6 motive pentru care să eviți tehnicile de optimizare SEO ”Black Hat”.

6 motive pentru care să eviți tehnicile de optimizare SEO ”Black Hat”.

Pentru simplitate o să folosim termenul din engleză (black hat), sunt anumiți termeni care nu se pot traduce corespunzător în română. Pentru că am mai scris articole legate de ”Black hats”, o să scriu pe scurt ce sunt aceste tehnici- pur și simplu ”pălăria neagră” include orice tehnică care contravine ghidului folosit de Google.

Unii le văd ca pe o modalitate rapidă de a obține clasarea în topul motoarelor de căutare.

De fapt, muți specialiști în SEO sunt de părere că tacticile de ”pălărie neagră” sunt benefice în SEO, mai mult, sfătuiesc și alte persoane să le folosească.

 

Ce implică unele tehnici de ”black hat” în SEO:

 

  • conținut invizibil.
  • Adrese spam automate.
  • Completarea cuvintelor cheie.
  • Utilizarea rețelelor de blog private (PBN).
  • Marcarea paginilor pe forum-uri și în mediul social.
  • Link-uri spam.
  • Și altele.

 

Dacă site-ul tău folosește ”pălăria neagră” și Google, prin algoritmii săi, își dă seama, vei fi penalizat.

 

Uneori, este posibil ca un site care folosește această tehnică (black hat) să se claseze în topul motoarelor de căutare. Acest lucru a dus în eroare unii specialiști în SEO să ia în considerare folosirea tehnicilor de ”black hat”. În loc să crezi imediat că aceste tehnici sunt niște idei bune doar pentru că funcționează pentru un anumit site, hai să vedem de ce se întâmplă astfel de excepții.

 

Uite șase (6) motive pentru care un site care folosește tehnici de ”black hat” pentru SEO poate să se claseze bine în rezultatele motoarelor de căutare:

 

  1. Campania SEO este într-o fază incipientă.

 

Optimizarea SEO este ceva pe termen lung, nu este un sprint. Multe tehnici de ”pălărie neagră” vor provoca o creștere bruscă în clasament. Iar acest lucru va atrage suspiciuni din partea motoarelor de căutare, iar aceste rezultate bruște vor dispărea rapid.

 

Dacă această creștere rapidă ar fi arătată cuiva într-o prezentare, conferință, care a văzut doar creșterea și nu s-a uitat deloc la modul cum a progresat pagina pe termen lung, va avea tendința că creadă că această creștere are efect pe termen lung.

 

Chiar dacă sunt conștienți de acest lucru, mulți specialiști SEO care folosesc ”black hat” tot pun în practică acest lucru.

 

De ce fac acest lucru?

 

Unii dintre ei folosesc tehnica pentru articole publicitare sau marketing afiliat*- unde fac SEO pe site-urile lor web, pe propriul nume de domeniu. Dacă site-ul are o creștere bruscă, fac profit, apoi site-ul cade în clasament și este interzis, pur și simplu șterg domeniul și încep iar cu unul nou.

 

Astfel pot face un profit rapid.

  

  1. Unele industrii sunt mai competitive și folosesc mai mult spam decât alții din industrie:

 

Multe industrii folosesc strategii de marketing agresive. Cu siguranță și tu ești asaltat de mesaje spam prin e-mail.

 

De multe ori, oamenii care iau parte la optimizarea SEO folosind ”pălăria neagră” utilizează, într-un mod agresiv, fiecare canal de marketing digital.

 

Putem da ca exemplu industrii precum cazinourile online, divertismentul pentru adulți. Aceste industrii folosesc adesea ”pălăriile negre” ca parte a arsenalului de marketing online**. Google nu are altceva de făcut decât să includă aceste site-uri care folosesc ”pălăriile negre” în topul clasamentului pur și simplu pentru că nu are altceva (alte site-uri) de ales.

 

SEO-urile care văd acest lucru în practică pot crede inițial că practicile de ”pălărie neagră” funcționează, mai ales atunci când fiecare dintre cele mai bune rezultate pe o piață competitivă folosește strategii de ”pălărie negră”.
Din fericire, cele mai multe dintre tacticile folosite în industriile saturate cu practici de ”pălărie neagră” pur și simplu nu vor funcționa în industriile mai puțin agresive.
Care este șansa să te apropii de site-urile de top din clasament folosind tactici spam (definite de Google)? Foarte mică- mai ales pe termen lung.

 

** Uneori, companiile din aceste industrii nu sunt cele care fac SEO folosind ”pălării negre”, ci vinzătorii, dealerii, distribuitorii sau afiliați ai acestor companii.

