Formula câștigătoare pentru crearea de conținut B2B

Formula câștigătoare pentru crearea de conținut B2B

În ziua de astăzi trebuie să sapi adânc până ai să găsești un brand care să nu aibă un blog atașat site-ului său și care să nu aibă un minimum de conținut.

Suprasaturația a devenit o realitate din ce în ce mai vizibilă în rândul marketerilor, aceștia întâmpinând probleme în a obține conținut de marketing de succes.

Anul acesta Content Marketing Institute B2B a creat un raport în care este prezent un procent de 76% în rândul brandurilor ce spun că au succes limitat sau deloc în ceea ce privește conținutul de marketing.

Aceste rezultate sunt surprinzătoare dacă luăm în considerare cantitatea mare de conținut care este publicată de branduri în fiecare zi.

În cazul în care doar o mică fracțiune din aceștia isi atinge scopul, mai au valoare timpul si banii investiți?

Totusi, pentru o minoritate a brandurilor crearea de conținut are foarte mare succes și merită atât investiția de timp și de bani.

Ce anume fac acele branduri corect și cum ai putea și tu să faci același lucru?

Pentru a întelege ce anume îi diferențiază pe cei ce câștigă de ce cei ce pierd, trebuie în primul rând să înțelegem unde fac brandurile cele mai multe greșeli.

Mai jos vă prezentăm o serie de motive pentru care conținutul de marketing nu obține rezultatele dorite și ce anume puteți face să schimbați asta.

De ce conținutul tău nu este eficient

Mai jos sunt cele mai des întâlnite motive pentru eșecul conținutului de marketing B2B:

  • Lipsa unei strategii bine determinate
  • Proasta promovoare a conținutului
  • Utilizarea de canale greșite
  • Eforturi SEO ineficiente
  • Așteptări mult prea ridicate

Toate brandurile care se chinuie cu conținutul de marketing fac una sau mai multe dintre greșelile enumerate mai sus.

Cu toate acestea, pentru 99% din cazuri, niciunul dintre aceste elemente nu este principalul motiv pentru care conținutul nu funcționează.

Suntem de parere că, succesul conținutului are profunzimi mult mai ample.

Două elemente ale programului vostru de marketing de conținut sunt cruciale. Acestea trebuie să se schimbe și să se adapteze pe măsură ce industria se schimbă și se dezvoltă, dacă doriți să derulați un program de marketing de conținut ce va avea succes.

Aceste două elemente principale sunt :

Procesul de creație a conținutului.

Formula de creare a conținutului.

Aceste două concepte sunt cele mai importante pârghii pe care trebuie să le aveți pentru a vă asigura că programul de marketing al conținutului are succes.

Creația conținutului- Clarificarea ideilor voastre

Stadiul de idei de conținut este unul dintre pietrele de temelie ale conținutului bun. Specialiștii de marketing tind de multe ori să grăbească etapa de creație pentru a rula cat mai mult conținut;

Riscul este însă acela că, prin faptul că petrec prea puțin timp pentru a-și dezvolta ideile, s-ar putea să-și piardă timpul în vreme ce conținutul lor nu reușește să se facă văzut.

Pentru a perfecționa procesul de creație al ideilor de conținut, adoptați următoarele obiceiuri în procesul vostru de brainstorming pentru crearea de conținut:

Scrieți ideile voastre de conținut: După cum sugerează Mark Traphagan în 4 Ways to Generate Fresh Ideas for Blog Posts, trebuie să obții obiceiul de a nota: “… trebuie să dezvolți obiceiul de a scrie ceva și tot ce ar putea stimula o viitoare idee post de blog. “

Ia-ti timp cu ideea de conținut: După cum observa Julia McCoy în 5 Crucial Content Creation Tactics You Might be Missing Out On,, există multe moduri de a genera idei, “variind de la site-uri de consultanță ca Quora, la sondarea utilizatorilor sau scanarea unui serviciu de analiză a conținutului cum ar fi BuzzSumo pentru conținutul cel mai distribuit din industria voastră. Este important să aveți o mulțime de idei pentru a organiza un plan real de conținut pe parcursul drumului. “

Asigurați-vă că subiectele vor fi interesante pentru publicul vostru: După cum sugerează Ben Wood în Using Competitor Research for Your Content Ideation, o mică cercetare a concurenței vă poate spune foarte mult, inclusiv: care este conținutul cel mai utilizat în industria voastra; tendințele și temele din industrie; ce tipuri de conținut câștigă legături pentru concurenții voștri; ce urmărește concurența și ce tipuri de conținut folosesc brandurile mari din industria voastră.

Asigurați-vă ideea cu ajutorul instrumentelor: așa cum arată Vikas Agrawal în Top 15 Tools That Will Help You Create Better Content, “dezvoltarea de conținut este o artă care necesită o stăpânire a instrumentelor comerțului”. Utilizați aceste instrumente pentru a crea conținut ce este mai bun decât oricare altul pentru orice temă actuală disponibilă.

