Cât durează procesul SEO?
Deși există multe întrebări legate de SEO, una dintre cele mai greu de răspuns este:”Cât de mult durează?”
Asta pentru că, pe lângă toate variabilele care joacă un rol important în optimizarea propriului tău website, trebuie de asemenea să evaluezi aceleași variabile și în cazul competiției și a felului în care aceștia își optimizează paginile. Doar această afirmație transformă întrebarea într-una mult mai complexă și este mai dificil de găsit un răspuns corect.
Cel mai scurt răspuns este:’’ Depinde!”
Din păcate nu vă vom putea oferi un termen specific în care se pot observa rezultatele SEO, deoarece acest lucru este imposibil. Nici nu vom încerca să împărtășim vreo formulă magică ca răspuns la întrebare, căci pur și simplu nu există una.
Cu toate acestea, sunt mult mai multe răspunsuri decât presupuneri. Cât durează analiza diferitelor variabile ale site-ului vostru în comparație cu variabilele site-urilor concurente, este de fapt adevarata provocare.
Există 3 criterii specifice ce joacă un rol important când vorbim despre cât durează implementarea SEO: competiție, link-urile inbound și conținutul.
Competiția
Dacă se întâmplă să vinzi produse de patiserie cu gust de somon, este foarte probabil să nu existe o competiție foarte mare. Cu toate acestea, aceia dintre noi care vând produse și servicii pe care oamenii le vor cumpăra efectiv, se vor confrunta cu grade diferite de concurență bazate pe cerere.
De exemplu,un instalator care deservește o mică piață locală se confruntă cu o concurență mai redusă decât o broker imobiliar din același oraș, care se va confrunta cu mai puțină concurență decât o companie ipotecară națională.
Așa cum probabil vă imaginați, cu cât paginile concurente sunt mai competitive, cu atât va dura mai mult să obțineți rezultate.
Atât dificultatea cât și timpul necesar vor urma, de obicei, o curbă, prin faptul că paginile web clasate mai jos vor fi mai ușor de depășit și va deveni progresiv mai dificilă și va dura mai mult pentru a depăși paginile web mai aproape de primele clasate.
Există un alt aspect important și deseori neglijat al concurenței pe care majoritatea oamenilor nici nu-l iau în seamă . Corelația dintre volumul de concurență într-o nișă și competența profesioniștilor SEO care se află în spatele paginilor web clasate pe primul loc în acea nișă.
Gandiți-vă în felul următor:
Cererea duce companiile într-o nișă, dorindu-se creșterea competiției. Acea competiție îi forțează să furnizeze oferte competitive, ceea ce înseamnă că trebuie să cuprindă o parte mai largă din piață pentru a putea rămâne profitabili.
Acesta este un mediu care de obicei favorizează companiile mari cu bugete pe măsură- oferindu-le avantajul de a putea să își angajeze cei mai buni profesioniști SEO din industrie.
Dacă se întâmplă să te afli în această situație, ai în față ta o bătălie mult mai grea și mult mai lungă decât te așteptai.
Link-urile Inbound
Nu este niciun secret faptul că link-urile continuă să joace un rol important în SEO, iar impactul lor în ceea ce privește durata depinde de câțiva factori mult mai profunzi.
Primul factor îl reprezintă volumul de link-uri prezente pe site-ul tău. În general, mai multe link-uri te vor ajuta să ai succes în SEO mult mai repede, dar acesta nu este doar un joc al numerelor.
O multitudine de link-uri de pe site-uri ce au o calitate mai scăzută nu vă vor ajuta să creșteți în top- vor putea avea chiar efectul opus, pot încetini progresul. În schimb, trebuie să vă concentrați atenția asupra calității link-urilor provenite de pe site-urile relevante pentru voi.
În cele din urmă, atât viteza cu care câștigați link-uri, cât și viteza cu care ați câștigat link-uri cu o anumită vechime sunt, de asemenea, factori. Deoarece în general, o creștere bruscă indică o încercare nenaturală de a manipula clasarea.
O creștere naturală ar arăta astfel:
Cresterea naturala a link-urilor
Acest lucru pare mai puțin natural, dar în funcție de alți factori, cum ar fi acoperirea media recentă, lansarea unui nou produs sau o campanie de marketing cu conținut foarte bun, ar putea fi complet natural.
Este la fel de natural precum bronzarea la solar, de exemplu.
O posibilă creștere naturală
Deci în general, cu cât se câștigă link-uri relevante și calitative, cu atât mai repede site-ul va urca în top, dar și acest lucru vine cu o avertizare- viteza cu care câștigi link-uri- ar trebui să aibă un ritm constant în creștere.
Dacă tehnicile de construire a link-urilor urmăresc liniile impuse de Google, acest lucru ar trebui să se întâmple într-un mod natural. De obicei când sunt folosite tehnici black hat se observă modele care ar putea încetini progresul acestui proces.
Conținutul
Conținutul pe care îl publici pe site joacă de asemenea un rol important în ceea ce privește obținerea de rezultate rapide. Ceea ce trebuie să reținem este că, valoarea conținutului contează cel mai mult.
Din fericire, perioada în care v-ati agitat să comandați articole de 300 de cuvinte de pe Fiverr, nu va produce nicio schimbare atunci când vine vorba de clasarea site-ul vostru.
Acum nu trebuie să trecem în extrema cealaltă și să credem că fiecare articol pe care îl publicăm trebuie să fie un monstru de peste 4000 de cuvinte. De fapt, nu există un minimum sau un maximum când vine vorba de lungimea ideala- conținutul pur și simplu trebuie să fie suficient de lung pentru a rezolva problema celui care îl citește, a utilizatorul ce îți accesează site-ul.
