SEO a revenit! Dar oare a dispărut vreodată cu adevărat?

SEO a revenit! Dar oare a dispărut vreodată cu adevărat?

Ați auzit că SEO a murit din nou? Dacă îi credem pe toți care spun asta, acest lucru se întâmplă cel puțin o dată pe an. Dar vestea bună este că se pare că a revenit din nou, potrivit unora. Asta pentru că nu dispărut niciodată cu adevăr în primul rând.

Rapoartele despre moartea sa sunt extrem de exagerate… Deci, de ce au crezut oamenii că SEO a murit de data asta? Când Facebook a intrat pe piață în 2007, lumea era foarte diferită față de cea de astăzi.

SEO a fost relativ simplu în comparație cu standardele de astăzi și mediile sociale, în timp ce un factor semnificativ în marketing-ul digital, nu a fost totuși gigantul care este astăzi.

Apoi, Google a stârnit lucrurile cu actualizările Panda și Penguin, care, în ciuda daunelor colaterale provocate, au avut în cele din urmă un impact pozitiv asupra industriei SEO.

Acest lucru, de asemenea, a făcut lucrurile dramatic mai dificile, determinând totuși unii practicanți să renunțe în întregime.

Acesta a fost un lucru bun pentru că a forțat oamenii să se concentreze asupra producerii unui conținut uimitor care să servească nevoilor vizitatorilor lor.

Scorurile autoproclamatelor “guru social media” au dus la declararea SEO drept mort. (de data aceasta de adevăratelea)

De data aceasta, o grămadă de articole răstălmăcite de 300 de cuvinte și de link-uri “web 2.0” de mizerie nu ar mai produce rezultate.

Aceste noi provocări din SEO au condus marketerii spre “pășuni mai verzi”, ceea ce la vremea respectivă însemna Facebook, cu audiența sa masivă construită și capacitățile de targetare înfricoșătoare.

Dar știți ce spun ei despre pășunile mai verzi? Ele sunt adesea fertilizate cu multă nebunie!

În căutarea “pășunilor mai verzi”

Mulți marketeri s-au gândit: “De ne consumăm timpul și depunem efort pentru a crea un conținut extraordinar și apoi link-uri către acesta care să respecte liniile directoare Google atunci când pot să construiesc o pagină Facebook pentru afacerea mea și obține tone de trafic gratuit?

Vedeți, în această perioadă, Facebook a încurajat foarte mult companiile să utilizeze funcția de pagină de brand. În acel moment, a fost o chestiune simplă de a construi o bază de fani. Acest lucru s-ar putea să fi fost făcut într-un stil de modă veche, cu o mulțime de rețele, fie pur și simplu difuzând anunțuri plătite pentru a achiziționa noi fani.

În ambele cazuri, rezultatul final a fost uimitor – aproape toată audiența dvs. a putut vedea cele mai multe postări ale paginii dvs., dându-vă posibilitatea să atrageți o mulțime de trafic extrem de relevant pe website-ul dvs.

Știu acest lucru pentru că am construit mai multe pagini de brand și le-am folosit pentru a atrage o mulțime trafic pe aceste site-uri. Agenția mea a făcut același lucru și pentru clienții noștri.

Nu a fost neobișnuit pentru o audiență relativ mică de 10.000 de fani să atragă 1.000-5.000 de vizitatori zilnic pe un site cu nimic mai mult decât câteva postări pe zi pe Facebook.

Momeală și comutator?

În scurtă vreme, Facebook a început să limiteze accesul organic obținut de aceste pagini. Specialiștii în marketing au trecut rapid de la cea mai mare parte a publicului nostru cu cele mai multe dintre postările noastre, până la locul unde suntem astăzi, majoritatea paginilor ajungând să atingă aproximativ 1% din audiența noastră.

Fără afișarea anunțurilor plătite, paginile de brand au devenit, în esență, invizibile.

Acest lucru a consolidat câteva lucruri pe care marketing-ul ar fi trebuit deja să le cunoască, dar pare să le uite din când în când.

În primul rând, dependența totală de orice sursă de trafic este proastă și iresponsabilă. Îmi place SEO, dar nu m-aș baza niciodată numai pe asta.