Pentru a oferi un conținut foarte bun și profund, trebuie să vă petreceți mai mult timp în procesul de creatie cu ajutorul etapele de mai sus.

Procesul vostru de creatie de conținut este, de asemenea, strâns legat de formula de creare a conținutului pe care o alegeți.

Formula de creare a conținutului

Atunci când urmărim branduri care folosesc conținut de success pentru ei înșiși, adesea vom observa că aceștia urmăresc o formula specifică.

Elementele unei formule de conținut, conform lui Jimmy Daly, sunt:

Canal: Unde îți vei atrage publicul.

Cadență: Rata la care puteți produce conținut de calitate.

Perspectivă: Punctul vostru unic de vedere referitor la subiect.

Tonul: Modul în care îi faci pe oameni să se simtă.

Execuția: Îndeplinirea așteptărilor pe care le stabiliți.

Adesea, formulele pe care le urmărim sunt dominate de ceea ce vedem la alții si cum aceștia se descurcă bine și de asemenea, ce este împărtășit de utilizatori de pe social media.

Folosind o formulă stabilită nu ne poate conduce niciodată să avem acelasi succes ca al celor care l-au avut înaintea noastră.

Daly susține că tot mai des conținutul diferitelor mărci din aceași industrie tinde să urmeze aceeași formulă. De obicei cei care vin cu formula sunt cei care au succes prin aplicarea ei, deoarece au timp să o perfecționeze și să o exploateze.

Între timp, toți ceilalți încearcă să reproducă succesul fără intrerupere, dar nu reușesc niciodată.

Problema nu este de a folosi formulele în primul rând, ci mai degrabă de a evalua în mod corespunzător dacă suntem sau nu capabili sa urmărim sau să creăm o formulă.

El sugerează următoarea abordare a gândirii despre procesul de creare a conținutului:

“Dacă o abordare conventionala poate funcționa, fă-o. Dar dacă o abordare stereotipă transformă blogul într-un produs, trebuie să te diferențiezi.“

Cand ar trebui sa urmaresti formula si cand ar fi bine să te diferențiezi?

Când să urmărești o formulă

Coform lui Daly, urmărirea și stabilirea unei formule este cel mai bine să aibă loc atunci când competitiorii tăi sunt slabi sau atunci când piața pe care încerci să o accesezi este una nouă.

În acest caz, vă puteți capta cu succes audiența prin conținut, îmbunătățind o formulă deja stabilită, care nu este “deținută” de nimeni din piata voastra.

Cheia este să vă depășiți concurenții prin îmbunătățirea formulei. Stăpânirea ta ar trebui să fie atât de mare încât să fi văzut ca detinator al acesteia.

Deși această abordare nu este deosebit de provocatoare, ea se poate construi pentru a garanta un flux puternic de trafic organic pentru site-ul vostru. Aceasta este abordarea AdEspresso folosită pentru a deveni una dintre sursele principale de publicitate pe Facebook.

Când să creezi o formulă

Când te confrunți cu mulți adversari puternici, poate fi dificil să se îmbunătățească o formulă deja stabilită. Acesta este momentul în care este posibil să vă gândiți să va asumati un risc și să încercați ceva cu totul diferit – o formulă care sparge tiparele.

Incercând noi posibilități în cadrul acestor elemente, puteți găsi o voce și o abordare care va fi unică pentru voi și vă va face să ieșiți în evidență.

După cum afirmă Ginny Mineo: găsind propria formulă, puteți stabili că numai blogging-ul nu este suficient sau că trebuie să vă gândiți să vă schimbați strategia catre diferite canale de conținut.

În timp ce vă creați propria formulă care prezintă și riscuri deoarece veți intra pe un teritoriu neexplorat, se poate dovedi a fi o strategie mai productivă pe termen lung, deoarece nu veți fi în competiție cu alții care fac același lucru.

Ar putea dura ceva timp pentru a vă stabili formula. A fost nevoie pentru Buffer de cativa ani, dar, prin mentinerea consecventei si bazandu-se pe conținutul lor de-a lungul timpului, abordarea lor încă genereaza o cantitate mare de trafic lunar.

Concluzie

Dacă devine din ce în ce mai greu să atingi obiectivele de afaceri prin marketingul de conținut, atunci trebuie să regândiți ceea ce faceți.

Două aspecte centrale ale marketingului de conținut care sunt importante în acest proces sunt etapa de creatie și formula de conținut.

Prima este etapa în care dezvoltați, cercetați și perfecționați ideile voastre, iar ultima este cadrul pe care îl utilizați atunci când puneți aceste idei pe hârtie.

Ascutiti-vă abilitățile de creare a conținutului, lucrand de-a lungul tuturor etapelor acestui proces de creatie. Alegeți cu atenție formula pe care urmează să o urmați pentru a vă ajuta să vă depășiți competiția și să va îndepliniți obiectivele pe care le aveti stabilite.

 

Share this post

Lasă un răspuns