fbpx

7 modalități de a crea conținut orientat către consumator.

Oblyo Digital Agency noiembrie 1, 2017

În lumea actuală, viitorul mărcilor se află în mâinile comunității online. Vocea lor a devenit atât de importantă încât pot face să crească încrederea într-o marcă sau să o facă să piardă clienți.

Cu toții am văzut astfel de scenarii. Nu sunt chiar izolate.

De câte ori ai citit comentariile articolelor puse de un brand (hai să luăm ca exemplu ”Dacia”) pe ”Facebook” pentru o singură greșeală sau ceva ce cred cititorii că este nelalocul ei?

Vocea consumatorului (în mediul online) poate să sperie, dar poate fi, de asemenea, și un instrument care poate stimula creșterea mărcii.

O modalitate de a câștiga încrederea în marcă este să creezi conținut orientat către consumatori și să devii o sursă de informații cu autoritate.

Ce este acest conținut orientat către consumatori?

De obicei, conținutul tradițional implică punerea mărcii în lumina reflectoarelor, agresiv. ”Acesta este produsul, trebuie să îl cumperi!” . Este vorba despre maximizarea gradului de conștientizare a mărcii, generarea traficului și conversia vizitatorilor în clienți plătitori.

Conținutul orientat pe consumatori realizează, de asemenea, aceste obiective, dar într-un mod diferit, mult mai puțin agresiv.

Să vedem câteva dintre caracteristicile care definesc conținutul orientat pe consumatori:
– conține informații bazate pe date despre clienți/ publicul țintă.
– oferă cititorilor infromații fără a cere ceva în schimb.
– este adaptat la preferințele specifice ale utilizatorilor.

– se aliniază cu viziunea mărcii despre consumatori.
Cum poți să începi să creezi conținut orientat către consumatori:

 

  1. Dezvoltă un șablon al clienților. (customer personas, termenul din engleză):

 

Un client sau o persoană care cumpără servesc drept îndrumare pentru dezvoltarea unui conținut relevant și valoros. ”Persona” este o reprezentare a unui client real, care conține informații cum ar fi numele fictiv, slujba avută, nivelul de educație..etc.

Pentru început, poți profita de șabloanele gratuite de pe site-uri precum HubSpot https://offers.hubspot.com/persona-templates . Nu este obligatoriu să faci lucrul acesta, dar te poate ajuta să creezi șabloane ale clienților care să exploreze publicul la un nivel mai profund. Poți folosi șabloanele pentru a realiza mesajul, etapele și posibilele obiecții ale publicului față de propunerile tale. Odată ce ai terminat de făcut două- patru șabloane, poți face referire la ele în orice moment al dezvoltării conținutului pentru a le asigura relevanța. Asigură-te că orientarea conținutului este către preferințele consumatorilor, conținutul să se adreseze nevoilor acestora.

 

  1. Cum este livrat conținutul cu ajutorul clienților:

 

Informațiile din conținut sunt importante, dar contează și cum sunt livrate. Bineînțeles, nu nu tot ceea ce publici atrage clienții- cel puțin, nu de fiecare dată.

Pentru un impact maxim, conținutul trebuie să se plieze cu canalul de vânzări. Poți folosi ”tehnica” propusă de Avinash Kaushik (See (Consultă) – Think (Gândesc) – Do (Fac) – Care (Atenție/ preocupare) care categorizează publicul în patru ”grupuri de intenție” diferite:

 

  • Consultă: persoanele care sunt interesate de marca ta pe baza comportamentului lor, dar nu au intenții comerciale. Au nevoie de conținut educațional care îi va încuraja să fie mai activi în nișa ta.
  • Gândesc: persoanele care sunt interesate de marca ta și au intenții comerciale. Necesită conținut care discută despre produse, cum ar fi recenzii.
  • Fac: persoanele sunt interesate de marca ta și au intenții comerciale. Au nevoie de conținut axat pe paginile de destinație, formularele de înscriere..etc.
  • Preocupați: clienții actuali. Au nevoie de conținut care să îi facă și mai atrași de marca ta și să învețe despre produsele care au legătură cu achiziția lor anterioară.

 

  1. Date despre publicul tău:

 

Intervievarea publicului tău este o metodă simplă de a obține date importante.

