurați activitatea, cu siguranță mai puteți găsi subiecte relevante pentru afacerea dumneavoastră care nu au fost încă acoperite de competiție. Ca să câștigați în fața lor, ideea nu este să-i loviți din plin, ci să găsiți o cale mai puțin bătătorită, care pe ei nu-i interesează și care să vă conducă la victorie.

De aceea nu vă înhămați de la început la cele mai comune cuvinte cheie, ci mizați pe fraze lungi, pe care puțini le au în vedere și creați pentru ele cele mai grozave articole publicate vreodată.

Pentru o astfel de misiune, Google Trends este o unealtă foarte practică, datorită căreia puteți afla direcția în care se îndreaptă interogările potențialilor clienți ai afacerii dumneavoastră. Nu publicați nimic fără să verificați ce impact are textul dumneavoastră asupra publicului și dacă este primit bine, dezvoltați subiectul.

  • Acordați timp cercetării piețelor

O microîntreprindere, nu numai că poate intra, dar și poate ieși rapid de pe o piață. Acesta este un avantaj deoarece puteți descoperi piețe mai puțin accesibile firmelor mari, dar unde s-ar putea totuși să existe potențial.

Cum am spus și mai devreme, nu vă grăbiți să vă luptați cu toți leii din cușcă deodată, ci mai degrabă dați-le târcoale până găsiți veriga cea mai slabă care să vă ajute să prindeți putere. Avantajele piețelor locale de exemplu este acela că vă puteți dezvolta rapid și până creșteți mari, competitorii nici nu vă vor observa deoarece sunt prea ocupați să se lupte între ei.

Astfel, vă rămâne un singur lucru de făcut: găsirea piețelor pe care nu le vrea nimeni din cei mari. Iar această activitate se poate realiza în mod clasic: cu muncă de birou și studii de caz pentru a afla potențialul fiecărei piețe descoperite în parte.

  • Nu băgați toți clienții în aceeași oală

În funcție de background, vârstă, sex, preferințe și mulți alți factori, clienții dumneavoastră se împart în mai multe categorii. Ca microîntreprindere, scopul dumneavoastră este să găsiți acele categorii în cadrul cărora produsele se vând cel mai bine și să vă construiți strategia de marketing cu gândul la ele.

Să spunem că sunteți de exemplu un croitor ce fabrică rochii de ocazie. Inițial le-ați creat cu gândul că vor fi purtate de tinerele domnișoare în seara balului de absolvire a liceului, dar consultând Google Analytics observați că site-ul magazinului dumneavoastră online este vizitat mai mult de femei mature, cu vârste între 30 și 40 de ani, care prezintă un interes real față de produsele afișate. În acest caz, chiar dacă scopul inițial era altul, încetați să mai scrieți ca și cum doar elevele de liceu ar cumpăra de la dumneavoastră și începeți să livrați și conținut scris pe limba celor cu mai multă experiență de viață. Este o rețetă sigură pentru succes!

  • Găsiți subiecte la modă acolo unde vindeți

Întorcându-ne la exemplul cu firma de croitorie, dacă vă apucați să vă dezvoltați site-ul în domeniul modei, aveți grijă să alegeți doar subiecte de interes pentru piața în care vindeți. De exemplu, chiar dacă în alte colțuri ale lumii se vând ca pâinea caldă rochiile largi și cu umeri proeminenți, dacă în România încă se poartă cele mulate care nu au secrete față de privitori, nu vă apucați să vorbiți doar despre primele pentru că s-ar putea să rămâneți fără cumpărători.

Indiferent de ceea ce postați, rămâneți devotat business-ului pe care îl conduceți și pentru că scopul principal este acela de a genera cât mai multe conversii, nu scrieți niciodată doar ca să șocați, ci ca să vindeți!

În concluzie

Prin optimizarea site-ului afacerii dumneavoastră puteți avea succes și ca antreprenor al unei microîntreprinderi, în fața tuturor companiilor mari, dacă vă alegeți inteligent bătăliile și știți pe ce elemente trebuie să puneți accent. Cu puțină creativitate, puteți răzbi chiar și într-un domeniu în care cei dinaintea dumneavoastră par să fi luat tot ce se putea lua.

Și nu uitați! Dacă aveți nevoie de îndrumare pentru a vă atinge adevăratul potențial sau căutați o agenție SEO competentă care să vă aducă rezultatele mult așteptate, noi, Oblyo Digital Agency, vă stăm la dispoziție.

Până la podcastul următor în care vom discuta și despre alte aspecte ale optimizării și ce puteți face pentru a construi un site de succes, continuați să realizați texte cu adevărat valoroase pentru cititori și să rămâneți devotat misiunii dumneavoastră.

Call Now Button