Importanța PR-ului pentru SEO – 11 Metode pentru a obține acoperire
Majoritatea oamenilor știu că SEO-ul nu mai stă pe cont propriu, izolat. Trebuie să lucrați ca parte a unei abordări de marketing mai ample, cu alte canale care influențează succesul pe care îl aveți în căutare.
Acestea ar putea fi fie PPC, marketing prin email, platforme social media sau promotii și reclame offline.
Dar suntem de părere că mai puternică decât oricare dintre acestea este PR-ul, cu impactul pe care un PR bun îl poate avea asupra performanței dumneavoastră. SEO-ul fiind mult mai semnificativ decât toate celelalte canale de mai sus combinate.
Dar de ce PR-ul este mult mai important decât celelalte?
Link-urile
Link-urile continuă să fie cei mai importanti factori în clasarea din Google și alte motoare de căutare iar obtinerea de link-uri bune a devenit din ce în ce mai dificilă.
Am scris în articolele anterioare despre modalități de obtinere a link-urilor cu continut bun, dar PR-ul este o altă abordare ce poate duce către link-uri ale unor site-uri mult mai puternice și influente.
Dacă puteți câștiga doar câteva bucăți de acoperire pe site-urile ziarelor naționale, revistele industriale mari sau site-urilor regionale populare, atunci acest lucru vă poate ridica performanța SEO la nivelul următor și vă va oferi beneficii mult mai mari pe viitor.
Recunoasterea brand-ului
Având un brand recunoscut devine din ce în ce mai important în cadrul SERP-urilor. Aparitia pe terte site-uri, mult mai puternice, conduce la consolidarea unei marci de încredere.
De ani de zile am văzut rezultatele Google pentru fraze competitive care favorizează mărcile mari, în detrimentul independenților mai mici, astfel încât singura modalitate de a obtine o parte din întregul sistem este să va prezentati sub forma unei marci, la fel ca și ceilalți.
Dacă numele marcii voastre începe să fie menționat în cât mai multe locuri, fie ca este vorba de social media, site-uri de știri sau oriunde altundeva pe internet, nu este nicio îndoială ca Google va avea mai multă încredere în brand-ul vostru și îl va clasa mai bine.
Odată ce oamenii au găsit ceva pe care doresc să-l cumpere de pe internet, de obicei aceștia doresc să știe dacă cumpără dintr-un loc ce prezinta încredere. Dacă nu sunt familiarizați cu cel pe care l-au găsit, vor face de cele mai multe ori cautari rapide pentru a putea găsi recenzii legate de ceea ce urmează sa cumpere.
Astfel ei vor fi întâmpinați de recenzii de pe site-uri precum TripAdvisor sau Consumer Reports.
Speram sa faceți o treaba buna și sa fiți drăguți cu utilizatorii, astfel încât aceștia sa plaseze recenzii pozitive pe site-uri pentru potentialii clienti, dar știm foarte bine cât de nehotarati sunt oamenii. Chiar și cele mai bune companii vor avea parte de experiențe negative cu clienți ce lasa recenzii negative despre serviciile sau produsele companiei.
Cu toate acestea, dacă ați realizat o campanie de PR ce a avut succes, rezultatele din prima pagina pentru marca voastră au mai multe șanse să apară pe site-uri terțe unde ați fost menționați. Poate fi vorba despre o campanie pe care ați lansat-o, știri sau un comunicat de presă care a fost prezentat într-o publicație din industria voastră.
Rezultatul final? Aveți un control mai mare asupra reptuației voastre din mediul online și puteți convinge potentialii clienți sa achizitioneze produse sau servicii de la voi.
Dovada socială
Ați fost prezentat pe Antena1.ro, Kanald.ro sau Epochtimes.ro ? Sau oriunde altundeva, pe un link important din mediul online? Nu fiți modești și laudati-va cu acest lucru!
Dacă campania de PR derualată de tine a fost una de succes în ceea ce privește o largă acoperire, ar fi important sa specificati acest lucru pe site-ul vostru astfel încât toată lumea să poată vedea. Atunci când cineva se gândește sa facă o achiziție de pe site-ul vostru, un trigger important este reprezentat de felul în care ați fost menționat în cadrul unor publicatii sau site-uri cu notorietate.
Cine este publicul țintă ?
Mulți utilizatori fac greșeala de a se complica cu PR-ul, dorindu-și și asteptându-se să obțină o acoperire a stirilor la nivel național.
