10 tipuri de comportament ale clienților care înnebunesc orice profesionist SEO

cristian noiembrie 30, 2018 0 Comments

Ca profesioniști SEO, probabil că aveți un catalog cu povestiri de groază pe care le-ați putea spune.

Fiecare afacere este unică și fiecare client care intră pe ușa voastră este diferit de cel anterior.

De cele mai multe ori, acești clienți au un interes autentic în a învăța modul în care abordarea corectă a SEO le poate ajuta brandul să crească.

Cu toate acestea, există anumite lucruri pe care clienții le fac sau le spun care vă pot face munca mai puțin provocatoare.

Probabil că v-ați confruntat cu toate acestea, dar iată 10 comportamente ale clienților care pot înnebuni puțin pe orice profesionist SEO.

O obsesie nefirescă privind Poziția 1

Există doar informații destul de vagi despre SEO pe internet, ceea ce înseamnă că foarte multe companii cred că este vorba despre clasarea pe una dintre primele trei poziții (care pot fi deosebit de volatile în ultima vreme).

Sigur, rankul este important, dar obiectivele principale ale SEO ar trebui să fie sporirea vizibilității, construirea unei reputații și stimularea creșterii numărului de vizitatori de calitate care intră pe site-ul lor.

Poziția 1 nu este singura modalitate de a realiza acest lucru.

Puteți să vă ajutați clienții SEO să se reorienteze, evidențiind toate căile prin care un SEO eficient le aduce trafic pe site.

De exemplu, utilizarea unor tactici locale SEO ar putea poziționa o afacere în pachetul local 3, și nu pe poziția 1.

Pentru o afacere locală, pachetul 3 este exponențial mai eficient decât orice altă poziție pe Pagina 1.

Credința că SEO înlocuiește PPC 100%

Anunțurile eficiente PPC sunt o investiție și una pe care multe companii ezită să o facă – mai ales dacă lucrează cu un buget limitat de marketing.

Chiar dacă se estimează că 41% din clicuri ajung la primele 3 anunțuri plătite pe prima pagină, companiile se vor întoarce la SEO în speranța că vor genera același tip de trafic rapid și foarte bine direcționat.

Din păcate, cu aceste așteptări, aproape întotdeauna vor fi dezamăgiți.

Nu este faptul că SEO nu este eficient sau că trece pe locul al doilea la PPC. Doar că este diferit și acest lucru este dificil pentru unii clienți să înțeleagă.

PPC este ca aruncarea unei săgeți și nimerirea țintei din prima încercare, iar SEO este despre cultivarea și construirea brandului pe termen lung.

Ambele sunt benefice atunci când lucrează împreună.

Impresia că totul este doar un joc de numere

Există puține lucruri în viața în care cantitatea câștigă în fața calității, iar traficul dintr-o strategie SEO bine construită nu este unul dintre ele.

Este incredibil de frustrant atunci când un client vine la tine așteptând să vadă nimic mai mult decât  niște cifre crescute.

Da, direcționarea de mai mult trafic către site-ul lor este o parte importantă a imaginii, dar calitatea traficului care ajunge acolo este mult mai importantă decât numărul mare de vizitatori.

Acestea sunt tipurile de clienți care doresc să vadă rezultate imediate, iar o creștere a traficului este o modalitate tangibilă de a măsura beneficiul plății pentru serviciile SEO.

Cu toate acestea, este important să consolidăm ceea ce SEO înseamnă pentru clientul pe termen lung.

Arătați-le cum consumul de energie pentru obținerea de trafic de calitate este mai important pentru rentabilitatea investiției, chiar dacă numărul total de trafic nu este ceea ce sperau să vadă.

Vor totul acum

Ocazional, anumiți clienți pot veni la voi disperați. Prin folosirea unor tactici discutabile în trecut, s-ar putea să fi fost penalizați în trecut. Sau, ei au eșuat când au folosit diverse strategii SEO și simt cum disperarea îi cuprinde.

Ei trebuie să își dezvolte brandul și trebuie să o facă rapid înainte de a pierde clipe importante pe care nu le pot recupera.

Ei vor ajutorul vostru în ceea ce privește SEO și vor rezultatele de ieri.

Este important ca acesți clienți să înțeleagă că SEO îi poate ajuta să-și dezvolte afacerea, dar optimizarea motorului de căutare necesită timp pentru a construi și rareori oferă satisfacție instantanee.

Clienții în această situație nu ar trebui să se gândească doar la creșterea abordării SEO, ci și la alte strategii cum ar fi PPC sau, poate, să privească și alte domenii ale operațiunilor lor de afaceri care ar putea să le strice afacerea.

Au un buget foarte scăzut și peste așteptările de top

Sincer, nu puteți da vina pe cineva pentru că dorește să maximizeze fiecare bănuț din bugetul de marketing, mai ales dacă lucrează cu fonduri limitate.

Ei au făcut o mișcare inteligentă prin contactarea unui profesionist SEO pentru a-i ajuta să facă acest lucru, singura problemă este că așteptările lor privind ceea ce poate face un serviciu SEO cu un buget de bază sunt puțin nerealiste.

