fbpx

Cum să creezi o strategie SEO de conținut care să funcționeze.

Oblyo Digital Agency februarie 19, 2018

Știi bine, partea bună despre marketing prin conținut este aceea că funcționează bine atunci când îl creezi având în minte utilizatorul final, care se pliază pe dorințele utilizatorului.

Dar, conținutul care este potrivit este diferit de conținutul care și funcționează. Nu este suficient doar să creezi conținut (vezi articolele scrise legate de această temă).

O strategie de marketing cu conținut funcțional este una care a fost optimizată pentru a oferi valoare maximă afacerii. Este diferit de marketing-ul de conținut care funcționează pentru că nu este construit cu scopul de a crește vizibilitatea mărcii și a câștigării expunerii mărcii. Este construit pentru a răspunde nevoilor specifice ale afacerii.

Atributul fundamental care separă funcționalul de cel nefuncțional este faptul că fiecare piesă de conținut joacă un rol specific în angrenajul principal.

Angrenajul principal este clar definit și, deși va fi testat și retestat, iar experimentele vor conduce lucrurile în direcții mai puțin cunoscute, nu o să fie o schimbare radicală. Țintim la obiective specifice și la măsurarea rezultatelor.

Cum se potrivesc diferitele tipuri de conținut într-o strategie de market-ing de conținut?

Sunt multe posibilități diferite te a te gândi la angrenajul acesta ce pune în funcțiune lucrurile, dar mai jos o să arătăm câteva modele care au fost foarte utile până acum în domeniu:

  • expunerea
  • conținut educativ
  • legătura emoțională
  • decizia emoțională
  • decizia rațională
  • cumpărarea
  • înțelegerea produsului
  • loialitatea
  • creșterea
  • susținerea.

Haideți să le analizăm pe fiecare în parte.

Expunerea (prima impresie).

Deși este adevărat că expunerea este etapa în care utilizatorii se întâlnesc cu produsul tău, scopul ar trebui să fie mai mult decât atât. Cu siguranță cunoști câteva dintre tipurile de conținut care se potrivesc aici:

postări pe site-urile populare.

Articole blog create pentru a atrage traficul.

Articole care sunt făcute ca să se viralizeze, atrăgând atenția cu ceva memorabil, ceva de reținut.

Am putea scrie multe articole (și am scris, vezi articolele din urmă) despre cum să creezi conținut pentru expunere (cei mai mulți din industrie petrec cea mai mare parte a timpului vorbind despre acest subiect), dar aici vreau să discutăm despre conținutul care duce la recunoașterea mărcii. Unii numesc acest proces- conștientizare. Putem să câștigăm expunere fără să câștigăm recunoașterea, constientizarea, mărcii.

Este esențial ca expunerea să fie utilizată pentru a crea o asociere în mintea publicului între brandul personal sau în alt mod și subiectele și valorile cele mai direct relevante pentru marcă. Trebuie să faci o impresie suficient de memorabilă că vizitatorii să fie nerăbdători să știe cine ești, precum și abordarea unui subiect într-un mod care este suficient de atrăgător pentru a se asocia cu marca ta, spre deosebire de a fi doar niște bucăți de informații adunate de peste tot.

Conținutul educațional:

Această etapă o văd ca o perioadă de timp în care cineva are un interes crescut pentru un subiect, însă nu se simte suficient de stăpân pe subiect.

Scopul conținutului educațional este de a menține interesul, ajudând să identifice lacunele în anumite subiecte, să sporească curiozitatea și să atragă vizitatorii pentru a afla mai multe. În acest proces, publicul devine mai educat cu privire la problemele lor, probleme care se pot rezolva prin produsele oferite de tine.

Important nu este să promovezi agresiv produsele (în acest moment), ci să devină conștienți de contextul în care există, astfel încât să simtă nevoia produselor tale, să spună ”ce bine dacă ar exista un astfel de produs care să îmi facă munca mai ușoară”.

În această etapă ar trebui să ai mai mulți abonați la căsuța ta de poștă electronică, să își înregistreze adresa de e-mail pentru a primi răspunsuri la problemele lor arzătoare ( Cum faci conținut SEO de calitate? Cere oferta aici!)

Legătura emoțională:

Această etapă este strâns leagată cu cele două de mai sus. Publicul țintă are anumite valori, sentimente, trăiri. Chiar dacă vizitatorul nu se abonează, trebuie să se întoarcă cât mai des pe site ca să formeze o legătură emoțională. Această legătură este un concept oarecum vag, în mare vorbim desspre construirea unei relații de încredere și o relație de durată. Este vorba despre depășirea beneficiilor raționale ale produselor tale și despre construirea unei legături cu publicul țintă pe baza valorilor, intereselor și conceptelor comune.

Este vorba și de câștigarea încrederii prin conținutul oferit. Acest lucru înseamnă a le oferi un continut practic de actiune, chiar si (poate mai ales) un conținut care să îi facă să treacă peste probleme cu ajutorul produselor tale.

Indiferent dacă alegi să creezi conținut special pentru a realiza o legătură emoțională (umană), cum ar fi ceva personalizat care folosește anecdote personale, alege să creezi acea umanizare în conținutul educativ.

Decizia emoțională:

Prima decizie pe care un cumpărător o face este una emoțională, nu una rațională. Sunt ferm convins că acest lucru se extinde chiar și asupra sectorului de afaceri, chiar dacă factorii de decizie “raționali” joacă un rol mai important acolo. Este important să conștientizezi care sunt acele decizii, precum și de momentul și modul de a face apel la aceste emoții.