 

  1. Piața vizată se află într-o arie geografică mai puțin competitivă:

 

Când asculți conversații cu alți specialiști în SEO din alte țări, pe forum-uri online, prezentări de conferințe..etc, vei observa că sunt specialiști care vorbesc despre modul cum cred ei că tehnicile ”pălăriile negre” funcționează. Vor prezenta studii de caz complete, rezultate reale, ca să nu poți nega că nu funcționează.

 

Nu te lăsa înșelat. Nu toate țările sunt la același nivel de maturitate SEO.

 

Astfel, lipsa de concurență în sine oferă un mediu în care un site care face orice tip de SEO va fi mai sus în clasament decât cei care nu au deloc SEO, chiar dacă SEO folosește ”pălăria neagră”.
Există încă unele țări care pot să scape de aceste tehnici, nu pentru că Google are un algoritm diferit în fiecare țară (deși acestea au mici modificări pe ici și acolo), ci pentru că există mult mai puține site-uri care concurează pentru clasarea în top.
Când asculți alți oameni despre reușitele ”pălăriilor negre”, încearcă să iei în considerare toți factorii situației lor, inclusiv zona geografică a publicului țintă.

 

  1. Vizează un cuvânt cheie lung:

 

Fie că folosesc ”Pălării negre”, fie că folosesc ”pălării albe”, dacă frazele pentru cuvintele cheie sunt foarte lungi, este mult mai probabil ca aceste fraze să fie unice pentru site-ul care se dorește optimizat. Prin urmare, este posibil să te poziționezi în clasament pentru acest termen indiferent de tipul de SEO utilizat.

 

Dacă cineva spune cât de bune sunt ”pălăriile negre”- și arată pozițioanrea în clasament pentru o frază de opt cuvinte cheie- cu unul, două cuvinte unice, acest lucru nu este deloc impresionant. Oricine face SEO poate realiza acest lucru.

 

  1. Chiar dacă folosesc tactici de ”black hat”, sunt puse pe planul 2 de folosirea tacticilor de ”white hat”:

 

Multe campanii de SEO implică o varietate de tactici și strategii.

Cei care se ocupă cu SEO și fac multe lucruri simultat pot deveni confuzi cu privire la care tactici ajută de fapt performanța SEO.

Dacă cineva a făcut optimizarea SEO folosind o sută de tactici ”white hat” și o tactică de ”black hat”, rezultând o clasare foarte bună, tacticile de ”white hat” le-ar putea suprascrie pe cele ”black hat” pe o sacră largă.

Dar, în funcție de cine interpretează acești factori de clasificare SEO, unii ar putea să se concentreze prea mult pe tacticile de ”pălărie negră” identificate și să nu se uite la tacticile de ”pălărie albă” implementate, atribuind în mod fals și succesul clasamentului la tactica pălăriilor negre.

Când te uiți la performanța SEO a unui site, și chiar dacă ai identificat o anumită tehnică SEO de ”pălărie neagră”, încercă să evaluezi toți factorii de clasificare implicați.

 

  1. Google încă nu a detectat tehnica ”Black hat” folosită și nimeni nu a denunțat pagina:

 

Tacticile ”black hat” tind să fie foarte vechi. Google cunoaște acete metode. ”Black hat” nu funcționează pe termen lung.

Cu toate aceste, există specialiști în SEO care descoperă noi tactici de ”pălării negre” și par să aibă succes cu ele. Noutatea tacticilor este ceva ce Google încă nu știe cum să le răspundă. Când începe să devină o tactică populară de ”pălărie neagră” folosită în SEO, SEO-urile încep să afle despre aceasta, iar altele o pot denunța (raporta) la raportul Spam Google https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport . Pe măsură ce sunt transmise mai multe rapoarte și Google devine conștient de acestea, ar putea să înceapă să întreprindă acțiuni manuale și să înceapă să lucreze la o actualizare a algoritmului pentru a împiedica funcționarea acestor tactici.
Aceasta este miezul a multor dintre cele mai mari actualizări ale algoritmului Google.
Algoritmii Google de azi ajută la prevenirea mai multor tactici de ”pălărie neagră” pentru SEO, care au fost folosite în trecut.

La Oblyo  îți spunem să iei în considerare toți factorii inainte de a decide dacă o tactică SEO funcționeaz. Acest sfat se aplică nu numai la evaluarea tehnicilor de ”blak hat”, ci și la orice tehnică în general.

Desfășoară o bună analiză și examinează toți factorii posibili înainte de a trage o concluzie. Sunt multe tehnici, alături de tine o vom alege pe cea mai potrivită.

Share this post

Lasă un răspuns