fbpx

Top 12 motive pentru care fiecare afacere are nevoie de SEO

Oblyo Digital Agency aprilie 18, 2018

Multe branduri si afaceri știu (sau cred că știu) că au nevoie de servicii SEO pentru proprietățiile digitale ale acestui serviciu și beneficiile pe care le vor avea după ce o campanie SEO a fost implementată pentru ei.

SEO-ul per ansamblu, va îmbunătății vizibilitatea site-ului și găsirea acestuia în motoarele de căutare, dar ce alte beneficii oferă? De ce este SEO-ul atât de important?

Aceste 12 motive pe care le vom enumera mai jos, vă vor oferi puțin mai multă claritate indiferent de domeniul vostru sau de dimensiunea afacerii, explicând de ce afacerile au nevoie de servicii SEO pentru a își duce brandul către nivelul următor.

  1. Căutarea organică este adesea sursa primară de trafic a site-ului.

Cercetarea organică reprezintă o parte importantă a performanței site-ului web al celor mai multe companii. Este și o componentă critică a canalului cumpărătorului și, în final, determinarea utilizatorilor să finalizeze fie o conversie, fie o implicare.

Așa cum oamenii din piață deja știu, Google deține partea cea mai semnificativă a motoarelor de căutare în comparație cu competitorii săi cum ar fi Yahoo, Bing, Baidu, Yadex, DuckDuckGo, și mulți, mulți alții.

Asta nu înseamnă că toate motoarele de căutare nu contribuie la vizibilitatea unui brand – ele o fac – însă, Google deține aproximativ 75% din piața globală de căutare. Este lider clar și, prin urmare, orientările sale sunt importante și trebuie urmate.

Dar restul de 25% de procente din piață este deținut de alte motoare de căutare fiind în mod evident la fel de importante pentru orice brand.

Google, fiind cel mai vizitat site din lume (în special în Statele Unite) este, de asemenea, cel mai popular furnizor de e-mail din lume (cu peste 1 miliard de utilizatori). Nu mai vorbim de faptul că YouTube este clasat pe locul doi ca fiind cel mai popular motor de căutare.

Știm că majoritatea clară a utilizatorilor care au acces la internet vizitează Google cel puțin o dată pe zi pentru a obține informații.

Fiind privit ca o resursă ce prezintă încredere și vizibilitate, Google dar și alte motoare de căutate, vor funcționa întotdeauna în favoarea unui brand. Un site performant cu un SEO de calitate, se va regăsi printre brandurile prezente pe Google.

  1. SEO-ul construiește încredere și credibilitate.

Scopul oricărui expert SEO este de a stabili o bază solidă pentru un site funcțional, cu o experiență clară și eficientă pentru utilizator. Acesta trebuie să fie ușor de descoperit în motoarele de căutare, datorită încrederii și credibilității brandului și a proprietăților sale digitale.

Multe elemente intră în stabilirea competenței în ceea ce privește motoarele de căutare precum Google. În plus, față de factorii menționați mai sus, influența este acumulată în timp, ca rezultat al unor elemente precum:

  • Profiluri de backlink calitative.
  • Comportamentul pozitiv al utilizatorului.
  • Semnale de învățare a mecanismelor.
  • Elemente și conținut optimizat pe pagină.

Dar stabilirea acestei influențe va face mai mult pentru un brand decât majoritatea, dacă nu toate, alte optimizări digitale. Problema este că, este imposibil să construim încredere și credibilitate peste noapte – la fel ca în viața reală.

Competența este câștigată și construită în timp.

Stabilirea unui brand ca fiind competent, necesită răbdare, efort și angajament, și se bazează pe oferirea unui produs sau serviciu de valoare, care să permită utilizatorilor si clienților să aibă încredere în brand.

  1. SEO-ul bun înseamnă o experiență mai bună a utilizatorului.

Toată lumea dorește o clasare organică mai bună și o vizibilitate maximă. Puțini realizează că experiența ideală a utilizatorilor este o parte a faptului că acesta ajunge acolo.

Google a învățat cum să interpreteze experiențele favorabile sau defavorabile ale utilizatorilor și experiența pozitivă pe care un utilizator o are si a devenit elementul central în determinarea succesului unui site.

Clienții stiu ceea ce își doresc. Dacă nu pot găsi ceea ce caută, atunci există o problemă si astfel, performanța site-ului va avea de suferit.

