fbpx

Cum se face un audit de conținut?

Oblyo Digital Agency martie 9, 2018

Ultima verificare!

Când a fost ultima dată când ai facut un audit al conținutului?

Nu îți amintești?

Nu ești singurul.

Majoritatea creatorilor de conținut sunt concentrați pe crearea de conținut nou, încât uită să verifice conținutul deja existent.

Iata câteva motive pentru care trebuie să îți verifici conținutul:

  • Obiective: Conținutul vostru își atinge obiectivele dorite? Obțineți ROI din conținutul pe care l-ați produs? Nu veți știi dacă nu măsurați performanța conținutului și îl veți urmări prin audituri regulate.
  • Durata de viață: Continutul tău poate sa devină înveghit sau chiar sa nu mai fie de actualitate. Nu trebuie să vă faceți foarte multe griji în această privință. Conținutul vechi nu este vina voastră. Ceea ce era relevant acum doi ani, poate ca nu mai are acelasi impact in prezent. Partea buna este ca poti oricand sa adaugi informatii noi si sa il adaptezi prezentului.
  • Informațiile greșite: Pe măsură ce conținutul tău se învechește, fapte și date ce la un moment dat erau exacte pot deveni neadecvate. Rularea unei verificări a conținutului în mod regulat te va asigura că postările tale sunt la zi și astfel protejezi reputația mărcii tale.
  • Trebuie să știi ce funcționează: Cum ai să poți știi ce tip de conținut sau care dintre postările pe blog-uri sunt cele mai reușite dacă nu te uiți puțin în urmă și verifici toate articolele scrise? Poate că a scrie trei articole pe săptămână pe un blog este foarte obositor și nici nu produce vreun rezultat relevant. Nu ai de unde să știi cu exactitate decât dacă faci un audit minuțios pentru a vedea care articol primește cele mai bune reacții și care sunt cele mai proaste/slabe articole.

Sperăm ca unul, dacă nu chiar toate aceste puncte ți-au ridicat semne de întrebare și acum ai început să înțelegi importanța unei verifcări regulate a conținutului pe care îl produci.

Verificarea detaliată de conținut

Primul pas în auditul de conținut este disecarea pe bucăți a bazelor conținutului și o primă intrare în audit a conținutului.

Ne uităm la felul în care a fost creat conținutul, numărul de oameni care au contribuit la crearea lui și informațiile generale legate de publicarea acestuia.

Vei dori să urmărești toate elementele de mai jos pentru conținutul scris până în prezent. Pentru a-ți ușura munca, folosește un document separat pentru a face această verificare:

  • URL-ul
  • Autorul
  • Echipa de producție ( echipa de conținut, influențerii, echipa SEO, etc.)
  • Timpul alocat ( cât a durat să produci acel conținut în totalitate)
  • Titlul
  • Data
  • Tipul de conținut ( postare pentru un blog, infografic, studiu de caz, etc.)
  • Scopul conținutului ( care a fost motivul pentru care ai scris acel conținut: backlinks, trafic, conversii, etc)
  • Numărul de cuvinte
  • Comentariile
  • Distribuirile ( împarte totul prin rețelele sociale apoi adună)

 

Verificarea datelor din conținut

Aici începe partea distractivă.

Partea de date a conținutului pe care îl verifici trebuie să aibă propriul document XLS, exact ca acesta pe care vi-l aratăm mai jos :

audit

Trebuie să faci o verificare anterioară

Înainte de a intra în verificare, trebuie să te întorci și să faci un audit al întregului conținut produs în trecut.

Dacă știi ce performanțe a avut conținutul pe care deja l-ai creat, acest lucru te va ajuta să întelegi ce fel de conținut trebuie să creezi în viitor și ce conținut să eviți să mai publici.

Această parte a auditului de conținut va fi foarte amănunțită și îți va lua destul de mult timp să o realizezi la început.

