Ce este conținutul Evergreen?

Ce este conținutul Evergreen?

Conținutul ce rămâne mereu proaspăt și care ajută traficul de pe site-ul tău.

Tot mai multe publicații din mediul online, caută să publice conținut de tipul evergreen, conținut ce este mereu de actualitate pentru cititiori și foarte rar se întâmplă să devină învechit. Ideea din spatele acestui tip de conținut, o constituie scrierea de povești convingătoare ce au avantajul de a fi găsite cu rapiditate de motoarele de căutare, asigurându-se de asemenea, să fie mereu proaspete, de actualitate ( mereu verzi), fără a necesita actualizări.

Conținutul Evergreen: Definire funcționalitate

Cuvântul ‘’ evergreen’’ este cel mai adesea utilizat de către editori pentru a descrie anumite tipuri de povești, care sunt mereu de actualitate în rândul cititorilor.

Conținutul evergreen, este acel conținut care este mereu relevant. Îl putem compara de exemplu, cu felul în care un copac își păstrează frunzele verzi pe tot parcursul anului.

Conținutul care este relevant dar și interesant în aceași măsură și care nu este datat, este acel tip de conținut ce va fi găsit online de către motoarele de căutare. Conținutul evergreen poate ajuta la distribuirea de trafic către site-ul tău și să ocupe o poziție importantă în rândul motoarelor de căutare luni la rând, poate chiar și ani, de la momentul în care a fost publicat pentru prima dată.

Conținutul Evergreen și optimizarea în motoarele de căutare

Pentru a întelege de ce conținutul evergreen are o asemenea putere și influență asupra site-ului tău, este important să înțelegem cum anume funcționează optimizarea motoarelor de căutare.

Motoarele de căutare folosesc următoarele 3 etape:

  1. Crawling (descoperirea conținutului)
  2. Indexarea (analiza cuvintelor cheie și stocarea conținutului)
  3. Preluarea (în cazul în care chestionarea utilizatorului duce la crearea unei liste de pagini relevante pentru indexare, corespunzând anumitor cuvinte cheie )

Motoarele de căutare folosesc în mod constant (spiders)- roboți software ca să acceseze sute de milioane de pagini web existente pentru găsirea cuvintelor cheie, care sunt cele mai potrivite în procesul de căutare al utilizatorului.

Parte a algoritmului de indexare a paginilor web include date cu privire la conținutul datat sau expirat ce nu a avut mult accesări sau trafic în ultima vreme. De exemplu, dacă se vorbește despre cât costă o lucrare stomatologică într-un anumit an, atunci acești spideri vor indexa pagina respectivă în consecință.

Dar prin adresarea unei întrebări cu un spectru mai general pentru a putea afla “ salariul mediu al unui stomatolog”, nu se va pune conținutul din acel an în partea superioară a rezultatelor generate de motoarele de căutare.

De vreme ce conținutul evergreen chiar nu are un termen de expirare, folosește adesea cuvinte cheie ce pot fi căutate iar și iar, apoi, depinzând de ceea ce se caută, motoarele de căutare cel mai probabil vor scoate la iveală anumite părți de conținut evergreen în mod repetat.

Conținutul evergreen și cuvintele cheie

Scrierea de conținut evergreen prin folosirea cuvintelor cheie va aduce un plus de valoare site-ului și va ajuta motoarele de căutare să redirecționeze direct utilizatorii către pagina ta. De exemplu, dacă site-ul tău este despre sănătate și fitness, dacă se publică coținut folosind cuvinte cheie precum “ cele mai bune exerciții pentru picioare”, poate fi considerată o temă de conținut evergreen inteligent aleasă. Atâta vreme cât publicul tău țintă este cel mai probabil în căutarea celor mai bune exercitii pentru picioare, indiferent de sezon.

Ce NU este conținutul evergreen

Pentru a întelege cât mai bine cum anume se produce în mod constant conținut relevant, trebuie înteles care articole se încadrează în categoria evergreen și care nu.

Articolele ce includ rapoarte numerice și statistici, ce se pot modifica sau pot deveni învechite, în mod evident au o ‘’ fereastră’’ restrânsă de utilizare. Dacă publicați un astfel de conținut, cel mai indicat este să fiți specific, deoarece există utilizatori ce caută informații dintr-un anumit an cu scopul de a face diferite comparații. Dar nu vă bazați pe faptul că veți obține un trafic stabil pe site.

Rapoartele despre moda actuală sau tendițele unui anumit an, se învechesc foarte repede la fel cum este și cazul articolelor ce conțin informații dspre cultura pop sau alte lucruri ce pot fi considerate superficiale.

Articolele despre sărbători sau de sezon nu sunt de obicei considerate articole cu conținut evergreen. Dacă conținutul este unul generalist, căutarea de informații despre sărbători anuale precum Crăciun, Paște, Halloween, pot fi găsite pe site-ul tău în acele perioade ale anului.

Prin natura lor, știrile nu sunt în general considerate conținut evergreen decât dacă au o importanță contextuală importantă din punct de vedere istoric și pentru păstrarea unei arhive publice.

Cele mai bine metode pentru crearea de conținut evergreen

Mai jos, regăsiți o serie de trucuri care pot să prelungească durata de viață a unui articol.

  1. Răspunsul la întrebările utilizatorilor ( Întrebari adresate frecvent)
  2. Oferirea de sfaturi, articole din categoria “ cum să…”.
  3. Explicarea amănunțită a conceptelor comune din industria ta, utilizatorilor ce accesează site-ul.
  4. Testimoniale si recenzii de produs ( dar acestea pot să fie mici capcane, deoarece tehnologia avansează și produsele sunt rapid înlocuite cu modele noi)

Efortul depus în crearea de conținut evergreen pentru site în vreme ce nu se scapă din vedere aspectul SEO-ului, va ajuta la oferirea cititorilor un tip de conținut folositor, conținut la care aceștia să revină peste luni sau poate în anii ce vor trece de la data publicării articolului respectiv.

Citeste si...  Cum să creezi o strategie SEO de conținut care să funcționeze.

Share this post


 

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?