Este SEO important pentru 2018? 4 tendinte ce aduc mari schimbări

Este SEO important pentru 2018? 4 tendinte ce aduc mari schimbări

A trecut deja prima lună din 2018 și o dată cu ea oamenii se află într-un blocaj în căutarea strategiilor și obiectivelor noi.

Întrebarea legată de importanța SEO-ului se pune cel puțin o dată pe an, în vreme ce oamenii se străduiesc să înțeleagă ce înseamnă acest canal pentru afacerea lor și să decidă unde anume ar trebui să investescă în cursul acestui an.

Răspunsul rapid și fără echivoc la întrebare este: ‘’ mai mult decât anul trecut’’.

Atunci când îi este acordă atenția cuvenită, canalul organic poate fi una dintre cele mai puternice ustensile ale arsenalului tău digital, în fiecare an din ce în ce mai multe tipuri de clienți realizând acest aspect.

Pe măsură ce SEO-ul devine mai puțin necunoscut pentru companii, acestea vor investi mai mult de la un an la altul. Ceea ce nu va face decât să-i mărească importanța în sfera marketing-ului și să-l legitimeze ca fiind un canal fezabil generator de ROI.

An după an am văzut cum Google își îmbunătățește sistemul de algoritmi și îi presează pe deținătorii de site-uri până la limita nebuniei, totul în numele practicii. Anul acesta cei de la Google vor continua să preseze, cel mai frecvent în noi direcții ce înainte nu aveau nicio legătură cu segmentul de SEO.

Cât de important va fi SEO-ul în 2018?

Mult mai important decât a fost anul trecut.

SEO-ul este o practică care continuă să crească, să evolueze și să inoveze. Cel mai important, însă, SEO-ul continuă să invadeze și să influențeze celelalte canale.

Ceea ce piața trebuie să înțeleagă de la un an la altul, sunt factorii ce se află în joc și care conduc atât gradul de creștere cât și inovația.

Fiecare an aduce cu sine acest set de factori într-un mod diferit.

Cu toate acestea, știind ce anume sunt, ele sunt importante în egală măsură cu punerea lor în practică și a executării pe parcusul unui an.

Mai jos, sunt tendințele pe care noi le vedem și pentru care SEO-ul ar trebui să fie mai important pentru tine în 2018.

1Google pune preț pe calitate nu pe cantitate

Pe parcursul anului 2017, Google a făcut numeroase actualizări ale algoritmului.

Nu mai este prezentă nicio adaptare de algoritmi ( de ex. Panda, Penguin, etc), dar în schimb vedem actualizări de “calitate” ce au loc la câteva săptămâni. Aceste schimbări sunt un amalgam de semnale, în loc de a se concentra asupra unui singur aspect al site-ului, așa cum se întâmpla inainte.

Trebuie să luați seamă de acest mesaj, deoarece acesta nu va face decât să devină tot mai puternic pe parcusul anului 2018 și în anii ce vor urma.

Cei care vor continua să rezolve acest mister al algoritmilor și de a afla de ce schimbarea lor le-a cauzat creșterea sau scăderea de trafic pe site, pierd din vedere cel mai important lucru: care este motivul?

Ceea ce trebuie să facă deținătorii de site-uri în 2018, este să meargă mai departe și să depășească această gândire învechită legată de felul în care funcționează algoritmii.

SEO-ul devine din ce în ce mai important de la un an la altul, și aceia care își petrec timp pentru a îmbunătăți calitatea site-ului vor avea cel mai mult de beneficiat.

Ceea ce ne conduce către urmatorul punct:

2Concentrarea în jurul experienței utilizatorului

2018 va fi anul în care vom începe să observăm o evidențiere mai puternică a unui internet concentrat în jurul experienței, iar Google se află in prima linie a acestei evoluții.

Dat fiind că, comportamentul utilizatorului tinde să se îndrepte către o formă de internet mult mai captivantă și informativă, companiile adoptă noi tehnologii cum ar fi PWA și AMP pentru a putea furniza o astfel de experiență utilizatorilor.

De-a lungul anilor idea că atenția utilizatorilor s-a diminuat, a fost în general acceptată de industrie, și astfel, conținutul video a devenit tot mai scurt, mai fragmentat, ceea ce a condus la o experiență online mult mai superficială.

Este destul de interesant cum în 2017 am început să vedem cum comportamentul utilizatorilor este blocat pe această tendință, iar cererea lor de mai multă informație și cunoaștere, vine înainte de a fi răsplătiți cu o formă de conversie.

Multe dintre aceste schimbări se datorează utilizatorilor din generatiă milenară, care s-au dovedit a fi mult mai conștiincioși în privința costurilor, și care vor să se simtă conectați cu companiile de la care fac achiziții.

Ținând cont de acest lucru, cum te conectezi cu oamenii pe internet într-o formă mult mai însemnată? Cea mai limpede form este aceea de a face astfel încât ca experiența pe internet să îi ajute să se vada implicați atât în brand-ul tău și în tot ceea ce vrei tu să prezinți pe internet.

2018 va surprinde companiile adoptând noi tehnologii și odată cu asta, se dezvoltă o nouă provocare pentru căutările organice pentru companii. Oamenii vor da la o parte aceste tehnologii dincolo de scopul propus și să încerce să îi facă să producă atât trafic cât și conversii.

Este important să se creeze o experiență cu care utilizatorii să se poată conecta, dar trebuie să ne asigurăm că Google poate face și o conexiune semnificativă deoarece:

3Google îți schimbă site-ul prin indexarea proprie.

