20 De lucruri GRATUITE pe care trebuie să le faci după ce îți dezvolți un magazin online
După multă trudă ai reușit în sfârșit să-ți construiești un magazin online și ai impresia că de acum încolo tot ce ai de făcut este să-ți aștepți clienții cu brațele deschise și să te bucuri de conversii. Și într-adevăr, a fost o muncă solicitantă pentru tine și meriți aplauze, dar adevărata călătorie abia a început!
Un website care se pierde printre mii de alte website-uri pe internet, chiar dacă vinde cele mai bune produse din întreaga lume, nu este un website profitabil. De aceea, există câteva lucruri pe care trebuie să le faci pentru a căștiga autoritate și vizibilitate.
Ce trebuie să faci imediat după deschiderea unui magazin online?
#1 Anunță-l pe Google că ești gata
Acum că produsele tale sunt online, trimite datele lor pe canale de shopping precum Google sau Amazon. Chiar dacă paginile SERP cu produse nu sunt deocamdată la fel de accesate precum cele cu știri de exemplu, popularitatea acestei funcții crește și s-ar putea ca la un moment dat să-ți vină clienți și de acolo.
#2 Fă-ți un backup al website-ului
Este bine să fii mereu pregătit pentru ce-i mai rău. Chiar dacă ți-ai luat toate măsurile de precauție, instalează un modul care să-ți permită salvarea unui back-up al website-ului. Astfel, munca ta este în permanență protejată.
#3 Nu uita de fișierul XML Sitemap
Un fișier XML Sitemap ajută motoarele de căutare să-ți indexeze mai bine paginile. Astfel, odată ce ai publicat un nou articol pe blogul magazinului tău sau ai încărcat un nou produs, Google îi preia informațiile din fișierul XML Sitemap și îl face vizibil în SERP!
#4 Folosește-te de rețelele sociale
Este bine ca atunci când deții un magazin online, să faci în așa fel încât clienții tăi să aibă mai multe uși de acces către el. Câteva dintre acestea pot fi rețelele sociale pe care ar fi bine să-ți faci conturi imediat ce te-ai lansat în mediul virtual.
#5 Dă sfoară în țară
La început, chiar dacă magazinul tău are pagini pe Facebook și pe Instagram, lumea s-ar putea să nu se înghesuie să le urmărească deoarece nu a aflat încă de ele. De aceea, fă-le puțină reclamă gratuită pe conturile tale personale!
#6 Dezvoltă-ți website-ul
Profită la maxim de blogul magazinului tău online și optimizează-ți prin el website-ul. Atâta timp cât te ajută să câștigi vizibilitate și să faci conversii, mai contează dacă cei care te vizitează vin la tine inițial pentru produse sau conținut?
#7 Configurează-ți contul de Google Analytics
Google Analytics îți oferă o mulțime de informații prețioase în legătură cu website-ul tău fără niciun cost. Profită de ele și învață să analizezi datele care ți se livrează.
#8 Scrie un comunicat de presă
Există o mulțime de webiste-uri pe care poți distribui comunicate de presă, gratuit. Caută unul sau mai multe website-uri de acest fel și dă-le publicațiilor virtuale motive să vorbească despre tine!
#9 Pune accent pe SEO
E simplu și gratuit să-ți optimizezi magazinul online cu un modul ca Yoast SEO. Profită de el!
#10 Personalizează-ți URL-urile
Tot cu Yoast schimbă structura link-urilor tale permanente adăugând în ele cuvintele cheie specifice pentru fiecare pagină în parte! Această simplă acțiune va face minuni pentru website-ul tău!
#11 Încearcă Google Search Console
Google Search Console te ajută să afli cum te văd motoarele de căutare și ce ai de îmbunătățit la magazinul tău online pentru a-l face să iasă în evidență. Încearcă și asta!
#12 Stay safe!
Siguranța este pe primul loc când vine vorba de website-uri. Instalază un firewall și bucură-te de protecție împotriva pericolelor virtuale.
#13 Crește viteza de încărcare
Profită de posibilitatea salvării paginilor tale în memoria cache pentru a reduce timpul de încărcare al website-ului tău instalând un modul gratuit. Viitorii tăi clienți cu siguranță vor aprecia.
#14 Află ce se vorbește despre tine
Cu ajutorul programului Google Alert Mentions poți afla ce spune lumea despre magazinul tău online în funcție de cuvintele cheie de interes. Astfel vei știi în permanență pe ce trebuie să te axezi și ce fel de conținut să creezi.
#15 Conectează-te cu cei care te vizitează
Dă posibilitatea vizitatorilor website-ului tău să-și înscrie adresa de mail ca să primească din partea ta cele mai noi informații. Acest lucru te va ajuta și să-ți crești traficul, dar și să-ți consolidezi relațiile.
#16 Creează o pagină cu aparițiile în presă
Fie că îți scrii singur comunicatele de presă sau la un moment dat te hotărăști să investești în advertoriale, adună link-urile către aceste apariții și pe o pagină din website-ul tău. Te va face să pari mai important.
#17 Împrietenește-te cu bloggerii
Caută bloggeri din aceeași nișă din care face parte și magazinul tău și propune-le oferte de colaborare. Chiar dacă este vorba doar de un schimb de link-uri prin articole, contează!
#18 Lasă urme
Este foarte dificil să crești autoritatea website-ului tău fără legături de pe alte website-uri către el. Așa că scrie cât mai mult și postează conținutul tău acolo unde nu te costă nimic!
#19 Încarcă mai multe produse
Este bine ca magazinul tău online să nu aibă rafturile goale, chiar dacă este la început de drum! Înainte să spui tuturor că ai un magazin, asigură-te că au ce cumpăra din el.
#20 Dă ceva și de la tine
Poate că este prea devreme și nu îți permiți să oferi deja discount-uri. Dar totuși livrează și ceva gratuit. Dacă ai un magazin de haine de exemplu, creează o mică revistă online gratuită în format pdf despre styling; Dacă e vorba de un magazin cu piese auto, un tutorial DIY; Aceste lucruri gratuite demonstrează că nu te aștepți doar să primești, ci ești dispus și să oferi!