Un exemplu clar de a construi o experiență puternică pentru utilizatori este modul în care Google a devenit din ce în ce mai mult un motor de răspuns care oferă utilizatorilor datele solicitate direct pe site-urile SERP (paginile cu rezultatele motorului de căutare).

Intenția este aceea de a oferi utilizatorilor informațiile pe care le caută prin cât mai puține click-uri, rapid și ușor.

SEO-ul de calitate încorporează o experiență pozitivă a utilizatorului, lăsând-o să funcționeze în favoarea unui brand.

  1. Mijloacele SEO locale măresc implicarea, traficul și conversiile.

Odată cu creșterea și dominația ascendentă a traficului mobil, căutarea locală a devenit o parte fundamentală a succesului afacerilor mici și mijlocii.

Strategia SEO locală, vizează optimizarea proprietăților digitale pentru o anumită zonă, astfel încât utilizatorii să vă poată găsi rapid și ușor, poziționându-i cu un pas mai aproape de o tranzacție.

Optimizarea locală este concentrată pe orașe, regiuni și chiar state specifice, pentru a stabili un mediu viabil pentru mesajul transmis de brand la nivel local.

Experții în SEO fac acest lucru prin optimizarea site-ul aferent brandului și a conținutului acestuia, incluzând citate locale și backlink-uri. De asemenea, aceștia folosesc liste locale relevante pentru locația afacerii și a brandului căruia aceasta îi aparține.

Pentru a promova angajamentul la nivel local, profesioniștii în SEO ar trebui să optimizeze, pentru început, panoul pentru graficul de cunoștințe al mărcii, înregistrarea din Google My Business și profilurile din social media.

De asemenea, ar trebui să se pună accent puternic pe recenziile utilizatorilor pe Google, precum și pe alte site-uri de recenzii, cum ar fi Yelp, Home Advisor și Angie’s List (printre altele), în funcție de domeniu.

  1. SEO-ul influențează timpul de cumpărare.

Clienții își fac cercetările. Acesta este unul dintre cele mai mari avantaje ale internetului din perspectiva cumpărătorului.

Dacă folosiți tactici SEO pentru a vă coordona mesajul pe care vreți să îl transmiteți cu oferte bune, produse și / sau servicii revoluționare, importanța și fiabilitatea a ceea ce oferiți clienților voștri va fi o schimbare radicală de perspectivă.

Dacă este făcut în mod corect acest lucru, ciclul de cumpărare va avea și el fără îndoială un impact pozitiv.

Brandurile trebuie să fie vizibile în locurile unde oamenii au nevoie de ele, pentru a se putea produce o conexiune între brand și cumpărător. SEO-ul local crește acest tip de vizibilitate, permițându-le potențialilor clienți să găsească răspunsurile pe care le caută, iar afacerile să fie în măsură să răspundă acestor întrebări.

  1. Cele mai bune practici SEO sunt întotdeauna actualizate.

Este minunat să aveți tehnici SEO implementate pe site-ul unui brand și al caracteristicilor sale digitale, dar dacă este vorba despre un angajament pe termen scurt (constrângeri bugetare etc.) acestea nu vor fi vizibile. Dacă site-ul nu este reevaluat în mod consecvent în timp, acesta va ajunge într-un punct din care nu se mai poate îmbunătăți din cauza altor obstacole.

Modul în care lumea motoarelor de căutare evoluează, fiind practic la discreția Google, necesită o monitorizare constantă a schimbărilor pentru a putea rămâne în fața competitorilor și în cel mai fericit caz, pe prima pagină.

A fi proactiv și a monitoriza modificările majore ale algoritmului este întotdeauna de folos pentru brandurile care fac acest lucru.

Știm faptul că Google face sute de schimbări ale algoritmilor în fiecare an. Dacă rămâneți în urmă cu ceea ce se întâmplă în prezent, va fi extrem de dificil să reveniți. Specialiștii SEO vă ajută și vă arată cum se poate evita acest fenomen.

  1. Înțelegerea SEO-ului vă ajută să înțelegeți mediul web.

Într-un mediu aflat într-o continuă schimbare, lumea World Wide Web poate fi o provocare atunci când îți dorești să rămâi în top pe măsură ce schimbările au loc.

Dar a rămâne în topul SEO-ului, presupune ca brandul tău să intre în vârtejul marilor schimbări ce au loc în cadrul motoarelor de căutare.

Cunoașterea mediului web, inclusiv tactica utilizată de alte companii locale și concurente, va fi întotdeauna benefică pentru aceste branduri.