La începutul anului 2017, am început să observăm fluctuații în forma de indexare și bugetare, în mod special în rândul site-urilor mari. În fiecare săptămână era câte o poveste diferită. Într-o săptămână vedeam vârfuri de indexare ale paginilor, iar în următoarea coborâri semnificative.

De ce se întâmplă acest lucru? Răspunsul ne este dat de Google, care a modelat site-urile noastre, în locul nostru, și acest lucru va continua să se întâmple pe tot parcursul anului 2018 dar și pe viitor.

Tocmai ce am vorbit despre un internet concentrat pe experiență, care începe să dețină industria noastră. Google, în pofida scepticismului fiecărui expert SEO, nu este obsedat să ne facă zile negre, ci mai degrabă, este într-un fel obsedat să ofere utilizatorilor cea mai bună experiență posibilă.

4) De ce le pasă de acest lucru?

Deoarece își doresc ca utilizatorii să continue să folosească motorul lor de căutare, pentru ca ei să le poată difuza în continuare reclama. Pentru a se asigura că utilizatorii au parte de o experiență de nota 10, vedem cum Google studiază în profunzime tipul de pagini pe care site-ul tău îl are, privind totul cu un ochi mult mai critic.

În principal, vedem paginile principale și paginile cu rezultatele căutării care există pe site-ul tău, fiind scoase din index pentru a face loc paginilor de “hub” mai calitative, cum ar fi pagini de categorii, pagini de produse, articole de blog, etc.

Deși este minunat că Google gândește în felul acesta, tu ca deținător al site-ului, chiar nu vrei să lași complet frâiele din mână și să îi lași pe alții, fiind nevoie să acționezi tu.

Uite-te la site-ul tău și vezi care sunt cele mai importante pagini pentru tine și apoi urmărește dacă Google concurează cu vreuna dintre acestea. Dacă crezi că acest lucru se întâmplă, poate ar fi cazul să mai reduci din numarul paginilor și să le lași loc lor. John Mueller de la Google a spus că de obicei a avea mai puține pagini dar puternice este mult mai bine decât a avea multe dar slabe.

Acesta tendință continuă să câștige dinamism de la o lună la alta, iar în 2018 acest lucru poate suda sau distruge un site. În mod special dacă compania este un retailer mare cu multe pagini de imagine și pagini pentru motoarele de căutare. Aceasta este o altă tendință ce se referă la creșterea gradului calității conținutului site-ului tău.

Mereu ai să vrei ca Google să găsească cele mai bune pagini de pe site-ul tău ( din punct de vedere calitativ și cantitativ), așa că ai putea lua inițiativa și să le spui direct care sunt.

În timp ce treceți prin acest exercițiu, opriti-vă un minut pentru a reevalua întregul conținut de pe site și pentru a vedea dacă acesta poate fi îmbunătățit așa cum vedem:

5) Conversia nu tine doar de prima interactiune

Mai sus am vorbit despre cum comportamentul utilizatorului ce înclină către o dorință mai mare de a găsi informații și cunoștințe, conduce la o conversie.

În timp ce mai mulți utilizatori, în special tineri, se mișcă în această direcție, aceștia schimbă percepția asupra conținutului și cât de mare poate fi acesta.

Din punct de vedere istoric forma lungă de conținut a fost văzută și utilizată in stadiul incipient pentru a atrage noi utilizatori pe site-ul tău, răspunzând la o întrebare sau abordând un subiect larg, pe care produsul sau serviciul tău îl poate realiza.

Nu a fost niciodata menit să ajute o vanzare masivă, ci mai degrabă, să poziționeze afacerea ta ca leader în segmentul tău, și să sădească o sămânță de încredere ca ai să poți ajuta la rezolvarea problemelor utilizatorilor.

În 2017 s-a observat o schimbare în comportamentul și interacțiunea utilizatorilor cu acest tip de conținut. Utilizatorul care își dorea mai multe cunoștințe despre un anumit subiect, înainte de a face achiziția produsului, a ajutat de fapt la transformarea conținutului într-unul pe termen lung, într-o formă tranzacțională mult mai evidentă decât înainte.

În 2018, vom continua să vedem această tendință, prin care din ce în ce mai mulți oameni caută informații și cunoștințe înainte de a-și cheltui banii iar companiile care vor recunoaște această tendintă și intră în legătură cu utilizatorii lor in această manieră, vor avea foarte mult de câștigat în cele din urmă.

Cât de important este SEO-ul în 2018?

Puteți vedea că există câteva legături comune între aceste 4 tendințe:

  • Google caută să indexeze și să catalogheze paginile cu calitatea ridicată.
  • Utilizatorii își doresc o experiență online mult mai semnificativă și captivantă.
  • Google își indreaptă tot mai mult atenția asupra experienței trăite de utilizator.
  • Utilizatorii caută mai multe informații și cunoștințe înainte de a face o achizitie.

Aceste tendințe sunt mai mari ca niciodata deoarece sunt concentrate asupra utilizatorului mai mult decât până acum, și în ultimă instanță, utilizatorul și experiența trăită de acesta sunt lucrurile care ar trebui să conteze și de care să ne preocupăm cel mai mult.

Dacă faceți acest lucru, va crește numărul afacerilor voastre, al conversiilor, și o mai lungă și însemnată relație cu utilizatorii voștri.

Share this post

Lasă un răspuns