Cum să optimizezi paginile pe care clientul tău ”aterizează” pentru a avea succes.

Cum să optimizezi paginile pe care clientul tău ”aterizează” pentru a avea succes.

Landing page-ul este pagina pe care un utilizator de internet ajunge atunci când accesează un link sau o reclamă, are un scop comercial. Pe scurt, este pagina pe care clientul tau “aterizeaza”. Pe această pagină poți să le oferi informații, pentru a te promova sau pentru a transforma un utilizator într-un potential client. Așa că este ceva indispensabil atunci când vrei să ai succes.

Pentru că este un termen destul de dificil de echivalat în limba română, și pentru a nu scrie termenul printr-o descreire lungă, o să folosim termenul ”aterizat, destinație” pentru ”landing pages”.

O să vrei să optimizezi paginile de destinație, astfel încât acestea să fie clasate cât mai sus în topul căutărilor. Cu toate că este un obiectiv esențial, este mult mai complicat decât pare.

La Oblyo petrecem foarte multe ore gândindu-ne la modalități de a oferi rapoarte SEO clienților care să permită să optimizeze paginile de destinație (landing pages) cu o mare precizie. Printre alte lucruri legate de SEO.

Hai să vedem cum:

  1. Setarea URL-urilor țintă pentru a urmări paginile de destinație:

 

Domeniile de urmărire reprezintă coloana vertebrală a strategiei paginii de destinație, de aceea trebuie făcute bine.

Recomandăm să configurezi adresele URL vizate în campania ta pentru a începe să urmărești paginile tale de destinație (landing pages). Iar, ca să simplifici lucrurile, poți să folosești programul Rank Ranger https://www.rankranger.com/ prin implementarea opțiunii URL- țintă din program. Modul în care site-urile pe care le urmărești sunt structurate se încadrează în competența programului amintit mai sus.

Programul vine cu funcții unice prin care adresa de bază URL poate urmări un subdomeniu sau pentru a urmări orice registru.

  1. Urmărește cum este clasată pagina de destinație printr-o abordare axată pe mai multe aspecte.

 

Odată setate adresele URL direcționate, folosește tabelul pentru a vedea dacă URL-ul corespondent este clasat cât mai sus pentru cuvintele cheie țintă (din Rank Traker Dashboard). Acest lucru ar trebui să fie ușor de determinat.

Dacă vrei să ai succes cu pagina de destinație, acest lucru este doar primul pas. Calificarea succesului adresei URL vizate este o necesitate. Acest lucru înseamnă o analiză cuprinzătoare a clasificării:

  • Urmărirea clasificării pe mai multe niveluri (care ar trebui să includă un scor generl de vizibilitate)

  • Urmărirea concurenței

  • SERP-ul.

Ideea nu este să vedem dacă adresa URL țintă pe care ai configurat-o este în top pentru un cuvânt cheie anume, ci de a urmări performanța paginii din mai multe puncte de vedere.

  1. Analizează fluctuațiile paginilor de destinație:

 

Este important să înțelegi lucrul că, chiar dacă adresa URL vizată nu este clasată cel mai sus pentru cuvântul cheie ales, aceasta nu înseamnă că nu te califici în top 100 pentru rezultatele căutate. . Mai degrabă, înseamnă pur și simplu că nu este pagina ta clasată cel mai bine.

Google, teoretic, poate să clasifice o altă pagină de destinație mai sus în top pentru cuvântul cheie. Ar putea fi foarte bine că pagina de destinație se clasifică destul de bine, doar că s-ar putea ca o altă pagină să fie clasată mai bine de Google.

Așa că, monitorizarea fluctuațiilor paginii de destinație este următorul pas în mutarea paginii mai sus în SERP. Lucrul acesta este valabil chiar dacă vezi că pagina de destinație este bine clasată pentru cuvântul cheie. Urmărirea corectă a unei pagini de destinație înseamnă monitorizarea cu atenție a fluctuațiilor paginii de destinație pe baza unui cuvânt cheie.

Văzând cât de mult încadrează Google o altă pagină de destinație deasupra celei pe care ai optimizat-o pentru cuvântul cheie te va ajuta să înțelegi cât de mare este fluctuația, și poți să urmărești cât de des are loc o fluctuație.


Desigur, pe măsură ce o actualizare a algoritmului Google se va lansa, vei dori să acorzi o atenție sporită pentru a monitoriza dacă vreuna dintre paginile de destinație a fost afectată, Google preferând poate o nouă pagină.

