Traficul în procente

În primul rând, trebuie avut în vedere că, pe o durată de trei luni doar 12,9% din traficul de pe un site este generat de Facebook (în medie), în vreme ce 62,17% vine din cautarea organică. Alte surse de trafic sunt: trafic direct (10,80%), email (5,74%), backlinks (5,52%), Twitter (1,34%), alte reţele sociale (1,16%) şi diferite campanii de promovare (1,08%).

Deşi Facebook este a doua sursă de trafic, diferenţa între acesta şi căutarea organică este destul de mare  chiar dacă uneori aceasta mai poate fluctua (bineînţeles, Google generează cel mai intens trafic în această categorie). În plus, şi traficul adus de notificările prin mail poate creşte la rândul său pe măsură ce mai multe persoane se abonează la blogul/site-ul tău.

Înainte de a merge mai departe, să discutăm puţin şi despre veniturile ce pot fi aduse în situaţia în care doriţi să vă monetizaţi blogul/site-ul. Acest aspect este relevant mai ales având în vedere că venitul este un rezultat direct al traficului. Cel mai mare procent, evident, va fi generat de căutarea organică (33,8%). Urmează apoi Facebook (25,20%), trafic direct (19,36%), campanii (10,75%), backlinks (6,45%), email (5,74%), Twitter (0,92%), alte reţele sociale (0,92%).

Aici, lucrurile devin discutabile – chiar dacă motoarele de căutare generează cel mai mult trafic, procentul de venit este relativ mic, mai ales având în vedere că Facebook generează puţin peste un sfert din venitul total deşi aduce doar 12,9% din trafic. Şi traficul direct şi campaniile aduc, în mod neaşteptat, un procent destul de mare din profit (în campanii sunt incluse reclamele şi alte  linkuri prezente pe un site).

V-aţi construi o casă pe un teren închiriat?

De multe ori, probabil v-aţi întrebat de ce este necesar să-ţi faci un blog/site când Facebook este mai la îndemână şi poţi face atâtea lucruri cu el! În plus, nu necesită prea multă mentenanţă.  Bineînţeles că e necesar! Dar, v-aţi construi o casă pe un teren închiriat? Pentru a fi mai expliciţi – casa este site-ul/blogul, iar “terenul închiriat” este Facebook, dar la fel de uşor poate fi şi YouTube, Twitter, Google+ sau Pinterest.

Mulţi au încercat să se bazeze doar pe un site de socializare, fără a-şi mai dezvolta şi un site/blog şi orice alt mod de promovare. Alţii, în schimb s-au bazat prea mult pe aceste reţele în detrimentul altor metode de promovare. Nu cred că mai e nevoie să spun că acest lucru e foarte periculos, cei care uzează excesiv de acest mod de promovare riscă să aibă de suferit în urma schimbărilor ce ar putea apărea pe Facebook, sau pe oricare alt “teren închiriat”.

Ce înseamnă asta?

Asta nu înseamnă că trebuie să renunţaţi la Facebook, ci, mai degrabă să îl folosiţi cu cap. Utilizaţi-l, la fel ca pe toate reţelele sociale pentru a genera trafic şi venituri însă, nu abuzaţi de ele şi nu permiteţi ca totul să se întâmple doar pe aceste “terenuri”.

Dacă Facebook se va închide mâine, iar voi vă bazaţi 100% pe el, ce vă veţi face? Revenind la anlogia de mai sus legată de construirea unei case pe un teren închiriat – evident, e mai bine să îţi construieşti o casă pe un teren al cărui proprietar eşti; astfel vei putea face faţă mai uşor problemelor ce ar apărea în urma unui asemenea eveniment.

Facebook este mai degrabă o extensie, în vreme ce blogul/site-ul este punctul central (către el redirecţionându-se trafic folosind Facebook, email, Google, etc.).

În promovarea online, fiecare factor este important însă, cei asupra cărora deţii control total sunt mai importanţi!