Tactici SEO: Black Hat, White Hat, Gray Hat & ‘Asshat’
Dacă activați în industria SEO de ceva timp, știți că există o linie definitivă trasată în industrie.
Pe de o parte se află tacticile black hat.
Pe de altă parte se află tacticile white hat sau gray hat.
Dacă vreți să atrageți rapid un grup de de profesioniști SEO într-o dezbatere, menționați-le faptului că cea mai bună cale este voastră.
Dar când vorbim despre mai multe tactici SEO, despre ce vorbim?
Tactici, tactici și iar tactici.
Mai întâi, să ne asigurăm că suntem pe aceeași lungime de undă: tipurile de tactici “hat SEO” nu sunt bune sau rele.
Tacticile de tip hat reprezintă pur și simplu filosofiile folosite de profesioniștii SEO și indică cât de bine urmează Regulilor Google pentru webmasteri (Google’s Webmaster Guidelines) cei care le utilizează.
Sunteți liberi să alegeți ce tactică credeți că funcționează cel mai bine.
Ei bine, cu excepția tacticilor “asshats”, dar vom ajunge la asta mai târziu.
Culoarea unei tactici SEO este doar un indicator al tacticii pe care o utilizați pentru a clasifica site-urile. Nimic mai mult.
White Hat SEO
Deci, ce este “white hat” SEO?
Respectați 100% Regulile Google pentru webmasteri, jucând numai după regulile lor, pentru a vă aduce site-ul pe primul loc în Google.
Apoi, puneți în practică tactica white hat. Folosiți white hat SEO.
Tacticile white hat respectă tot ce le spune Google și joacă după regulile Google (Regulile pentru webmasteri). Utilizatorii lor sunt niște oameni simpli, lipsiți de imaginație, care nu pot niciodată să se situeze la fel de bine ca și cei care utilizează tactica Black Hat – sau cel puțin asta ar putea să vă spună o persoană care folosește o astfel de tactică.
Totuși, acest lucru nu este adevărat.
Celor care folosesc tacticile white hat le place să respecte regulile algoritmilor. Ei nu vor să fie penalizați de Google.
Celor care folosesc aceste tactici le place provocarea de a juca după Regulile Google pentru webmasteri și de a obține câștiguri mari.
Și, după cum vă poate spune orice persoană care utilizează o astfel de tactică, după ce obțineți acele victorii, ele se mențin – chiar dacă nu vă mai faceți treaba.
E drept, obținerea acestor câștiguri durează de obicei mai mult în cazul utilizării tacticii white hat decât în cazul utilizării tacticii black hat, dar odată ce persoanele ce o folosesc culeg roadele muncii lor, câștigurile nu dispar curând.
Acest lucru nu este neapărat adevărat pentru metodele SEO black hat .
De ce?
Pentru că această tactică SEO nu va fi penalizată de Google. Odată recompensată de o actualizare, este puțin probabil ca aceasta să dispară dacă nu se fac modificări care afectează acești factori de ranking.
Acum, asta nu înseamnă că este mai bine. Din nou, white hat este pur și simplu o filosofie SEO.
Dar, dacă este respectată întocmai, white hat SEO prezintă un risc redus de a fi “loviți” de o actualizare Google sau de o acțiune manuală. Acest lucru o face o filosofie mult mai sigură în general.
Există vreo persoană care recurge la o tactică white hat pură? Există specialiști SEO care respectă regulile Google 100% din timp? În realitate, practic nimeni nu face asta.
Toate tacticile ” white hat” eficiente au de fapt o nuanță de gri. Unele sunt mai deschise sau mai întunecate decât altele. Acestea sunt cunoscute sub numele de ” gray hat”.
Gray Hat SEO
Deci, ce este gray hat SEO?
Să fim realiști. Nimeni care își poziționează cu succes site-urile nu folosește tactica why hat 100% conform regulilor Google.
Dacă ar fi așa, ar însemna că nu faceți nimic pentru a atrage link-uri și că pur și simplu așteptați ca acestea să sosească în mod natural, deoarece regulile Google spun asta.
“Oricare dintre link-urile destinate să manipuleze PageRank-ul sau site-ul în rezultatele căutării Google pot fi considerate parte dintr-o schemă de link și o încălcare a Regulilor Google pentru webmasteri”.