  1. Studiază impactul pe care îl are clasificarea asupra paginilor de destinație:

 

O pagină de destinație solidă, la vârful de optimizare, se va clasifica pentru mai mult de un cuvânt cheie. Acest lucru este destul de obișnuit, iar în unele industrii (cred că e-commerce) este predominant.


Când te afli în curs de actualizare a unei pagini, ia în considerare imaginea de ansamblu, acest lucru poate aducecâștiguri mari, mai ales dacă pagina este clasată în partea de sus a SERP pentru câteva cuvinte cheie bune.


Pentru a evalua cu exactitate ”sănătatea” generală a unei pagini de destinație, să vezi performanța în clasament a cuvintelor cheie, oferă un avantaj semnificativ.


Vei dori să vedezi performanța zilnică a tuturor cuvintelor cheie de clasare a unei pagini de destinație atât înainte, cât și după efectuarea unei modificări strategice a paginii. Adică, înainte de a face o schimbare la o pagină de destinație, ia în considerare modul în care aceasta ar putea avea un impact asupra celorlalte cuvinte cheie pe care pagina respectivă le ocupă în prezent.


Desigur, după ajustarea unei pagini de destinație, urmărește impactul avut nu numai asupra celui mai bun cuvânt cheie al paginii, ci și asupra celorlalte cuvinte cheie pe care le face pagina. Poate merită să sacrifici o poziție sau două pentru un anumit cuvânt cheie dacă acesta va stimula clasarea paginii pentru o multitudine de alte cuvinte cheie.

  1. Textele care descriu conținutul paginii (meta tags) pentru o clasare de top a paginilor de ”aterizare”:

 

Cunoscând în profunzime fluctuațiile (așa cum am aflat la punctul 4) și impactul pe care îl are clasificarea paginii, te pun în pragul dezvoltării unei strategii reale a paginii de destinație.

S-au scris multe despre rolul optimizării paginii. Cu toate acestea, chiar și în cadrul optimizării paginii există și alți factori care necesită atenție. Optimizează titlul paginii și descrierea ”meta” (este textul care apare sub fiecare titlu al paginilor returnate de motoarele de căutare pentru anumite cuvinte cheie) sunt importante.

De exemplu, lungimea pe care o permite Google înainte de trunchiere variază în funcție de zonă și chiar de nișe. Cunoașterea exactă a cuvintelor cheie și a frazeologiei care vor avea cel mai mare impact asupra crawler-ilor Google nu este o știință exactă. Examinează concurența:

  • Ce cuvinte cheie folosesc în titluri și în meta-descrierile lor?

  • Ce schimbări au făcut?

  • Cum a văzut Google aceste schimbăti în clasarea paginilor?

  • Pentru lucrurile de mai sus poți folosi https://www.link-assistant.com/.

 

  1. Măsoară scuccesul real al paginilor de destinație:

 

Optimizarea paginilor de destinație poate fi un proces de a optimiza pagină cu pagină, însă succesul paginii de destinație se referă la toate paginile tale de destinație.

Experiența optimizării unei pagini de destinație se realizează cel mai bine în contextul unei strategii generale privind pagina de destinație. Evaluarea acestei strategii pe baza unei pagini în pagină nu este eficientă. Evaluează strategia de optimizare a paginilor de destinație, analizând tendințele generale ale paginilor pentru a avea succes.


SERP poate determina impactul pe care îl vor avea strategiile de optimizare.

Acest lucru nu ar trebui să se limiteze doar la clasare. Clasamentul este doar destinația finală, impactul pe care îl are optimizarea paginii este evaluat de către utilizatori.

În această privință, este important să vezi modificări clasării paginii de destinație atât în contextul datelor din Google Analytics, cât și în Consola de căutare. Așa vei înțelege cum a contribuit strategia ta nu numai la urcarea în clasament , ci și la trafic, click-uri, CTR etc.

Oblyo Digital Agency: Un partener, un prieten, nu doar o alta agenție:

Primii pași către succesul paginii tale de destinație, de la început până la clasarea în top, Oblyo va fi alături de tine în orice moment și te ajută să depășești orice provocare pentru a atinge obiectivele tale de clasare cât mai sus.

Cu o serie activă de rapoarte și instrumente de pagini de destinație, care oferă nu numai o privire profundă asupra performanței paginii de destinație, ci și date unice care nu sunt găsite în altă parte pe piață, Oblyo Digital Agency îți pune paginile în poziția de a câștiga în clasament.


Share this post

Lasă un răspuns