15 mituri SEO care nu vor să dispară.
În marketing-ul digital, și în special în optimizarea pentru motoarelor de căutare (SEO), poți să găsești foarte multe articole, ”trick and trips”, informații care să nu fie chiar atât de adevărate în ceea ce privește optimizarea SEO. Adică, oamenii pot crede că utilizând cele scrise vor avea succes, dar, în realitate, se pot dovedi niște mituri nefondate, ”mituri zombi”, cum le mai numesc americanii. Ce este acelea un ”Mit zombi”?
Mitul zombie sunt acele mituri care, cu toate că au fost combătute, dar că nu vor să dispară, rezistă acolo, undeva. Iar acest lucru îi face să fie confuzi pe cei care intră în lumea SEO. Sunt sau nu adevărate?
Așa că, mai jos, încercăm să arătm câteva dintre aceste mituri care refuză să dispară, oricât de mulți specialiști le-au combătut cu argumente solide. Ne vom axa pe Google deoarece de acolo își iau cele mai multe site-uri traficul către ele (tot acolo se află și cele mai multe mituri).
Mitul 1: SEO este un fel de vrăjitorie voodoo.
Pentru că nu este un proces standardizat, bine definit (cum ai putea să clasifici ceva ce se schimbă aproape zilnic), iar Google nu publică niciodată algoritmii folosiți, așa că nu prea ai cum să testezi ceva ce crede o persoană, despre care are impresia că funcționează în lumea SEO.
Când închei un contract cu o firmă de SEO trebuie să se bazeze pe încredere. De aceea, mitul cum că SEO este o vrăjitorie voodoo a prins contur. Firmele de SEO care nu au experiență și realizează o lucrare fără rezultate își explică eșecul prin acestă teorie. La Oblyo Digital nu lăsăm nimic la întâmplare, nu ne explicăm rezultatele prin mituri, ci aducem rezultate concrete. Înțelegem că optimizarea SEO este ceva real, este procesul prin care site-urile să adere mai bine la algoritmii Google, pentru subiectele căutate, tocmai pentru a crește traficul site-urilor relevante, cât și profitul site-ului.
Cu toate că Google nu publică detalii legate de algortimi, o firmă profesionistă de optimizare SEO înțelege foarte bine ce trebuie făcut ca site-ul să se plieze optim pe algoritmii Google, sau se pot folosi de algoritmi (vezi articolul despre black hat SEO). Sunt, la urma urmei, bazați pe matematică și logică (algoritmii).
Un specialist în SEO știe foarte bine cum se schimbă algoritmii (chiar și de câteva ori pe zi). Se pricep la algoritmi aproape la fel de bine ca cei care lucrează la Google. Atunci când plătești o firmă de SEO, nu plătești pentru timpul lor. Plătești pentru ceea ce știu și pentru rezultate. Prețurile se stabilesc în funcție de acestea, nu de timp. Dacă cineva taxează la oră, atunci trebuie să îți pui întrebarea dacă este o firmă serioasă.
Mitul 2: Ai nevoie doar de conținut și nimic altceva.
Am mai scris într-un articol legat de acest subiect- ”Conținutul este regele!”. Acolo spuneam că sunt multe articole scrise care afirmă că doar conținutul contează. Cum ziceam, cu toate că nu este neadevărat, conținutul este mai puțin rege și mai mult un partener de afaceri pentru site-uri. Mai mult, conținutul și link-urile sunt gemenii din lumea SEO. Trebuie să îi ai pe amândoi! Unul nu poate funcționa optim fără celălalt (cel puțin nu pentru mult timp). Așa că, este foarte important conținutul, dar are nevoie de link-uri. Așa cum și link-urile au nevoie de conținut.
Conținutul nu este regele. Conținutul este important. Adăugând partea tehnică la conținut și link-uri vei avea trioul de bază pentru o optimizare foarte bună SEO.
Mitul 3: Viteza nu este chiar atât de importantă.