Este nevoie să te decizi cât de mult vrei să te întorci în timp pentru a verifica conținutul iar apoi să aduni toate URL-urile conținuturilor pentru acea perioadă de timp.

Recomandăm să mergi cel putin un an înapoi și să aduni date despre felul în care conținutul tău a performat cu un an înainte.

Colectarea tuturor URL-urilor de conținut din trecut nu trebuie să fie însă un proces pe care să îl efectuezi manual.

Din fericire, există o mulțime de site-uri pe care le poți folosi ca instrumente de analiză, cum ar fi Google Analytics sau WebSite Auditor. Aceste platforme pot cu rapiditate să facă o verificare a conținutului, bazându-se pe datele de pe site-ul tău și să îți ofere lista tuturor paginilor de conținut.

Pregatește-te pentru desfășurarea auditului

Dacă ai înțeles cum funcționează sistemul de verificare al conținutului tău din ultimul an, din acel document Excel pe care l-ai făcut, va fi nevoie să repeți acestă verificare a noului conținut în fiecare săptămână.

Va fi mult mai ușor să urmărești conținutul și să îl verifici cu regularitate atunci când trebuie să te întorci doar cu o săptămână în urmă pentru verificarea datelor.

Adaugă în documentul Excel și uplodează cele mai recente cifre și statistici în fiecare săptămână. Cu timpul, dacă vei observa modificări semnificative, notează-le.

Uneori conținutul, mai ales conținutul de tip evergreen poate lua luni de zile până când se activează.

Ce trebuie să urmărești

Mai jos, am facut o selecție pe care ar fi bine să o urmărești pentru verificarea datelor conținutului tău:

Traficul organic

Ideal este să avem conținut care să primească o cantitate mare de trafic organic.

Astfel nu trebuie să adaugăm fonduri suplimentare pentru promovare, utilizatorii accesează în mod organic conținutul, le place și devin atrași de el.

Dacă nu reușești să ai suficient de mult trafic organic pentru conținutul tău, acest lucru este un potențial semnal de alarmă.

Poate este ceva în neregulă cu:

  • Strategia ta de conținut.
  • Modul în care îți distribui conținutul.
  • Tipul de conținut pe care îl oferi.
  • Conținutul în sine.

Prin evaluarea traficului organic cu regularitate în auditul tău, vei putea să știi când ai făcut ceva corect sau când trebuie să o iei de la capăt.

Rata de respingere

Utilizatorii care îți accesează site-ul pentru un anumit conținut îl părăsesc imediat fără să vadă alte pagini ale site-ului?

Dacă acesta este cazul, înseamnă că ceea ce este scris în conținut nu este ceea ce trebuie. Conținutul este greșit.

Într-un mod ideal, conținutul tău nu este decât o ‘’portiță’’ ce îi conduce pe utilizatori de pe motoarele de căutare către site-ul tău fie pentru a se distra, a se informa, iar apoi îi ghidează să facă un tur al site-ului pentru a vedea ce altceva le mai poate servi nevoilor.

Ești nesigur de rata de întoarcere?

Am întocmit graficul de mai jos pentru a descrie varietatea de procentaje:

Backlink-urile

Scoate la vedere backlink-urile- dar numai pe cele bune care îți dau o creștere a credibilității!

Trebuie să urmărești backlink-urile pe care conținutul tău le produce în mod constant, din două motive:

Backlink-urile tale se vor schimba în timp.

Din prima zi când publici un nou articol poți obține 2-3 backlink-uri. Dacă lași să treacă o săptămână, ai să observi că au aparut aproximativ 10-12 backlink-uri.Un an întreg în acest ritm și ai deja 589 de backlink-uri doar pentru un singur articol publicat.

Nu toate backlink-urile sunt bune.