Cum să abordezi acest lucru:

o frustrare sau o dorință emoțională apare și este abordată în mod natural într-un conținut educațional.

există o chemare firească la acțiune în conținutul educațional care duce la conținut conceput pentru a aborda problema emoțională (gândește-te la o legătură contextuală la sfârșitul unui articol de blog, ca un fel de chemare la acțiune care va funcționa efectiv pentru persoanele care citesc postările din blog).

conținutul este o pagină de destinație destinată să apeleze la aceste emoții.

această pagină de destinație conduce în mod natural la următoarea etapă.

Decizia rațională:

A doua decizie pe care fiecare cumpărător o face este una rațională. După ce au luat decizia emoțională, creierul rațional va fi în continuare sceptic. Acum este momentul în care conținutul tău trebuie să abordeze orice temere rațională. Unele dintre aceste termeri sunt:

  • costul
  • dorința de a compara produsul cu produse similare
  • statisticile

Conținutul tău trebuie să se adreseze acestor temeri ale cumpărătorilor, temeri specifice înaintea efectuării unei achiziții. Unele soluții evidente sunt:

O perioadă gratuită pentru testare.

Videoclipuri.

Compararea produselor tale cu ale concurenței.

Diferite niveluri de prețuri.

Cumpărarea:

Îmi place să văd achiziția însăși ca fiind separată de decizia emoțională și de etapa rațională. Singuul tău obiectiv aici este să nu perturbi o vânzare care deja este finalizată. Lucrul acesta înseamnă identificarea blocajelor, cum ar fi costurile surpriză sau interfața greoaie.

Înțelegerea produsului:

În cazul în care conținutul nu este suficient, vei suferi. Este esențial să te asigură că cei care au cumpărat produsul înțeleg cum să îl utilizeze, sau se vor simți copleșiti, vor adandona serviciul și vor lăsa comentarii negative.

Câteva sfaturi:

Include o companie prin e-mail cu lucruri simplu de înțeles despr elementele de bază ale SaaS. Introducerea ar trebui să fie cât mai vizibilă posibil și să includă un exemplu tangibil.

Trimite sfaturi suplimentare în zilele următoare pentru a te asigura că au înțeles caracteristicile produsului înainte ca perioadă gratuită să expire.

Continuă să furnizezi exemple despre utilizarea produsului, chiar dacă unele exemple folosesc aceleași caracteristici, pentru a insufla o idee despre cât de diverse sunt cazurile de utilizare ale SaaS.

Loialitatea.

Singura diferență majoră dintre conținutul concentrat pe loialitate și conținutul concentrat pe înțelegere este faptul că cel de de fidelizare continuă după terminarea perioadei gratuite. Dincolo de aceasta, tranziția ar trebui să fie fără probleme.

Conținutul de loialitate trebuie să continue să furnizeze exemple din ce în ce mai complexe de utilizare a SaaS pentru a rezolva probleme mai avansate.
Conținutul de loialitate poate include o automatizare stabilizată a e-mail-ului și automatizarea marketing-ului, precum și actualizări mai obișnuite ale blog-ului, care vor fi trimise întregii tale audiențe.
Odată ce există suficienți utilizatori, stabilirea unui forum comunitar pentru utilizatori este o necesitate. Conținutul generat de utilizatori menține comunitatea înfloritoare, precum și aduce noi utilizatori interesați de comunitate.
Reține, conținutul de loialitate și conținutul educațional nu ar trebui să fie complet separate unul de celălalt. Afișarea conținutului de fidelizare în etapa ”educațională” îi va ajuta să înțeleagă mai bine ce poate face produsul și cum îi poate ajuta cu problemele lor. Pe de altă parte, deoarece conținutul educațional este ceea ce a adus o parte semnificativă a clienților, ei asociază acel conținut cu marca ta și se așteaptă să îl vadă și să îl folosească în continuare, continuând să îți folosească SaaS-ul (Software as a Service).

Creșterea (extinderea):

Pentru majoritatea SaaS-urilor, loialitatea va fi etapa finală pentru majoritatea clienților și este important să ai acest lucru în minte atunci când vine vorba de aceste două etape.

Extinderea este pentru două lucruri: utilizatorii care folosesc funcții avansate ale produsului (power user- în engleză) și produse diferite SaaS.

Gândește-te la această etapă ca la versiune scurtă de la 1 la 8 peste tot din nou. Acesta este cel mai bun mod de a te gândi, deoarece în mod esențial le vinzi un produs nou, chiar dacă acesta este doar un upgrade la unul existent.
Psihologia este la fel, doar că acum le ai câștigată încrederea.

Susținerea și promovarea mărcii:

Promovarea mărcii este un obiectiv de care trebuie să ții cont atunci când creezi fiecare etapă a conținutului (din cele de mai sus)

Un avocat de brand este cineva care este atât de impresionat de marcă, încât o va recomanda și o va apăra în mod activ.

De asemenea, este important să reții că acest lucru se poate întâmpla pentru marca ta ca furnizor de conținut sau pentru brandul tău ca furnizor de SaaS.

Pentru a creea susținerea mărții prin ”avocați” ai o singură opțiune: – să îi uimești pe clienți în fiecare etapă descrisă mai sus a canalului. Uimește-i cu utilitatea conținutului tău, cât și cu Saas_ul tău. Aceste două forțe împreună vor lăsa o impresie de durată asupra clienților, și vor lăuda produsul și altor persoane.

Serviciile oferite de Oblyo Digital Agency  se adresează fiecărei etape în parte. Pe ce conținut trebuie să te axezi?

Call Now Button