Acest lucru ar fi minunat, dar nu este întotdeauna realizabil și de asemenea nu este nici cel mai bun lucru pentru tine.
Înainte de a începe sa dezvolti idei pentru diferite campanii, sa scrii comunicate de presă sau să pui diferite tag-uri, gândește-te bine cui anume te adresezi.
Dacă este mai accesibil să ajungeți la un grup mai mic de persoane targetate, atunci concentreza-ti eforturile de PR în această direcție. Dacă este cu adevărat o audiență mai largă de consumatori mai generali, atunci planificați să vizați utilizatori și mai multe site-uri web generale. Dar până nu vei fi identificat asta, ar fi bine sa nu grăbești lucrurile.
Odată ce știi, trebuie să faci o serie de cercetări sa afli detalii despre cei ce scriu un anume subiect. Trebuie sa ii analizezi din toate perspectivele, pentru a știi care le este direcția pe care aceștia merg.
Din acest punct, ar trebui sa continuați cu tehnicile de mai jos, știind cu siguranța ca ați targetat publicul potrivit de utilizatori și știți care sunt lucrurile despre care le face plăcere sa scrie.
Modalitati de obtinere a acoperirii
Exista diferite modalitati și abordari pentru a obtine o acoperire a PR-ului vostru. Cel mai eficient va varia în funcție de cine este publicul ținta și care sunt obiectivele pe care doriți sa le atingeti. Acești pași ar fi trebuit să fie parcursi pana acum, pentru a putea alege din variantele de mai jos, în funcție de scopurile pe care vi le-ați propus.
Intrebrea principala pe care trebuie sa v-o puneți atunci când folosiți aceste metode este : „ De ce asta si de ce acum?” Daca puteti sa oferiti unui jurnalist un raspuns bun pentru ambele intrebari prin intermediul povestii voastre, atunci sansele de a va asigura o acoperire mai mare evident cresc.
Scrieți comunicate de presă
Haideți sa explicam acest subiect încă de la început. O tehnica veche, așa cum este cazul comunicatului de presa, a fost disecata dincolo de recunoasterea celor din industria SEO.
Nu vorbim despre scrierea unor cuvinte cheie orientate spre un link la sfârșit și trimiterea lor la PR-ul Web. Dacă faci asta, ar fi bine sa te oprești.
Ar trebui sa redactezi comunicate de presa cu un continut interesant, cu materiale folositoare pentru presa și sa îl distribui oamenilor calificati, oameni pe care i-ai găsit prin cautarile tale incipiente și care ar fi interesați de comunicatul pe care tu îl prezinți.
Dacă există industrii noi, pe care le-ați targetat anterior, puteți să le prezentați și acolo, dar trebuie să vă concentrați întotdeauna pe crearea unui lucru interesant și în timp util.
Faceți aceste lucruri și șansele voastre vor fi mult mai mari !
Retele media specializate
Începeți prin a face o cercetare sa aflati dacă exista specialisti în retelele media specializate în cadrul industriei voastre.
Dacă lucrați în turism și aveți contact cu TravelMedia, acesta este un loc excelent pentru a intra în contact cu jurnalisti și sa distribuiti comunicatul vostru de presa.
Este de asemenea un loc bun pentru a primi cereri din partea jurnalistilor care scriu despre subiecte nisate și au nevoie de sfaturi, citate sau alte informații din industria voastră.
#journorequest
Twitter este un loc minunat pentru a descoperi oportunități de PR prin urmărirea unor hashtag-uri precum #journorequest sau #PRRequest, pe care jurnaliștii le folosesc atunci când scriu continutul știrilor.
Combinati aceste hashtag-uri în propria industrie, cum ar fi #travel și veți obține un feed mult mai bun, filtrat de oportunități relevante.
Puteți merge mai departe de atât și sa folosiți un serviciu precum Twilert pentru a primi email-uri ori de câte ori aceasta combinatie de hastag-uri apare, fiind astfel siguri ca veți fi la curent în cel mai scurt timp cu informații proaspete, la prima mana, și veți putea sesiza fiecare oportunitate ce se ivește.
Campaniile
Este suficient sa vorbiți despre brandul vostru și despre ceea ce puteți face, astfel încât, mai devreme sau mai târziu va trebui sa începeți sa deveniti creativi.
