fbpx

5 greșeli prostești pe care oamenii deștepti le fac

Oblyo Digital Agency martie 12, 2018

 

Greșelile se întâmplă.

Nu are importanță dacă ești un începător în optimizarea pentru motoarele de căutare, (SEO), sau ai o grămadă de ani de experiență.

Unii dintre cei mai deștepți oameni pe care i-am cunoscut din industria SEO au făcut și ei la rândul lor greșeli prostești.

Să stabilim un lucru de la început: a face greșeli nu înseamnă că ești prost.

Iar greșelile prostești nu sunt o reflcție a practicantului de SEO.

 

Toată lumea greșeste.

 

Cu toții pornim de la zero.

 

De ce sunt atât de multe greșeli?

 

Pentru început, există o cantitate fantastic de mare de informații complet greșite despre SEO în mediul online.

De fapt, când am început să lucrez pentru prima dată în această industrie, acum multi ani, aproape tot ceea ce am învățat la început a fost incorect.

Din fericire, am ajuns pe un forum ( care nu mai există în acest moment) ce era condus de Morgan Carey, fondatorul Real Estate Webmaster, care m-a ajutat să o iau pe drumul cel bun.

Aruncă o privire în comunitatea SEO și ai să vezi oameni ca Alan Bleiweiss, Dave Davies, David Harry, Roger Montti, Bill Hartzer, Bill Slawski și mulți alții, care au împărtășit cu generozitate timpul și experiența lor pentru a ajuta viitoarea generație de practicanți SEO în a-și îmbunătății abilitățile.

Pe parcursul carierei mele, am văzut o mulțime de oameni inteligenți făcând aceleași greșeli prostești în SEO.

Astăzi am să împărtășesc o parte dintre ele cu voi, astfel încât să știți să le identificați și evitați și să aveți rezultate mult mai rapide si mult mai eficiente. 

 

Puneți boții înaintea omenilor.

Zilele în care”vânam” algoritmii sau mai rău de atât, încercam să păcălim motoarele de căutare sunt demult în urma noastră.

În pofida acestui lucru, încă sunt oameni care pun boții înaintea oamenilor, ceea ce conduce la tactici complet ineficiente, cum ar fi încărcarea cu cuvinte cheie, lungimea specifică a conținutului și scheme de link-uri manipulatoare.

Întelegem logica din spatele acestui mod de gândire.

Dar acest mod de gândire ce îi conduce pe oameni să se bazeze pe boti, sau mai precis pe algoritmii motoarelor de căutare, este contraproductiv în mediul SEO din ziua de astăzi.

Acest lucru se întâmplă pentru că ceea ce este necesar pentru o clasare bună este exact la fel cu ceea ce este necesar pentru satisfacerea utilizatorilor:

Un site optimizat pentru mobil, ce se încarcă rapid și care este plin de conținut folositor, original și foarte bine scris.

Prima ta prioritate ar trebui să fie satisfacerea utilizatorilor ce îți vizitează site-ul. Ei sunt singurii care pot cumpăra produse sau servicii.

Dacă nu îți poți satisface utilizatorii, aceștia nu vor cumpăra de la tine. Dacă nu vor face achiziții, mai are vreo valoare creșterea în ranking?

 

Concentrarea pe tactici nu pe strategii.

Unul dintre foștii mei clienți era obsedat atunci când venea vorba de câte o nouă strategie care i se părea lui mai interesantă.

Din păcate, acest lucru însemna că el niciodată nu a rămas consecvent cu absolut nicio tehnică până în punctul în care aceasta să ajungă să producă rezultate vizibile.

Din fericire, la un moment dat a fost schimbat și un nou CEO a fost numit în locul lui pentru a conduce compania. Acesta avea o alt fel de disciplină și reușea să rămână angrenat într-un plan propus de mine.

O mare parte din problemă este faptul că oamenii nu înțeleg cu adevărat diferența dintre tehnică și strategie ceea ce îi face să fie ineficienți și să nu aibă un scop clar.

Pentru a obține succes vizibil și pe termen lung, trebuie să înțelegem foarte clar diferența dintre cele două și rolul pe care îl joacă una în relație cu cealaltă:

 

  • Strategia: O imagine de ansamblu a obiectivelor tale, ce îți va oferi un avantaj vizibil în fața competitorilor tăi din piață.
  • Tactica: Acțiunile pe care trebuie să le faci pentru a putea pune în practică strategia planificată de tine.

 

Nu se identifică valoarea indicatorilor cheie de performanță.

Sunt destul de vechi în această branșă pentru a-mi putea aminti vremurile când internetul era ceva nou.

Când oamenii au început să vândă prima dată publicitate pe site-uri, sistemul metric îi făcea pe oameni să se bazeze pe ‘’ lovituri’’, ceea ce mulți dintre cumpărători presupuneau greșit că ar însemna vizualizări pe paginile lor.

