Site-urile multiple: frânează sau ajută SEO?

Site-urile multiple: frânează sau ajută SEO?

Să ai mai multe site-uri web găzduite în domenii diferite poate să fie o tactică cu două tăișuri: o tactică foarte bună sau una rea atunci când vine vorba de SEO.

Cele mai multe motive pentru a avea mai multe site-uri sunt legate de deciziile de afaceri sau de o strategie urmărită, cum ar fi concentrarea ofertei de produse pentru o singură bază de clienți sau separarea brandurilor în diferite site-uri, ceea ce poate ajuta utilizatorul să găsească conținutul cât mai repede posibil.

Ca toate acestea, o întrebarea foarte frecventă pe care o primim la Oblyo https://oblyo.ro/ atunci când discutăm despre site-uri multiple este: ”Fac bine, sau fac rău optimizării SEO?”

Din nefericire (sau din fericire, în funcție de modul în care te uiți la acest lucru), nu există un răspuns corect la această întrebare. Există argumente pro și contra de a avea mai multe site-uri și de a avea un site umbrelă care găzduiește întregul tău conținut.

Pentru a înțelege mai bine acest lucru, hai să explorăm plusurile și minusurile pentru SEO și să aruncăm o privire asupra celor mai bune tehnici pentru a avea site-uri multiple.

Plusuri pentru utilizarea mai multor site-uri.

Corelarea căutării:

Site-urile multiple pot fi benefice pentru utilizatorii tăi, în special pentru companiile care au diferite branduri sau diferite produse / servicii.

Dacă ai un portofoliu de companii care utilizează site-uri web diferite pentru fiecare, atunci este foarte probabil să ai și domenii separate pentru fiecare companie / brand. Cu toate acestea, gruparea serviciilor individuale sau a ofertelor de produse pentru fiecare companie în domenii diferite nu ar avea sens.

Shutterfly este un exemplu de companie care face o treabă foarte bună cu mai multe site-uri, făcându-le ideale pentru utilizatorii lor și SEO. Shutterfly împarte fiecare dintre companiile pe care le are în domenii diferite și le unește la nivel de trimiteri. Acest lucru face ca cei care navighează pe site să navigheze cu ușurință, dar nu se blochează în foarte multe opțiuni dacă ar fi decis (compania) să utilizezeze un singur site sau domeniu pentru toate brandurile lor.

De asemenea, trebuie să te asiguri că fiecare site este optimizat atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru utilizatorii tăi. Dacă site-ul este optimizat și oferă o căutare clară și concisă, ar trebui să rezolve problemele de căutare ale utilizatorului. Dacă site-ul nu este optimizat pentru ceea ce caută utilizatorii, atunci aceștia vor merge în altă parte, ceea ce poate afecta locul pe care se află site-ului tău.

Captarea a cât mai mult teren din Google:

Există și alte avantaje ale utilizării mai multor site-uri, pe lângă faptul că ajută la găsirea unei oferte mai clare de produse / servicii pentru utilizatori. Pentru nișe fără prea multă concurență, mai multe site-uri pot ajuta, de asemenea, să ai mai multe bucăți din Google cu site-uri sau domenii suplimentare care vizează expresii de cuvinte cheie similare cu conținut unic diferit.

Un bun exemplu este acela dacă ai un portofoliu de site-uri / mărci care vizează expresii de cuvinte cheie similare, dar ai diferite oferte de servicii care să satisfacă cererea de căutare. Gruparea lor în diferite site-uri web are mai mult sens decât să le grupezi la un loc sub un un brand/ site umbrelă.

Google mai degrabă plasează două domenii diferite în SERP pentru o singură frază de cuvinte cheie decât să plaseze două URL-uri din același domeniu în SERP pentru aceeași expresie cheie, decât dacă nu există într-adevăr o concurență pe piață.

Nu îți face griji dacă te afli într-o nișă care este mai competitivă- poți funcționa bine în continuare atât timp cât ai niște backlink-uri puternice pentru toate site-urile tale.

Important este să ai link-uri puternice, solide, ca să poți fi clasat cât mai sus în clasament. Să vedem un exemplu: Shutterfly – deține și o companie numită Divas Paper Divas. Ambele au oferte diferite de produse, dar au o anumită suprapunere, cum ar fi “Invitații de nuntă”. Dacă vei căuta fraza cheie de mai sus prin Google, vei vedea că ambele pagini sunt clasate una lângă alta. În timp ce Shutterfly oferă invitații de nuntă, nu ar avea sens că fuzioneze cu Divas Paper în domeniul Shutterfly deoarece astfel apare o ofertă mult mai concentrată de produse. În acest fel pot capta mai mult teren din Google.

Duplicarea conținutului (uneori ajută):

Este mai rar, dar multe portofolii care conțin mai multe site-uri web, cum ar fi comercianții cu amănuntul online, au produse sau categorii pe care le comercializează pe mai multe site-uri. Dacă ar combina tot acest conținut pe un singur site web – produsele și categoriile, care sunt aceleași pentru fiecare domeniu – vor crea probleme de conținut duplicat.