Crearea unei campanii promoționale mai ample vă permite să accesați teme populare pentru știrile care se intersectează cu brandul vostru și care oferă pentru mass-media un motiv să vorbească despre voi.
De asemenea, acest lucru va ofera o oportunitate mult mai mare pentru obtinerea de acoperire în mai multe locuri, asta dacă ideea voastră este suficient de buna și este implementată în mod corect.
Un exemplu preferat de mine, este acela al unui lanț hotelier din Suedia, popular în randul tinerilor proaspăt căsătoriți, aflati in luna de miere. Hotelul rambursa valoarea vacanței petrecute, dacă tinerii ajungeau să divorteze la un an de la vacanța petrecută în hotel. O idee atât de simplă, dar care a obținut o acoperire umitoare ( și link-uri) în aproape toate publicațiile de mare tiraj la care vă puteți gândi.
Parteneriatul cu o fundație caritabilă
Fără a fi prea cinici, acest lucru ar trebui să fie determinat de dorința de a coopera cu o cauză bună și de a da ceva înapoi.
Cu toate acestea, este, fără îndoială, un unghi bun pentru a face ceva ce merita menționat într-o știre și să-i determine pe jurnalisti sa acopere cât mai mult brandul vostru, dacă este realizată o faptă bună ce ii ajuta pe cei care au nevoie.
Dacă este utilizat în combinație cu o idee de campanie extinsă, acest lucru poate fi deosebit de puternic. Am facut acest lucru pentru un client care isi desfașura sarbatorile in Alpi, prin crearea unui turneu unde oamenii isi pot construi propriul igloo, apoi au ramas in el, iar pentru toata lumea care a plecat in calatorie am contribuit pentru o cauză caritabilă. Această actiune a fost acoperită de publicații de nivel superior, cum ar fi Lonely Planet și multe altele.
Recenziile
O alta abordare traditională pentru obtinerea unei acoperiri cât mai ample este oferirea de produse sau servicii în schimbul recenziilor.
Trebuie sa fiți suficient de increzatori în ceea ce oferiți pentru ca această tehnică să aibă succes și să prezinte mesajul corect consumatorului.
În industria turismului aceasta tehnică ia forma vacanțelor de presă, cu hotel și transport inclus sau vacanțe all inclusive ce sunt oferite în schimbul oportunității de a apărea undeva într-o publicație de top.
Folosiți cercetări sau date
Atunci când vine vorba de a oferi ceva nou, nimic nu este mai bun decât propria cercetare sau datele adunate de-a lungul timpului.
Dacă sunteți familiarizat cu o mulțime de date despre clienți pe care le puteți utiliza pentru a măsura tendințele din industrie, atunci acesta este genul de continut pe care jurnalistii îl caută. Și dacă nu sunteți, efectuați niște cercetări pentru a provoca astfel de constatări.
Feriți-vă totuși, datele noi sunt bune doar dacă sunt interesante. Dacă noua voastră cercetare arata ca oamenilor le place sa călătorească spre New York, acest lucru nu va declansa nicio reacție. Date despre felul în care oamenii aleg Austin și nu New York? Aceasta ar putea fi o sursa de informații interesante ce pot fi folosite.
Obtine citate
Deseori, jurnaliștii vor avea parte de cea mai importantă parte a povestii lor, dar vor avea nevoie doar de o înțelegere de la cineva din industrie pentru a adăuga un nivel suplimentar de credibilitate sau un unghi diferit.
Acest lucru va veni, de obicei, sub forma unui citat, și trebuie să fi gata și să aștepți când se iveste această oportunitate.
Help a Reporter Out ( HARO) este o modalitate perfectă sa fiți la curent cu toate oportunitatile ce pot apărea , așa cum este și cazul Twitter și hashtag-urile despre care am vorbit mai sus.
Dacă faceți acest lucru în numele unui client sau sunteți PR în cadrul companiei, dar nu sunteți persoana în măsura sa ofere un citat, asigurati-va ca aveți la dispoziție o rezerva de citate din partea membrilor importanti din companie, pentru a putea comunica cu rapiditate cu jurnalistii. Timpul este limitat și așteptarea unui client sa ofere un citat, poate avea ca rezultat ratarea unor serii de oportunitati.
Folosiți fotografii
Un alt deficit în arsenalul jurnalistului sunt imaginile.