În realitate, tot ceea ce trebuia descărcat atunci când o pagină web era accesată, inclusiv fiecare CSS, JavaScript, font și fișier cu imagini, toate erau contorizate ca fiind ‘’ lovituri’’ ce vor conduce la o creștere globală a volumului de trafic pe pagini.

Mulți editori au profitat de această presupunere falsă prin adăugarea unor imagini suplimentare pe site-urile lor, câteodată zeci sau chiar sute de imagini de 1 pixel x 1 pixel pe fiecare pagină, invizibile vizitatorilor, toate într-un efort de a crește în mod artificial numărul lor de hituri, încercând să vândă mai multă publicitate la prețuri ridicate.

În mod evident, aceasta a fost o măsură foarte greu de urmărit.

În vreme ce în ziua de astăzi oamenii din industrie nu mai urmăresc aceste ‘’ lovituri’’, mulți dintre ei încă sunt atenți la formule metrice ambigue, cum ar fi link-urile inbound, numărul de followeri, și numărul de like-uri.

Link-urile inbound, asemeni oricărui alt sistem metric, pot sau nu să conteze pentru o anumită perioadă ca indicator de performanță, dar acest lucru depinde foarte mult de context.

De exemplu, dacă aș avea o baghetă magică și aș putea să iți adaug 100 de noi link-uri site-ului tău chiar acum, în condițiile în care volumul de link-uri este printre parametrii tăi KPI, ai considera probabil acest lucru un câștig, corect?

Ai mai considera tot câștig dacă toate cele 100 de link-uri ar proveni de pe un singur site? Sau dacă toate ar fi din comentarii spam? Sau dacă ar proveni din PBN-uri sau alte site-uri slab clasate?

Bineînțeles că nu.

Pentru ca orice sistem metric să aibă valoare de KPI, trebuie să aibă un sens foarte clar în contextul obiectivelor afacerii tale.

De exemplu, agenția mea este specializată în marketing digital pentru industria construcțiilor, astfel încât unul dintre parametrii KPI pe care îi urmăresc este legătura dintre cadrul conținutului despre marketingul digital pe site-uri de înaltă calitate din industria construcțiilor.

Un link plasat în cadrul conținutului ce este relevant pentru ceea ce fac este infinit mai valoros dintr-o perspectivă SEO. Mai important de atât, de vreme ce conținutul este publicat pe un site despre industria construcțiilor, oamenii care-l vor citi vor fi în general publicul meu țintă căruia mă adresez.

KPI-ii trebuie să poată fi măsurabili și legați de un obiectiv anume al companiei, cum ar fi a ajunge în fața potențialilor clienți, generând un PR pozitiv sau generând plus valoare.

 

Nu reușește să urmărească cu exactitate performanța

Dacă nu știi cu exactitate la ce nivel de performanță ai ajuns, cum ai să știi dacă progresezi suficient de mult sau când și cum să îți ajusetezi evoluția?

Din pacate, mulți oameni din piață se bazează pe instinct.

Deși de multe ori instinctele nu ne înșeală, sunt departe de a fi infailibile.

Cu atât mai mult cu cât, nu există niciun motiv să nu îți urmărești performanța mai ales acum când ai la îndemână atât de multe mijloace puternice și la dispozitia ta pe care le poți folosi.

De la cele disponibile gratuit cum este Google Analytics și Search Console până la cele plătite ca Raven, SEMrush si Moz, avem posibilitatea să urmărim aproape orice tip de KPI de care ne-am putea lovi.

Acest lucru este important deoarece urmărirea performanței vă permite să cresteti conținutul a ceea ce funcționează și să remediați sau să eliminați ce nu funcționează în campaniile voastre.

De asemenea vă perminte să corectați lucrurile pe parcurs, din timp, creând astfel o cale mult mai directă către succes, o cale eficientă din punct de vedere al costurilor.

 

Urmând sfaturi din surse îndoielnice.

Unul dintre lucrurile bune ale internetului este că aici informația trăiește veșnic.

Pe de altă parte, acest lucru poate fi și un lucru rau.

 

Domeniul SEO-ului s-a schimbat dramatic de-a lungul ultimilor 20 de ani.

În vreme ce publicații precum Search Engine Journal fac o treabă excelentă prin publicarea de materiale ce conțin informații la zi, din nefericire există un număr mare al altor publicații ce au un conținut învechit sau chiar care conțin informații eronate pentru cititori.

A rămâne în top în SEO înseamnă să citești regulat cele mai de top publicații din industrie, dar să le și urmărești activitatea celor care conduc industria.

Recent a fost creată o listă ce conține 140 de nume ale experților în SEO, a căror activitate ar fi bine să o urmărești. Scopul acestei actiuni, de a-i urmării pe cei din topul industriei este simplu: așa te asiguri că ajungi să cunoști mai multe lucruri despre SEO decât restul colegilor tăi.

Este important să nu te oprești niciodată din a învăța din surse de încredere, deoarece optimizarea pentru motoarele de căutare este o industrie ce evoluează constant și cu rapiditate.

Call Now Button