Google spunea că viteza cu care se încarcă pagina este un călcâi a lui Ahile atunci când ceilalți factori sunt optimizați la fel. Pot spune că acesta nu este unul dintre acele lucruri care să fie testate în timp real. Au mai fost cazuri de clienți care și-au crescut traficul cu peste 200.000 de sesiuni pe zi după ce au scăzut viteza paginii cu 50 % în timpul unei actualizări pentru Panda. Cu toate că este adevărat că poate să înfrâneze site-ul atunci când toate celelate sunt optimizate la fel, poate să și crească dramatic clasarea site-ului atunci când site-ul are o problemă cu viteza.
Când spun probleme de încărcare a unei pagini, nu mă refer să reduci timpul de încărcare de la 5s la 2s. Mă refer atunci când reduci timpii de încărcare de la, să zicem, 20 de secunde la 8 secunde.
Cunoaște ce să măsoară: – Google măsoară pagina atunci când evaluează viteza paginii. Cu toate că se uită la viteza generală a paginii, cel mai mult se uită la DOM (Direct Object Model) și cât îi ia să se încarce. DOM reprezintă lucrurile vizibile de pe site (excuzând anunțurile publicitare). Deci, dacă reduci timpii DOM de la 20 la 8 secunde, Google o să crească rating-ul paginii în urma scăderii timpului de încărcare. Un site foarte rapid este mult mai ușor de indexat pentru Googlebot.
Notă: Google Page Speed Insight măsoară lucrurile în DOM, poți să ai un scor de încărcare mult mai ridicat decât o altă pagină, dar să cazi în clasament din cauza vitezei generale de încărcare a paginii. Nu uita, paginile rapide sunt foarte importante acum în era mobilității.
Mitul 4: Link-urile sunt istorie.
Dacă ai cel mai bun conținut din lume și nici un link, site-ul nu o să fie vizibil. Link-urile și conținutul sunt legate de clasarea site-ului. Conținutul de calitate are nevoie de link-uri de calitate (sau de foarte multe mai puțin calitative). Dacă vei cumpăra link-uri de 100 de Euro și te aștepți să ajungi în topul Google, înseamnă că încă nu ai mers cu firma de optimizare SEO care trebuie.
Reține, link-urile de calitate necesită relevanță și legitimitate. Dacă vine de pe o pagină fără legătură, nu te va ajuta prea mult. Nici recoprocitatea între link-uri nu prea mai ajută (link-uri de la prieteni, cunoscuți, care să facă trimiteri către pagina ta).
Mitul 5: densitatea cuvintelor cheie.
A fost un moment când densitatea cuvintelor cheie era valabilă pentru SEO. De ce crezi că multă lumea scriu texte cu alb pe fundal alb pentru clasarea paginii? Doar că Google a observat acest trend și a schimbat lucrurile încât a dispărut acest lucru.
Sigur, poți să pui de mai multe ori pe pagină acelaș cuvânt, numai că nu este clar dacă se adaugă la clasarea paginii. Poți să vezi rezultate acolo unde cuvintele cheie nu se află în zona vizibilă a paginii. Poate să fie în link, ori într-o imagine, oriunde nu are legătură cu conținutul scris pe pagină.
Pe scurt:- adăugarea unui cuvânt de mii de ori în conținut nu mai merită. Sunt alte tehnici mai bune. Mai bine să ai un conținut relevant care să fie legat de alte pagini care vor trimite conținutul tău către alte pagini decât să stai să optimizezi cuvintele din pagină. Titlul este în continuare foarte important pentru clasarea conținutului, acordă-i mai multă importanță. Poți adăuga aici acele cuvinte cheie.
Mitul 6: Trebuie să înaintezi site-ul URL către motoarele de căutare.
Sunt firme care te pun să plătești în fiecare lună o taxă ca să trimită URL-ul site-ului către motoarele de căutare. Dar, chiar trebuie să plătești? Mai jos găsești răspunsul.