Problema este că, în cazul în care profesioniștii SEO au urmat acea sugestie, nimic din ceea ce am făcut, nu ar ranka competitiv mulți ani, deoarece acesta este timpul necesar pentru a avea suficiente linkuri pentru a ranka în mod corespunzător. Și nicio companie nu are atâta timp să aștepte rankarea și traficul.
Deci, pentru a ranka, un profesionist SEO va trebui să ajute conținutul site-ului să dobândească linkuri.
În momentul în care faceți ceva pentru a atrage sau a obține linkuri, nu mai utilizați tehnica white hat.
Deci, cei mai mulți oameni din SEO care spun că recurg la “white hat” au de-a face de fapt cu nuanțe de gri.
Acum, gray hat nu înseamnă nici că persoana recurge la black hat.
În general, un utilizator a tacticii gray hat nu va cumpăra link-uri de la vânzători de link-uri, cum ar fi face adepții black hat, ci va încerca să crească volumul conținutul său pentru a obține link-uri sau va găsi site-uri legitime pentru a-și plasa link-urile.
Odată ce un tactică SEO a trecut această linie, nu mai este white hat 100%.
Cu toate acestea, cu excepția achiziției de link-uri, în cea mai mare parte, profesioniștii care apelează la gray hat SEO, respectă regulile pe care le-a stabilit Google. Acest lucru nu este același pentru cineva care folosește tactici black hat.
Black Hat SEO
Deci, ce este “Black Hat”?
Căutați căi de a ocoli regulile Google pentru a vă poziționa rapid site-urile?
Cumpărați link-uri?
Căutați modalități de a face algoritmii să boosteze site-ul, în afara regulilor Google?
Folosiți tactici black hat SEO?
Tehnicile black hat sunt neetice. Black hat-urile manipulează rezultatele căutării, iar site-urile trebuie să se lupte pentru rankare împotriva persoanelor care încalcă regulile. Cei care folosesc tehnici black hat nu sunt profesioniști SEO, ci doar creează SPAM. Ei bine, cel puțin așa îi vor descrie adepții tehnicii white pe aceștia din urmă.
Dar este corect?
Nu, nu este.
Știți ce vor spune adepții tehnicilor black hat despre “SPAM”? Este doar un “Site Poziționat deasupra mea” și sunteți geloși.
S-ar putea să aibă dreptate.
Adepții black hat sunt și practicieni SEO. Black hat este doar o tactică pe care o folosesc, care nu se încadrează în Regulile Google pentru webmasteri, în scopul de a poziționa site-urile.
Acest lucru est controversat. De ce?
Deoarece tehnicile black hat sunt împotriva Regulilor Google pentru webmasteri. Cei care le folosesc riscă ca site-ul lor să fie penalizat de Google, ceea ce înseamnă că site-ul ar putea să sufere o cădere algoritmică – literalmente peste noapte.
Deci, spre deosebire de white hat SEO, există o componentă etică a Black hat SEO.
Majoritatea oamenilor care utilizează toate tehnicile colorate sunt de acord că trebuie să-i spuneți clientului dvs. despre toate riscurile de utilizare a acestor strategii.
Asta înseamnă că, black hat este o strategie perfect legitimă – atâta timp cât clientul știe ce s-ar putea întâmpla odată implementată.
Un alt motiv pentru natura controversată a black hat SEO?
Unii încurcă black hat-urile cu hackerii. În timp ce, prin definiție, tehnica black hat încalcă regulile Google, utilizatorii ei nu încalcă legile – așa cum fac mulți hackeri.
Adepții acestor tehnici utilizează doar un set diferit de tactici SEO pentru ca site-urile lor să rankeze mai bine. Sunt cele care nu sunt pe placul Google. Nu cele folosite de bărbații îmbrăcați în negru care își fac apariția și vor să vorbească cu voi.
Există oameni care folosesc SEO și hacking-ul pentru a-și promova site-urile sau pentru a ataca concurenții, dar acest lucru nu este în sfera de aplicare a acestei discuții și nu este o strategie hat SEO.
Deși oamenii care folosesc tactici Black hat SEO sunt deseori criticați datorită riscurilor implicate, există momente când abordarea unei tactici black hat ar putea fi preferată în detrimentul unei strategii white hat.
