fbpx

Întrebarea Nofollow: Cât de mult credit obțin link-urile nofollow ?

Oblyo Digital Agency martie 13, 2018

Link-urile rămân la fel de importante pentru un SEO de succes, acum mai mult ca niciodată.

Dacă nu ar fi profesioniștii SEO, cine ar putea să se ocupe de modul în care link-urile ajută navigarea în infinitatea internetului, permițând noi modele de implicare socială și comercială?

Profesioniștii SEO înțeleg importanța fiecărui link, dar tot ei realizează faptul că nu toate link-urile sunt create în mod egal.

Având în ”trusă” link-urile interne, externe și backlink-urile, suntem conștienți că doar o combinație corectă a acestor tipuri de link-uri aduc rezultate în căutările la scală largă și un număr crescut de trafic.

Cu toate acestea, rămâne totuși o întrebare: Cât credit au link-urile nofollow?

Acest articol va încerca să răspundă la această întrebare și să explice de ce link-urile nofollow ar putea fi folositoare pentru vizibilitatea unui site în motoarele de căutare.

Link-urile urmărite vs. link-urile nofollow: Care este diferența?

Motoarele de căutare urmăresc fiecare link în mod implicit, doar dacă le spui specific să nu facă asta.

Poți spune unui anume motor de căutare să nu urmărească un anume link prin folosirea atributului de nofollow, un fragment de cod HTML care arată astfel:

<a href=”http://www.example.com/” rel=”nofollow”>

Este puțin probabil ca Google să te penalizeze, atâta vreme cât link-urile pe care tu le plasezi în conținut sunt folositoare, relevante și au valoare.

Dacă ar trebui să pui o postare de mulțumire sau o recenzie impresionantă unui anumit produs de pe site-ul tău, nimeni nu te va raporta.

Oricum, sunt situații când ar trebui să folosești link-urile nofollow.

Când să folosești link-uri nofollow

Pentru a evita ca Google să preia controlul manual asupra site-ului tău, asigură-te că folosești link-uri nofollow în următarele situații:

Link-uri plătite.

În eventualitea în care agreezi să pui pe site-ul tău un link plătit, asigură-te să clarifici că nu ai să îl urmărești.

Google nu este fan link-uri plătite; cu toate acestea, dacă nu vrei ca Google să pună vreun fel de presiune, nu urmării deloc link-urile plătite.

Link-urile de produs.

Este o situație asemănătore cu link-urile pe care ești de acord să le plasezi pe site-ul tău în schimbul unui produs sau al unui serviciu.

Dacă te decizi să folosești câteva dintre aceste link-uri, nu le urmării mai departe.

Link-uri plătite pentru recenzii

Ar fi indicat ca întotdeauna să nu urmărești link-urile care sunt incluse în recenzii plătite fie pentru produse sau servicii.

Dacă ți se dă de făcut o recenzie a unui serviciu sau produs, și urmărești link-urile, aceasta ar putea fi o greșeală care te va costa.

Link-urile afiliate

Toate link-urile afiliate ar trebui să fie în mod implicit nofollow.

Google recunoaște aceste link-uri ca având un potențial de generare de profit și nu dorește să ofere posibilitatea generării de profit adițional pentru site-uri care se angajează în astfel de schematici.

Link-uri ale site-urilor care nu prezintă încredere

Link-urile nofollow către site-urile care nu prezintă încredere, site-uri cunoscute ca fiind spam sau care au un conținut foarte slab.

Conectarea prin link-uri la site-uri slab calitative poate să dăuneze ranking-ului în căutările organice.

Link-urile neindexate

De asemenea, dacă nu indexezi un link, asigură-te că nu ai să îl urmărești.

Nu doriți să permiteți accesul la link-uri de calitate redusă către site-ul vostru.

Link-uri folosite în widget-uri și imagini

Link-urile nofollow ce apar în widget-urile și imaginile pe care le oferi pentru a încorpora un al treilea site, cum ar fi de exemplu logo-uri, simboluri, elemente de design ce ar putea fi partajat.

Google ar putea cel mai probabil să perceapă acest link ca pe o schemă.

Link-uri postate de vizitatori

Google a emis o serie de avertismente pentru SEO împotriva postării de link-uri din partea vizitatorilor, de-a lungul timpului.

Dacă îți dorești să rămâi într-o relație bună cu Google, link-urile nofollow sunt cea mai bună soluție pentru tine.

Paginile de Admin

Vreți sau doriți ca Google să acceseze cu crawlere datele de conectare, confidențialitatea, termenii de utilizare și alte pagini conexe.

Asigurați-vă ca acestea sunt, implicit link-uri nofollow.

Butoanele de Social Media

Butoanele împărțite pentru social media ar trebui de asemenea să fie nofollow.

În timp ce Google nu va pedepsi acest lucru, niciodată nu doriți să conduceți capitaluri de valoare pe site-urile web ale unor terțe părți (mai ales dacă aceste site-uri sunt platforme sociale uriașe).