Sunt momente când este bine să trimiți URL-ul site-ului? Sigur, atunci când vrei ca motoarele de căutare să revină către site pentru a găsi nou conținut sau să reevalueze pagina, trebuie să trimiți URL-ul.
Dacă site-ul este de mai multe săptămâni și are mai multe link-uri către și nu este clar pentru Google, nu strică să verifici site-ul în consola Google Search Fetch and Render, dar nu plăti ca cineva să trimită URL-ul către Google. Răspunsul? Nu, nu trebuie să plătești.
Sfat: când ești în dubii, utilizează formularul Google URL sau ”fetch and rander/ submit” din consola Google Search.
Mitul 7: Nu ai nevoie de harta site-ului (sitemap).
Harta site-ului nu este cel mai plăcut lucru pentru site-uri. Lucrul acesta devine și mai important în perspectiva în care 2018 este anul conectării de pe dispozitivele mobile. De ce? Când Google nu poate accesa crawler-ele (*crawler-ele sunt programele care sunt utilizate să descopere automat și să scaneze și să actualizeze paginile ca să fie adăugate în indexul Google, harta site-ului permite crawler-lor să găsească mai bine paginile).
Sfat: Google are probleme să găsească paginile datorită priorității indexării paginilor mobile. Harta site-ului (XML și HTML) este cea mai bună cale pentru ca pagina ta să fie indexată și clasată.
Mitul 8: Pagina principală trebuie mereu înoită.
Depinde de site-uri, site-urile de știri au nevoie de reînoirea zilnică a paginii principale. Lucrul acesta nu înseamnă că trebuie să schimbi toate elementele de pe pagina principal în fiecare zi.
Cum ziceam și mai sus, sunt site-uri care necesită conținut nou zilnic pe pagina principal, dar nu se aplică tuturor site-urilor. Ai nevoie, totuși, să adaugi conținut nou. Așa că te poți axa mai mult pe conținut fără să îți propui obiective nerealistice de a schimb conținutul zilnic.
Sfat pentru firmele foarte mici: – pentru site-urile cu buget redus, nu este nevoie de conținut nou zilnic, se pot adăuga pagini pe site când este nevoie dar trebuie să aibă o prezență activă printr-un blog. Două, trei articole pe săptămână din blog vor ține site-ul relevant fără a fi nevoie de investiții costisitoare.
Mitul 9: Dacă marile firme fac acest lucru înseamă că și eu trebuie să fac așa.
Îți mai aduci aminte când ni se spunea în copilărie :”dacă X îți spune să te arunci de pe pod te-ai arunca?”. Așa și cu site-urile, sunt foarte multe site-uri care încearcă să copieze strategia site-urilor mari care au greșit undeva spunând că ei au văzut unde ceilalți nu au văzut bine. Un lucru care funcționează pentru un site poate nu funcționează pentru altul. În plus, nu cunoști fiecare dedesubt al site-ului de la care te inspiri. Ești o companie diferită, utilizatorii tăi au așteptări diferite de la tine. Nu copia site-urile mari, vezi ce se pliază pe clienții tăi.
Sfat: poți face un test, dacă vrei să încerci ceva văzut la alte site-uri, găsește o secțiune care nu aduce mult trafic și testează acolo. Nu crede că dacă un brand mare face lucrul acela înseamnă că și tu poți beneficia de pe urma lor.
Mitul 10: Deprecierea algoritmului = penalizări.
Google are două tipuri de devalorizare a site-ului. Penguin, Panda, Pirate, Layout..etc sunt algoritmi. Algoritmii pot aduce lucruri bune sau pot aduce lucruri mai puțin bune. Ce sunt penalizările? Sunt acțiuni manuale care se regăsesc în consola Google Search. Atunci când Google decide să se uite la site-ul tău să vadă dacă au fost încălcate ghidurile Webmaster, atunci depreciază site-ul. Te vor anunța când se întâmplă lucrul acesta. Penalizările îți cer să ”depui o cerere de reconsiderare” ca să recapeți statusul site-ului și să scapi de penalizare.