Acesta este motivul pentru care site-urile multiple te pot ajuta – deoarece poți vinde aceleași produse pe domenii diferite și nu vei avea probleme de duplicare a conținutului pe un singur domeniu.

Minusuri în avea site-uri multiple:

Împărțirea autorității între site-uri:

Cel mai mare dezavantaj de a avea mai multe site-uri este că autoritatea este împărțită între paginile de legătură. Acest lucru poate fi în foarte important site-urilor din nișe concurente care luptă pentru cuvinte-expresii cheie extrem de căutate.

O bună tactică, în teorie, ar fi aceea de a combina paginile astfel încât autoritatea legăturilor site-urilor să le combine într-un profil de legătură mult mai puternic, ca apoi să le împingă până pe prima pagină.

Atunci când evaluezi site-urile tale multiple, trebuie să te asiguri că evaluezi backlink-urile, deoarece profilul tău. de backlink se corelează, în general, cu clasarea expresiile de cuvinte cheie pe care le vizitezi, în Google.

Scade imaginea brandului

Este nevoie de mai mult decât link-uri și conținut pentru a crește în clasamentul Google în ziua de azi. Mărcile populare câștigă ”lupta” pentru Google în fața site-urilor ”optimizate mai bine”. Se pare că Google își poate da seama de popularitatea unui site prin semnalele primite în funcție de utilizare și le folosește mai mult ca niciodată.
Dacă folosești mai multe site-uri trebuie să faci cât mai multe site-uri brand-uite, să folosești social media pentru fiecare site în parte . Aceast lucru împarte resursele în multe mărci și propietăți ale site-urilor, făcându-le, în teorie, mai puțin eficiente.

Cu cât marca este mai mică, cu atât mai puțin vei avea link-uri (trimiteri) către ea și vei avea mai puține șanse să atingi o clasrea mai sus în algoritmii Google.

Cele mai bune tehnici pentru site-urile multiple:

Acum că am acoperit câteva plusri și minusuri și ți-ai făcut o idee despre direcția în care trebuie să mergi, hai să vedem câteva tehnici pentru utilizarea mai multor site-uri web, dacă vrei să mergi pe această cale:

1. Combină site-urile atunci când are sens:

Dacă ai mai multe site-uri care vând aceleași produse, dar niciunul nu este într-adevăr clasat acolo unde dorești, atunci combinarea site-urilor poate fi o tactică bună pentru SEO pentru a crește profilul de legătură. Un profil de legătură “super” este mai bun decât cinci profiluri de legătură “mediocre”. Trebuie să evaluezi creșterea potențială a clasării cuvintelor cheie față de veniturile pierdute ale mai multor site-uri web.

Uneori este o decizie de afaceri de a îmbina site-urile web, deoarece înseamnă mai puțină întreținere (față de a avea grijă de fiecare site în parte) și marketing și mai puține dureri de cap. Alteori, pierderea de venituri din site-urile care fuzionează nu depășește avantajele SEO de a avea un profil de legătură puternic. Trebuie să cântărești avantajele și dezavantajele fiecăruia înainte de a fuziona site-urile web sau de a separa site-urile web și mărcile (dacă acestea sunt în prezent într-un domeniu).

2. Fă legătura cu fiecare site:

Dacă nu faci legătura cu toate site-urile vei pierde oportunitatea de a împărți autoritatea de legătură și vei împiedica utilizatorii către celelalte domenii pe care le ai în portofoliul tău.
Poți căuta oportunități în conținutul blog-ului tău sau în alt conținut pentru a face legături cu fiecare site, atât timp cât are sens pentru utilizator.

3. Nu face două site-uri exact la fel:

Nu recomandăm să iei tot conținutul tău și să realizezi mai multe site-uri web. Ar putea părea o modalitate ușoară de a câștiga teren la Google, dar nu este atât de ușor. Trebuie să aibă sens pentru utilizatori, motiv pentru care a face mai multe site-uri web cu conținut asemănător nu funcționează așa cum te-ai aștepta.

Concluzii:

În general, utilizarea mai multor site-uri web poate ajuta SEO dacă îl utilizezi pentru a creea experiențe unice și mai bune pentru utilizatori. Existe și lucruri mai puțin plăcute, cum ar fi împărțirea autorității site-urilor de legătură, ceea ce face mai dificilă clasarea paginilor în top.
Cel mai important lucru este să te gândești ce este cel mai bun lucru pentru utilizatori, iar clasarea în topul Google o să vină.

La Oblyo  Digital Agency te așteptăm cu mai multe idei despre cum să aduci autoritate site-ului tău, îți vom spune dacă site-urile multiple sunt ceea ce cauți (în funcție de nișa în care activezi), fiecare cerere și analiză este personaliztă în funcție de domeniul de activitate.

Share this post

Lasă un răspuns