Importanța link-urilor nofollow

Google spune că nu transferă Rank sau ancorează textul în link-uri cu un atribut nofollow. Cu toate acestea, gigantul de căutare nu respectă întotdeauna propriile reguli:

Zvonurile spun că această remarcă „în general“, indică faptul că, uneori, Google face o excepție de urmat și contorizat link-urile cu o etichetă de nofollow. Acesta poate fi cazul Wikipedia, de exemplu.

Deși fiecare link plasat pe Wikipedia este în mod implicit un link nofollow , din experiența personală, putem spune că backlink-urile de pe Wikipedia pot face minuni pentru SERP-ul unui site.

Cel mai probabil, Google s-a gândit că un site foarte bine cotat precum Wikipedia nu își permite să se lege de site-uri slabe, cu spam ( ceea ce este foarte adevarat) și automat să își numere link-urile pentru ajustarea SERP-ului.

De fapt, Rand Fishkin a testat deja această presupunere și a ajuns la aceași concluzie: site-urile de top au un impact major asupra site-ului, deși link-urile lor sunt conectate cu un atribut nofollow.

Se pare că, link-urile ce provin de pe site-uri de încredere fac dinferența, fără să mai conteze cum anume le etichetăm.

Cu toate acestea, chiar dacă presupunem că nofollow face orice link de pe orice site inutil din punct de vedere al vizibilității în motoarele de căutare, legăturile funcționează în continuare drept căi spre site-ul vostru.

Link-urile sunt aducătoare de trafic și potențiali utilizatori pe care îți vei dori în continuare să îi transformi în clienți.

Tratați fiecare link ca pe o aprobare care consolidează conștientizarea și sporește angajamentul.

Lucrul important pe care trebuie să-l amintiți aici este că doar canalul vostru de conversie ar trebui să fie bine configurat și să funcționeze fără probleme.

Dacă descoperiți că site-ul vostru pierde din trafic, aflați de ce.

În cele din urmă, mai multe link-uri nofollow bogate în trafic vă vor încuraja să refaceți întregul canal de conversie, sporind veniturile voastre cu două cifre.

Nu în ultimul rând, link-urile duc la atragerea mai multor link-uri. Dacă un link nofollow direcționat către un articol de pe site este plasat pe un site de încredere, site-ul tău poate să primească zeci de alte link-uri în viitorul apropiat.

Utilizatorii pur și simplu vor trata link-ul ca pe unul folositor și relevant pe care îl vor distribui pe internet sau îl vor folosi în propriul lor conținut.

Studiu de caz: Link-urile nofollow

Acum este momentul să demonstrăm beneficiile link-urilor nofollow cu ajutorul cifrelor.

Unul dintre clienții pentru care desfășurăm o campanie SEO a avut o creștere graduală de trafic de înaltă calitate pe site-ul său, în primul rând datorită unei continue creșteri de link-uri nofollow.

Câteva statistici care trebuie luate în considerare ( Începând din noiembrie 2017):

  • Numărul total de link-uri — 12,175
  • Link-uri urmărite— 3,922
  • Link-uri nofollow — 8,151
  • Procentaj al link-urilor nofollow — 67%
  • Primele 3 poziții— 91
  • Poziții între 4-10— 250
  • Poziții între 11-50 — 3,706

Din ianuarie 2017 până în iulie 2017, când a fost depus cel mai mare efort, numărul total de sesiuni a crescut de la 11,573 la 17,119, adică cu 67%; traficul organic a crescut cu 69% și traficul de referință cu 340%.

Imaginea de mai jos, demonstrează această dinamică:

nofollow

În această perioadă, 90% din toate activitățile de marketing s-au referit în mare parte la conținuturi și link-uri nofollow, iar site-ul clientului s-a bucurat de o creștere considerabilă a vizibilității căutării organice (primele 3 poziții au fost marcate cu 28) și a traficului ( deși au fost câteva înclinări în traficul organic).

Nu sunt singurul care crede că link-urile nofollow au valoare, atâta timp cât știi să le construiești în mod corect.

Fractl prezintă două studii de caz ce arată puterea uimitoare pe care o au link-urile nofollow.

Iar aceasta postare Moz aduce un alt argument puternic legat de capacitatile link-urilor nofollow.

Concluzie

Ca profesioniști SEO, ne străduim să aducem cât mai multe link-uri de legătură pe site-urile noastre.

Cu toate acestea, nu trăim într-o lume perfectă. Unele dintre link-urile noastre devin link-uri nofollow. Dar, așa cum am demonstrat în această postare, acesta nu este sfârșitul lumii.

Link-urile nofollow au multe avantaje:

  • Sensibilizează
  • Construiesc încredere
  • Conduc audiența către site-ul vostru

În plus, fiecare link nofollow demonstrează că site-ul și conținutul vostru atrag audiență. În caz contrar, nimeni nu ar plasa link-uri pe site-ul vostru.

Data viitoare când ai să vezi un link nofollow pe site-ul tău, nu te plânge și nu deveni frustrat din această cauză.

Chiar dacă link-urile nofollow nu vă ajută în mod direct în procesul SEO, acestea sunt în continuare valoroase ca instrumente de conversie și legătură.

Profitați de toate avantajele pe care le oferă link-urile nofollow și veți sesiza diferența în trafic și clasare, într-un fel sau altul.

Call Now Button