Poți face lucrul acesta într-un mod tradițional prin interviuri față în față. Dar, dacă vrei să obții informații mai eficient, poți, de asemenea, să faci interviuri online cu instrumente precum Google Forms https://www.google.com/forms/about/. Funcționează permițându-ți să creezi chestionare online folosind interfața drag and drop și să o împarți printr-un cod sau e-mail.

Când creezi întrebările pentru sondaje este o idee bună să te referi la sablonul creeat la Punctul 1 pentru a determina informațiile de care ai nevoie. Pentru a crește rata de răspuns, ia în considerare oferirea de stimulente (reduceri, o șansă de a câștiga ceva..etc).

 

  1. Optimizează pentru căutare:

 

A fi centrat pe consumator înseamnă utilizarea și comunicarea prin platformele pe care publicul le utilizează. Aceasta include motoarele de căutare pe care publicul le utilizează dentru descoperirea și consumul de conținut.

Optimizarea pentru motaorele de căutare (SEO) este un subiect mare, nu intrăm în detalii. Pentru mai multe detalii vă stăm cu drag la dispoziție. Trebuie să înveți să recunoști oportunitățile bazate pe cuvintele cheie în funcție de ceea ce caută consumatorii tăi.

   Pentru acest lucru folosește Google AdWords (vezi și articolul publicat în care tratăm mai pe larg acest subiect) https://adwords.google.com/home/tools/keyword-planner/ – te va ajuta să te adresezi ”clienților potriviți cu ajutorul cuvintelor cheie potrivite. Folosește Planificatorul de cuvinte cheie AdWords și obține idei de cuvinte cheie pentru a crea campanii”.

 

  1. Utilizează formatul corect de conținut:

 

Formatul de conținut preferat de publicul tău depinde de trecutul lor și de obiectivele lor.

De exemplu, dacă publicul tău este format din profesioniști care caută strategii pe care le pot aplic, atunci cu siguranță vor aprecia studii de caz sau infografice. Dar, dacă vizezi categoria de tineri sau persoane din categoria Consultă (de la punctul 2), atunci poți creea conținut mai ușor, cum ar fi listele sau chestionarele.

Este important să folosești canalul de consum preferat de public. Se referă la rețeaua de socializare pe care o folosește publicul tău, inclusiv forum-uri și site-uri specifice nișei tale. Strategia este să participi activ la ele, să te vinzi indirect și să faci trimiteri către site-ul tău.

O altă strategie este printr-o vampanie de e-mail-uri ”reci” (cold emails) care urmăresc șabloanele.

 

  1. Spune o poveste (vinde-te printr-o poveste):

 

Încărcarea conținutului cu statistici relevante și date utile este o modalitate foarte bună de a crește valoarea acestuia.

Dar dacă dorești să ai un impact durabil asupra publicului tău, ar trebui să legi informațiile într-o poveste.

Potrivit cercetărilor, creierul uman are de 22 ori mai multe sanse de a-și aminti o poveste bună decât faptele individuale.

Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că trebuie să elaborezi scenarii pentru fiecare punct pe care încerci să îl faci. Ar consuma prea mult timp și ar da și prost- cititorii probabil vor crede că încerci prea mult.

Pentru a face conținutul mai credibil și mai atrăgător, ar trebui să fie suficientă o scurtă istorie a modului în care ai venit cu ideea de conținut. Nu există nici o problemă în ceea ce privește reiterarea unei povesti pe care probabil probabil au mai auzit-o. Dacă citești acum al treilea paragraf de la punctul 6 (cel despre creierul uman), atunci vei înțelege cum poate familiaritatea să atragă atenția cititorului.

 

  1. Folosește mai deloc jargonul.

 

Utlizează limba pe care publicul țintă o înțelege. Publicul nu are nevoie de un vocabular mare. Totul trebuie să fie simplu și direct la țintă. Cuvintele dificile vor face ca publicul țintă să aibă dificultăți în a înțelege (și învăța) mesajul, chiar dacă sună pompos cu ele.

 

Concluzie:

 

Am ajuns la un punct în care scrisul pentru publicul tău nu mai este opțional. Deja îți dai seama că, dacă vrei să ai succes în marketing-ul online, conținutul axat pe consumator este foarte important. Fără un conținut util care să atragă publicul, afacerea ta nu va dura prea mult.

La Oblyo  înțelegem că un conținut bazat pe consumator este cheia unei bune afaceri. Vino să vedem cum putem optimiza, creea, conținut specific afacerii tale.

Call Now Button