Există un mit ce spune că ar trebui să publicați conținut într-un ritm lent, mit ce vine din teoria conform căreia publicarea unei cantități mari de conținut dintr-o dată poate arăta nenatural pentru Google. Acest lucru poate să afecteze poziția voastră în clasament. Este de înțeles modul în care oamenii ar putea crede acest mit, dar acesta a fost demascat în mod oficial de către Google.
Dacă aveți conținut pregătit pentru publicare, atunci nu există niciun motiv ce ține de perspectiva SEO care să vă împiedice să îl publicați imediat. Cu cât îl urcați pe site mai repede, va avea un impact pozitiv în clasarea site-ului vostru. Așteptarea nu face decât ca procesul SEO să dureze mai mult.
Merită menționat faptul că, clasarea unei pagini web se corelează cu vechimea acesteia. Cu alte cuvinte, paginile mai noi tind să nu se situeze la fel de bine ca paginile mai vechi, dar se datorează și altor factori, nu doar vechimii.
Pornind de la acest aspect, este recomandată publicarea constantă, după un calendar bine definit, decât publicarea în grabă, și spunem asta din două motive:
1.Google vede noul conținut adăugat site-ului vostru în mod constant, ceea ce în general încurajează spiderii să intervină cu crawlere mult mai frecvent. Acest lucru va ajuta la accelerarea eforturilor voastre SEO.
2.Încurajează utilizatorii să se întoarcă mai frecvent pe site-ul vostru, ceea ce poate ajuta la transmiterea unor semnale pozitive de experiență a utilizatorului către Google și, prin urmare, accelerează în continuare eforturile voastre SEO.
Este totul doar o presupunere avizată?
Meseria noastră se aseamană foarte mult cu cea a meteorologilor. Chiar dacă dispunem de cunoștințe, experiență, unelte, de multe ori se întâmplă să facem lucrurile într-un mod greșit. Asemeni omului de la meteo, care uneori greșește prognoza și ne strică planurile și socotelile din acea zi, la fel se întâmplă și în cazul clienților noștri care sunt la fel de frustrați atunci când nu văd rezultate din partea campaniilor SEO atât de repede pe cât și-ar dori.
O parte importantă din munca unui expert SEO este gestionarea așteptărilor pe care clienții le au. Aceasta este partea unde multi eșuează și nu oferă rezultate.
Datorită faptului că li s-a spus doar ceea si-au dorit să audă din partea unora dintre expertii SEO, mulți clienți au astăzi așteptări nerealiste. Ca urmare, mulți oameni cred că acest lucru este ceva care durează doar câteva săptămâni sau chiar luni.
Se poate să începi să vezi îmbunătățiri în creșterea organică și o îmbunătățire a traficului datorat cuvintelor cheie din subiecte cu doar o foarte mică competiție, pe parcursul a câteva săptămâni. Pe de-o parte, temele competitive și moderate pot dura chiar și luni de zile, iar pe de altă parte frazele extrem de competitive pot dura mai bine de un an pentru a fi implementate!
De exemplu, o echipa de experți SEO au reușit să claseze pe primul loc un site prin folosirea sintagmei “ companie de marketing”, acest lucru producând o creștere progresivă de lead-uri pentru mai mulți ani la rand. Oricum, în ciuda experieței, a puterii de muncă și a resurselor, a fost nevoie de mai bine de un an de muncă constantă pentru a putea ajunge la acest rezultat.
Pe de altă parte, un client care nu are nicio prezență virtuală în lumea digitală, a venit cu un site ce conținea informații nu foarte flatante despre el, informații scoase complet din context. De vreme ce ocupa prima poziție în Google, cu ajutorul propriului său nume, acest lucru i-a dăunat considerabil afacerii sale. Din fericire competiția pentru numele clientului era extrem de redusă, iar site-ul nu era atât de puternic. Astfel am putut să completăm câteva pagini în motoarele de căutare, pagini ce au fost atent controlate, toate acestea întâmplându-se în doar câteva săptămâni.
De asemenea, am văzut cazuri în care clienții și chiar agențiile au folosit tactici care încalcă regulile Google pentru webmasteri în încercarea de a accelera procesul. În timp ce acest lucru poate funcționa pe termen scurt, în cele din urmă vă veți confrunta cu o penalizare si veti ajunge inapoi la locul de la care ați pornit.
Google spune că…
Trebuie să fiți pregătiți să investiți luni la rând, chiar și un an întreg înainte de a putea vedea rezultate concrete din partea eforturilor echipei SEO. Chiar și după ce va trece acest an, nu veți putea să fiți cei mai puternici în rândul motoarelor de căutare.
În urma unei statistici și analize comprehensive făcută de Tim Soulo doar 5.7 dintre paginile nou publicate vor reuși să ajungă în top 10 în motorul de căutare Google în timpul unui an de campanie SEO.
SEO-ul este un proces în continuă dezvoltare/creștere ce nu va fi cu adevărat finalizat. Jim Hedger încearcă să explice și de ce anume:
”Paginile vor începe să apară pentru URL-ul lor destul de repede, și pentru cuvintele cheie de marcă, la scurt timp după aceea. Concurența pentru cuvinte cheie fără marcă sau pentru mai multă expunere în căutarea locală reprezintă un efort pe termen lung, care nu este niciodată complet încheiat.”
Concluzie
Nu putem anticipa cu precizie exact când veți obține rangul de top pentru un anumit cuvânt cheie sau un subiect. Cu toate acestea, puteți face o estimare bazată pe anumite variabile. De-a lungul timpului, vă puteți face o idee mai clară despre cât timp este necesar pentru a vă infiltra afacerea într-o anumită nișă.