Devalorizarea algoritmului nu este așa, repara ceea ce crezi că este greșit. Apoi aștepți ca Google să reevalueze site-ul odată ce algoritmii vin și reanalizează pagina.
Mitul 11: Conținutul duplicat înseamnă penalizări.
Nu există așa ceva! Nu s-a întâmplat ca un conținut duplicat să fie penalizat. Google are un filtru pentru conținutul duplicat, ceea ce înseamnă că dacă sunt mai multe conținuturi la fel Google nu va clasifica ambele conținuturi, va clasifica doar pe unul. Este și logic, de ce ai vrea ca rezultatele să aducă același conținut de mai multe ori?
Prea mult conținut duplicat poate afecta algoritmii Panda.
Sfat: Filtru pentru conținut duplicat se aplică și titlurilor cât și descrierilor. Ai grijă ca titlurile și descrierile să fie unice.
Mitul 12: Social media îți îmbunătățește clasificarea paginii.
Mediul social, făcut bine, îți crește expunerea, vizibilitatea. Acea vizibilitate îți poate aduce link-uri și trimiteri către tine. Acele trimiteri și link-uri îți pot crește clasarea. Mediul social nu îți aduce link-uri, dar îi poate încuraja pe alții să facă trimiteri către tine. Pe scurt, mediul social este despre vizibilitate.
Să îi faci pe oamenii de pe rețelele de socializare să împartă conținutul și site-ul tău, sau să menționeze site-ul tău într-un mod în care Google îl clasifică drept link? Asta înseamnă SEO.
Mitul 13: Cumpărând Google Ads te ajută la clasarea organică.
Nu. Investind în plata per click (PPC) nu îți vor crește clasarea în căutările organice.
Sfat: Ceea ce pot face (Google Ads) este să promoveze brand-ul și să îl valideze. Din experiență, când un utilizator vede o reclamă și site-ul în căutarea organic în același loc (împreună), cred că site-ul are o autoritate mare. Acest lucru duce la creșterea click-urilor pe pagină.
Mitul 14: Google folosește I.A. (inteligența artificial) în toți algoritmii săi.
Nu. Google folosește I.A. doar în Rank Brain. Bine, Google folosește I.A. pentru a antrena algoritmii, dar nu o folosește în algoritmii utilizați zilnic. De ce? Deoarece dacă se strică ceva nu ar putea să repare eroarea. I.A. funcționează pe un model de auto-învățare.
Mai mult de 95% din veniturile Google vin din reclame, de aceea ar fi foarte periculos ca să lase I.A. să se ocupe 100% de algoritmi.
Mitul 15: RankBrain.
S-au scris foarte multe despre RankBrain, așa că trebuie să vedem ce este și ce nu este.
RankBrain este un factor de top în clasarea paginilor. Când Google a trecut la căutări mari, avea nevoie de căi mai bune în a determina ce înseamnă ceva pentru utilizator și cum cuvintele sunt legate unele de altele. Făcând această analiză, Google poate să dea rezultatele dorite de utilizator. Au dezvoltat un sistem care determină relația dintre entități. Pentru lucrurile pe care le înțeleg, au adus înapoi standardul SERP. 15% dintre căutări pe care le face Google zilnic sunt noi. Așa că era nevoie de un program care să se ocupe de lucrurile neclare sau care nu erau înțelese pe deplin pentru a realize cererea utilizatorilor prin căutări.
Bun venit, Rank Brain!
Rank Brain este un algoritm care învață singur ce vrei atunci când Google nu este sigur. Se folosește de potrivirea entităților și relația dintre înțeles/ ceea ce vrea utilizatorul pentru întrebările pe care nu le știe.
Sfat: cel mai bine este să optimizezi site-ul bine decât să îl optimizezi strict pentru Rank Rain.
Pentru mai multe idei, introduceri în lumea SEO, nu ezita să ne contactezi.