În ceea ce privește content marketing-ul, e timpul să ne întoarcem la origini!

Popularitatea content marketing-ului a crescut simțitor în ultimul deceniu. Dar odată cu ea, pe buzele tuturor, a apărut o întrebare care ne chinuie de ceva vreme: ce înseamnă de fapt content marketing-ul și cum se realizează conținutul eficient pentru afaceri?

Acum 11 ani, în 2009, conceptul de content marketing nu exista. Multe din companiile online nu știau că-și pot crește cifra de afaceri prin ceva atât de simplu ca generarea de conținut și nu acordau prea multă atenție dezvoltării propriului blog. Într-adevăr, pe vremea aceea, nici motoarele de căutare nu erau la fel de pretențioase ca în ziua de astăzi, iar algoritmii după care funcționau, indexau chiar și pagini cu un conținut rudimentar. Cu alte cuvinte, regulile jocului erau destul de simple, iar optimizarea se baza mai mult pe numărul de link-uri decât pe conținut.

Se făcea blogging și acum 11 ani, dar nu ca acum. Atunci, doar câțiva dintre antreprenori cunoșteau importanța dezvoltării unui blog, iar cei care știau să se facă plăcuți în mediul online culegeau multe roade în timp ce restul nu aveau decât să apeleze la fermele de link-uri. Acum, pe de altă parte, competiția este infinit mai acerbă deoarece nu puțini sunt cei care au început să realizeze eficiența unui website bine optimizat din punct de vedere al conținutului.

2012: Un an de răscruce în domeniul marketing-ului online

În rândul creatorilor de conținut, anul 2012 este cunoscut ca anul update-ului Penguin. Acest update Google a luat pe nepregătite mulți specialiștii în domeniul optimizării, zguduindu-le întreg universul. Scopul principal al acestui update a fost în primul rând o curățenie generală și eliminarea din SERP a website-urilor pline ochi cu link-uri obținute prin căi necurate și astfel, vechile agenții online de link building au trebuit să se adapteze și s-au transformat rând pe rând în agenții de content marketing.

Așa ne-am ales în ziua de astăzi cu o mulțime de companii digitale care, în loc să mai vândă pur și simplu link-uri, vând conținut de blog cu link-uri către website-urile clienților pentru a genera trafic pe website-urile acestora. Dar putem numi oare această metodă de creștere a autorității unui website: content marketing?

Prin ce criterii este definit conceptul de content marketing?

Pentru a aduce un beneficiu real unui website și pentru a putea fi denumit content marketing, conținutul unui website trebuie să îndeplinească următoarele patru caracteristici:

  • Să contribuie la creșterea cifrei de afaceri

Conținutul care nu generează conversii este doar atât: conținut. Bineînțeles, ajută și el la consolidarea prezenței online și la popularizarea imaginii brandului respectiv. Dar, principalul obiectiv al textelor de pe blog, trebuie să fie întotdeauna creșterea profitului.

  • Să fie promovat pe diferite canale

Valoarea conținutului depinde de numărul de vizualizari ale textelor postate. Dacă nu este citit, oricât de bine ar fi scris, conținutul de pe website-ul tău nu are nicio valoare. De aceea, în vederea promovării, este important să adopți o atitudine mai “agresivă”, neașteptând ca cititorii să te găsească doar de pe Google, ci distribuind la rândul tău și pe diverse canale de comunicare, ca de exemplu: prin mail sau pe rețele sociale.

  • Să fie complet și să se potrivească perfect cu website-ul pe care este postat

Articolele de succes sunt articole complete. Ele tratează un subiect de la A la Z fără să lase nicio urmă de îndoială sau întrebare. De exemplu: dacă este vorba de website-ului unui zugrav, un articol cu potențial poate fi unul de tipul: Cum să-ți renovezi complet bucătăria în 10 pași? Iar motivul pentru care un astfel de articol poate genera conversii, cu toate că el îți explică tot ce trebuie să faci pentru a putea și singur să-ți renovezi bucătăria, este faptul că cititorul își dă seama din cuprinsul lui că activitatea respectivă este una mult prea solicitantă și este mai simplu și mai economic să apelezi la un profesionist în loc să te apuci de treabă pe cont propriu.

  • Să fie optimizat

Nu în ultimul rând, content marketing-ul se referă și la vizibilitate. Conținutul este cu atât mai eficient cu cât are o expunere mai mare și este citit de mai multe persoane. Iar pentru a se realiza acest lucru, trebuie să se țină cont și de optimizare pentru ca textul respectiv să obțină un loc bun în SERP.

Deci… ce este content marketing-ul?

Conform Micului dicționar academic, realizat de Academia Română, Institutul de Lingvistică, definiția marketing-ului este următoarea: “Disciplină și activitate comercială care pornește de la cunoașterea curentă și în perspectivă a cererii pieței, pentru a satisface eficient această cerere.” Astfel, fiind tot o formă de marketing, nici content marketing-ul nu-l putem rezuma la simpla scriere a unor texte. Pentru a fi eficient, el presupune ca și marketing-ul obișnuit, cercetarea pieței și satisfacerea nevoilor ei, în cazul acesta cu articole care să respecte toate cerințele prezentate mai sus.

Call Now Button