Pentru că m-am confruntat cu toate aspectele legate de marketing, înțeleg importanța marketing-ului multi-canal.

Pentru mine, înseamnă mai multe canale atât în ​​marketing-ul digital, cât și offline.

Acesta este motivul pentru care, pe lângă canalele evidente pentru un marketer digital (de exemplu, SEO, social media, e-mail), mă ocup și de networking și încerc să cresc vânzările.

Să trăiască SEO!

În al doilea rând, în ciuda a ceea ce au proclamat unii dintre “guru social media”, SEO nu este mort și nu va muri niciodată.

SEO va continua să evolueze, poate într-un mod în care nu ne-am putea imagina, dar va fi întotdeauna o parte a peisajului de marketing digital.

De fapt, deoarece căutarea devine din ce în ce mai complexă, așa cum am văzut în ultimii ani, datorită introducerii unor elemente precum marcarea structurată, căutarea vocală și inteligența artificială, rolul profesioniștilor care înțeleg cu adevărat cum funcționează motoarele de căutare va deveni mai important ca niciodată.

Mulți marketeri care au renunțat la SEO au fost eliminați datorită faptului că Facebook le-a anulat impactul organic- și dintr-un motiv foarte simplu și logic – este încă un canal incredibil de puternic și fiabil.

Este adevărat că SEO necesită crearea de conținut uimitor, care de multe ori necesită mult timp și efort. Dar obținerea rezultatelor pe rețele de social media necesită, de asemenea, producerea de conținut uimitor.

Din punctul meu de vedere, dacă trebuie să creați acest conținut oricum, este bine să îl optimizați pentru căutare, astfel încât să puteți câștiga un trafic organic valoros.

Beneficiul suplimentar al SEO este că depuneți eforturile pentru propriul site. Acesta este un avantaj uriaș pentru dvs., deoarece conținutul pe care îl publicați pe site-ul dvs. propriu va fi întotdeauna al dvs. și îl veți putea modifica până îl veți considera porivit.

Situația este diferită atunci când vine vorba de site-uri de social media, cum ar fi Facebook, totuși, deoarece pot schimba regulile la un moment dat, anulează tot timpul, efortul și banii pe care i-ați investit.

E ca și cum ai te-ai chinui să înființezi un magazin de vânzare cu amănuntul într-o clădire abandonată, știind că poți fi evacuat în orice moment.

Stupiditatea epică a invocării unui canal

Marketerii care au investit foarte mult și s-au bazat în principal pe publicitatea pe Facebook au învățat această lecție. Dureroasă, în multe cazuri.

La fel și comercianții din industria armelor de foc, criptomonedelor și industria obligațiunilor, care odată au fost autorizați să facă publicitate pe Facebook și ulterior li s-a interzis accesul. (Deși interdicția Facebook privind criptarea a fost ulterior eliminată parțial.)

În acel moment, toți au rămas fără nimic. Aceste lucruri se pot întâmpla în orice afacere, fie chiar în orice industrie, în orice moment, fără niciun avertisment.

Asta nu se întâmplă cu SEO. Nu se poate. Conținutul pe care îl creați va fi întotdeauna al dvs.

Sigur, poziționările pot fluctua în funcție de mai mulți factori, inclusiv modificările algoritmice, eforturile dvs. și concurența, dar dacă nu vă implicați în tactici cu risc sporit, este puțin probabil să dispară din motoarele de căutare.

Ce este necesar pentru rezultate pe termen lung în SEO?

Cheia aici este de a rămâne la curent cu progresele privind tehnologia de căutare.

Marketerii care a renunțat la SEO au făcut acest lucru pentru că nu au reușit să țină pasul. Ei doreau ca lucrurile să fie rapide, ușoare și ieftine și, deși Facebook a început în acest fel, cu siguranță nu a rămas așa. Odată ce au schimbat strategia, au început să vadă SEO ca o “pășune mai ecologică”.

În cele din urmă, totul revine la vechea zicală – pășunea este cea mai verde în partea unde este udată.

SEO poate produce rezultate puternice dacă vă adaptați schimbărilor din industrie și depuneți în mod constant efortul necesar. Dar dacă nu sunteți dispuși să faceți acest lucru, atunci nu veți obține rezultate – indiferent de canalele pe care le utilizați.

Share this post


 

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?