  1. SEO-ul este relativ ieftin.

Desigur, costă bani. Dar toate produsele sau serviciile de calitate costă, corect?

Dar SEO-ul este relativ ieftin în marea schemă a lucrurilor, iar câștigul va fi cel mai probabil considerabil în ceea ce privește beneficiile de care va avea parte în final brandul vostru.

Acesta nu este un cost de marketing; aceasta este o adevărată investiție în afacerea voastră. Implementarea optimă a SEO-ului va menține brandul vostru pe linia de plutire în anii următori. La fel cum se întâmplă și în viață, procesul SEO va fi din ce în ce mai bun dacă îi este acordată atenția necesară cât și investiția financiară.

  1. Este o strategie pe termen lung.

SEO-ul poate și sperăm să aibă un impact vizibil în primul an de acțiune. Multe dintre aceste acțiuni vor avea un impact care durează mai mult de câțiva ani.

Pe măsură ce piața evoluează, da, este mai bine să urmăriți cu atenție tendințele și schimbările. Dar chiar și un site care nu a avut o implementare intensă SEO, dacă este un site corect, va putea oferi utilizatorilor o experiență decentă.

Cu cât SEO-ului îi este acordat mai mult timp, efort, resurse financiare, dedicare, cu atât site-ul va fi mai performant și va rezista o periodă mai lungă de timp în rândul competitorilor săi din industrie.

  1. Este măsurabil.

În vreme ce SEO-ul nu oferă modalități ușoare de calcul pentru ROI, cum ar fi căutările plătite, puteți măsura aproape orice, cu ajutorul urmăririi corecte și al analizei.

O problemă este încercarea de conectare a legăturilor din spatele site-ului, deoarece nu există o modalitate definitivă de a înțelege corelația între toate acțiunile întreprinse.

Totuși, merită să fie înțeles modul în care anumite acțiuni ar trebui să afecteze performanța și creșterea și sperăm că le vor face.

Orice SEO bun va urmări aceste îmbunătățiri, astfel încât crearea de legături nu ar trebui să fie o provocare.

De asemenea, brandurile doresc să știe și să înțeleagă unde s-au aflat, unde sunt și unde merg în termeni de performanță digitală, în special pentru SEO atunci când au o persoană sau companie care este plătită să execute aceste acțiuni în numele său.

Nu există nicio modalitate mai bună de a arăta succesul SEO-ului. Știm cu toții că datele nu mint niciodată.

  1. SEO-ul scoate la lumină noi oportunități.

SEO-ul de înaltă calitate va găsi întotdeauna un mijloc de a descoperi și de a folosi noi oportunități pentru branduri, nu doar să fie descoperite, ci să strălucească.

Oferirea de servicii SEO de calitate pentru branduri înseamnă implicarea unei echipe SEO în tot ceea ce reprezintă acel brand. Este singura modalitate de a comercializa într-adevăr un brand cu pasiunea și înțelegerea pe care părțile interesate ale mărcii o au pentru a deveni un actor interesat.

Cu cât un brand este mai bine înțeles, cu atât vor apărea mai multe oportunități care să-l ajute în dezvoltarea sa. Același lucru poate fi spus și despre SEO.

  1. Dacă nu sunteți pe prima pagină, nu câștigați click-uri.

Nu este niciun secret în lumea SEO-ului, dar dacă nu esti clasat pe prima pagină în motoarele de căutare, există probabilitatea să nu stăpânești atât de bine tehnicile căutărilor organice.

Un studiu recent arată că primele trei poziții de căutare organică au ca rezultat aproape 40% din totalul click-urilor, în timp ce până la 30% din totalul rezultatelor obținute pe paginile 1 și 2 nu primesc niciun click.

Ce înseamnă asta? Două lucruri:

Dacă nu te afli pe prima pagină, trebuie să fi.

Există încă prea multe exemple când un utilizator introduce o cerere de căutare și nu poate găsi exact ceea ce caută.

Concluzie

Implementarea unei strategii SEO puternice și de calitate pe site-ul web al unei mărci și a proprietăților digitale va fi întotdeauna benefică pentru acest brand și eforturile sale de marketing.

SEO-ul este considerat o tehnică de marketing “new age”, dar este esențială pentru prezența web a unei mărci în zilele noastre, mai ales că datele disponibile și concurența din piață continuă să se dezvolte și să crească.

 

Call Now Button