Cu siguranță 589 de backlink-uri sună foarte bine, dar nu și dacă 500 dintre acestea sunt potențiale pericole pentru site-ul tău și duc la spam. Aceste 500 de link-uri trebuie să fie eliminate cât mai repede cu putință sau site-ul tău și locul în motoarele de căutare vor avea de suferit. Dacă nu monitorizezi toate backlink-urile prin auditul conținutului cu regularitate, vei rata ocazia de a elimina backlink-urile periculoase acestea putând să îți afecteze semnificativ ranking-ul.

Timpul petrecut pe pagină

Dacă conținutul tău este sub formă de postare blog cu peste 2500 de cuvinte iar timpul petrecut pe pagină este de 18 secunde, ceva nu este în regulă.

Această măsurare te va informa dacă conținutul tău pur și simplu nu este potrivit pentru publicul țintă sau dacă este nevoie să creezi conținut concentrat pe subiecte care vor plăcea utilizatorului.

Vizitatorii unici

Ne dorim mulți vizitatori unici care să ne vadă conținutul și să crească astfel numărul de vizualizări al fiecărui articol publicat.

Cu cât avem mai multe vizualizări cu atât șansele ca conținutul să se transforme în conversii, share-uri, backlink-uri și ROI.

Pagini per sesiune

Câte pagini accesează un utilizator după ce ți-a văzut conținutul?

Către ce tip de pagini se îndreaptă?

O postare pe un blog care vorbește despre cele mai bune haine de iarnă poate încuraja un utilizator să dea click pe link-ul din cadrul blog-ului și să-l facă să se uite după diferite tipuri de haine. Poate face și o achiziție, rezultând îndeplinirea scopului!

Utilizatorii noi vs. Utilizatorii care se reîntorc

Atragi o noua audiență cu acest text pe care tocmai l-ai publicat?

Utilizatorii care se întorc sunt foarte buni. Clienții care se întorc sunt și mai buni.

Dar în același timp avem nevoie să atragem noi utilizatori cu ajutorul conținutului nostru.

Sursele de trafic

Învață de unde vine traficul tău prin definirea principalelor tale surse de trafic.

Dacă majoritatea traficului de conținut a site-ului tău provine de pe Facebook, postează mai mult din conținut pe pagina ta de Facebook.

Dacă cu greu primești trafic din email-urile cu newsletter, poate ar fi timpul să faci o restructurare a email-urilor.

Conversiile

Dacă obiectivul tău este ca un nou conținut să genereze 100 de conversii în primul semestru, prin intermdiul mail-urilor și al newsletter-urilor, trebuie să adaugi o coloană extra și să urmărești numărul de conversii ce provin doar din acel conținut.

În prima săptămână vei avea o posibilă conversie de 2 și vei începe să ai îndoieli legate de întregul conținut. Dacă lași să treacă două luni, și continui să faci evaluarea în fiecare săptămână, ai să observi cum noul tău conținut a produs un total de 140 de conversii, nu doar atigându-ți scopul dar și depășindu-l.

Măsurați rezultatele

Pornind de la obiectivele pe care le-ai stabilit la început în privința conținutului, trebuie să te decizi dacă acest tip de conținut funcționează pentru tine sau nu.

Fiecare conținut pe care îl verifici va avea câteva date metrice atașate acestuia. Aceste date îți vor putea spune dacă ești pe drumul cel bun sau dacă ești complet în afara peisajului.

Pentru un conținut cu rezultate bune, notați detaliile evaluării acelui conținut. Analizați ce tip de conținut este, care este tema, cine l-a scris și când anume a fost publicat.

Repetarea acestui succes te poate ajuta să creezi conținuturi similare, cu o performanță la fel de mare.

Pentru conținutul care nu își atinge obiectivele, luați notițe în plus legate de acesta. Uneori problema poate fi legată de canalele unde este publicat conținutul. Alteori este o combinație de elemente cum ar fi autorul, perioada în care a fost publicat, și/sau tipul de conținut.

Să nu vă fie teamă să încercați diferite tipuri de conținut, atâta vreme cât sunteți dispuși să măsurați eficiența acestora prin audituri regulate.

Call Now Button