Este important să vă așezați și să aveți o discuție serioasă cu acești clienți, astfel încât aceștia să fie conștienți cu privire la serviciile pe care le puteți oferi și ce includ exact acestea.

De asemenea, este inteligent să scrieți pe hârtie câteva obiective și așteptări SEO realiste, astfel încât dezamăgirea lor să nu vă coste reputația.

Așteaptă minuni cu un site neatualizat

Acest lucru este greu.

Mulți proprietari de afaceri țin la designul site-ului lor, mai ales dacă au avut vreun rol în crearea acestuia și, din păcate, de obicei nu prea sunt dornici să audă că web design-ul lor iubit reprezintă o amenințare majoră pentru sănătatea SEO-ului lor.

SEO de astăzi este mai complex și ia în considerare mai mulți factori decât a făcut-o cu câțiva ani în urmă, iar calitatea design-ului UX are un impact asupra SEO.

Utilizabilitatea și experiența utilizatorului sunt esențiale pentru un SEO eficient, ceea ce poate însemna o revizuire completă a web design-ului pentru site-uri care sunt:

  • Neatualizate.
  • Se încărcă lent.
  • Nu este optimizat pentru utilizatorii ce folosesc smartphone-uri.

În general, nu îndeplinesc cerințele consumatorului modern.

Refuzul de a face schimbări

Aceștia sunt clienții care doresc rezultate, dar nu doresc să facă schimbări de bun augur.

Ar putea fi orice, de la optimizarea strategiei lor de conținut la asumarea unui rol activ în gestionarea reputației sau la regândirea abordării link building-ului- oricare ar fi, nu cred că neapărat că ceea ce fac este greșit și nu văd un motiv să facă vreo schimbare.

În schimb, se așteaptă să faceți miracole în alt mod. Atunci când lucrați cu astfel de clienți este nevoie de o abordare specială. Trebuie să le arătați cum au avut alții succes și cât de ușoară ar putea fi implementarea acestor noi strategii.

Nu înțeleg că SEO este despre coerență

S-ar putea să fiți familiarizați cu clienții de tip “hit-and-run” (punct ochit, punct lovit).

Ar putea fi faptul că nu sunt pretențioși sau pur și simplu nu au resursele necesare pentru a apela la un profesionist SEO pe termen lung.

Soluția lor este de a lucra cu o agenție suficient de  mult cât să obțină unele informații, să o ia pe calea cea bună și să înceapă să vadă rezultatele.

Apoi dispar și este puțin probabil să auziți din nou de ei până nu se scufundă în abisul digital.

Acesta este unul dintre scenariile cele mai frustrante, deoarece ambii, atât voi, cât și clienții investiți într-adevăr  în succesul lor, dar ceea ce ei nu reușesc să realizeze este că SEO este despre consistență pe termen lung.

SEO necesită o abordare dedicată, care se adaptează continuu la schimbările din industrie, algoritmii motoarelor de căutare și comportamentele consumatorilor.

Abordarea “hit-and-run” ar putea genera anumite rezultate, dar nu va ajuta brandul să-și atingă potențialul.

Nu au nicio idee despre obiective

Uneori, niște clienți apar la ușă, deoarece au auzit că ar trebui să se concentreze pe SEO, dar nu au o idee solidă despre ce înseamnă sau ce speră să realizeze.

Acesta nu este cel mai rău lucru pe care îl pot face clienții, pentru că de cele mai multe ori sunt dispuși să învețe, dar pot pune o greutate suplimentară pe umerii voștri ca profesioniști SEO pe care se bazează în drumul lor spre succes.

Cheia pentru a face această relație una de succes este menținerea clientului preocupat. Ajutați-i să înțeleagă care sunt scopurile mici și cum să le atingă pe cele mari.

Utilizați toate oportunitățile pentru a-i educa, astfel încât să fie mai bine pregătiți să navigheze în peisajul digital al afacerii lor.

Au o abordare foarte abruptă

Iată clienții care simt că plătesc pentru un serviciu, așa că se așteaptă să vă ocupați de fiecare aspect al acestuia – până la punctul în care singurul lucru care îi îngrijorează sunt rezultatele pe care le raportați ocazional.

Acești clienți nu sunt răi, doar că sunt atât de ocupați cu alte activități de afaceri, încât apelează la serviciilor unei alte persoane să se ocupe de asta. Pentru ei reprezintă o ușurare uriașă.

Cea mai bună abordare aici este să clarificați rolul vostru și apoi să mergeți înainte, informându-i cu privire la fiecare pas pe care îl faceți. Odată ce informația este în mâinile lor,  doar de ei depinde ce fac cu ea.

Cum să vă ocupați de clienții SEO dificili

Ca profesioniști SEO, veți întâlni o serie de clienți în fiecare zi. Cu unii este ușor de lucrat, în timp ce cu alții veți avea parte de provocări unice.

Oricum, comportându-vă profesionist și oferind servicii SEO de valoare și rezultate pozitive, veți fi capabili să vă dezvoltați agenția și să vă construiți o reputație foarte bună în ceea ce privește afacerea pe care v-ați creat-o și pe care vă străduiți să o dezvoltați.

Call Now Button