Obținerea de imagini de înaltă calitate care nu arată doar ca o fotografie de stoc este dificilă și, adesea, jurnaliștii vor ajunge la întrebarea dacă au imagini disponibile în schimbul creditului – citarea link-ului.
Pregătiți o bancă de imagini pe care o puteți trimite imediat jurnaliștilor pentru această eventualitate. Faceți un pas mai departe și creați pagini pe site-ul vostru, astfel încât să aveti totul clasificat pentru fraze pe care jurnalistul ar putea să le caute, de exemplu: “Libertatea de a folosi fotografii ale Spaniei”.
Spuneți povestea unui client
Cheia unui PR de succes o reprezinta o poveste bine spusa. Si ce alta poveste mai buna putem sa gasim decat cea spusa din perspectiva unui client?
Dacă vă puneți in prim-plan compania voastra care face o treabă foarte bună, nici un jurnalist nu vă va asculta. Însă, spuneți-le povestea despre modul în care viața unui client a fost schimbată, făcând una dintre călătoriile oferite de companie, unde au trecut de la eșec la povestea de succes cu siguranță puteți obține o mai mare raspandire si notorietate.
Luați jurnalistul (și ulterior cititorul) într-o călătorie și veți avea o șansă mult mai mare de succes.
Evenimente de actualitate
De multe ori veti auzi jurnalisti intrebandu-va care este smecheria. Ei practic vor sa stie de ce ar trebuie sa scrie despre compania voastra in acel moment.
Este treaba voastră să le oferiți acest motiv, iar unul ar fi legatura cu lucrurile care se întâmplă sau sunt populare în acel moment.
A fost Justin Bieber pur și simplu în vacanță până la destinația pe care o acoperiți? Există vreo tulburare în legătură cu călătoriile cu avionul, care fac călătoriile de tren brusc mai atractive? Utilizați aceste cârlige pentru a vă distribui povestea.
Exemplele de mai sus se bazează pe apelarea la știri și la ce subiecte oferă acoperire, dar puteți, de asemenea, să planificați înainte acest lucru.
Evenimentele anuale cum ar fi Crăciunul, Ziua Îndrăgostiților sau Paștele sunt întotdeauna cârligele pozitive, în timp ce evenimentele locale sau emisiunile de filme populare oferă, de asemenea, mari oportunități pe care le puteți planifica în avans. Realizati un calendar care sa contina aceste date, pentru a vă putea planifica activitatea de PR în jurul acestuia.
În plus față de sugestiile de mai sus, este important să recunoașteți faptul că un serviciu unic, care sa iasa in evidenta, sau produs, va fi întotdeauna cea mai bună “tactică” pentru activitatea voastra de PR. Toate cele de mai sus vor fi mult mai ușor de implementat dacă aveți ceva interesant cu care să lucrați, mai degrabă decât sa copiati ceea ce exista deja pe piata. Puneti pret pe imaginatie si originalitate.
Este de asemenea important să subliniem faptul că nici una dintre aceste tactici nu va fi eficienta, dacă nu puteți răspunde rapid și concis unui jurnalist de ce ar acoperi un subiect oferit de voi, și de ce ar trebui să facă acest lucru acum, mai degrabă decât luna viitoare, sau luna trecută.
Odată ce ați stabilit acest lucru și ați îmbunătățit abordarea tactică pentru a fi la fel de eficace, este timpul să o prezentați jurnaliștilor pe care i-ați identificat chiar la începutul acestui proces.
Cum sa licitați
Acesta este un subiect întreg în sine, așa că, vă voi trimite doar câteva din resursele mele preferate pe această temă, resurse la care mă întorc din când în când:
Sujan Patel – What I Learned from Pitching to Receiving 3,751 PR Pitches
Kendall Baker – How to Write a Pitch I’ll Actually Read
Matthew Barby – Crafting the Perfect Email Pitch
Concluzie
Dacă nu încorporați PR-ul în strategia voastră de SEO, atunci vă lipseste ceva și e ca și când ați lupta cu o mana legată la spate, în comparație cu concurentii dumneavoastră.
PR-ul a devenit un instrument integru în arsenalul oricărui expert SEO și, dacă sunteți o companie mai mică și independentă, atunci este arma pe care nu vă puteți permite să o ignorați în a închide decalajul dintre voi și mărcile mari mult mai repede.
Începeți sa planificați, gasiti-va nisa și pregătiți-vă sa dati drumul la treabă!