Backlink-urile
Ce sunt backlink-urile?
Un backlink, mai este numit și ”link de intrare” (”inbound link” sau ”incoming link”), este creat atunci când un site web se leagă de altul. Legătura dintre cele două site-uri web este backlink- deoarece face trimiteri către pagina cealaltă. Reprezintă legăturile către un articol, o pagină, un produs, venite de pe alte site-uri.
Motoarele de căutare consideră că un site cu multe backlink-uri, are o importanță mult mai mare și îl plasează mai sus în top.
De ce sunt importante backlink-urile?
Backlink-urile sunt deosebit de valoroase pentru SEO, deoarece reprezintă un “vot de încredere” de la un site la altul.
În esență, backlink-urile către site-ul tău sunt un semnal pentru motoarele de căutare pe care alții le garantează pentru conținutul tău. Dacă multe site-uri se leagă de aceeași pagină web sau de un site, motoarele de căutare pot deduce că acel conținut merită să fie legat și, prin urmare, merită să se arate pe un SERP. Așadar, câștigarea acestor backlink-uri poate avea un efect pozitiv asupra poziției clasamentului site-ului tău cât și asupra vizibilității căutării.
Câștigă și oferă backlink-uri.
Câștigarea backlink-urilor este o componentă esențială a optiizării SEO off-site. Procesul de obținere a acestor linkuri este cunoscut sub numele de ”câștig de legătură” sau de ”construire a link-urilor”.
Unele backlink-uri sunt în mod inerent mai valoroase decât altele. Backlink-urile de la site-uri de încredere, populare, de înaltă autoritate sunt considerate cele mai de dorit backlink pe care trebuie să le câștigi, în timp ce backlink-urile de la site-uri cu autoritate redusă, potențial spam, sunt de obicei la celălalt capăt al spectrului.
Indiferent dacă este urmată sau nu o legătură (adică dacă un proprietar de site instruiește în mod specific motoarele de căutare să treacă sau să nu treacă) este cu siguranță relevantă, dar nu reduce în totalitate valoarea link-urilor nofollow. Chiar și doar fiind menționat pe site-urile web de înaltă calitate, poate da site-ului tău un impuls.
La fel cum unele backlink-uri pe care le câștigi sunt mai valoroase decât altele, link-urile pe care le creezi altor site-uri diferă și ele în valoare. Când te conectați la un site extern, alegerile pe care le faci cu privire la pagina de la care te conectezi (autoritatea de pagină, conținutul, accesibilitatea motorului de căutare și așa mai departe) textul de ancorare pe care îl folosești, indiferent dacă alegi să urmezi link-ul, și orice alte metaetichete asociate paginii de legătură pot avea un impact puternic asupra valorii pe care o acorzi.
Backlink-uri competitive.
Backlink-urile pot fi mari consumatoare de timp pentru a le câștiga. Noile site-uri sau cele care își extind cuvintele cheie ar putea să fie dificil să știe de unde să înceapă atunci când vine vorba de construire de legături. Aici intră în discuție cercetarea backlink-urilor competitive. Examinând profilul backlink (colecția de pagini și domenii care leagă un site web) unui concurent care se clasifică deja bine pentru cuvintele tale cheie vizate, poți obține o imagine despre construcția de link-uri care te-ar putea ajuta să ajungi cât mai sus. O agentie ca Oblyo Digital Agency te poate ajuta să descoperi aceste linkuri, astfel încât să poți și să vizitezi aceste domenii în propriile campanii de construire a legăturilor.