Marketing-ul online devine și mai important pe timp de criză!
Nu trebuie să ai studii în economie ca să realizezi că ne paște o criză mai accentuată decât cea cu care ne-am confruntat în anul 2008 dacă lucrurile evoluează în aceeași direcție ca și până acum. Pandemia coronavirus afectează deja o mulțime de întreprinderi din toate domeniile și în ritmul acesta, multe business-uri nu vor merge decât din rău în mai rău dacă nu punem piciorul în prag. Pe lângă faptul că infecția virusului COVID-19 se răspândește într-un ritm mult mai alert decât alte viroze, internetul este sufocat de mesaje și informații false care nu fac decât să sporească starea de panică.
Este clar că va fi rău atât pentru micile afaceri cât și pentru marile companii! Dar cât de rău depinde de eforturile fiecărui antreprenor în parte. Nu degeaba se spune fă-ți iarna car și vara sanie, deoarece indiferent de situație este bine să fii pregătit pentru orice te așteaptă. Astfel, și după încheierea acestui război cu inamicul nostru nevăzut, vor ieși victorioși doar cei care au luat măsuri și nu s-au culcat pe o ureche.
Cum afectează coronavirus afacerile la nivel mondial?
Totul a început cu amânarea câtorva evenimente și apoi s-a trecut la încurajarea populației să nu mai iasă din casă. Și cu toate că aceste măsuri sunt absolut vitale pentru stoparea pandemiei și trebuie respectate de toată lumea, nu doar de segmentul de populație cel mai expus la îmbolnăvire, economia are mult de suferit din cauza lor. Fără evenimente culturale artiștii sunt primii afectați, iar izolarea la domiciliu conduce la falimentul multor companii de turism și nu numai. Majoritatea antreprenorilor și angajaților deopotrivă au de pierdut de pe urma acestei pandemii și singura variantă pentru a diminua pagubele este să luptăm cu ce avem.
Cum să rămâi în picioare în situație de criză cu ajutorul marketing-ului online?
#1 Fii prezent
Depășiți de situație și cu gândul la pierderile pe care le-au suferit deja, mulți patroni de business-uri mici se ascund în cochilia lor și nu mai scot capul nici măcar online cu toate că acum, mai mult ca oricând, este important să fii prezent! Clienții tăi vor să știe că încă exiști, ești acolo și vor putea apela la tine cu prima ocazie când lucrurile vor reveni la normal; Angajații, în cazul în care ai, au nevoie de susținere și încurajare pentru ca la rândul lor să promoveze mai departe afacerea; Iar în final, ție, trebuie să-ți spui că încă nu e totul pierdut, iar adevărata aventură de abia începe.
#2 Fii conectat
Cine spune că nu poate face business în secolul XXI dacă nu mai iese din casă, înseamnă cu nu are acces la internet. Acum este momentul să te orientezi către afacerile online și să profiți la maxim de toate uneltele de marketing gratuite pe care le ai la dispoziție. Nu anula ședințe, nu amâna lansări de produse și bineînțeles, nu spune stop comenzilor! Ai Skype, Facebook, LinkedIn și multe, multe alte instrumente cu care îți poți desfășura în continuare activitatea, fără să te expui la niciun fel de pericol!
#3 Fii activ
Poate că nu putem evita complet o criză financiară, dar o putem domoli dacă suntem puțin isteți. Chiar și în perioada pandemiei, banii trebuie să continue să circule, afacerile să se dezvolte, clienții să fie fericiți, iar angajații să primească în continuare de lucru. Nu trebuie să fii neapărat comerciant de produse biocide sau măști de unică folosință pentru a putea face business și în această perioadă. Pentru a-și continua traiul, chiar și în interior, lumea are nevoie de multe alte lucruri în afară de produse de dezinfectare și protecție și este bine să fii tu unul din cei care le oferă, neexcluzând posibilitatea de a găsi noi oportunități de afaceri, chiar și pe timp de criză.
Fă marketing online acum, ca să poți continua și cu cel tradițional pe urmă!
Promovarea online este cea mai sigură și eficientă formă de promovare în contextul situației actuale și nu ar trebui să neglijăm niciunul din canalele de comunicare pe care le avem la dispoziție. Coronavirus este real, face ravagii și ne pune multe bețe în roate ca antreprenori, dar mai important decât să dăm vina pe un inamic invizibil, este ceea ce facem noi pentru a ne fi cu adevărat bine pe urmă!