Să presupunem că un client trebuie să poziționeze un site pentru sărbătorea Crăciunului, dar mai sunt câteva luni până atunci.
Ca adepți ai tacticii white hat, ar trebui să spuneți clientului că vă pare rău, dar nu puteți face în așa fel încât site-ul să rankeze rapid.
Cu toate acestea, adepții tacticii black hat vor spune – sigur! Nicio problemă. Vă vom rezolva problema înainte de Crăciun.
Deci, cei care utilizează tactica black hat vor construi un microsite și îl vor clasifica pentru a ajuta compania să încaseze niște de sărbători.
La fel ca și tacticile white hat, cele black hat își au și ele locul în ecosistemul SEO.
“Asshat” SEO este problema reală.
Tehnicile Asshat
Deci, ce este o tactică “asshat”?
Asshat SEO se împarte în general în două categorii:
-Cineva care folosește tactici Black Hat SEO și alte strategii cu risc ridicat care pot pune în pericol site-ul clientului fără a-i spune.
-Cineva care nu este bun la SEO, dar ia bani de la oameni pentru a ranka site-uri oricum – un SEO doar cu numele (SINO).
Tactica black hat este riscantă. Există riscul ca mijloacele de trai ale altor persoane, chiar și atunci când sunt informate, să fie acolo unde liniile trebuie, de obicei, trase.
Dacă utilizați aceste tactici, din punct de vedere etic, trebuie să spuneți clientului că utilizați strategii care ar putea determina luarea unor măsuri. Totodată, ar trebui să știe că ar putea dura mult timp până să-și revină dacă site-ul a fost penalizat.
De asemenea, trebuie să știți dacă sunteți adepții tacticii black hat și folosiți tactici cu risc ridicat pe site-ul cu produse alimentare al clientului, dacă acel site acoperă salariul angajaților unei companii.
Dacă așa este, atunci trebuie să vă întrebați dacă este bine să îi puneți într-o poziție riscantă, chiar dacă aceștia sunt informați. Mulți ar spune, nu.
Nu este bine să puneți în pericol pentru ranking un site cu produse alimentare. Dacă locurile de muncă ale oamenilor depind de acel site, atunci acel site nu ar trebui să fie folosit pentru Black Hat SEO.
De ce?
Chiar și cel mai bun specialist în black hat poate face o greșeală sau poate fi prins de o actualizare neașteptată sau o acțiune manuală. Astfel, tacticile Black Hat ar trebui rezervate pentru microsite-uri sau alte platforme web care nu depind de site-ul principal.
Același lucru se întâmplă și pentru cineva care pretinde că face White Hat SEO doar pentru bani, fără a avea competențe SEO. Puteți afecta la fel de rău un site făcând White Hat SEO ca atunci când faceți Black Hat SEO.
Deci, ce este un AsshatSEO?
Dacă nu sunteți buni la SEO, fie black, fie white hat, și totuși faceți acest lucru pentru bani, sunteți adepți Black Hat SEO și nu informați clientul cu privire la riscuri sau puneți în pericol site-ul principal al clientului chiar și atunci când știe riscurile – ați putea fi numiți utilizatori Asshat SEO.
Dacă nu luați în considerare posibilele pagube aduse persoanelor care se află la celălalt capăt al site-ului, nu înseamnă că vă asumați riscul, înseamnă neglijență față de mijloacele de trai ale celorlalți și asta nu e bine.
Nu fiți niciodată un astfel de specialist SEO
Nimeni nu ar trebui să-și piardă locul de muncă, deoarece SEO a periclitat site-ul clientului, fiindcă, dincolo de toate, sunteți acolo pentru a proteja compania, nu pentru a o răni.
Vă aflați la mijloc între angajarea de personal de către client și concedierea lui. Deși uneori nu puteți controla situația, ca profesioniști SEO nu ar trebui să fiți niciodată motivul pentru cei din urmă, dacă îi puteți ajuta.
În cele din urmă, puteți folosi orice tactică SEO- black, white, gray-nu contează. Nu folosiți tehnica asshat, nu vă transformați în cauza pentru care o persoana nu-și poate plăti chiria din cauza lucrurilor pe care le-ați făcut cu o zi înainte.