9 modalități de a face față clienților SEO care nu răspund

9 modalități de a face față clienților SEO care nu răspund

Ați trimis cel de-al treilea e-mail în mai multe săptămâni unor clienți, dar aceștia nu au răspuns.

Nu puteți înainta cu proiectul dvs. până când aceștia nu trimit câteva informații importante – și între timp vă vine să faceți o criză de nervi.

Vă sună cunoscut?

Clienții care nu răspund la SEO sunt o problemă obișnuită căreia majoritatea agențiilor trebuie să-i facă față un moment dat.

Din fericire, restabilirea contactului este adesea mai simplă decât credeți. Puțină pregătire suplimentară vă poate ajuta să evitați situațiile de genul acesta în viitor.

Utilizați aceste idei pentru a redeschide canalele de comunicare cu un client care nu răspunde.

  1. Furnizați o mulțime de informații

Uneori, unii clienți care nu răspund sunt doar niște clienți confuzi.

Dacă unii clienți nu înțelege ce face agenția dvs. sau cum faceți un anumit lucru, le va fi greu să ia decizii sau să vă ajute într-un mod semnificativ.

Antidotul?

Fiți la fel de transparenți cu privire la modul în care funcționează agenția și strategiile pe care le utilizați pentru client.

Nu vorbiți ambiguu cu clienții, explicați-le pe înțelesul lor, nu folosind termeni pe care nu-i cunosc.

În afară de asta, încurajați-i pe clienți să pună întrebări despre orice aspect al muncii pe care nu-l înțeleg.

Acest lucru îi va ajuta să se simtă mai implicați în propria lor strategie SEO, ceea ce va duce, probabil, la intensificarea comunicării cu ei.

  1. Treceți la subiect

Există o linie fină între furnizarea de informații suficiente și furnizarea de informații prea multe. Aveți grijă să nu vă confundați clienții sau să complicați în mod inutil întrebările.

Mențineți-vă e-mailurile și apelurile scurte și spuneți clienților în față ce trebuie să știe. Nu faceți clienții să caute prin e-mailurile dvs. cu scopul de a găsi punctele importante.

  1. Fiți răbdători ( cât se poate)

 Un client liniștit este posibil să nu fi uitat de ultimul e-mail. S-ar putea să aibă nevoie de ceva timp să se gândească înainte de lua o decizie.

Acest lucru este valabil mai ales dacă lucrați la un proiect mare, complex sau dacă aveți nevoie de aprobare din partea mai multor persoane din companie.

Este în regulă să urmăriți situațiile de genul acesta. Dacă nu ați primit răspuns de la un client într-o săptămână, încercați să trimiteți un e-mail politicos pentru a verifica locul în care se află în procesul de luare a deciziilor.

Întrebați dacă are nevoie de informații suplimentare care l-ar ajuta să înainteze procesul.

Între timp, încercați să vă creați o listă suficientă încât o săptămână cu puțin progres să nu afecteze productivitate generală a agenției.

  1. Puneți întrebări specifice

Faceți-o cât mai simplu posibil  pentru clienții dvs. astfel încât să decizii. Aceasta este o strategie deosebit de utilă cu clienții care nu sunt bine pregătiți în ceea ce privește SEO.

Încercați să puneți doar o singură întrebare importantă care să vă permită să înaintați cu proiectul, în loc să trimiteți o listă întreagă la care nu veți primi răspuns până săptămâna viitoare.

Sau, dacă există mai multe căi potențiale pe care le puteți urma, simplificați punctele principale și prezentați-i mai multe opțiuni clienților.

  1. Revizuiți procesul de începere a colaborării

Dacă vă confruntați frecvent cu clienți care nu răspund sau care sunt dificili în orice alt mod, încercați să le oferiți următoarele explicații:.

Explicați-le ce poate realiza în mod realist agenția dvs.

Stabiliți obiectivele clienților.

Creați un plan și un calendar pentru modul în care veți atinge aceste obiective.

Decideți cât de des vă veți întâlni cu clienții pentru a discuta progresul.

Discutați despre cum va proceda agenția dvs. dacă nu puteți lua legătura cu clienții.

Multe agenții reușesc să stabilească așteptări clare înainte, dar nu fac un plan pentru ceea ce se întâmplă dacă clientul devine confuz.

Stabilind acest lucru imediat vă poate salva de multe dureri de cap când vă gândiți la ce trece făcut pe  parcurs. De asemenea, permite clienților să știe că nu vă puteți face în mod corespunzător munca fără participarea lor.

  1. Încercați diferite moduri de comunicare

Nu puteți da de client prin e-mail? Ar putea fi timpul pentru un apel de modă veche.

Alte idei: găsiți-vă clientul pe social media (dar asigurați-vă că îi transmiteți mesajul în mod privat) sau folosiți un instrument de programare a întâlnirilor pentru a îl invita să vorbiți la un moment dat.

  1. Întrebați pe altcineva

Uneori este posibil să nu puteți aștepta un răspuns de la un client.

Dacă lucrați la în contratimp și nu puteți merge mai departe, fără a vă grăbi clientul, vă recomandăm să întrebați pe cineva din companie.

O idee este să vă dați seama care sunt rapoartele dvs. principale de contact și să o întrebați pe acea persoană. Aceasta nu este o soluție ideală, dar dacă aveți de nevoie de răspuns, uneori vi-l poate da.

  1. Scoateți în evidență consecințele

Permiteți clientului care a dispărut să știe ce se va întâmpla dacă nu veți auzi de el un anumit interval de timp.

De exemplu, probabil că va trebui să reprogramați termenul limită a proiectului sau poate că nu veți putea obține rezultate bune în cazul unui proiect fără informațiile critice care vă lipsesc.

Aveți grijă să nu vă enervați pe client. Doar asigurați-vă că înțeleg de ce contribuția sa este atât de importantă pentru succesul dvs. (și a sa).

  1. Găsiți alte modalități de a face progrese

Chiar dacă trebuie să puneți un proiect în așteptare pentru o perioadă de timp, este posibil să puteți continua să obțineți rezultate bune pentru clientul dvs. în alte domenii.

De exemplu, căutați modalități de a vă re-promova sau reprograma conținutul vechi în timp ce vă aflați într-o perioadă de relaxare. Cel mai probabil, clientul va aprecia inițiativa dumneavoastră atunci când se va întoarce la dumneavoastră.

Înlăturați

Un SEO bun necesită un efort de echipă între agenție și client.

Fără ajutorul și participarea clienților dvs., este greu (dacă nu chiar imposibil) să aveți parte de rezultatele pe care le doresc.

Dar trebuie să aveți la dispoziție strategii dacă un client devine confuz.

Păstrați-vă calmul, urmăriți-i la intervale rezonabile și faceți tot ce puteți întreprinde între timp – chiar dacă asta înseamnă să vă concentrați pe alte proiecte pentru o perioadă de timp.

Cu o anumită răbdare și persistență, aveți șanse de a relua legătura chiar și cu cei mai dificili clienți.

Share this post


 

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?